Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 20:51   #281
filet pur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij hebt een haat gekregen voor die mensen omdat ooit iemand jou vernederde op je vakantiejob.
Waar heb ik ooit geschreven dat ik Turken haat? Bewijs mij dat een keer. Heb jarenlang naast een Turks gezin gewoond en we hebben die mensen zelfs veel over de vloer gehad (vooral voor materiële hulp).
Heb later nog een 3-tal jaren samen gewerkt met een Turk. Ook nooit problemen mee gehad. Later heb ik nog een 10-tal jaren rechtover een Algerijns gezin gewoond. Ook nooit echt problemen mee gehad ware het niet dat de vader hier al 20 jaar woonde en nog geen woord nederlands sprak.
Waar ik wel iets tegen heb is het krapuul dat hier de boel (dikwijls ongestraft) op stelten komt zetten. Of mag dat ook al niet meer? Mag men daar al geen mening meer over hebben misschien? Blijkbaar niet want dan wordt er u direct verweten dat ge een bepaalde bevolkingsgroep zou haten
Ik zou het zelfs geen vernedering durven noemen maar gewoon zinloos geweld. Dat krapuul had er immers geen deftige uitleg voor.

Laatst gewijzigd door filet pur : 10 augustus 2009 om 20:52.
filet pur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 21:17   #282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Af en toe kan wat dwang geen kwaad. De mens is, zoals alles in het universum, inherent lui.

En er is altijd groepsdruk. Alleen gaat de druk tegenwoordig de andere kant uit. Slechts enkelingen kunnen boven groepsdruk staan.
Dus dient men deze druk als iets positief te benuttigen.
er is niets mis met die 'luiheid'... 't is zelfs een zegen lijkt me

Citaat:
Wat de duelcultuur betreft: dat klopt, daarom dat ik ook zaken als Mensur aanhaalde. Ik ben zelf geen voorstander van duellen met dodelijke afloop.
ja sorry hé... maar dat deed je dus wel wat later in 't topic toen had ik al op je aanvankelijke post gereageerd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 21:20   #283
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Wat is er niet zinnig aan mijn antwoord ? Problemen één per één oplossen lijkt mij niet precies slechte raad.
Normalerwijs niet... maar niet als men kan voorzien dat de oplossing van het eerste het tweede probleem zal initiëren.
Maar jou is het dan ook alleen maar net te doen om de symptoombestrijding medunkt.
Oud 10 augustus 2009, 21:29   #284
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoe bedoel je?
Dat er opeens meer lustmoordenaars, psychopaten, hooligans, happy slappers, etc zouden bijkomen omdat men toelaat burgers, mits een aantal proeven en testen, een vuurwapen of ander wapen op zak te hebben?
ik sprak niet over méér ik sprak bewust over andere 'roofdieren'.
Daarmee bedoel ik diezelfde mensen die noodgedwongen noch indriester ( zwaarder bewapend, vlugger toeslaand, onmiddellijk dodend omwille van het gevaar dat ze achteraf misschien zelf slachtoffer zouden kunnen worden ) te werk zouden gaan óf een andere groep die zich op dat terein begeeft.

Je beaamde zelf al dat je ze zou kunnen beschouwen als roofdieren met diezelfde logica : zoekende naar een buit naar de gemakkelijkste, de meest kwestbare, prooi
Gesteld dat iedereen of velen _ uiteindelijk weet je niet op voorhand welke personen_ zich wat gaat bewapenen dan maakt het er niet maakelijker op om zulk een gelijkwaardige ( zoals in 't voorbeeldje ) prooi te lokaliseren, te toetsen en uiteindelijk te gaan toeslaan.
Men zal dus noodgedwongen anders prooi maken.
Oud 10 augustus 2009, 21:45   #285
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik sprak niet over méér ik sprak bewust over andere 'roofdieren'.
Daarmee bedoel ik diezelfde mensen die noodgedwongen noch indriester ( zwaarder bewapend, vlugger toeslaand, onmiddellijk dodend omwille van het gevaar dat ze achteraf misschien zelf slachtoffer zouden kunnen worden ) te werk zouden gaan óf een andere groep die zich op dat terein begeeft.
1) Zwaarder bewapend? De AK-47 blijkt tegenwoordig standaard te zijn onder zware criminelen. Weet u een zwaarder wapen dat even goedkoop en even gemakkelijk te dragen en te verbergen is als een AK?
2) Vlugger toeslaand? In welk opzicht?
3) Onmiddelijk dodend? Dat doen roofmoordenaars nu al.

Citaat:
Je beaamde zelf al dat je ze zou kunnen beschouwen als roofdieren met diezelfde logica : zoekende naar een buit naar de gemakkelijkste, de meest kwestbare, prooi
Gesteld dat iedereen of velen _ uiteindelijk weet je niet op voorhand welke personen_ zich wat gaat bewapenen dan maakt het er niet maakelijker op om zulk een gelijkwaardige ( zoals in 't voorbeeldje ) prooi te lokaliseren, te toetsen en uiteindelijk te gaan toeslaan.
Men zal dus noodgedwongen anders prooi maken.
Ok je hebt als ultieme crimineel je angstig weerloos slachtoffer. Wat ga je doen tegen gewapende omstanders/getuigen?

Bystander syndroom is trouwens een fenomeen van nu. Guess why.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 21:54.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 21:52   #286
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werkt niet altijd. Het is wel de beste kans die je hebt als je ongewapend een beer/wolf of iets anders tegenkomt.
Ah dat weet je dan toch...
Laten we het houden dat het misschien kan werken als je ongewapend bent en een beer/wolf of iets anders (daar horen dan een deel van bovengenoemde menselijke 'roofdieren' bij die door die aangenomen pose veronderstellen dat ge dan ofwel kickbokser bent oftewel wel ergens een wapen hebt steken )
In alle andere gevallen werkt dat dus niet.

ps. nog een bedenking inzake dat indriester te werk gaan en de opmerking van duvelke van uwen portefeuille af te geven in de hoop dat het daar bij blijft : vroeger werkte dat vrij goed ... als ge dat nu probeert dan krijg je 9 op 10 achteraf nog een mes tussen de ribben
Oud 10 augustus 2009, 21:57   #287
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah dat weet je dan toch...
Laten we het houden dat het misschien kan werken als je ongewapend bent en een beer/wolf of iets anders (daar horen dan een deel van bovengenoemde menselijke 'roofdieren' bij die door die aangenomen pose veronderstellen dat ge dan ofwel kickbokser bent oftewel wel ergens een wapen hebt steken )
In alle andere gevallen werkt dat dus niet.
Dat is de reden waarom ik legale wapendracht terug wil ingevoerd zien.
Dan moet je niet bluffen zoals nu.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 10 augustus 2009, 22:02   #288
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Zwaarder bewapend? De AK-47 blijkt tegenwoordig standaard te zijn onder zware criminelen. Weet u een zwaarder wapen dat even goedkoop en even gemakkelijk te dragen en te verbergen is als een AK?
2) Vlugger toeslaand? In welk opzicht?
3) Onmiddelijk dodend? Dat doen roofmoordenaars nu al.
1) komkom ... ik zeg niet dat ze nu meteen met vliegtuigschepen en tanks gaan afkomen maar we hadden het dan oo niet over dat soort zware criminelen dat een AK-47 onder z'n sweeter verbergt.... dacht ik
2) vlugger in die zin _uitgaande van het voorbeeld_ dat er niet meer dient geselecteerd en getoest te worden
3) roofmoordenaars wel... gelukkig zijn al die 'roofdieren' dat nog net niet
4 (extra) ) 'k vrees alleen dat punten 1 tot 3 inderdaad steeds meer werkelijkheid aan 't worden zijn... vraag is : aan wat ligt dat ? de zogezegde weerloosheid omdat we niet met z'n allen gewapend rondlopen ?

