![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een verouderde denkpiste, mijn beste. De opvatting dat ouders het beter weten dan kinderen is volgens de laatste stromingen in de pedagogie volledig achterhaald. Tegenwoordig is iedereen het over eens dat kinderen, eens zij mondig zijn, volledig in staat zijn om zelf beslissingen te nemen om zo de ketens van de bemoeizuchtige ouders te breken. Kinderen, zo is bewezen, zijn immers op alle vlakken even ervaren en stabiel als een gemiddelde volwassene. Zij denken eerst hard na over hun keuze en de eventuele consequenties, en handelen daarnaar. Om het even welke bemoeienis van de ouders is dus uit den boze. De ouders, die trouwens steevast grijs en burgerlijk zijn, kunnen eventueel nog wel tussenkomen om op te draaien voor de wensen en ambities van hun kinderen, maar verder wordt van hen verwacht dat ze zwijgen. (trekt aan zijn pijp, vervolgt) U zegt kinderen, in dit geval casus Laura, tegen zichzelf beschermen ? Dat is een inbreuk op hun privacy mijnheer, maar erger, het kan levenslange trauma's veroorzaken als kinderen hun zin niet eens krijgen. Dat heeft ernstige gevolgen op gebied van zelfontplooiing en kan later zelfs fatale gevolgen hebben. Bezorgdheid van een vader t.o.v. een dochter ? Ouderwets. Emotionele afhankelijkheid van de moeder ? Emotioneel geklets. De ratio primeert, en iedereen die bezwaren opwerpt is een mak schaap, verstoken van enige originele gedachte. U beseft toch dat Laura het zeilrecord kan breken ? Dat haar leven daarbij gevaar loopt, is van geen belang. Er zijn genoeg dertienjarigen die hun leven willen riskeren omwille van een record, keuze genoeg. (na een kuchpartij van twee minuten) Ik zei dus, een verouderde denkpiste. Laat de kinderen toch eens volledig doen wat ze willen, zonder die eeuwige ouderlijke bemoeienis, en laten zij zich bevrijden van het juk van de ouders. Gedaan met de dwingelandij en de blinde, onredelijke tirannie. Kinderen en ambitie aan de macht ! |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Banneling
|
kiko,
Je klinkt niet als jezelf. Waar is je Gezond Verstand gebleven? |
|
|
|
|
|
#323 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Europees Commissaris
|
Het gaat over iemand die rond de wereld wil varen via de oceanen, niet via de openbare wegen. Had U dat niet begrepen kindje?
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan moeten we VANDAAG NOG grote groepen automobilisten hun rijbewijs afnemen.
Tip: lees er maandag de kranten maar eens op na.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op de oceaan is het vaak toch heel eenzaam hoor. Vaak dagen en weken aan één stuk dat je enkel water om je heen ziet en geen enkel lichtje van een ander schip. Maar daar schuilt niet het grootste gevaar. Ze moet namelijk ook aan land komen voor eten en drinken. En daar schuilt het gevaar. Zo'n jong eenzaam meisje is snel opgepakt en meegenomen. Daarnaast hoeft ze zelfs niet binnen territoriale wateren te komen, om door iemand te worden overvallen en als slaaf te worden meegenomen. Een zeeschip met 25 bemanningsleden is zelfs niet veilig in Europese wateren, hoe kan een 13 jarig meisje dan veilig zijn in niet Europese wateren, waar in sommige landen zelfs slavernij nog dagelijkse kost zijn. Ik vermoed dat noch het meisje zelf, noch haar vader enig besef heeft over welke gevaren er heersen voor een jonge vrouw in de wereld. Of ze bekwaam is om de wereld rond te zeilen speelt hier totaal geen rol. Ik als oud-zeeman zou het NOOIT toe laten aan één van mijn kinderen om alleen de wereld rond te zwerven. |
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Prof. Kiko, hartelijk dank voor deze bijzonder boeiende uiteenzetting! Er zijn tijdens de uitzending een paar opmerkingen van kijkers door de storingen op de lijn tot bij ons gekomen. We hebben ze voor u op een rijtje gezet. De eerste komt van een mevrouw uit Balen : Prof. Kiko, wat heeft u in die pijp van u gestopt? Dat kuchen klinkt mij behoorlijk onheilspellend in de oren, en de kleur van die rook is toch ook behoorlijk verdacht. Uw analyse van de hedendaagse pedagogie is toch niet al te 'beneveld', mag ik hopen? Ik vind uw weergave van de verschillende stellingen nogal, euh, zwart-wit. (Mevr. Pandora Bow kijkt eventjes schaapachtig naar Prof.Kiko, en gaat dan weer verder) De volgende opmerking komt van een heer uit Domburg : Prof. Kiko, met permissie, ik vind dat uw das en uw hemd niet echt bij elkaar passen. Ik vind het zelfs een behoorlijk on-academische combinatie. Bent u wel een èchte professor? (Mevr. Pandora Box schuift heen en weer op haar stoeltje, en gaat dan weer verder) Euh, de laatste opmerking komt van een meisje uit Uitgeest : Prof. Kiko, waarom bent u zo bang voor Laura Dekker en haar vader? (Mevr. Pandora Box loopt gillend de studeerkamer van prof. Kiko uit) Het beeld begint te flikkeren, het beeld valt weg, en op het scherm verschijnen de woorden STORINGEN binnen luttele seconden gevolgd door EVEN GEDULD
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2009 om 19:30. |
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk dat ze zoveel media aandacht zou krijgen dat als iemand haar iets zou aandoen hij het de rest van zijn leven zou beklagen. Er zijn zeker vele gevaren voor een jong meisje op deze wereld: verkeer, pedofielen, verkeerde vriendjes, druggebruikers, "jongeren" die haar GSM willen stelen, ... , maar die zitten meestal aan land.
|
|
|
|
#330 |
|
|
Prof. Kiko, hartelijk dank voor deze bijzonder boeiende uiteenzetting!
