Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2009, 13:14   #181
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is zelfs zo erg dat als een vrouw zou beslissen om niet te aborteren, maar het kind af te staan voor adoptie, dat zij ook daarin de biologische vader niet hoeft te kennen. Ook al zou die biologische vader dolgraag voor zijn eigen kind willen zorgen.

En dat kan niet volgens mij. Niet alleen voor de vader maar ook voor het kind.

Paulus.
Mee eens. We weten ondertussen dat als het om kinderen gaat, er in de eerste plaats naar de moeders wordt geluisterd. Daarbij, een vader moet het vaderschap nog steeds bewijzen, tenzij binnen het huwelijk en niemand anders het vaderschap erkent en opeist. Iets te ingewikkeld voor de medicus die moet meewerken aan het doodvonnis van het kind. Puur gemakzucht onder de ethische paraplu.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:15   #182
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik ben geen voorstander van ouders in't algemeen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:17   #183
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik vind dat niet leuk of niet leuk. Wat ik wel weet is dat de enige correcte benaming voor de cluster cellen op dat moment 'embryo' is. Wat ik ook weet is dat anti-abortusactivisten met opzet dit soort cynische woordspelletjes spelen om vrouwen die tot zwangerschapsbeëindiging besluiten het gevoel te geven dat ze een kind vermoord hebben.
Ik heb er geen bezwaar tegen dat u het "embryo" noemt, want dat is het ook. Maar u zou ook geen bezwaar mogen hebben tegen "kind" en "mens", want dat is het ook.

Niet ik speel woordspelletjes, jij bent het.

Citaat:
-Als we uw redenering even doortrekken, kunnen we een zaadcel en een eicel ook een "kind" noemen, vermits we ze met een beetje goede wil ook als ontwikkelingsfasen van dat hypothetische kind kunnen zien.
Neen dat kun je niet. Pas bij de bevruchting is er sprake van een persoon met een geslacht en een persoonlijk DNA met een menselijk aantal chromosomen, in voortdurende groei. Daarvoor niet.

Citaat:
Tot slot zou ik nog even willen verduidelijken dat ik geen voorstander ben van abortus, wel een voorstander van het recht van vrouwen om te kiezen voor abortus.
OK Begrepen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:17   #184
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u er beleefd op wijzen dat "embryo" een ontwikkelingsfase is een geen wezen op zich?

Net zoals peuter, kleuter, puber, adolecent enz...

Het is dus weldegelijk "een kind" te noemen. Of u dat nu leuk vindt of niet, het blijft een correcte benoeming.

Paulus.
en een eikel een eikenboom, een appelpit een appelboom, etc ad absurdem
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:19   #185
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet het dus niet en toch pleit je er voor...

Tjah?!
Ik kan er ook niet aan doen dat je lui bent.
Citaat:
Wie neemt verantwoordelijkheid voor dit:

http://www.femistyle.be/nl/specials/...elijk.shtml?30

Paulus.
De radicale anti-abortus/pro-life activisten die met plaatjes van geaborteerde embryos, foetussen en zelfs van miskramen zwaaien en maar vaak genoeg vertellen dat deze vrouwen moordenaressen zijn, dan gaan ze het vanzelf wel geloven.

Laatst gewijzigd door Andro : 22 september 2009 om 13:26.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:20   #186
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van ouders in't algemeen.
Waarom ?
Oud 22 september 2009, 13:21   #187
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom ?
Omdat ik ouderlijke competentie in een meerderheid van de gevallen in twijfel trek.
Dat, en het feit dat er te onnuchtere verhoudingen aan bod komen. Liefde voor een kind is noodzakelijk, maar het kan ook gereconstrueerd worden uit andere factoren.
Oud 22 september 2009, 13:23   #188
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
uit deze thread, en ook uit de abortusthread kan ja afleiden dat de anti-vrouw groep weinig interesse heeft in het welzijn van de mens.
Pardon? Het is precies vanuit het respect voor de mens dat ik tegen abortus ben. Ik vind het namelijk ongehoord dat mensen gedood worden voor het gemak of ongemak van iemand anders. Precies omdat ik vind dat mensen niet mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

Citaat:
'k Heb in de andere thread ook de vraag gesteld voor wie of in wiens naam vrouwen maar moeten afzien ipv keuzes te maken, doch er komt geen antwoord.
In naam van de nieuwe mens in wording dat dezelfde kansen verdient om te overleven als u en ik.

