![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7661 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kijk Paulus, wat ik met die post bedoelde is dat er massa's seksuele varianten die misschien als abnormaal beschouwd worden, maar die perfect legaal zijn.
Anderzijds zijn er - zoals pedosekualiteit - die (zeer terecht!) strafbaar gesteld worden. Er zijn (vermoed ik) minder aanhangers van coprolagnie (en neen, die link is geen outing), dan pedofielen. We zouden dus kunnen stellen dat coprolagnie "abnormaler" is dat pedofilie toch is (nogmaals zeer terecht) pedofilie strafbaar gesteld.
|
|
|
#7662 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7663 |
|
|
Degeneratief gedrag uit de natuur aanhalen om het normale te kunnen aantonen... een klassiek non-argument.
Kanker is een eveneens een natuurlijk verschijnsel (ja, ook bij dieren), maar het is GEEN normale vorm van eender welk wezen en vind haar oorsprong rechtstreeks in een opeenvolging van fouten op het normale.
|
|
|
#7664 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Ik gebruik wel vaak het argument van "het komt ook voor onder dieren", omdat homofoben al te vaak het onnatuurlijk-argument aanhalen terwijl dat niet op feiten maar op diepe emotionele onzekerheid gebaseerd is. Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 19 augustus 2009 om 10:44. |
||
|
|
|
|
|
#7665 | |
|
|
Citaat:
1) vele - zo niet alle - conservatieven beroepen zich op de Natuur om homoseksualiteit te veroordelen 2) blijkt dat homoseksualiteit in de natuur zeer frequent voorkomt 3) conservatieven zullen dus het Natuur-argument moeten laten vallen, of wij krijgen het recht ze met pek en veren de stad uit te jagen.
|
|
|
|
#7666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#7667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je veroordeelt wat jij conservatieven noemt, omdat ze zich beroepen op de natuur. Maar je doet net hetzelfde. Je argumenteert met het feit dat homoseksualiteit ook in de natuur voorkomt. Wat in mijn ogen nogal wiedes is. Mensen zijn ook deel van de natuur. De fout die gemaakt wordt zowel door zij de homoseksualiteit als normaal dan wel als niet normaal beschouwen, is de link te leggen met komt het in de natuur voor of niet. De waarheid is dat normen en waarden bepalen wat normaal is en wat niet. En dat kan verschillen van persoon tot persoon, van gemeenschap tot gemeenschap, door verschillende tijden heen. Normen en waarden zijn dynamische gegevens, geen statische. Zo was homosekualiteit bij sommige indianenstammen zelfs verheven boven het normale, terwijl het bij de cowboys verachtelijk was. Ook bij ons worden normen en waarden verlegd. Homoseksualiteit was niet altijd even bespreekbaar in ons arm Vlaanderen als nu. En daar heeft moeder natuur niks mee te maken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 augustus 2009 om 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#7668 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7669 |
|
Banneling
|
Amaai,ik ben hier een tijd weg geweest en dat blijft hier maar duren mee dat homo gedoe.
Laat ze doen,laat ze zeggen,ze doen maar,geen probleem maar ga mij niet gaan vertellen het normaal is aub want dat is het gewoonweg niet. En beeste die op elkaar kruipen,die beesten zouden op alles kruipen ja,ze weten van nie beter,ze hebben geen verstand in die kop zitten en als hun hormonen op hol slaan zouden alles platneuken wat er te neuken valt. Zie eens naar ne poedel;geef die beeste een kussen en hij zit dat kussen vol te smossen en kapot te rijen. |
|
|
|
|
|
#7670 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Groep één heeft groep twee duidelijk uitgedaagd en dat is heel wat anders. En nog duidelijker op haar bek gekregen Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 augustus 2009 om 20:30. |
|
|
|
|
|
|
#7672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
amai dat ik zulke post nog te lezen moest krijgen van jou... proficiat, Paulus Een kleine verbetering in retoriek : Een tegenargumenatie dat homoseksualiteit wel degelijk voorkomt in de natuur op een eerder argumentie dat het niet 'normaal' zou zijn omdat het niet zou voorkomen in de natuur, zegt niks over of die opposant dan ook zweert bij diezelfde link met de natuur noch over wat die persoon onder normaal verstaat. |
|
|
|
|
|
|
#7673 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is véél beter en eenvoudiger uitgelegd |
|
|
|
|
|
|
#7674 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
deze thread is duidelijk na en als reactie gekomen op de 1000ste keer dat het door de _laten we zeggen_ andere groep is gebruikt als argumentatie. Dat weet je zelf ook en als je de opneningspost er nog eens op naleest dan staat dat er ook expliciet bij. Citaat:
dat heb ik dan weer compleet gemist Kan je dat even duiden ? |
||
|
|
|
|
|
#7675 | |
|
|
Citaat:
Ik zei: "Degeneratief gedrag uit de natuur aanhalen om het normale te kunnen aantonen... " Daarmee impliceer ik niet dat dat degeneratief gedrag niet kan bestaan. Integendeel, ik erken net dat het aanwezig is. Maar dit betekent niet dat het als normaal kan worden beschouwt. Dieren kunnen dermate gestressed worden (bv. gevangenschap, permanent lawaai, ... ) dat ze hun eigen huid beginnen af te kretsen, of doelloos in circels beginnen rond te lopen of buitengewoon prikkelbaar zijn. Betekent het bestaan hiervan dan meteen een alternatieve & natuurlijke vorm? Dieren nemen elkaar niet gevangen hoor om ze dan door brandende circels te laten springen...
|
|
|
|
#7676 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7677 |
|
Banneling
|
Ja, en ? Wat heeft dat met mensen te maken ? Dieren doen wel meer rare dingen . Moeten wij de beesten na-apen om " normaal " te zijn ?
|
|
|
|
|
|
#7678 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7680 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denk je dat dat wat zou uitmaken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|