![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In beide gevallen is de Bijbel even betrouwbaar als eenderwelk door de jaren gecorrumpeerd werk. |
|
|
|
|
|
|
#783 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#784 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#785 |
|
Staatssecretaris
|
Ik ben het niet met u eens omdat ik niet hard genoeg denk? Dus u heeft de waarheid in pacht? Als men maar hard genoeg denkt dan is men het met u eens....
|
|
|
#786 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
#787 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#788 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#789 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom? Het zou toch kunnen dat alles er altijd was en er altijd zal zijn. Daar gaat het net om. Ik geloof in een scheppende bron, God. Als atheïst geloof je daar niet in.
|
|
|
#790 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Atheïsme betekent niet dat je niet gelooft in een bron. Die bron is weliswaar niet scheppend.
|
|
|
|
|
|
#791 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als er niets geschapen is, hoe is da hier dan allemaal gekomen?
Allez hoe kunt ge nu de creatie ontkennen? Ge leeft er pal midden in lol
|
|
|
#792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze bron is echter menselijk,en geenszins goddelijk,hoe graag de gelovigen dit ook willen beweren.... Deze bron heet ,voortplanting ,de enige wet die toelaat om de soort te laten overleven.... Volkomen aards van oorsprong ,geinspireerd door de lusten zonder enige goddelijke interventie.... Het doel , het voortbestaan van de diersoort die ze hier "mens" plachten te noemen... Blijkbaar beseffen alléén atheïsten dit tenvolle aangezien zij niet méér gaan zoeken achter de zin van het bestaan van het mensdom ... |
|
|
|
|
|
|
#793 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijke selectie. U moet weten dat onze genen eigenlijk zijn begonnen als replicatoren. Cellen die zich vermenigvuldigden. Dat is niet hetzelfde als creatie, wat veronderstelt dat al het complexe ''zomaar'' werd geschapen.
|
|
|
|
|
|
#794 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom zou materie/energie niet eeuwig kunnen bestaan?
|
|
|
#795 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maar Svennies aanschouw de dualiteit ervan!
Het Heelal (alles dan he) is geschapen... daarin is vanalles beginnen ontwikkelen... Alles maar dan ook alles is komend van diezelfde energie dan... Die microkosmos van een spermacel uit uw teelbalzak tot in de vrucht helemaal tot in het eitje om verder te ontwikkelen... Wat als die energie allemaal "restant" is van God, maar gewoon God zich opgesplitst heeft in al dat is? Wat als al die lusten nu eenmaal toebehoren tot code die het Goddelijke "restant" uitvribeert in het Zijn?
|
|
|
#796 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik geloof gewoon dat die energie gewoon wat meer van zichzelf wou uiten dan het al was; Het oneindige wou eens het tegenovergesteld meemaken. Alles maar dan ook alles is geschapen in mijn ogen, maar dat neem in mijn ogen niet weg dat wat geschapen is niet meer kan evolueren. De schepping (het leven dan) in haar materiële vorm moet toch een begin hebben gekend? Komend van die energie die ik God noem. Zal je mij nooit horen ontkennen
|
|
|
|
#797 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 augustus 2009 om 00:47. |
|
|
|
|
|
|
#798 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het heelal is de actieve kracht
Ik bedoel het ook in scheppen zoals God/energie die het laten gaan heeft naar waar het hoort te gaan. Dat het geen toeval is. Dat het echt bedoeld is te zijn. Geschapen dus, maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geschapen en evolutie kan voor mij hand in hand gaan. Rome is ook geschapen, maar had een "evolutie" van werkkracht nodig om te worden wat het hoorde te zijn he. Rome was niet op ene dag gebouwd he, of hoe zeggen ze dat?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 augustus 2009 om 00:54. |
|
|
|
|
|
#799 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#800 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je had het misschien beter ook tussen quotjes geplaatst Moest dat mechanisme er niet zijn dan waren we hier niet... simple like that |
|
|
|
|