Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 07:15   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Het is altijd het Vlaams Belang

De Vlaamse oppasmoeder die in België in opspraak is geraakt vanwege haar Nazi-symphatieën opvattingen, is uit het Vlaams Belang gezet. De vrouw en haar echtgenoot waren lid van de partij, maar het bestuur heeft hen geroyeerd.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...langgezet.html

Het VB moet op de hoogte zijn geweest van die bizarre politieke voorkeuren, maar pas nu na dit incident gooit de partij deze vrouw eruit.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:45   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou het VB op de hoogte moeten geweest zijn daarvan? Alsof alle partijen op de hoogte zijn van alle sympathieên van al hun leden. Komaan zeg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:51   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je voor dat ze geweten hadden dat ik thuis platen van Cypress Hill in mijn platenkast had staan, had ik destijds dan ook nog een lidkaart gekregen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:37   #4
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De Vlaamse oppasmoeder die in België in opspraak is geraakt vanwege haar Nazi-symphatieën opvattingen, is uit het Vlaams Belang gezet. De vrouw en haar echtgenoot waren lid van de partij, maar het bestuur heeft hen geroyeerd.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...langgezet.html

Het VB moet op de hoogte zijn geweest van die bizarre politieke voorkeuren, maar pas nu na dit incident gooit de partij deze vrouw eruit.
Inderdaad,dat is ook zeer typerend voor het vb.
Vanaf het moment dat het aan de oppervlakte komt,trekt men zich terug en distantieert men zich uitsluitend voor hun public relations en beeldvorming naar de buitenwereld.
Eveneens is het typerend dat deze partij altijd wel een aantrek heeft gehad voor lui met dit soort sympathieën.

Laatst gewijzigd door globalmedia : 9 september 2009 om 09:40.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 09:58   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Vanaf het moment dat het aan de oppervlakte komt,trekt men zich terug en distantieert men zich uitsluitend voor hun public relations en beeldvorming naar de buitenwereld.
Eveneens is het typerend dat deze partij altijd wel een aantrek heeft gehad voor lui met dit soort sympathieën.
Tja, naaktstranden trekken ook gluurders en rukkers aan omdat ze daar nu eenmaal verwachten het één en ander te zien dat hun lusten zal bevredigen, nietwaar?
Oud 9 september 2009, 09:58   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies wat ik bedoelde!
Iemand binnen het VB moet toch geweten hebben over de symphatieën van deze oppasmoeder.
Oud 9 september 2009, 10:03   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overgens ook Belgische instanties gaan niet helemaal vrijuit:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ngemoeid.dhtml
Oud 9 september 2009, 10:04   #8
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom zou het VB op de hoogte moeten geweest zijn daarvan? Alsof alle partijen op de hoogte zijn van alle sympathieên van al hun leden. Komaan zeg.
Alsof een partij nooit bijeenkomsten organiseert, alsof de leden daar dan niet klappen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 10:09   #9
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou iemand van het VB 'moeten geweten hebben' wat de hobby's of zelfs hersenspinsels zijn van die vrouw? Je stort het geld en krijgt je lidkaart... Of denken jullie dat je eerst een sollicitatiegesprek moet doen, terwijl je compleet gescreend wordt. Om daarna een prive-detective achter je gat te hebben voor minstens een week.

Diegene die een fout hebben gemaakt zijn "kind en gezin", maar zelfs nu wordt er geprobeert om het VB de zwarte piet toe te schuiven. Zelfs als zij METEEN, zonder eerst allerlei spoedvergaderingen ofzo het lidmaatschap opzeggen bij het vernemen van de feiten.

En ja, natuurlijk zitten er exteem-rechtse leden bij het VB... Welke andere politieke partij moeten zij kiezen? Het VB is nu eenmaal de meest rechtse partij. Meteen ook een van de redenen om hen als 'extreem' te bestempelen. Wat dan weer een cirkel maakt, omdat het etiket 'extreem' de extremen zal aantrekken...

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 september 2009 om 10:14.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 10:37   #10
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Ik loop ook echt niet over van vreugde met bepaalde kantjes van het VB,
maar van al dat gebash en gedemoniseer word ik kotsmisselijk.

Het is niet het VB dat ervoor gezorgd heeft dat België de hoogste belastingdruk ter wereld heeft, en zowat de grootste schuld en werkloosheidsgraad in West-Europa.

Ik snap niet dat daar zo weinig over gezegd wordt.
Maar wellicht heeft de gedachtenpolitie heel andere prioriteiten.

Het zal wel geen toeval zijn dat dit bericht breed in de pers wordt uitgesmeerd precies op het moment dat Nordine Taouil een beroep doet op de Belgische justitie om het één en ander af te dwingen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 9 september 2009 om 10:42.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 10:48   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik loop ook echt niet over van vreugde met bepaalde kantjes van het VB,
maar van al dat gebash en gedemoniseer word ik kotsmisselijk.

Het is niet het VB dat ervoor gezorgd heeft dat België de hoogste belastingdruk ter wereld heeft, en zowat de grootste schuld en werkloosheidsgraad in West-Europa.

Ik snap niet dat daar zo weinig over gezegd wordt.
Maar wellicht heeft de gedachtenpolitie heel andere prioriteiten.

Het zal wel geen toeval zijn dat dit bericht breed in de pers wordt uitgesmeerd precies op het moment dat Nordine Taouil een beroep doet op de Belgische justitie om het één en ander af te dwingen.
En ondertussen kan men in één klap dit ook weer onder de kast vegen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=128152
Oud 9 september 2009, 12:05   #12
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Alsof een partij nooit bijeenkomsten organiseert, alsof de leden daar dan niet klappen.
De meeste leden van het Vlaams Belang zijn 'anonieme' leden. Door het systeem durven velen van ons zich niet uiten en al zeker niet publiekelijk. Ik ken die mensen niet, evenmin hun symphatieën. Als onze partij van al zijn 20.000 leden weet wat ze thuis uitspoken... hmhmhmhm...