Citaat:
Ok je hebt als ultieme Jack the Ripper je angstig weerloos slachtoffer. Wat ga je doen tegen gewapende omstanders/getuigen?
Dan veronderstel je dat ze er ook tussen zouden komen... dat is lange niet zeker ... dat doen ze nu ook niet ... al is het 10 tegen 1 en even gelijke wapens ( of het net ontbreken ervan ) veronderstellende

Citaat:
Bystander syndroom is trouwens een fenomeen van nu. Guess why.
wou ik net aanhalen.... awel waarom ?
Ge gaat toch niet afkomen met de tijd dat in de far-west de westminsters hun intrede deden en de bandietenbendes daarmee geen schijn van kans meer maakten ?
Neen, ik geloof niet echt in die theorie

Laatst gewijzigd door praha : 10 augustus 2009 om 22:04.
Oud 10 augustus 2009, 22:06   #289
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de reden waarom ik legale wapendracht terug wil ingevoerd zien.
Dan moet je niet bluffen zoals nu.
Ja dat weet ik best dat ge dat zou willen om die reden ... maar nogmaals die vlieger gaat volgens mij maar tijdelijk op.
Het gaat ook immers niet over de wapens _ want het gebruik ervan willen we immers net immers liever niet.... aan welke 'zijde' er ook slachtoffers mogen vallen_ maar aan de schijn die je kan opwekken terug te slaan
Uiteraard kan je die schijn enkel hoog houden als er effectief soms wat teruggeslagen wordt
beetje zoals de beurs dus

Laatst gewijzigd door praha : 10 augustus 2009 om 22:07.
Oud 10 augustus 2009, 22:18   #290
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat weet ik best dat ge dat zou willen om die reden ... maar nogmaals die vlieger gaat volgens mij maar tijdelijk op.
Het gaat ook immers niet over de wapens _ want het gebruik ervan willen we immers net immers liever niet.... aan welke 'zijde' er ook slachtoffers mogen vallen_ maar aan de schijn die je kan opwekken terug te slaan
Uiteraard kan je die schijn enkel hoog houden als er effectief soms wat teruggeslagen wordt
beetje zoals de beurs dus
Hoe bedoelt u?
De aanblik van een vuurwapen zorgt ook voor een sterk ontradend effect bij zelfs de meest persistente crimineel hoor.
Zonder dat het ooit effectief gebruikt moet worden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 augustus 2009 om 22:21.
Oud 10 augustus 2009, 22:41   #291
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

opgestapelde frustraties lijdt to zulke wanhoopsdaden ...niet goed te keuren maar er wordt ook niks gedaan voor die gasten ...(stigmatisering lijdt tot frustraties )
dit zijn dagelijkse tafrelen hier in brussel ook !!!
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 22:48   #292
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, jij moet je theorietje bewijzen, mijn beste.
Ooit van de Volkeren van de Zee, of Zeevolken gehoord ? Dit zijn enkelen van degenen die blanke genen verspreid hebben tussen de zwarte bevolking van Afrika . Deze krijgers verplaatsten zich met vrouw en kinderen, en zelfs de Egyptenaren hadden er een hele kluif aan vooraleer ze op het nippertje te kunnen verslagen. Ondertussen was er al veel bloed en sperma gevloeid, en na hun nederlaag schijnen de toonaangevende Egyptenaren, en dit tot in de hoogste rangen, zich zeer geïnteresseerd te hebben in de vrouwen van de verliezers, met als gevolg een nieuwe lading blanke genen in de omloop , en een algemene verbleking van de bevolking .
Begin maar eens met Wikipedia : Zeevolken, daar is het eenvoudig genoeg uitgelegd om een eerste vaag overzicht te krijgen.
Maar er zijn nog andere blanken geweest die zich in Afrika gevestigd hebben, vooraleer te verdwijnen in de oorspronkelijke zwarte bevolking, niet zonder eerst wat witte genen achter gelaten te hebben in de grote gemeenschappelijke Afrikaanse genenpoel...
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 22:56   #293
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Normalerwijs niet... maar niet als men kan voorzien dat de oplossing van het eerste het tweede probleem zal initiëren.
Maar jou is het dan ook alleen maar net te doen om de symptoombestrijding medunkt.
De straatboefjes die problemen veroorzaken moeten aangepakt worden als onkruid : steeds opnieuw afmaaien , tot als de wortel gestikt is, en het niet meer uit de grond komt. En als dat niet helpt, heel diep spitten .
Oud 10 augustus 2009, 23:08   #294
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De straatboefjes die problemen veroorzaken moeten aangepakt worden als onkruid : steeds opnieuw afmaaien , tot als de wortel gestikt is, en het niet meer uit de grond komt. En als dat niet helpt, heel diep spitten .
je kent blijkbaar niet zoveel van onkruidbestrijding
Oud 10 augustus 2009, 23:14   #295
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u?
De aanblik van een vuurwapen zorgt ook voor een sterk ontradend effect bij zelfs de meest persistente crimineel hoor.
Zonder dat het ooit effectief gebruikt moet worden.
klopt... het hoeft zelfs niet gezien te worden alleen de gedachte dat het er is helpt ook al .......dat zei ik toch al ?
doch ik zei ook dat die afschrikking van voorbijgaande aard is :
- als blijkt dat na verloop van tijd er geen enkel vuurwapen gedragen wordt en het slechts schijn was
en ik breid uit met :
- als blijkt dat van alle wapens die ze wel zien er geen eentje effectief geladen zou zijn
- als blijkt dat van alle wapens die ze wel zien en wel effectief geladen zijn er niemand bereid is dat ook te gebruiken.
- etcetc.

