Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2009, 09:34   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
He he he, stop he. Onderdanen? Wij zijn geen onderdanen he. Die tijd is passé.

Hij, is onze onderdaan. Hij kan juist zolang van die capriolen maken als WIJ dat goed vinden. En aangezien men zich hier liever laat verdelen onder NVA/LDD en VB in plaats van de handen in elkaar te slaan, kan die clown zijn gangetje gaan he.

Met König Ludwig de II hebben ze zoveel kompassie niet gehad. Die hebben ze uit zijn kot gehaald en verzopen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 10:09   #102
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Een kleine berekening vertelt mij dat dit speeltje, financiering, afschrijving, bemanning, liggelden Middelandse Zee, operationele kosten, brandstof, .. ongeveer 800.000 euro per jaar kost.

Gezien de gezondheid van onze vorst en zijn optrekje in Frankrijk, Italië en Sardinië zie ik hem niet meer dan 20 dagen per jaar aan boord. 40.000 Euro per dag te verhogen met de pendelvluchten met zijn Portugese Airbus moet ik besluiten dat hij en zijn familie niet goed bij hun hoofd zijn. Wat reeds lang niet meer moet bewezen worden.
44 dagen in 2008 volgens hbvl.be; het is ook een echte Koning hé, geen (*goedkope) president.

(... die zijn vrouw en kroost i.p. zelf moet "onderhouden" )
(*restant van een topic waar dat enkelen beweerden dat een president zelfs meer kan kosten, maar ik vind de link niet )

Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...6-miljoen.aspx

12/08 Koning Albert en koningin Paola hebben een nieuw luxejacht: 27 meter lang, catalogusprijs 4,6 miljoen euro. Hun vorige schuit, de kleinere maar supersnelle Quator van 1,5 miljoen euro, staat te koop.

Het paleis heeft nooit ruchtbaarheid gegeven aan het nieuwe jacht, dat al sinds vorige zomer in het bezit is van Albert en Paola.

De nieuwe Alpa (van de beginletters van ALbert en PAola) is de opvolger van hun vorige grote jacht, dat ze in 2007 verkochten. “De Quator die ze toen kochten was een tijdelijke oplossing”, zegt Luc Van Ooteghem, woordvoerder van het paleis.

Die Quator is ook maar de helft zo groot, maar hij haalt wel 75 km per uur. Volgens kenners is het meer een sportboot, en niet echt comfortabel.

“Het nieuwe jacht hadden ze al in 2006 besteld”, zegt Van Ooteghem. “Maar het is pas een jaar geleden opgeleverd. Het is blijkbaar op bestelling gemaakt, ja.”

21 juli-toespraak
De N-VA plaatst de aankoop van de vorst tegenover zijn recente 21 juli-toespraak, waarin hij “het materialisme in de samenleving” op de korrel nam.

Kamerlid Ben Weyts wil dat zulke aankopen niet meer gefinancierd kunnen worden met belastinggeld.

Weetjes:
* Het jacht heeft een defibrillator aan boord, een toestel dat bij een hartfalen met elektrische shocks het hart op gang kan brengen.

* Vorig jaar brachten Albert en Paola 44 dagen door op hun jacht

* Alberts fortuin zou, op basis van gegevens van het paleis, rond 12 miljoen euro schommelen. Volgens sommige bronnen bezit hij 15 keer meer.

DH
De Koning had die jacht al in 2006 besteld, dus ruim voor "de crisis"...
weet ge nog in die tijd toen nog iedereen een 12 meter jacht in de kanaalhaven had liggen

Citaat:
Alleen Noren hebben het even goed als wij

Van onze redactrice
Isabel Albers

BRUSSEL -- Wie wil verhuizen naar een land waar je langer leeft, beter opgeleide mensen ontmoet en een hogere levensstandaard hebt, is eraan voor de moeite. Nergens ter wereld is het beter dan in Vlaanderen. Alleen Noorwegen evenaart ons.

