Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 13:33   #321
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
spinoza, heb jij hier ooit eens een slechte kip geserveerd gekregen of zo?
Nee, ik ben slechts een Nederlander die genoeg heeft van die eeuwige negatieve houding van de Vlamingen tegenover Nederland(ers). Altijd maar die negatieve grondhouding, altijd maar denken dat de Hollanders erop uit zijn om Vlaanderen te pakken te nemen. Kostmisselijk word ik er van.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 13:36   #322
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Kostmisselijk word ik er van.
ge moet daar iets tegen doen jong. Maar wat?
Ik zou denken dat een filosoof daar remedies tegen heeft.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 augustus 2009 om 13:39.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 13:40   #323
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het enige wat helpt is wat de meeste Nederlanders doen en dat is "de Belgen niet serieus nemen".
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 13:45   #324
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het enige wat helpt is wat de meeste Nederlanders doen en dat is "de Belgen niet serieus nemen".
dat is wel het tegenovergestelde van wat ik hier lees, zo'n kruistocht zeg
Oud 16 augustus 2009, 13:46   #325
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Als ik dorstig ben dan lust ik wel graag een koel Duits pilsje. Al vind ik die 20 cc een belachelijk klein glaasje. Echte dorst les je met een blonde Corsendonck-pils van 50 cc. En nadien stap je over op een ander Belgisch gistbier van hoge kwalititeit. Zo word je gegarandeerd 100 jaar. Vraag maar aan Stijn Streuvels.
20 cc, in Duitsland zelf is 50 cc standaard....
Oud 16 augustus 2009, 13:46   #326
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou denken dat een filosoof daar remedies tegen heeft.
Eigenlijk moet ik mij meer op de Nederlanders richten. De Vlamingen komen er steeds mee weg omdat men in Nederland dat gedrag met de mantel der liefde bedekt. Als we in Nederland wat strenger zouden zijn voor de Vlamingen, dan bedenken ze zich voortaan mischien om zich nog eens zo te gedragen.
Oud 16 augustus 2009, 13:51   #327
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet ik mij meer op de Nederlanders richten. De Vlamingen komen er steeds mee weg omdat men in Nederland dat gedrag met de mantel der liefde bedekt. Als we in Nederland wat strenger zouden zijn voor de Vlamingen, dan bedenken ze zich voortaan mischien om zich nog eens zo te gedragen.
Strak plan.
Zou Wilders tijd hebben, of ga je't zelf doen?
Oud 16 augustus 2009, 13:52   #328
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Strak plan.
Zou Wilders tijd hebben, of ga je't zelf doen?
Helaas ben ik een roepende in de woestijn. Veel Nederlanders hebben een onvoorwaardelijke liefde voor Vlaanderen.
Oud 16 augustus 2009, 14:05   #329
fabianen
Gouverneur

Standaard

Verdomme en ik werk juist aan de schelde,met die Nederlanders.Die knapen kunnen ruzie maken tegen elkander,joh,maar na de ruzie zijn ze weer de beste vrienden.Bij de belgen blijft dat eeuwig hangen.
Dat is het verschil.ruw van buiten,pitje van binnen.
Maar echt je moet ze wakker schudden.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 14:06   #330
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik ben slechts een Nederlander die genoeg heeft van die eeuwige negatieve houding van de Vlamingen tegenover Nederland(ers). Altijd maar die negatieve grondhouding, altijd maar denken dat de Hollanders erop uit zijn om Vlaanderen te pakken te nemen. Kostmisselijk word ik er van.
Hoeft niet. Zolang jullie maar eerlijk de afspraken nakomen zoals wij nakomen. Of heb je soms een tegenbewijs ? Ten aanzien van het buitenland doet België heel consekwent wat ervan verwacht wordt.

België kent inderdaad een aantal problemen. Dat is duidelijk en wij steken dat niet weg. Maar dat zijn INTERNE zaken. En die staan generlei de relaties met het buitenland in de weg.

Kan je hetzelfde zeggen van jullie 'groene' anarchisten ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 14:16   #331
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoeft niet. Zolang jullie maar eerlijk de afspraken nakomen zoals wij nakomen. Of heb je soms een tegenbewijs ? Ten aanzien van het buitenland doet België heel consekwent wat ervan verwacht wordt.
En Nederland niet? Nogmaals, de vorige uitdiepingen zijn allemaal op tijd verlopen, en nu gaat het toevallig fout. Dat kan toch gebeuren? Dat is toch iets anders dan dat Nederland de afspraken niet nakomt? In Belgie of Vlaanderen lopen infrastructurele projecten toch ook wel eens vertraging op? Vlaanderen heeft ook impliciet erkend dat dit kan gebeuren, want in het verdrag zijn bepalingen opgenomen over hoe te handelen in dit soort situaties. Er was afgesproken dat men dan in goed overleg tot een oplossing zou komen. Dreigen en chanteren vind ik geen goed overleg.

Vlaanderen zou terecht boos mogen zijn als dit keer op keer zou gebeuren, zoals jouw "weer" uit de topictitel lijkt aan te geven. Maar zoals ik al zei, de vorige twee uitdiepingen zijn keurig volgens schema verlopen. Dat het nu toevallig een keertje fout loopt kan gebeuren. Ik meen ergens te lezen dat meer dan 50% van alle infrastructurele projecten vertraging oploopt. 1 op 3 is dan nog niet zo slecht, toch?
Oud 16 augustus 2009, 14:18   #332
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas ben ik een roepende in de woestijn. Veel Nederlanders hebben een onvoorwaardelijke liefde voor Vlaanderen.
Dat merk ik dagelijks. Maar het vertaalt zich niet op politiek niveau. Nederland zit verstrikt in zijn eigen regeltjes. En daar zijn wij de dupe van.
Oud 16 augustus 2009, 14:30   #333
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er was afgesproken dat men dan in goed overleg tot een oplossing zou komen. Dreigen en chanteren vind ik geen goed overleg.
Legt Nederland zich neer bij het falen van de Betuwe-lijn ? Wij moesten eerder al het debacle van de Ijzeren Rijn slikken.

Goed overleg ? Wij slikken en slikken en slikken ... maar komt er feitelijk wel een 'oplossing' ?

Ja hoor, wij hebben ook obstinate groene bewegingen. Onze onderhandelingen hebben daar blijkbaar meer effect. Zij begrijpen ook dat een beweging over zee ecologischer is dan over land.

Nu ja, mij maakt het niks uit of ik nu Belgische of Zeeuwse mosselen op mijn bord krijg. Of zelfs Spaanse. De Vlaams-Limburgse witwijn maakt het allemaal even smakelijk
Oud 16 augustus 2009, 14:42   #334
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Legt Nederland zich neer bij het falen van de Betuwe-lijn ? Wij moesten eerder al het debacle van de Ijzeren Rijn slikken.

Goed overleg ? Wij slikken en slikken en slikken ... maar komt er feitelijk wel een 'oplossing' ?
U kruipt weer in de slachtofferrol, zoals we die kennen van de Vlamingen. Hoezo slikken en slikken? Men heeft nog niet eens de procedure doorlopen zoals die was afgesproken in de scheldeverdragen. Eerst schelden en dan praten is niet de juiste volgorde. En nee, Nederland legt zich ook niet neer bij de vertragingen in Duitsland. Maar dit gaat in goed overleg, zonder dreigementen. Nederland heeft zich nog nooit aan de verplichtingen van een vedrag onttrokken. Het is buitengewoon oneerlijk dat jullie ons dit nu verwijten. Een vertraging is iets anders dan de afspraken niet nakomen. Hopelijk gaat de Nederlandse regering in de toekomst ook dreigen als Vlaanderen ergens te laat mee is. Dit is slechts een kwestie van tijd. Ook in Vlaanderen zijn er wel eens vertragingen.
Oud 16 augustus 2009, 14:46   #335
skaldis
Banneling

Standaard

Amai nog niet, de helft van de door Europa opgelegde regels werken we hier eerst zo hard mogelijk tegen
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 15:04   #336
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
U kruipt weer in de slachtofferrol, zoals we die kennen van de Vlamingen. Hoezo slikken en slikken? Men heeft nog niet eens de procedure doorlopen zoals die was afgesproken in de scheldeverdragen. Eerst schelden en dan praten is niet de juiste volgorde. En nee, Nederland legt zich ook niet neer bij de vertragingen in Duitsland. Maar dit gaat in goed overleg, zonder dreigementen. Nederland heeft zich nog nooit aan de verplichtingen van een vedrag onttrokken. Het is buitengewoon oneerlijk dat jullie ons dit nu verwijten. Een vertraging is iets anders dan de afspraken niet nakomen. Hopelijk gaat de Nederlandse regering in de toekomst ook dreigen als Vlaanderen ergens te laat mee is. Dit is slechts een kwestie van tijd. Ook in Vlaanderen zijn er wel eens vertragingen.
Ja hoor, wij hebben ook obstinate groene bewegingen. Onze onderhandelingen hebben daar blijkbaar meer effect. Zij begrijpen ook dat een beweging over zee ecologischer is dan over land.

Nu ja, mij maakt het niks uit of ik nu Belgische of Zeeuwse mosselen op mijn bord krijg. Of zelfs Spaanse. De Vlaams-Limburgse witwijn maakt het allemaal even smakelijk
Oud 16 augustus 2009, 15:12   #337
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, die hebben jullie ook. In Nederland is verzet alleen wel effectiever. Nederland heeft strengere milieuwetten dan Vlaanderen. Zo zijn er in Vlaanderen nog steeds plekken waar het rioolwater ongezuiverd wordt geloosd. In Nederland is zoiets ondenkbaar.

Echt ongelooflijk hoe Vlaanderen zich naar een bevriend land toe gedraagd. En in Nederland zijn wij zo gek om dit weer met de mantel der liefde te bedekken. Let maar op, in Nederland doet men snel weer alsof er niets is gebeurd. Dus die schattige Vlamingen kunnen ons straffeloos blijven bedreigen.
Oud 16 augustus 2009, 15:42   #338
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik met je eens. Als een Duitse in plaats van een Vlaamse politica opgeroepen had tot een boycot van Nederlandse export was de stemming hier absoluut anti-Duits geworden, terwijl men hier ofwel de hand in eigen boezem steekt dan wel het gedrag van die VLD-politica afkeurt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 15:59   #339
skaldis
Banneling

Standaard

Een Duitser zou geen mosselen boycotten maar de gaskraan afsluiten. Wij maken een vriendelijk pestgraptje gelijk broers en zus wel eens doen als er iemand iets op de maag ligt. Azo steigeren dat sommigen hier doen. Toen we hun kranten overnamen ook al
Edit : Alé, ja gaskraan waarschijnlijk iets anders vermits het gas waarschijnlijk van bij jullie komt.

Laatst gewijzigd door skaldis : 16 augustus 2009 om 16:01.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 16:15   #340
fabianen
Gouverneur

Standaard

De belg eet zoals hij kiest.
Zolang hij maar te vreten heeft is de Belg content.
zolang Hij er maar van geniet,niet wetende dat de politieke putten maar niet gedicht raken.Maar zolang zijn buikje rond is blijft alles van als het oude.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be