Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2009, 19:28   #381
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij schijnt het niet te begrijpen.

Ok dan, ik zal het anders brengen. Ik beantwoord je vraag met een vraag:

Keur je het goed dat een gemiddeld merelmannetje tussen de 80 en de 110 gram weegt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charles Darwin
If the misery of the poor is not by natural law, but by our institutions, then great is our sin.
Indienhet natuurlijk gewicht van een gezonde merel pakweg 220g zou zijn, en hun systematisch gewicht er door toedoen van de mens zou zijn (massala ziekte door verspreiding van DDT, ik zeg maar wat), ja dan keur ik bovenstaande feit af.
Jij ziet een feit, en zegt:"Het gebeurt."
Ik zie een feit, en vraag mij af
-is dit de normale gang van zaken, of zijn er speciale oorzaken?
-wat kan er aan gedaan worden?

Ik ben uiteraard niet bevoegd om in Duvelke zijn naam te spreken, maar ik vermoed dat hij zich min of meer op dezelfde lijn bevindt.

Laatst gewijzigd door driewerf : 12 augustus 2009 om 19:28.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 21:42   #382
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat men verwijst naar allochtone jongeren heb ik op zich nog niet zo'n probleem. maar men verwijst hier specifiek naar 'de marokaan' (terwijl er tussen het krapuul even goed andere nationaliteiten tussen zitten) + dan nog met een geslachtsorgaan ervoor...Dat is gewoonweg olie op het vuur gooien..
Nee hoor! je moet juist duidelijk onderscheidt maken en niet veralgemenen met een uitdrukking zoals "allochtonen"!
Het zijn meestal Marokkaanse jongeren dus waarom zou je dit niet mogen zeggen? Het is juist boeiend waarom bij bijvoorbeeld Turkse jongeren er veel minder criminaliteit is, dus waarom niet duidelijk benoemen waarover het gaat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 22:39   #383
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor! je moet juist duidelijk onderscheidt maken en niet veralgemenen met een uitdrukking zoals "allochtonen"!
Het onderscheid tussen een werkwoord en een zelfstandig naamwoord ontgaat u?
Oud 12 augustus 2009, 22:44   #384
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Jij doet me denken aan mijn vader, als ik vroeger liefdesbrieven kreeg van jongens, onderstreepte hij de fouten steeds met een rode pen. Zo kreeg ik ooit eens een liefdesbrief van een Italiaanse jongen - hij had zo zn best gedaan, hij was dan ook nog maar 1ste generatie hier - zijn brief stond zo vol met fouten dat het blad leek op 1 rode lijn - ik schaamde me zo dat ik de jongen nooit meer wou zien - misschien heeft mijn vader op die manier wel een mooie levenslange romance met een knappe Italiaan verhinderd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 22:49   #385
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij doet me denken aan mijn vader, als ik vroeger liefdesbrieven kreeg van jongens, onderstreepte hij de fouten steeds met een rode pen. Zo kreeg ik ooit eens een liefdesbrief van een Italiaanse jongen - hij had zo zn best gedaan, hij was dan ook nog maar 1ste generatie hier - zijn brief stond zo vol met fouten dat het blad leek op 1 rode lijn - ik schaamde me zo dat ik de jongen nooit meer wou zien - misschien heeft mijn vader op die manier wel een mooie levenslange romance met een knappe Italiaan verhinderd.
1)Ik moedig mensen die het Nederlands als tweede, derde of n-de taal leren zeker en vast aan, en zou jou Italiaanse vriend op geen enkele wijze de grond in boren. Hoogstens discreet aanduiden waar er nog ruimte voor verbetering is.

2) Anders is het met geboren en getogen Vlamingen, en a fortiori met de Grote Beschermers van Onze Cultuur, Taal, Normen en Waarden. Van hen verwacht ik beter.

3) Ja, ik ben vroeger leraar geweest. Ik zie dat onze taal er op achteruit gaat, en dat stemt mij droef.
Oud 12 augustus 2009, 22:50   #386
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga op school les geven. Zaag hier zo niet.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 22:52   #387
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
1)Ik moedig mensen die het Nederlands als tweede, derde of n-de taal leren zeker en vast aan, en zou jou Italiaanse vriend op geen enkele wijze de grond in boren. Hoogstens discreet aanduiden waar er nog ruimte voor verbetering is.

2) Anders is het met geboren en getogen Vlamingen, en a fortiori met de Grote Beschermers van Onze Cultuur, Taal, Normen en Waarden. Van hen verwacht ik beter.

3) Ja, ik ben vroeger leraar geweest. Ik zie dat onze taal er op achteruit gaat, en dat stemt mij droef.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 23:00   #388
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft mijn Italiaans vriendje de grond ingeboord, mijn vader verbeterde enkel álle taal- en spelfouten in ál mijn liefdesbrieven, hij deed dat niet enkel met die ene jongen.
Daarom zeg ik dat jij me aan hem doet denken.

Citaat:
Ik verwacht van iedereen die in een land al meerdere decennia of generaties woont dat ze de taal, normen en waarden kennen!

Citaat:
Mij ook, dit was geen verwijt.

Laatst gewijzigd door SDX : 12 augustus 2009 om 23:02.
Oud 12 augustus 2009, 23:05   #389
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

¿Qué?

