![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze had deze keer wel een bijzonder toepasselijke naam gekozen.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
mijn mening over abortus staat los van mijn opinie over andersvaliden. Ik walg van dergelijke suggestieve associaties.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou toch nog even op dit reageren, Bambina...
Citaat:
Neen dat is volgens mij geen baby ... een baby of zuigeling is de benaming voor de jongste categorie kinderen ... en een kind is een geboren menselijke wezen dat een identiteit natuurpersoonlijkheid wordt toegekend. Een prematuur is dan weer een aanduiding dat een baby te vroeg geboren is... letterlijk nog niet rijp is... dus nog niet af zou zijn. Al naargelang hoeveel te vroeg kent men dat dan allerhande benamingen toe. Als ik jouw plaatje erop beschouw denk ik eerder aan een extreme prematuur of miskraam. Een foetus die nog geaborteerd mag worden ( hier in belgië gelimiteerd tot 12 weken ) gaat inderdaad zoiets benaderen. Ikzelf, als ik eerlijk mag zijn, uitgaande van mouter visuele observatie zie daar geen baby in, ook geen embryo... 't ligt ergens tussen beiden Tot zover benamenigen en visuele observatie ... die leverde al geen baby op. Observaties zijn natuurlijk niet gelimiteerd tot een plaatje nemen en met z'n allen rondheen dat plaatje gwat gaan discussieren wat eenider daar in denkt te herkennen. Andere vormen van observaties leren ons immers dat het verschil dat we dachten visueel af te lijnen nog groter is. En wat betreft je quote :'Er is niéts rationeler dan observatie' Die is natuurlijk om te huilen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog altijd geen antwoord op de vraag van de proabortusclan wanneer zij dan wel van een mens spreken + waarom.
Wie meent dat een bevruchte eicel geen mens is maar een baby wel, die moet beseffen dat er tussen een zygoot en een baby ergens een moment is waarin we kunnen spreken van mens-zijn. Deze stelling aannemen, zonder daarbij de verantwoordelijkheid te nemen om ook die grens te erkennen, is ronduit laf. Citaat:
Je gaat toch ook niet het moorden stelen, verkrachten enz... iet of wat uit de criminaliteit halen omdat het toch al altijd gebeurd en ook altijd zal gebeuren? Citaat:
Citaat:
In ex-Joegoslavië en nu nog in Soedan, wordt systematische verkachting als een oorlogswapen beschouwd. Duizenden kinderen werden als gevolg van een verkrachting geboren. Ga jij ze vertellen dat zij volgens uw ethiek geen bestaansrecht hebben. Dat zij volgens uw ethiek best geaborteerd mochten worden? Verkrachting is een lelijk ding, daar niet van. Maar moord is nog erger. Citaat:
Wat de proabortusclan doet is vooral opkomen voor de rechten van de moeder. Daarom bekijken ze de situatie ook enekel vanuit het standpunt van de moeder. De meesten geven zelfs de vader niet eens inspraak in de beslissing. En inderdaad het moet heel erg zijn om ongewenst een kind te dragen en te baren. Maar laten we wel wezen.Niet de moeder is de hoofdrolspeler in het abortusverhaal, maar het kind. Niet de moeder is het grootste slachtoffer maar het kind. Voor een vrouw is een ongewenste zwangerschap slechts een element in haar leven, voor het kind is het het leven zelf. En d�*t is eerlijke ethiek. Het kind dat geen enkele verantwoordelijkheid draagt voor de situatie, (wat we van een moeder niet altijd kunnen zeggen), moet niet opdraaien voor de fouten van iemand anders. Bovendien kan het kind zich niet verdedigen en behoort daarom zeker tot de allerzwaksten van onze maatschappij. En opkomen voor mensen die totaal niet verantwoordelijk zijn voor hun situatie, totaal onschuldig zijn ook, en bovendien te zwak zijn om zichzelf te kunnen verdedigen in een kwestie van leven of dood, verdienen onze bescherming. Hoe kan iemand de mons vol hebben over ethiek en aan deze dingen voorbijgaan? Citaat:
Ik vind alleen dat als wij niet wensen dat anderen de macht krijgen om te oordelen over ons bestaansrecht, wij niet moeten strijden om dezelfde macht te krijgen over anderen. Als wij niet wensen dat anderen over ons bestaanrecht oordelen, moeten wij ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders toch? Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
noem het wat het is Paulus, een embryo, of een foetus. Al de rest is semantische bullocks
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af wie hier in het hele discours al eens echt een abortus meegemaakt heeft of zien uitvoeren heeft? ik denk dat er velen anders zouden spreken
Laatst gewijzigd door Enterobius vermicula : 3 september 2009 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je er dan zo veel?
![]()
![]() |
![]() |
#1430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen serieus , Enterobius vermicula ( wat een nick ) zulke 'argumentatie' kan gewoon niet Al was het alleen maar omwille van té subjectief en spelend op een ad populum drogreden. et is ook niet logisch... want als iedereen anders zou spreken die dat ziet dan zouden er geen dokters meer bereid zijn abortus uit te voeren. Laatst gewijzigd door praha : 3 september 2009 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
een foetus is pas levensvatbaar als hij buitende baarmoeder kan overleven. zolang er geen zenuwstelsel ed is kun je gewoon niet over een mens spreken laat staan dat je die zygote volledige mensenrechten geeft Citaat:
het is omdat abortustegenstanders op geen enkele moment en op geen enkele manier rekening houden met de moeder dat mensen als ik of raf wel degelijk wijzen op de moeder. moest ik abortus tot maand 8, 9 of zelfs 5 minuten voor de geboorte toestaan dan heb je gelijk. uiteraard is dit flauwe kul Citaat:
Citaat:
Citaat:
zygoten en embryo's zijn geen kinderen of baby's. Citaat:
Citaat:
Op ongeboren kinderen mag geen abortus toegepast worden en die hebben wel degelijk rechten. is een zygote is geen "iemand" Laatst gewijzigd door 1207 : 3 september 2009 om 23:02. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je dat er hen gevraagd wordt? "Stel dat je moeder je had geaborteerd, hoe zou je je dan voelen?"???? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik er totaal geen last van zou hebben mocht m'n moeder me om één of andere reden geaborteerd hebben. Ik zou er wel last van hebben mocht ik ongewenst op de wereld zijn gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag me af of Enterobius vermicula / Bambina en Paulus al eens zwanger zijn geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja? Heel objectief moet ik zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | ||
Banneling
|
![]() [quote=Paulus;4314344]
Citaat:
Maar waag dat niet in mijn bijzijn. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2009 om 23:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vraag me soms tercht af of Paulussoms geen borderliner is ...
|
![]() |
![]() |