Het ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties (UNDP) had het in juli al berekend: België is het op drie na welvarendste land ter wereld, na Noorwegen, Zweden en Canada. In het Human Development Report analyseert UNDP de politieke, sociale en economische ontwikkeling in 173 landen. Om de welvaartsgraad te achterhalen, meet die hoe lang en gezond we leven. Ook het kennisniveau, uitgedrukt door de graad van geletterdheid bij volwassenen en de scholingsgraad, wordt gemeten. Ten slotte maakt ook de levensstandaard deel uit van de welvaartsgraad, uitgedrukt door het bruto binnenlands product per hoofd.

De Vlaamse Administratie Planning en Statistiek paste al die parameters toe op de gegevens voor Vlaanderen. En jawel, doordat in Vlaanderen een hogere levensverwachting is dan in de rest van België, prijken we netjes op nummer één: we zijn de welvarendste regio ter wereld, samen met Noorwegen.

De berekening werd opgemerkt door minister-president Patrick Dewael en die stuurde prompt een bericht rond met de melding dat hij ,,zeer verheugd'' is over dit resultaat. Dewael deed nochtans in zijn septemberverklaring een oproep waarin hij een Vlaanderen vroeg ,,met minder zelfgenoegzaamheid en egoïsme''. Hij refereerde aan een enquête waaruit bleek dat de Vlaamse werknemers minder dan Waalse, Franse, Duitse of Ierse bereid zijn om in te gaan op loonmatiging, als ze daarmee jobs in hun eigen sector kunnen behouden. ,,We mogen niet vergeten dat je welvaart moet verdienen'', zei hij er nog bij.

Bron: De Standaard
En als Koning van het derde welvarendste land van de wereld moet men dat toch enigzins tonen, en aangezien België een klein land is dan maar een kleine jacht besteld...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2009 om 10:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 10:42   #103
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
44 dagen in 2008 volgens hbvl.be; het is ook een echte Koning hé, geen (*goedkope) president.

....
Ik lees HLN niet. Mijn tere maag laat mij niet toe alle mediatroep tot mij te nemen.

Allee, 't is goed, 44 dagen per jaar. Dan 18.000 Euro per dag. Een schijntje.

Hoeveel dagen verblijft onze vorst met aanhang in zijn villa in Frankrijk ? Hoeveel dagen per jaar is hij op reis in Italië ? Daar boven op tel je die 44 dagen spelenvaren.

Hoeveel dagen per jaar "werkt" hij voor ons ?

Vive la République ! (in 't Frans, dan verstaat de familie het ook)
Oud 14 augustus 2009, 11:00   #104
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel dagen verblijft onze vorst met aanhang in zijn villa in Frankrijk ? Hoeveel dagen per jaar is hij op reis in Italië ? Daar boven op tel je die 44 dagen spelenvaren.
Hier heeft u een idee van het aantal "privé"-vluchten van onze gekroonde hoofden. Met vliegtuigen van de BAF.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:26   #105
FDM
Banneling

Standaard

100 vluchten privaat ? die vent is nooiot thuis !!
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:44   #106
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hier heeft u een idee van het aantal "privé"-vluchten van onze gekroonde hoofden. Met vliegtuigen van de BAF.
En dan te weten dat de Britse media melding maakten van de Spaanse koning Sofia die met Ryanair op een reguliere vlucht naar Engeland vloog voor een familiebezoekje.

En de Britse Queen zelf die - weliswaar voor 9/11 - lange afstandsvluchten vaak met een gewone lijnvlucht van British Airways ondernam.

Nee, nee, bij ons moeten bijna al die kinderen met het leger vliegen.
Ik denk dat het iets is als mannen met grote, dure wagen en een klein, je weet wel.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:49   #107
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
En de Britse Queen zelf die - weliswaar voor 9/11 - lange afstandsvluchten vaak met een gewone lijnvlucht van British Airways ondernam.
Je zou je kunnen vergissen : op 30/09/08 raakte bekend dat de Britse Queen een eigen vliegtuig bestelde. Ik schreef er toen het volgende over :

