![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Al maakt zo'n som geld je leven heel wat aangenamer, ik zou de gedachte niet aankunnen.
Enkel misschien als mij heel veel onrecht werd gedaan en ik wat wraaklustig zou zijn geworden, maar zelfs dan: toch liever minder rijk en zonder eeuwig schuldgevoel en berouw, dan wat meer luxe maar met knagend schuldgevoel. Pas op, soms zou ik dat wel willen. Wat harder zijn. Ik denk wel dat het het leven makkelijker maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Exactly!
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Zoiets zou ik ook wel doen. Maar een GSM vergelijken met 100.000 euros in anonieme bankbiljetten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Enveloppe met naam en adres weggooien en het geld bijhouden.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Pas op ! Er gaan er hier zeggen dat je oneerlijk bent. Ik zou wel eens willen zien hoe ze eigenlijk zouden reageren moest dit hen overkomen, of ze dan nog zo eerlijk zouden zijn ? Allemaal zeker van jullie zelf, eerlijke mensen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk toch niet dat ik die 100.000 euro voor mezelf zou houden hoor, dat is teveel geld, waar die mensen mogelijk vele jaren moeite hebben voor gedaan. 1000 zou ik voor mezelf houden als onkosten voor het opruimen van de afval, maar 100.000 euro, neen, dat is veel teveel om achterwege te houden.
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Och maar het opkuisen van dat afval zal wel een absolute minimum zijn in vergelijking met die 100.000 euro.
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() La chair est faible - L'homme repousse difficilement les tentations.
(het vlees is zwak, de mens weerstaat moeilijk aan de verleidingen.) Mijn onbevlekt geweten en ziel zijn meer waard dan het slijk der aarde. Alhoewel!!! ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 4 september 2009 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Heeft de eerlijke vinder zijn vindersloon ontvangen? Daarover wordthier niet gerept.
't Zou lelijk zijn dat men dat geld aan hen teruggeeft en zij geen percentje betalen aan die vriendelijke meneer.
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
misschien niet eerlijk/rechtvaardig, maar een menselijke reactie. Al is 100.000 € wel erg veel natuurlijk, tis niet dat je zomaar de bank kan binnenstappen met zo´n envelopke zonder de hele witwas cel achter u te krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dat geld verbranden, en de enveloppe terugbrengen.
Neeeeeeen, 't is niet waar ... ik ben niet Frankse schoolmeesterke Vanden Broecke ... Echt waar nu: een mooie gsm heb ik ook al eens gevonden. En daar stond ook een gsm-nummer met "moetje" of zoiets op. Ik heb wel met dat mens haar voeten een beetje (maar beleefd) gespeeld: ze verstond niet dat ze haar zoon niet aan de lijn kreeg. Hij is zijn toestel terug komen halen bij mij thuis. Eerlijk duurt het langst. Maar gvd, 100.000 € uit een vuilnishoop duurt ook lang .... Moest't van iemand van 't forum zijn, geen probleem natuurlijk ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 september 2009 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou dat waarschijnlijk ook houden, ze moeten maar niet komen sluikstorten voor mijn deur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Nietwaar ? Ik zou dan zeggen, het lot heeft het zo gewild, dat dit mij in de schoot geworpen werd. Als het fortuin je een cadeautje doet, vind ik dat je dat niet moogt afslagen ! Het is zo énorm symbolisch : een klein fortuin vinden tussen het vuil dat één of andere onverlaat voor je deur gedropt heeft !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |