![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Een betere vraag voor deze discussie kan zijn: wanneer wordt iemand volwassen (genoeg)?
Honden van Pavlov en andere legalisten need no apply. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In principe ontwikkelen kinderen hun eigen seksualiteit en worden ze actief zodra ze er aan toe zijn. Als je als ouder vanaf het begin de begrippen 'veiligheid, vrijwiligheid en wederzijdse goedvinding' kunt meegeven ben je al een eind op de goede weg. Als volwassene moet je de zelfbeheersing hebben van kinderen af te blijven totdat ze een bepaalde (afgesproken) leeftijd bereiken. Natuurlijk kunnen dertienjarige meisjes (of jongens) vroegrijp zijn en desnoods zélf een oudere (zeg: dertigjarige) verleiden. Misschien zijn deze 13-jarige en deze 30-jarige wel smoorverliefd en hebben de beste bedoelingen. Feit blijft dat er toch een machtsverschil blijft bestaan. Als ze echt smoorverliefd zijn kunnen ze ook nog wel een paar jaar wachten. Hoe dan ook, als volwassene blijf je van minderjarigen af. Zeker als je intenties zuiver zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groot gelijk Hertog van Gelre. Citaat:
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als 12 jarige vond ik dat toch niet abnormaal.
Maar ik heb , bij mijn weten , "meisjes zonder borsten" nooit aantrekkelijk/opwindend gevonden.
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder kan men dan nog urenlang verder zeveren over woordgebruik om deze geile perverten de juiste juridische benaming te geven, dat is gewoon rond de pot draaien, zonder enige woordspeling deze maal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn een heleboel onnozele wetten, geef ik toe, maar degene die de jeugd beschermen door een minimumleeftijd op te leggen vooraleer volwassenen er met hun fikken kunnen aanzitten zijn nu net goede wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Deze draad ontspoorde volledig toen den Raf het nodig vond om het pedofilie-gehalte van dit randgeval te gaan meten en betwisten wegens de vermeende links die homofoben dan zouden gaan leggen tussen homoseksualiteit en pedofilie. En kijk wat er gebeurt: een paar zijn al klaargestoomd voor de prachtige http://www.martijn.org... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Met dien verstande natuurlijk dat ik het in eerste instantie verkeerd blijf vinden om als volwassene seksuele betrekkingen te hebben met kinderen van 14 jaar. Een volwassene moet zich realiseren dat iemand van die leeftijd wel voldoende rijp kan lijken, maar het daarom nog niet per definitie is. Maar dat neemt niet weg dat er een hemelsbreed verschil blijft tussen een daadwerkelijke verkrachting van een minderjarige en seks tussen een meerderjarige en een minderjarige die er toestemming voor gaf, ook al erkent de wet dat onderscheid niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() De expert is back.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. daarom ben ik er in eerste instantie ook tegen. De ene 14-jarige kan er helemaal klaar voor zijn en de andere kan er een behoorlijk trauma aan overhouden. Maar dat kan natuurlijk evengoed opgaan voor 16-jarigen. En die mogen volgens de wet wèl seks hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs héél relevant, beste. Sterker nog: dat is eigenlijk het énige dat echt relevant is. Maar dat zal jouw bevattingsvermogen wel weer te boven gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je noteert maar een eind weg hoor, meisje. Mij zal het worst wezen wat jij zoals meent te moeten noteren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een pederast die een minderjarige met geweld verkracht is een even grote smeerlap dan een pederast die een minderjarige verleidt en dan sex heeft met zijn "toestemmend" slachtoffer. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 6 september 2009 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Raf betwist de definitie van "pederast", "minderjarige", "geweld", "toestemming" en "slachtoffer" Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 september 2009 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |