![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 september 2009 om 02:29. |
|
|
|
|
|
|
#342 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maakt niet uit of het een verouderde wetgeving was... denkelijk was dat in rechtbanken ( die lopen altijd wat achter ) wel de gebruikele norm al dan niet ergens vastgelegd Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moeten zij geen rekening houden met onze traditie ivm beleefdheidsregels die hier al duizenden jaren gelden? |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
|
Citaat:
De beleefdheid vraagt trouwens niet dat joden hun keppeltje afnemen in de rechtbank, noch dat moslima's hun hoofddoek afleggen, enkel de wet vereist dat. De beleefdheidsregels die gelden in andere situaties vereisen zulke zaken helemaal niet (anders dan bij pakweg een pet).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 september 2009 om 02:34. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voila; maar spijtig genoeg krijg je opvoeding niet cadeau bij de aankoop van een Mercedes, dat moet ge van thuisuit mee krijgen.
|
|
|
|
|
|
#349 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat het wel of geen vereiste is volgens de islam duidt dan alleen maar op een niet-bereidheid om enige flexibiliteit aan de dag te leggen en de plaatselijke 'normen' tegemoet te komen... doch da's geen argument om het plots te gaan afschaffen En wat die joodse jongens betreft.... ik heb toch weet van een drietal destijds ( OLV-college Antwerpen ) Een Jezuïeten-school ... 'k weet niet of het daar iets mee te maken had En later op RUCA ook eentje Er zijn er dus wel wat... de meerderheid zal inderdaad wel naar Joods onderwijs gaan Citaat:
Wat hier leeft leeft reeds ergens in het collectief en vertaalt zich naar politiek. Ik weet niet hoelang je hier al rondloopt ( toch ook al vrij lang dacht ik ) maar op de vooravond van dat verbod in Gent werd er hier ook flink gediscussieerd. Zöook krijg ik de indruk dat alsmaar meer stemmen opkomen en politieke druk wordt uitgeoefend om het publiek ook in te tomen. Men zal dat natuurlijk wel een handige draai moeten geven maar beginnende met de burka is alvast een start ( btw die is strikt genomen verboden ) Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 12 september 2009 om 02:42. |
|||
|
|
|
|
|
#350 | ||
|
|
Citaat:
Of denk je soms dat moslima's die een hoofddoek dragen stuk voor stuk onbeleefde wichten zijn? Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 september 2009 om 02:43. |
||
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou door een kleine uitzondering, een teken van begrip gedoogd kunnen worden... maar wat doe je met zaken waarbij een vrouw in burka binnenkomt of vrouwen die geen niet willen praten met een man ed in zo'n rechtbank ? |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Banneling
|
Voor mij is dat wel relevant, hierdoor tonen ze juist aan dat hun religie belangerijker is dan respect en in feite gewoon onbeleefd zijn.
|
|
|
|
|
|
#353 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik sprak dan ook over scholen waar het voormalig perfect kon in de lijnen van het reglement Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen bij organisaties waar het gebruikelijk is dat men voorstoelt op traditie ed is dat zo kerk, leger Mijn grootvader die deed dat ook ... bij de notaris, bij de advocaat zelfs bij de bank maar niet bij de bakker of bij het binnekomen van 't café |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er staat hoogswaarschijnlijk wel iets in over respect voor het hof en rechtstaan en hoofddeksel af zijn daar nu traditioneel onderdeel van... en verder denk ik dat een rechter zelf kan uitmaken dat hij/zij vindt dat iets of wat van geen respect getuigt |
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Banneling
|
Moslims hebben voor mij 3 keuzes.
* Ze volgen school in het Officiële onderwijs waarbij ze aanvaarden dat levensbeschouwelijke symbolen verboden zijn. * Ze volgen school waarbij islamitische levensbeschouwelijke symbolen toegelaten zijn. * Ze volgen school waarbij ze het katholieke onderwijs als voorbeeld nemen en Islamitische scholen oprichten. |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het dragen van een keppeltje bovendien niet te vergelijken met het als een mummie ingepakt zitten in een hoofddoek of zelfs een boerka. Morgen komt er een Noorse aangespoelde in de klas zitten met een helm met koehorens. Moeten we dat maar aanvaarden omdat dat bij die kerel deel uit maakt van zijn traditionele kledij. Of een Tirooldie als lesgever komt in zijn billenkletsersbroek. Ik heb het al gezegd, dan is dat geen school meer maar een carnavalsvereniging.
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoever jan dat gaan moet je je ook afvragen... stel dat ze je vragen je even te ontkleden als wijze van nederigheid naar het hof toe... vind je dat dan ook moet kunnen ? |
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Banneling
|
Ik zorg ervoor dat ik zoiets niet moet meemaken.
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
t' Had dus niks vandoen met respect, opvolgen van elementaire beleefdheidregels maar van persoonlijke voorkeur wat het gros niet graag ziet |
|
|
|
|