Het is me wat met die Royalties.
De burgerluchtvaart is hen te vies.
Now she wants champaign
on a private plane
with her two little dogs on her knees.
Oud 14 augustus 2009, 12:03   #108
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Je zou je kunnen vergissen : op 30/09/08 raakte bekend dat de Britse Queen een eigen vliegtuig bestelde. Ik schreef er toen het volgende over :

Het is me wat met die Royalties.
De burgerluchtvaart is hen te vies.
Now she wants champaign
on a private plane
with her two little dogs on her knees.
Inderdaad, ze hebben eigen vliegtuigen van de RAF voor de koninklijke familie, maar da's voor Europese (of andere kortere afstanden). Long haul was tot 9/11 vaak gewoon een lijnvlucht. Er is een wikipedia pagina over.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 12:26   #109
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(... die zijn vrouw en kroost i.p. zelf moet "onderhouden" )
(*restant van een topic waar dat enkelen beweerden dat een president zelfs meer kan kosten, maar ik vind de link niet )

De Koning had die jacht al in 2006 besteld, dus ruim voor "de crisis"...
weet ge nog in die tijd toen nog iedereen een 12 meter jacht in de kanaalhaven had liggen

En als Koning van het derde welvarendste land van de wereld moet men dat toch enigzins tonen, en aangezien België een klein land is dan maar een kleine jacht besteld...
Als ze een voorbeeld willen nemen aan Noorwegen dan moeten dat ook doen met betrekking tot het vreemdelingenbeleid. Daar kom je zo maar niet binnen hoor. Zelfs als een Noorse trouwt met een buitenlander kan ze haar schup afkuisen. Heel andere koek dan hier met open deuren voor al wat hier aanspoelt.

Het mijne was maar 11 meter 96. Hoe haal jij het in je hoofd dat iedereen er een van 12 meter had?

Laatst gewijzigd door Garry : 14 augustus 2009 om 12:37.
Oud 14 augustus 2009, 12:31   #110
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees HLN niet. Mijn tere maag laat mij niet toe alle mediatroep tot mij te nemen.

Allee, 't is goed, 44 dagen per jaar. Dan 18.000 Euro per dag. Een schijntje.

Vive la République ! (in 't Frans, dan verstaat de familie het ook)
Volgens de Belgicisten werkt hij zeven op zeven 24 op 24. Dat moet beslist een katachtige zijn, daarvan wordt ook gezegd dat ze 7 levens heeft
Oud 14 augustus 2009, 14:54   #111
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het mijne was maar 11 meter 96. Hoe haal jij het in je hoofd dat iedereen er een van 12 meter had?

omdat 12 meter beter klinkt...
Men zegt ofwel 10 m ofwel 12 m, en 11 voor de komma is al zeker 12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 15:47   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die van 12 ( zeiler genaamd "Stella Maris") heb ik eerlijk gezegd toen niet gekocht. In de plaats daarvan kocht ik een fifty fifty van 9meter en, die meer ruimte bood aanboord dan die van 12 m die ik eerst op 't oog had. Kwestie van eieren kiezen voor uw geld.
Oud 14 augustus 2009, 15:49   #113
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die van 12 ( zeiler genaamd "Stella Maris") heb ik eerlijk gezegd toen niet gekocht. In de plaats daarvan kocht ik een fifty fifty van 9 meter en, lengte over alles, die meer ruimte bood aanboord dan die van 12 m die ik eerst op 't oog had. Kwestie van eieren kiezen voor uw geld.
Oud 14 augustus 2009, 15:51   #114
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Belgicisten werkt hij zeven op zeven 24 op 24. Dat moet beslist een katachtige zijn, daarvan wordt ook gezegd dat ze 7 levens heeft
Als hij dezelfde werkethiek heeft als zijn schare vazallen, zal er inderdaad niet veel gebeuren. Die vent werkt niet, die werkt tegen.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 16:16   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
Als hij dezelfde werkethiek heeft als zijn schare vazallen, zal er inderdaad niet veel gebeuren. Die vent werkt niet, die werkt tegen.
Die vent mag niet werken en het geringe wat wel nog tot zijn taken behoort kunnen we veel beter laten doen door Betty Owczarek. Die gaat dat perfect kunnen met de meest sympathieke glimlach, lintje door knippen, en Acte de présence. Die hoeven we maar per optreden te betalen, dat gaat stukken voordeliger uit komen.
Oud 15 augustus 2009, 11:27   #116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vent mag niet werken en het geringe wat wel nog tot zijn taken behoort kunnen we veel beter laten doen door Betty Owczarek. Die gaat dat perfect kunnen met de meest sympathieke glimlach, lintje door knippen, en Acte de présence. Die hoeven we maar per optreden te betalen, dat gaat stukken voordeliger uit komen.
Zijt gij soms de manager van Betty Owczarek?