Graag gedaan, mevrouwtje. Woon jij nog bij je ouders trouwens ? Er zijn tijdens de uitzending een paar opmerkingen van kijkers door de storingen op de lijn tot bij ons gekomen. Ah… We hebben ze voor u op een rijtje gezet. De eerste komt van een mevrouw uit Balen : Prof. Kiko, wat heeft u in die pijp van u gestopt? Dat kuchen klinkt mij behoorlijk onheilspellend in de oren, en de kleur van die rook is toch ook behoorlijk verdacht. Net omdat het ongezond is, mevrouw, rook ik pijp. Dat accentueert mijn onafhankelijk denken en beklemtoont mijn vrije wil. Dat ik mijn longen bevuil en mijn aders vernauw, neem ik er met liefde bij. Een onafhankelijke geest is het hoogste goed, en we moeten allemaal, van de eerste tot de laatste, zo uniek mogelijk proberen te zijn. Of wilt ú een grijze muis zijn ? Natuurlijk niet. De volgende opmerking komt van een heer uit Domburg : Prof. Kiko, met permissie, ik vind dat uw das en uw hemd niet echt bij elkaar passen. Ik vind het zelfs een behoorlijk on-academische combinatie. Bent u wel een èchte professor? Typisch een vraag van iemand uit Domburg, what's in a name. Natúúrlijk ben ik een echte professor jongeman, wat dacht u wel ? Toevallig heb ik hier mijn diploma bij me, met kader en al, en als u nog niet overtuigd bent, zal ik u de aankoopfactuur van dit diploma tonen ! (Mevr. Pandora Box schuift heen en weer op haar stoeltje, en gaat dan weer verder) Euh, de laatste opmerking komt van een meisje uit Uitgeest : Prof. Kiko, waarom bent u zo bang voor Laura Dekker en haar vader? Mijn opwerpingen tegen een dergelijke zeiltocht worden zuiver gevormd vanuit mijn academische achtergrond, het is niets persoonlijks. Iemand moet haar namelijk wijzen op de gevaren van de zingende Sirenes en de afstammelingen van Atlantis die ze tegen zal komen. En hoe zal ze reageren als ze de Bermuda-driehoek betreedt ? Is zij mentaal klaar om de Kraken te trotseren ? Wat met de Vliegende Hollander ? Zal zij het tijdig merken wanneer zij het einde van de wereld bereikt ? Allemaal vragen waar weinigen bij stil staan. |
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 29 augustus 2009 om 07:11. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Burgemeester
|
Ik heb de meerderheid van de zeil experten horen verklaren dat ze het zeker zouden afraden. Ik denk dat, dat wel iets wil zeggen en ook psychologen vinden dan het kwalijke gevolgen kan hebben. Ik ben er dus van overtuigd dat dit voor ernstige problemen kan zorgen (psychologisch bijna verzekerd) maar als zij toch denkt dat ze volwassen genoeg is dan mag ze van mij zo stom doen als ze wilt.
P.S. Als ze het niet mocht halen nomineer ik haar hierbij al vast voor een Darwin award. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
|
De gevaren van ontvoering/praterij/slavenhandel zijn het enige tegen-argument dat mij enigszins aanspreekt.
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want ook binnen de massa kan men ten onder gaan in eenzaamheid. Technische en bekwaamheidsproblemen evenals psychologisch zijn weg te lachen. Dat zijn allemaal slechts standpunten van westerse geleerden die een bepaalde overtuiging volgen en voor discussie vatbaar, want er zijn in de wereld wel jongere kinderen die zelfstandig alle levensproblemen moeten oplossen. Tegen ontvoering-piraterij-slavenhandel-verkrachting- enz is echter geen enkele man of vrouw opgewassen. Het is dus waanzin om alleen de wereld te willen rondtrekken, zelfs voor mannen tijdens hun hoogte punt in hun leven. Beeld je enkel al maar eens in dat zij tijdens een storm word opgepikt door een schip waarvan de bemanning reeds meer dan 6maanden op zee zit en nog een paar maanden moet wachten voor ze terug aan land komen. Je kan er dan zeker van zijn, dat ze zwanger terug komt en een dna-test nodig is om te kunnen bepalen wie de vader van dat kind haar kind is. Of dat ze door omstandigheden op een afgelegen eiland terecht komt, als Christelijk blank meisje tussen allemaal moslims. Of dat ze op een stuk afgelegen broes land en daar moet overleven. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik las deze morgen op Teletekst een verklaring van de moeder van Laura.
Zij wil niet dat haar dochter deze tocht maakt, Laura is een heel goede zeilster maar niet volwassen genoeg om een dergelijk avontuur aan te kunnen. Bovendien vraagt ze zich af of dit niet eerder een plan van Laura's vader dan van Laura zelf was. Die vader kwam bij mij vanaf het eerste moment dat ik hem op het scherm zag erg arrogant over. Blij dat de moeder ten minste met haar 2 voeten op de grond staat. Ik vind het wel een beetje vreemd dat het zo lang geduurd heeft voor ze haar mening zegt.
|
|
|
#337 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#338 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja stel je voor, tussen moslims! Die zullen haar natuurlijk o.w.v. haar christelijke ketterij folteren en op de brandstapel plaatsen. Tiens, was die brandstapel geen christelijke uitvinding?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#339 | |
|