Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2009, 00:15   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
gijzeling in deze contect: vriendin, gaat voor vrijspraak!
(en zal die krijgen, of voorwaardelijk)
lesly zelf: effectief, max 5 jaar - voorhechtenis, niks zitten...

tenzij men er een showproces van maakt....

die van buslijn 23 gingen ook 'levenslang... daar kicken we op hé' krijgen....
REALITEIT????
Jij kent mij echt niet, he. Anders zou je weten dat ik daar helemaal niet op kick. Ik vind dit alles vooral zeer triest. Je stelt jezelf hier voor als de grote profiterende Congolese (ik heb trouwens al eens gesuggereerd dat je een VB'er bent die allochtonen wil karikaturiseren en eigenlijk denk ik dat nog steeds), maar als je toch echt bent, vraag ik me af waarom je zo doet. Is dat gewoon balorigheid, of gewoon niet beter kunnen? Ik gok eigenlijk op het eerste, maar je helpt daar niemand mee: de overtuigde racisten op het forum worden alleen maar gesterkt in hun overtuiging, de anderen (daar reken ik dan mezelf bij) beschouwen je als een construct of als een nar.

Maar goed, terug OT: ik vrees inderdaad dat men hier een showproces van zal maken. Justitie heeft door al die ontsnappingen een flinke knauw in een al slecht imago gekregen. Echte maatregelen treffen kost geld, iemand een flinke straf geven kost niks. Ik gok dat dit proces vrij snel zal verlopen (om te bewijzen dat justitie nog daadkrachtig is), dus veel vermindering zal er niet komen voor de voorlopige. Ik heb het nog eens nagekeken en voor haar rol in de gijzeling en carjacking kan ze tussen de 10 en 20 jaar krijgen. We zullen zien, maar de kans bestaat dat de rechtbank haar als voorbeeld zullen gebruiken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 00:19   #62
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Jij kent mij echt niet, he. Anders zou je weten dat ik daar helemaal niet op kick. Ik vind dit alles vooral zeer triest. Je stelt jezelf hier voor als de grote profiterende Congolese (ik heb trouwens al eens gesuggereerd dat je een VB'er bent die allochtonen wil karikaturiseren en eigenlijk denk ik dat nog steeds), maar als je toch echt bent, vraag ik me af waarom je zo doet. Is dat gewoon balorigheid, of gewoon niet beter kunnen? Ik gok eigenlijk op het eerste, maar je helpt daar niemand mee: de overtuigde racisten op het forum worden alleen maar gesterkt in hun overtuiging, de anderen (daar reken ik dan mezelf bij) beschouwen je als een construct of als een nar.

Maar goed, terug OT: ik vrees inderdaad dat men hier een showproces van zal maken. Justitie heeft door al die ontsnappingen een flinke knauw in een al slecht imago gekregen. Echte maatregelen treffen kost geld, iemand een flinke straf geven kost niks. Ik gok dat dit proces vrij snel zal verlopen (om te bewijzen dat justitie nog daadkrachtig is), dus veel vermindering zal er niet komen voor de voorlopige. Ik heb het nog eens nagekeken en voor haar rol in de gijzeling en carjacking kan ze tussen de 10 en 20 jaar krijgen. We zullen zien, maar de kans bestaat dat de rechtbank haar als voorbeeld zullen gebruiken.
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 00:30   #63
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien is dat voorbeeld stellen ook wel nodig...voor andere meisjes.
Dit meisje komt uit Hoboken, groeide waarschijnlijk op tussen Marokkaanse jongeren en zat met hen op school. Ze werd verliefd, dat kun je niemand kwalijk nemen.
Bekeerde ze zichzelf voor of nadat ze verliefd werd?
In ieder geval was ze niet met een van de daders getrouwd, toch heeft ze zichzelf laten meeslepen in een verhaal waarin ze daders als slachtoffers zag die haar nodig hadden?
Ze leek me nog vrij jong, beinvloedbaar, binnen een machocultuur...ergens is ze ongetwijfeld zelf slachtoffer maar dit ontslaat haar niet van verantwoordelijkheid voor haar daden. Die boodschap moet glashelder zijn, wanneer dit het "als voorbeeld dienen " is, is dat mogelijk terecht.
Haar eigen gedrag zal hoe dan ook na uitspraak invloed hebben op de tijd die ze werkelijk zit.
Ik vind dat dit meisje recht heeft op een eerlijk proces, maar wel met een staf die ergens in verhouding staat tot haar daden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 00:36   #64
Steve_M

Standaard

Citaat:
Knap. Nu nog woordjes i.p.v. kleurtjes en smiley's en dan komen we er wel. Maar ik zal dan maar wat gokken.

De eerste rode woordjes ('de profiterende Congolese'):

Citaat:
zolang u maar begrijpt dat u voor mij betaald is het ok
Citaat:
't is niks schateke....

wij zullen ons wel ammuseren en jij zult wel wereken....
Citaat:
zolang je mijn ocmw maar betaaéd is 't niks...
eigenlijk hoef je niks te snappen.... des te beter...
Citaat:
als het hier in mekaar zakt hebben we al genoeg gepakt hoor!!

kijk maar eens naar moneygram/moneytrans en western uniun wat er per dag verstuurd word........ die versturen meer dan uw loontje per week hoor!!
Citaat:
jij betaald de helft van je loon.... dat telt!
ik doelekker niks, maar leef beter dan jij!!!
en zeg nu niet dat mooie dure dingen je niet interesseren....
u can't get it!!!

ik post dit omdat ik wil dat zelf de gematigde vieze belg racist word!!!
En er zijn er meer. Daaruit kan ik niet anders dan afleiden dat je ofwel een VB'er bent die graag iedereen wil opjagen tegen een karikaturale allochtoon, ofwel dat je gewoon een nar bent.

Tweede rode reeks woordjes: eenvoudige vaststelling, de kans bestaat dat ze dat doen, waarbij ik niet zeg of ik dat wenselijk vind. Als je nu de moeite had genomen om de woordjes daarvoor te lezen, dan zou je ook begrijpen waarom ik tot die conclusie kom.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 augustus 2009 om 00:38.
Oud 12 augustus 2009, 00:40   #65
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Knap. Nu nog woordjes i.p.v. kleurtjes en smiley's en dan komen we er wel. Maar ik zal dan maar wat gokken.

De eerste rode woordjes ('de profiterende Congolese'):

En er zijn er meer. Daaruit kan ik niet anders dan afleiden dat je ofwel een VB'er bent die graag iedereen wil opjagen tegen een karikaturale allochtoon, ofwel dat je gewoon een nar bent.

Tweede rode reeks woordjes: eenvoudige vaststelling, de kans bestaat dat ze dat doen, waarbij ik niet zeg of ik dat wenselijk vind. Als je nu de moeite had genomen om de woordjes daarvoor te lezen, dan zou je ook begrijpen waarom ik tot die conclusie kom.
Oud 12 augustus 2009, 00:41   #66
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien is dat voorbeeld stellen ook wel nodig...voor andere meisjes.
Dit meisje komt uit Hoboken, groeide waarschijnlijk op tussen Marokkaanse jongeren en zat met hen op school. Ze werd verliefd, dat kun je niemand kwalijk nemen.
Bekeerde ze zichzelf voor of nadat ze verliefd werd?
In ieder geval was ze niet met een van de daders getrouwd, toch heeft ze zichzelf laten meeslepen in een verhaal waarin ze daders als slachtoffers zag die haar nodig hadden?
Ze leek me nog vrij jong, beinvloedbaar, binnen een machocultuur...ergens is ze ongetwijfeld zelf slachtoffer maar dit ontslaat haar niet van verantwoordelijkheid voor haar daden. Die boodschap moet glashelder zijn, wanneer dit het "als voorbeeld dienen " is, is dat mogelijk terecht.
Haar eigen gedrag zal hoe dan ook na uitspraak invloed hebben op de tijd die ze werkelijk zit.
Ik vind dat dit meisje recht heeft op een eerlijk proces, maar wel met een staf die ergens in verhouding staat tot haar daden.
kan de islamofobe pardenmolen nog goedkoper.....????

mens toch........
Oud 12 augustus 2009, 00:44   #67
Steve_M

Standaard

Citaat:
Meer woordjes, minder gezichtjes ... Als je je beledigd voelt door het woord 'nar', weet dan dat narren een nuttige rol speelden in de geschiedenis. Zij konden bepaalde kritieken uiten op de heersende overtuigingen zonder onthoofd te worden. Ik zou pakken meer respect hebben voor je als je gewoon wat tegen schenen wilde schoppen, maar het totale gebrek aan inhoud doet me echt vermoeden dat je toch gewoon een VB'er bent die allochtonen in een slecht daglicht wil stellen. Daarvoor heb ik dan weer geen respect. Toch nog veel plezier op het forum
Oud 12 augustus 2009, 01:22   #68
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat er behoorlijk wat volk op dit dossier zat. Moest een doorsnee burger met een heli uit het gevang ontsnappen zou het geen waar zijn. Klassejustitie.
doorsnee burgers zitten doorgaans niet in de bajes
in mijn milieu toch niet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 01:31   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Bent u een verdediger van vrouwenrechten filo?
die is goed

gewoon een balorig jong die elke gelegenheid te baat neemt om criminelen met hilarische argumenten probeert goed te praten.
Een verdediger van vrouwen en burka's onder 1 en dezelfde schedel.

't zal niet veel baten mwoeha

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2009 om 01:33.
Oud 12 augustus 2009, 01:36   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die "Duitser" waar jij het over hebt, was wel ons land met rollende tanks binnengevallen en was de rest van Europa onder de voet aan het lopen.
Verliefd ??? My ass. Dat soort vrouwen ging gewillig "horizontaal" voor de bezetter, om er profijt uit te halen.
here we go again

zzzzzzzz
Oud 12 augustus 2009, 07:37   #71
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Geval"van Themssche opgeblazen in de media? Wat viel er aan op te blazen? Een koelbloedige moordraid met de toegeven bedoeling te doden omwille van herkomst, wat valt daar aan "op te blazen door de media"?
En d�*t stel jij op gelijke voet met de rest? je doet je onderschrift "eer" aan.
Juist, voor iets van uw gedachtengoed was het geval GDM geen moord maar louter tijdverdrijf gepleegd door kansarme jongeren die in uw belziekske geen kansen kregen/krijgen van de racistische Vlamingen.

Dat is zowat de praat dat u meer lig hé filo.

Dat en HVT heeft toegeven dat z'n bedoeling moord was, dan heeft hij nog altijd punten voor op het gebroed dat u zo graag betuttelt. Waarom filo, omdat deze dn toegeeft misdaden te hebben gepleegd en er de gevolgen van wil dragen dit in tegestelling tot het gebroed dat u zo graag betuttelt die te laf zijn om hun daden toe te geven, die hun daden altijd en overal willen verdoezelen met, "kansarme allochtoon, gediscrimineerde allochtoon, misbegrepen allochtoon" en filo, vul het rijtje maar verder aan daar bent u en andere allochtonen collaborateurs toch goed in nietwaar.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 07:39   #72
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
gebroed dat u zo graag betuttelt die te laf zijn om hun daden toe te geven, die hun daden altijd en overal willen verdoezelen met, "kansarme allochtoon, gediscrimineerde allochtoon, misbegrepen allochtoon" en filo, vul het rijtje maar verder aan daar bent u en andere allochtonen collaborateurs toch goed in nietwaar.
stockholm syndroom
Oud 12 augustus 2009, 07:49   #73
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Waar heb je het nu over ???
misschien over het feit dat de sossen en de commies deftig meewerkten met de nazi's tot deze laatste moedertje rusland binnenvielen
Oud 12 augustus 2009, 07:52   #74
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
O toch mooi hoe echte liefde, ook over muren en grenzen, mensen tot het uiterste kunnen drijven
♫ ik spring in mijn vliegmachien, alleen maar om jou te zien ♫ by Eddy Wally
Oud 12 augustus 2009, 07:53   #75
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar heb je het nu over ???
Dat u niet kunt volgen pietje was te verwachten? Staan waarschijnlijk zaken in waar men in die rode volkshuizen niet graag over spreekt nietwaar. Hoe zou het ook, jaren te koop lopen met iets als multicul en dan moeten toezien hoe dit in de vernieling wordt geholpen door diegene waar men zich al jaren voor voorover buigt.

Dus pietje indien u niet kunt volgen, niemand neemt u dat kwalijk. Zo gauw u eens uit die verdorven muffe volkshuizen komt en u begeeft in de zuivere buitenlucht dan zult u waarschijnlijk wel kunnen volgen. Maar vergeet niet, na jaren gebogen te hebben staan geleidelijk recht te komen anders zou u er iets aan over kunnen houden.

Oud 12 augustus 2009, 08:04   #76
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik moet toch maar eens dagelijks vaststellen dat de kranten de laatste weken bomvol staan van een losgeslagen maatschappij, maar dat net die berichten
waarbij een vreemdeling wordt genoemd steeds de aandacht krijgen en uitgesmeerd en opgeblazen worden. Zo heeft men natuurlijk altijd gelijk...
al de rest wordt met de mantel der liefde bedekt...
Wanneer een vreemdeling wordt genoemd steeds de aandacht krijgt, dat is dan de laatste weken ook niet moeilijk geweest ofwel? Het waren vreemdelingen die de hort op zijn gegaan, het was een vreemdeling die samen met een collaborateur een piloot gijzelde enz. Dat deze na hun ontsnapping gewoon de draad terug opnamen waar ze door hun arrestatie waren gestopt met het plegen van gewapende overvallen dat stoort u, dat u dit in de krant moet lezen, u zag dit liever toegedekt of wat?

En verder, wat wordt met de mantel der liefde bedekt?????????????????

Oud 12 augustus 2009, 08:36   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer een vreemdeling wordt genoemd steeds de aandacht krijgt, dat is dan de laatste weken ook niet moeilijk geweest ofwel? Het waren vreemdelingen die de hort op zijn gegaan, het was een vreemdeling die samen met een collaborateur een piloot gijzelde enz. Dat deze na hun ontsnapping gewoon de draad terug opnamen waar ze door hun arrestatie waren gestopt met het plegen van gewapende overvallen dat stoort u, dat u dit in de krant moet lezen, u zag dit liever toegedekt of wat?

En verder, wat wordt met de mantel der liefde bedekt?????????????????
Ik heb toch ook de indruk dat er meer aandacht is voor degenen die ontsnapten uit Brugge dan degenen die ontsnapten uit Merksplas.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 09:58   #78
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb toch ook de indruk dat er meer aandacht is voor degenen die ontsnapten uit Brugge dan degenen die ontsnapten uit Merksplas.
Degene die ontsnapte uit Brugge deden dit wel meer op een spectaculaire manier dan die van Merksplas nietwaar, helicopter, gijzeling. En wat met de daden gepleegd na hun ontsnapping, terug hun oude vertrouwde levensstijl opgepakt, gewapende overvallen.

Juist aan zulke zaken zou de media geen interesse mogen schenken dat klopt. Want met zulke zaken bereiken de strevers naar mulitcul nu niet echt hun doel nietwaar. Het laat alleen maar zien dat een minderheid binnen de samenleving een meerderheid wordt in het plegen van hoe zou men het kunnen noemen, u misschien een idee?

Dus laat ons kort samenvatten, foei kranten en media in het algemeen! Beter zo?

Oud 12 augustus 2009, 10:14   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan de islamofobe pardenmolen nog goedkoper.....????

mens toch........
Maar meiske toch, alweer een slechte dag?? islamofobe pardenmolen? Wat heeft dit te maken met mijn mening? dacht dat je toch een beetje intelligentie had!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 10:20   #80
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet toch maar eens dagelijks vaststellen dat de kranten de laatste weken bomvol staan van een losgeslagen maatschappij, maar dat net die berichten
waarbij een vreemdeling wordt genoemd steeds de aandacht krijgen en uitgesmeerd en opgeblazen worden. Zo heeft men natuurlijk altijd gelijk...
al de rest wordt met de mantel der liefde bedekt...
Het feit dat vreemdelingen meer in die berichten voorkomen, zou misschien wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat 70% van de gevangenispopulatie bestaat uit allochtonen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be