Heb trouwens overlaatst eens aan een toog plaatsgenomen in de kroeg van een lokale ocwmvoorzitter. Toevallig waren daar enkele van diens partijgenoten aanwezig. Wat ik daar gehoord heb aan racistische opmerkingen over br$$n $p$n tart werkelijk alle verbeelding. Met dien verstaande dat die mannen nu nog steeds lid zijn van die zogezegd 'democratische partij'.
Oud 9 september 2009, 14:51   #13
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Het VB heeft zich toch weer laten zien als een bende laffe wezels.
Direct die mensen laten vallen omwille van een mediahetze...
Net nu die mensen te maken krijgen met broodroof en mogelijke fysieke aanslagen (het is niet voor niets dat de poco's intussen naam, adres...e.d. van dat echtpaar openbaar maakten)
Hadden we maar nog maar een VMO gelijk die van Eriksson i.p.v. de huidige platbroekkerij...
Oud 9 september 2009, 14:55   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Het VB heeft zich toch weer laten zien als een bende laffe wezels.
Direct die mensen laten vallen omwille van een mediahetze...
Net nu die mensen te maken krijgen met broodroof en mogelijke fysieke aanslagen (het is niet voor niets dat de poco's intussen naam, adres...e.d. van dat echtpaar openbaar maakten)
Hadden we maar nog maar een VMO gelijk die van Eriksson i.p.v. de huidige platbroekkerij...
Ik ken mensen van op TV die hun VMO vlag waarschijnlijk zullen wegdoen, moest zo'n vlag je interesseren
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 15:18   #15
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je zoiets zegt moet je dit ook kunnen aantonen aub.

Het vb heeft rond de 24000 leden,het is onmogelijk voor trouwens eender welke andere partij iedereen te gaan screenene laat staan in hun huis binnen gaan en daar dan nazi foto's of wat dan ook te zien hangen.
Buiten een 3tal mensen in mijn eigen gemeente heeft fdw of vanhecke of annemans en noem maar op ook nog nooit in mijn huis geweest hoor dus hoe kunnen zij dan weten of iemand zo'n zaken in z'n huis hangen heeft?Trouwens,wat iemand in z'n huis hangen heeft is ook mijn zaak niet.
Natuurlijk,hetgeen deze allemaal zat te verkondigen strookt niet met waarvoor wij (vb) staan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 15:20   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaan we eens lekker iedereen over dezelfde kam gaan scheren en gaan veralgemenen?
Kan ik ook beginnen zenne,linkse partijen trekken vol foefelaars aan want bij linkse partijen is het geweten het de grootste oplichters zijn.Geef ze geen visa kaart aub.Dit is slechts één voorbeeldje van de zovele die er zijn.
Dus wat aantrke betreft kunnen we zo wel over eender welke partij wel beginnen muggeziften.
Het verschil is;bij ons worden ze buiten geknikkerd,bij andere partijen zelden of zelfs nooit.
Oud 9 september 2009, 15:27   #17
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies wat ik bedoelde!
Iemand binnen het VB moet toch geweten hebben over de symphatieën van deze oppasmoeder.
Veronderstel je gelijk hebt;iemand die weet je voor dezelfde partij stemt die ga je niet gaan aangeven, snap je, ongeacht je met bepaalde zaken niet eens bent.
In mijn huis hang ik ook wat ik wil.
Ik vind trouwens ook dat als die dame haar job correct uitvoerd en dat is blijkbaar ook zo ik geen probleem zie. Ze had zelfs 2 allochtonen kinderen,ik heb nooit horen zeggen ze die gastjes heeft mishandeld zenne.
Iets zeggen zoals die dame heeft gedaan is dom natuurlijk maar ik heb zoiets van;in hoeverre meend die persoon dit dan wel allemaal, waarom laat ze dan 2 allochtone kinderen toe als ze zo'n ideeen heeft en ze dan ook zoals iedere andere toch correct behandeld?
Raar er daar geen vragen worden bijgesteld.
Maar het is en blijft dom om zo'n zaken te gaan verkondigen en deze zaken horen niet vind ik.Maar of je daar nu tegen optreed of niet,dat gaat die persoon in kwestie haar mening niet veranderen zenne.

Wat ik evenzeer hypocriet vind is men wel geen probleem heeft met andere massamoordenaars en extremisten en noem maar op zoals che guevara.Das allemaal geen probleem terwijl deze voor mij even erg zijn.
Oud 9 september 2009, 18:25   #18
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Iemand opgemerkt welke 'marchandise' zich uit als de lid van het VB én aanhangers van den Dolf ? De beelden gezien en hun debiele uitspraken gehoord ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:42   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Iemand opgemerkt welke 'marchandise' zich uit als de lid van het VB én aanhangers van den Dolf ? De beelden gezien en hun debiele uitspraken gehoord ?
Voor een laag-geschoolde inwoonster uit een Hobokense armenwijk vond ik ze behoorlijk genuanceerd en goed geinformeerd. 'k heb daar al veel ergere dingen horen zeggen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 18:59   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Voor een laag-geschoolde inwoonster uit een Hobokense armenwijk vond ik ze behoorlijk genuanceerd en goed geinformeerd. 'k heb daar al veel ergere dingen horen zeggen.
Echte klassebakken ! Iets mis met de ogen ook ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be