Er lopen in Vlaanderen/Belgique wel méér sympathiek glimlachende meisjes (en zelfs jongens) rond die maar wat graag een beetje extra zakgeld zullen uitgeven.

Het kan toch niet moeilijk zijn daar 'talenten'-jachten voor te organiseren en zo een 'wervingsreserve' aan te leggen?

Ik wil wel enkele vrije dagen opofferen om bij de jury te gaan zitten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:55   #117
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je het artikel las (wat ik betwijfel), dan zou je zien dat het om een yacht ging dat in 2007 of 2008 reeds werd aangekocht. Ik meen mij te herinneren dat volk van uw slag daar toen al op reageerde omdat dat bootje in Italië werd aangeschaft, en niet in ons eigen landje omdat zulke yachten hier niet gebouwd worden.

Ten gronde: heb je iets tegen mensen met veel geld die dat graag laten zien of pleit je voor een sterker herverdelend mechanisme? Dan zijn we wellicht objectieve bondgenoten. Of is het er u enkel om te doen goedkoop af te geven op het koningshuis te kappen zonder de essentiële discussie te willen aansnijden?

Edit: waarom linkt iedereen naar een artikel dat je volledig op hun site kan lezen? Geldt het citeerrecht in zo'n geval misschien niet? Kan je niet gewoon dat ding volledig kopiëren en in je post naar de site van hln linken?

Wij konden hier toen niet op afgeven omdat we het niet wisten. Het nieuwe jacht was staatsgeheim.

En het vele geld heeft hij bij de gratie van zijn onderdanen, onderdanen die meer dan de helft van hun leven moeten werken voor de belastingen.
Oud 15 augustus 2009, 18:04   #118
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Moet hij niet juist het goed voorbeeld geven en stevig consumeren om de economie weer op gang te krijgen?

Ja, maar dan moet hij consumeren in eigen land.
Hij moet geen jacht in het buitenland kopen.
Hij moet geen jacht inschrijven in het buitenland zodat hij hier geen BTW moet betalen.

Hij moet ook geen klooster laten renoveren in Italië op zijn kosten.
Oud 15 augustus 2009, 21:02   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zijt gij soms de manager van Betty Owczarek?

Er lopen in Vlaanderen/Belgique wel méér sympathiek glimlachende meisjes (en zelfs jongens) rond die maar wat graag een beetje extra zakgeld zullen uitgeven.

Het kan toch niet moeilijk zijn daar 'talenten'-jachten voor te organiseren en zo een 'wervingsreserve' aan te leggen?

Ik wil wel enkele vrije dagen opofferen om bij de jury te gaan zitten.
Ik wou allen maar zeggen dat je daar geen groot licht voor nodig hebt. Een sympathieke kop meer dan voldoende. Dus dat hoeft echt niet veel te kosten en dan kunnen we het Brussels gerechtshof verhuizen naar het koninklijk paleis, daar zal de kelden wel niet onderlopen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 augustus 2009 om 21:04.
Oud 15 augustus 2009, 21:26   #120
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja, maar dan moet hij consumeren in eigen land.
Hij moet geen jacht in het buitenland kopen.
Hij moet geen jacht inschrijven in het buitenland zodat hij hier geen BTW moet betalen.
Hij moet ook geen klooster laten renoveren in Italië op zijn kosten.
Zo is het. We doen niet moeilijk over zijn dotaties. We doen wel moeilijk over kapitaalvlucht. Dat is trouwens strafbaar !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be