Citaat:
Hij die tevreden is met een plekje in de tram heeft nooit gezeten in een gevechtshelikopter.

Laatst gewijzigd door SDX : 12 augustus 2009 om 23:06.
Oud 13 augustus 2009, 00:27   #390
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, flinke fout, bedankt erop te wijzen, slordigheid!
Oud 13 augustus 2009, 07:48   #391
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het zijn meestal Marokkaanse jongeren dus waarom zou je dit niet mogen zeggen? Het is juist boeiend waarom bij bijvoorbeeld Turkse jongeren er veel minder criminaliteit is, dus waarom niet duidelijk benoemen waarover het gaat?
Dus, voor U is het geen punt nl. te beweren dat er veel minder straatcriminaliteit zou zijn, moesten wij al onze 'Marokkanen' kunnen inruilen tegen 'Turken'? '
T zou eigenlijk niet slecht zijn: wij zouden dusdanig onze 'gevangenissen' met één paar honderden 'krulhoofden' kunnen ontlasten.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 08:25   #392
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Een gewezen leraar zal dan wel weten waaraan deze achteruitgang te wijten is.
Ik had eerder liever gehad dat hijzelf de oorzaken ervan zou bewoorden.
Voor mijn rekening meen ik wel, dat het aanleggen en opstarten van een ‘Multiculturele’ samenleving, voor vanzelfsprekende en al meerdermalen aangehaalde redenen hieraan niet onschuldig is.
Dat deze gewenste samenleving er komt, is een feit. Het gaat echter niet zonder kleerscheuren en diverse hinder maar, waar het beter had gekund, had het ook erger kunnen zijn.
Tegenspartelen, lijkt mij onnodig tijdverspil naar de volgende generaties toe.
Meewerken is de boodschap en, - alle kwaadaardige en kostelijke parasieten zoveel mogelijk van ons afschudden.
Ik meen oprecht, dat het behoud van ons 'A.B.N.' , cultuur en identiteit er alles heeft bij te winnen.
.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 08:26   #393
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
lang leve de multikulturele samenleving
Mooi zwart vakje
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 08:31   #394
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan jij adhv de foto's nu zien of het een marokaan is of een algerijn of een tunesieer?
Je kan geen nationaliteiten op foto onderscheiden hoor..
Oud 13 augustus 2009, 09:18   #395
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Laten we alle wetten overboord gooien en onze 'conflicten' oplossen met waterkanonnen en stokslagen.

Een wet heeft slechts zoveel waarde als wat een individu eraan wilt geven.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 11:09   #396
driewerf

Standaard

Citaat:
Indienhet natuurlijk gewicht van een gezonde merel pakweg 220g zou zijn, en hun systematisch gewicht er door toedoen van de mens zou zijn (massala ziekte door verspreiding van DDT, ik zeg maar wat), ja dan keur ik bovenstaande feit af.
Jij ziet een feit, en zegt:"Het gebeurt."
Ik zie een feit, en vraag mij af
-is dit de normale gang van zaken, of zijn er speciale oorzaken?
-wat kan er aan gedaan worden?

Ik ben uiteraard niet bevoegd om in Duvelke zijn naam te spreken, maar ik vermoed dat hij zich min of meer op dezelfde lijn bevindt.
hmmmm, flanel?
Oud 13 augustus 2009, 11:09   #397
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Dus, voor U is het geen punt nl. te beweren dat er veel minder straatcriminaliteit zou zijn, moesten wij al onze 'Marokkanen' kunnen inruilen tegen 'Turken'? '
T zou eigenlijk niet slecht zijn: wij zouden dusdanig onze 'gevangenissen' met één paar honderden 'krulhoofden' kunnen ontlasten.
Het verschil zit in opvoeding, Turkse kinderen krijgen discipline mee, respect voor gezag, in hun moskee luisteren ze naar de preek uit Ankara, niet naar een of andere imam die voor broodheren predikt maar niets weet over onze samenleving.
Het gaat me dus niet om inruilen maar opvoeding, op scholen zijn ook minder probelemen met Turkse kinderen wat gedrag betreft, ze studeren vaker af en vinden ook makkelijker werk, in relatie tot hun Marokkaanse broeders
Oud 13 augustus 2009, 11:10   #398
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Een wet heeft slechts zoveel waarde als wat een individu eraan wilt geven.
Vertel dat eens wanneer je voor een rechter staat! Ik denk niet dat je gelijk krijgt hoor
Oud 13 augustus 2009, 11:16   #399
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel dat eens wanneer je voor een rechter staat! Ik denk niet dat je gelijk krijgt hoor
True, maar op het moment dat je de wet wilt overtreden hecht je belang aan de wet e..
de rechter komt pas te pas als het al laaaang gepasseerd is
Oud 13 augustus 2009, 11:25   #400
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Hoe kan jij adhv de foto's nu zien of het een marokaan is of een algerijn of een tunesieer?
Je kan geen nationaliteiten op foto onderscheiden hoor..
Natuurlijk kan ik dit niet Duvel, maar dat neemt niet weg dat er veel meer problemen zijn met Marokkaanse dan met Turkse jongeren, jaren werken rond o.a arbeid in aandachtswijken doen me dit zeggen, met foto's heeft het dus niets te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be