|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  18 augustus 2009, 23:44 | #141 | |
| Minister Geregistreerd: 25 april 2008 Locatie: Chakamaka 
				 |   Citaat: 

__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 18 augustus 2009 om 23:44. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 00:13 | #142 | |
| Staatssecretaris Geregistreerd: 20 november 2006 
				 |   Citaat: 
 De lonen stijgen namelijk niet in dezelfde mate als de bedrijfswinsten, wat de kloof tussen arm en rijk bij ons al dertig jaar verhoogt. Laatst gewijzigd door DannyS : 19 augustus 2009 om 00:32. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 01:02 | #143 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2007 
				 |   Citaat: 
 Vanwaar dan die initiatieven van de VDAB in Antwerpen waarbij allochtonen, totaal gedemotiveerd omdat ze toch geen werk vonden thuis werden bezocht om naar noden te peilen en te motiveren tot een miniobbeurs voor de voordeur? Volgens u is daar helemaal geen reden toe, de participatie is gelijk! Mooi niet dus, het groot deel niet EU burgers niet beschikbaar voor arbeidsmarkt, komt dit omdat ze illegaal zijn, asielzoeker, invalide of bejaarden, Hoe voorziet iemand die niet beschikbaar is voor arbeidsmarkt en geen uitkering heeft dan in levensonderhoud? Uw hele redenering rammelt langs alle kanten, onder de indruk ben ik alvast niet! | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 01:34 | #144 | |
				 |   Citaat: 
 De slechte cijfers van de inboorlingen zijn o.a. het gevolg van ons uniek systeem van brugpensioen. Maar als het van Europa afhankelijk is zal dat ook rap gedaan zijn als het nog lang blijft duren. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 01:46 | #145 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 08:31 | #146 | |
				 |   Citaat: 

__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 08:42 | #147 | |
				 |   Citaat: 
 De allochtonen willen die vuil slechtbetaalde jobkes ook niet meer doen voor ons en blijven daarom in de werkloosheidssteun hangen en vaak wordt dit gecombineerd met criminele praktijken, zodat ze ook chique kleren kunnen kopen en mooie BMW's. 
				__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 09:29 | #148 | |
				 |   Citaat: 
 Quota's zijn ook niet nodig omdat in "achterbuurten" het "blok het voor het zeggen heeft" maar omdat velen in die doelgroep gewoon niet beantwoorden aan minimum vereisten van werkgevers.Dat probleem los je niet op met werkgevers mensen door hun strot te duwen, wel via sociale economie, met opleidingsmogelijkheden. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 09:32 | #149 | |
				 |   Citaat: 
 Leerplicht is hier voor iedereen tot achtttien jaar, een jongere bevolking zou dus moeten leiden tot meer jongeren met diploma middelbaar, inplaats van minder zoals nu het geval is. Moeders aan de haard hebben geen relevantie tot de arbeidsmarkt, zij blijven immers thuis om aan de haard te zitten! | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 11:17 | #150 | 
				 |   Er zijn genoeg autochtoonse jongeren die willen werken, maar waar er gewoon niet genoeg jobs voor zijn. Er zijn wel "jobs", maar die zijn onderbetaald en dat is niet echt motiverend. De werkgevers moeten gaan beseffen dat het mes langs twee kanten snijdt en ze beter hun werkvolk iets meer zouden gunnen, zodat deze mensen gemotiveerd blijven. Ze zouden er op langere termijn alleen maar voordelen kunnen uithalen. 
				__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke | 
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 11:24 | #151 | |
				 |   Citaat: 

__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 augustus 2009 om 11:25. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 12:52 | #152 | |
				 |   Citaat: 
 Dat geldt voor alle jongeren! Je kunt dan drie dingen doen, toch die job aanpakken en werken of je neus ophalen en in een uitkering blijven zitten, of iets aan je situatie doen! Wanneer iemand dit doet, mag hij van mij gerust die uitkering houden, totdat doelstellingen bereikt zijn, ook wie vanwege culturele herkomst meer tijd nodig heeft. En van mij mag werk , zeker minder aantrekkelijke jobs, beter betaald worden. Maar wat van mij niet mag, is dat wentelen in zelfmedelijden, dat excuus van racisme en discriminatie, vaak door mensen die helemaal niet solliciteren" omdat ze toch geen werk vinden".En ook de school niet afmaken, omdat je toch geen werk vindt!Om vervolgens levenslang zichzelf te laten onderhouden door de staat? Die mentaliteit blaast de hele sociale zekerheid op,en gezien de grootte van die groep kan dit niet langer zo, ik vind dat iedereen gelijke kansen verdient maar dan ook die moet nemen, en niet zitten zeuren zonder dan iets aan je situatie te doen. Daarom is sociale economie zeer belangrijk, daar werken heel veel mensen van andere origine, van mij mag dit uitgebreid worden en beter ondersteunt! Er zijn inderdaad mensen die willen en mensen die alleen maar willen krijgen,en dit los van origine, wie wil mag alle kansen krijgen en wie niet wil moet voor een dichte kraan staan, zolang je niet iets wilt ondernemen om daaruit te geraken. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 12:54 | #153 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 15:20 | #154 | |
				 |   Citaat: 
 De werkgevers moeten gewoon de minder leuke jobs beter gaan betalen en dan gaan ze meer gemotiveerde mensen aantrekken. Geef degene kansen op promotie die de capiciteiten hebben en die hun best doen. Stimuleer het werkvolk als werkgever en zorg voor constante bijscholing. Niet alleen de werkgever moet een effort doen, maar ook de werknemer moet dit en kan zich eventueel bijscholen via avondschool of een thuiscursus. Degene die een uitkering genieten moeten solliciteren op openstaande vacatures en dit kunnen bewijzen, maar dan moet de overheid en de privébedrijven er wel voor zorgen dat er genoeg jobs zijn, die niet onderbetaald worden. Uitzendbureaus moeten ook door de overheid strenger gecontroleerd worden. Vaak maken uitzendbureaus misbruik van mensen hun onwetendheid omdat ze niet op de hoogte zijn van de interimwetgeving etc...Geen dagcontracten meer, maar week of maandcontracten! De mensen na 2 maanden een contract aanbieden en deze niet aan het lijntje houden maanden of jaren aan een stuk etc... 
				__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 augustus 2009 om 15:34. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 15:31 | #155 | |
				 |   Citaat: 

__________________ You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same! David Icke Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 augustus 2009 om 15:32. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 18:52 | #156 | 
				 |   Neen, wanneer je niemand kent, helpt een diploma! Gaat u wanneer u geen werk heeft zitten wachten tot uw kennisenkring u de oplossing aanbiedt of solliciteert u naar een baan via aangeboden vacatures? | 
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 18:59 | #157 | |
| Minister-President Geregistreerd: 12 februari 2009 
				 |   Citaat: 
 Allé, dat zeggen mijn contacpersonen van SBS die mij sollicitatietraining hebben gegeven. 
				__________________ ab lo dolchor qu'al cor mi vai | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 19:02 | #158 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  1 januari 2008 
				 |   Citaat: 
 Ik heb dit onderzoek al eerder gepost, maar hier doe ik het nogmaals omdat het van toepassing is; http://www.trends.be/nl/economie/men...en--werk-.html Al heeft  wel gelijk in de zin dat, net zoals dat nu nog steeds in Wallonië heel gebruikelijk is, je de juiste vriendjes moet kennen die je aan een job kunnen helpen. Als je echter louter zelfstandig een job moet vinden doe je er goed aan een goed diploma te halen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 19 augustus 2009 om 19:05. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 19:27 | #159 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd:  1 januari 2008 
				 |   Citaat: 
 Uit uw antwoord leid ik af dat we dat dan zomaar moeten aanvaarden. Ik vind dat volledig fout. België is het enige land met onbeperkte uitkeringen en enkel sinds een paar jaar is men werk beginnen maken van het aanporren van werklozen om een job aan te nemen. Het is dus erg belangrijk dat men die mensen aanzet om te gaan werken, desnoods met schorsingen als ze hardnekkig jobs blijven weigeren. Tevens speelt de werkloosheidsval hierbij ook een belangrijke rol. De werkloosheidsval die in België veel te groot is. Volgens een recente studie van het OCMW notabene is het soms zelfs financieel voordeliger thuis te blijven en van een uitkering te genieten dan te gaan werken. In dat eerste geval krijgen ze namelijk tal van sociale voordelen; sociaal tarief hier, sociaal tarief daar, extra kindergeld enz. Dat is natuurlijk eveneens niet bevorderlijk om een job te doen. | |
|   |   | 
|  19 augustus 2009, 21:25 | #160 | |
				 |   Citaat: 
 Er is nog geen man overboord als men geen diploma bezit hoor! 't Is dus niet altijd belangrijk wat je kent maar wel wie je kent!  
|   |   |