vandaar dat ik dus zei dat lmen de schijn slechts hoog kan houden als er zich ook af en toe een incident van weerwerk aandient
Oud 10 augustus 2009, 23:21   #296
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zou er direct vergif op kappen ? En dan maar zeggen dat ik de " slechte " ben !
Oud 10 augustus 2009, 23:23   #297
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Onkruid verwijder je best met wortel en al in 1 keer.

Dus, naar analogie hiervan, beter zo'n schoffie in 1 keer trakteren op een blauwe boon tussen de oren.
Oud 10 augustus 2009, 23:25   #298
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
klopt... het hoeft zelfs niet gezien te worden alleen de gedachte dat het er is helpt ook al .......dat zei ik toch al ?
doch ik zei ook dat die afschrikking van voorbijgaande aard is :
- als blijkt dat na verloop van tijd er geen enkel vuurwapen gedragen wordt en het slechts schijn was
en ik breid uit met :
- als blijkt dat van alle wapens die ze wel zien er geen eentje effectief geladen zou zijn
- als blijkt dat van alle wapens die ze wel zien en wel effectief geladen zijn er niemand bereid is dat ook te gebruiken.
- etcetc.

vandaar dat ik dus zei dat lmen de schijn slechts hoog kan houden als er zich ook af en toe een incident van weerwerk aandient
Wel, één op tien aanvallers schiet je daadwerkelijk door de knieschijf. Al die kreupele straatboeven met krukken zullen hun soortgenoten wel doen nadenken. En je hebt geen dode op je geweten.
Oud 10 augustus 2009, 23:27   #299
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onkruid verwijder je best met wortel en al in 1 keer.

Dus, naar analogie hiervan, beter zo'n schoffie in 1 keer trakteren op een blauwe boon tussen de oren.
Ik rij elke drie maand het gras, en het onkruid af op mijn terrein. Het is wel waar, dat dat steeds terug opschiet. Dus , waarschijnlijk heb je gelijk.
Oud 10 augustus 2009, 23:42   #300
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik rij elke drie maand het gras, en het onkruid af op mijn terrein. Het is wel waar, dat dat steeds terug opschiet. Dus , waarschijnlijk heb je gelijk.
Weer even een analogie trekken, nu pakt de politie een schoffie op, om dat even later terug te moeten laten lopen, als het al niet zichzelf buitenlaat.

Eneuh, voor mensen het roze driehoekje klikken, ik roep niet op tot geweld- althans niet openlijk- maar ik geef gewoon een vergelijking naar onkruid.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 augustus 2009 om 23:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be