![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien vind ik dat je het onderwijs (maar ik kan mis zijn, want ik be al enkele jaren geleden afgestudeerd) te negatief afschildert. De meeste vakken die ik heb gehad zijn volstrekt nutteloos geweest in mijn latere carrière, maar ik ben toch blij dat ik ze gekregen heb. Als het echt alleen maar ging om het klaarstomen van jongeren voor de arbeidsmarkt, dan bestonden vakken als geschiedenis, literatuur (onder de taalvakken), zedenleer, aardrijkskunde ... allang niet meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 augustus 2009 om 00:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Maybe I'm mistaken expecting you to fight
Or maybe I'm just crazy, I don't know wrong from right But while I'm still living I just have this to say: Now it's up to you, If you want to see it, want to be it, want to see it that way, You're coming along... //Supertramp, School |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hartelijk dank voor dit uitgebreid en boeiend antwoord. Helaas is het erg laat aan het worden, en moet ik er morgen vroeg uit. Ik zal in elk geval goed over jouw pertinente opwerpingen nadenken, om je daarna van repliek te dienen. Mocht het te lang duren naar je zin, laat me dan maar via PB weten dat ik je nog iets verschuldigd ben. Vriendelijke groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2009 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Wat men allemaal doet om eens 30 seconden op CNN te komen en om een idioot record te verbreken.
Nu laat men zelfs al kinderen solo zeiltochten rond de wereld maken, een twee jaar durende zeiltocht in een vijandige omgeving, die zowel fysiek als mentaal bijzonder zwaar is. Alles om toch maar vermeld te worden in het Guinness Book of Records. Trieste evolutie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Men is vrij te doen en laten wat men wil zover men er anderen en/of de maatschappij geen schade of overlast mee bezorgt.
Als men dus in het kader van één of andere idyllische 'de wereld is mooi en alle mensen zijn vriendelijk, fantastisch en hulpzaam' alleen de wereld wil rondzeilen of met een Jeep door de bergen van Iran wil trekken, dan moet men dat zeker doen. Als men onderweg echter op Somalische piraten of Taliban stuit, dan is het absoluut uit den boze dat de maatschappij zou tussenkomen om de interactie tussen de cultuurminnende Westerling en plaatselijke bevolking op enigerlei wijze te beïnvloeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit is een kind die een droom heeft net zoals alle kinderen wel dromen hebben. Laat ze eerst een keertje ietsje volwassener worden en dan vertrekken. Haar alleen op weg langs Z-Amerika, Midden-Oosten of Afrika laten vertrekken is gewoon misdadig ik geef kinderbescherming gelijk. de kleine weet niet waar ze aan begint en ouders dienen verantwoordelijkheid voor hun kleine op te nemen en dat is niet haar goesting geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik weet een beetje van varen & zwerven; vind eigenlijk dat het kan en moet kunnen, beter "toeziend" daaraan meewerken dan proberen te blokkeren want dit typetje laat zich niet opsluiten en kan ieder moment geruisloos ontsnappen met haar hoogwaardig scheepje. Wie eenmaal verslaafd is aan het Grote Water kan niet tot inkeer gebracht worden.
Ze is ook al een keer in haar eentje naar Engeland gevaren en heelhuids teruggekomen. Hier mijn overig commentaar in per ongeluk gedubbelde draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=127698 ![]() http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/215162
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 augustus 2009 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen Calvinist, maar ik kan mij best voorstellen dat een belissing van de Jeugdzorg om zelf in te staan voor de opvoeding, voor een volk dat vindt dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, en niet houdt van overheidsbetutteling, een kaakslag moet zijn. Als de ouders instemmen met de plannen van dochterlief, dan dient de overheid zich slechts te bemoeien als nadien blijkt dat plannen van de tiener schade hebben berokkend. Maar preventief het ouderlijk gezg ontnemen ? Waar gaat dit naartoe ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Guinness Book is hooguit een grappig extra'tje.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 augustus 2009 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien er onderweg iets ernstig gebeurt , wie is dan verantwoordelijk ?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed idee. Ouders die zo dom zijn dat ze een 13-jarige toestemming geven om aan zo een gevaarlijk avontuur te beginnen, zouden inderdaad beter geen kinderen hebben.
Wordt er niet soms gezegd dat mensen een examen zouden moeten doen vooraleer aan het ouderschap te beginnen? Je moet een examen afleggen om een rijbewijs te krijgen en je in het verkeer te wagen maar de eerste de beste idioot die geslachtsrijp is, kan beginnen met kinderen produceren. Ik wil niet zeggen dat deze ouders volledig achterlijk zijn, maar om het te illustreren nog deze opmerking : gisteren hoorde ik ergens dat Einstein en Socrates en nog enkele genieën waarschijnlijk autisten waren. Die mensen waren ongelooflijk verstandig en grote vernieuwers/uitvinders enzovoort, maar ik zou ze niet graag een kleuterklas toevertrouwen. Er bestaat nog zoiets als normaal gezond verstand. Ieder mens die een beetje gezond verstand bezit - zonder daarom een IQ van 150 of wat dan ook te bezitten - laat zijn 13-jarige kinderen niet alleen over de aardbol zwerven.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Onsterfelijkheid bestendigen door records te breken is iets voor aandachtshoeren.
Weet je wat ik spijtig vind ? Dat ze geen vriendje meeneemt op haar twee jaar durendende reis. Het zou het perfecte Romeo en Juliette verhaal geweest zijn waar een overheid zich geroepen voelt een stokje tussen te steken. Wat ik nog het meest spijtig vind. En wat ik nog het meest benijd: dat ik zelf die reis niet kan maken. Als discussiepunt over persoonljke prioriteiten enerzijds, en de prioriteiten van een overheid die steevast de maakbaarheid van de mensheid wil bestendigen anderzijds, kan deze historie wel tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() Puur en alleen omdat ze 13 is wil ze dit doen. Eerst even naar school gaan ....en neem je ouders gerust mee naar de klas. Ze hebben nog wat te leren!
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, 13-jarigen moeten per definitie zwijgen ? Dat ze dit nadien de maatschappij voor de rest van haar leven kwalijk neemt is dus van ondergeschikt belang ?
|
![]() |
![]() |