Citaat:
En nu poogt men hier opnieuw dezelfde discussie te maken (de vader is voor hen eigenlijk irrelevant zolang zij maar hun imaginair kind kunnen beschermen; 't is precies een afwijking: zichzelf als standaard zien van moreel handelen en ondertussen mensen als middelen zien om hun standaard te handhaven. Schoolvoorbeeld van immoraliteit dus.)
En nu poogt men hier opnieuw dezelfde discussie te maken (de vader is voor hen eigenlijk irrelevant zolang zij maar hun imaginair moederlichaam kunnen beschermen; 't is precies een afwijking: zichzelf als standaard zien van moreel handelen en ondertussen kinderen als middelen zien om hun standaard te handhaven. Schoolvoorbeeld van immoraliteit dus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:45   #189
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik ouderlijke competentie in een meerderheid van de gevallen in twijfel trek.
Dat, en het feit dat er te onnuchtere verhoudingen aan bod komen. Liefde voor een kind is noodzakelijk, maar het kan ook gereconstrueerd worden uit andere factoren.
Goed ja. Het generatieconflict is er steeds geweest. Ouderschap impliceert wel wettelijke verplichtingen, ook al deug je voor de rest niet.
Oud 22 september 2009, 13:47   #190
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Goed ja. Het generatieconflict is er steeds geweest. Ouderschap impliceert wel wettelijke verplichtingen, ook al deug je voor de rest niet.
Relevantie? Gedoe als wetboekjes, puberende tieners enzo kan mij weinig schelen.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 22 september 2009 om 13:48.
Oud 22 september 2009, 14:04   #191
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon? Het is precies vanuit het respect voor de mens dat ik tegen abortus ben. Ik vind het namelijk ongehoord dat mensen gedood worden voor het gemak of ongemak van iemand anders. Precies omdat ik vind dat mensen niet mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders.

In naam van de nieuwe mens in wording dat dezelfde kansen verdient om te overleven als u en ik.

En nu poogt men hier opnieuw dezelfde discussie te maken (de vader is voor hen eigenlijk irrelevant zolang zij maar hun imaginair moederlichaam kunnen beschermen; 't is precies een afwijking: zichzelf als standaard zien van moreel handelen en ondertussen kinderen als middelen zien om hun standaard te handhaven. Schoolvoorbeeld van immoraliteit dus.

Paulus.
U ziet mensen als willoze wezens die moeten doen wat u zegt. Dat is echt wel ver verwijderd van respect hebben voor mensen.
In naam van de bestaande mens, hou op met te willen beslissen over zaken waar u geen beslissingsrecht hebt.
Symantisch gezwans, staat net onder het vorig voorbeeld mbt immoraliteit.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 16:44   #192
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relevantie? Gedoe als wetboekjes, puberende tieners enzo kan mij weinig schelen.
Met respect voor uw mening: ben je zelf een ouder ?
Oud 22 september 2009, 17:02   #193
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat Raf niet. Dat heb je dan verkeerd voor.

Paulus.
Nee, en je hebt ook niks tegen homo's en je ideeën zijn niet religieus geïnspireerd...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 17:04   #194
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Stop eens met bekvechten. Het onderwerp is daarvoor iets te belangrijk.
Oud 22 september 2009, 17:04   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Verder nog: als iemand het zou w�*gen om mijn kind, geboren of niet, te vermoorden vermoord ik hem/haar, al steken ze me voor de rest van mijn leven in de bak. Van mijn (veronderstelde) kinderen blijft men AF.
Stoer!

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 september 2009, 17:15   #196
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u er beleefd op wijzen dat "embryo" een ontwikkelingsfase is een geen wezen op zich?

Net zoals peuter, kleuter, puber, adolecent enz...

Het is dus weldegelijk "een kind" te noemen. Of u dat nu leuk vindt of niet, het blijft een correcte benoeming.

Paulus.
Daar heb je voor jezelf weer een mooi definitietje in elkaar gedraaid waaraan - dat spreekt vanzelf - niet te tornen valt...

Citaat:
Oud 22 september 2009, 17:35   #197
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Eigenlijk wil de topicstarter gewoon dat de man in alle omstandigheden de controle kan behouden en heeft hij er grote problemen mee dat vrouwen zelfstandige personen zijn die eigen beslissingen neemt. Als je daar echt niet mee om kan gaan, is er een nochtans een simpele oplossing: zorg gewoon dat je geen vrouwen zwanger maakt!

Aangezien de vrouw zwanger is, is het nogal logisch dat zij beslist wat ze met een ongewenste zwangerschap doet. In een goede relatie zal dit ongetwijfeld in overleg met de man gebeuren. In het andere geval, lijkt het me niet onlogisch dat wat die man wil minder belangrijk wordt. En moesten mannen zwanger kunnen worden, dachten ze daar zonder uitzondering hetzelfde over.
Vreemd dat op dit bericht, waar ik me helemaal in kan vinden, niet de minste reactie is gekomen.
Oud 22 september 2009, 17:43   #198
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Vreemd dat op dit bericht, waar ik me helemaal in kan vinden, niet de minste reactie is gekomen.
2
Oud 22 september 2009, 17:43   #199
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, bij deze dan:
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 17:44   #200
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Eigenlijk wil de topicstarter gewoon dat de man in alle omstandigheden de controle kan behouden en heeft hij er grote problemen mee dat vrouwen zelfstandige personen zijn die eigen beslissingen neemt. Als je daar echt niet mee om kan gaan, is er een nochtans een simpele oplossing: zorg gewoon dat je geen vrouwen zwanger maakt!

Aangezien de vrouw zwanger is, is het nogal logisch dat zij beslist wat ze met een ongewenste zwangerschap doet. In een goede relatie zal dit ongetwijfeld in overleg met de man gebeuren. In het andere geval, lijkt het me niet onlogisch dat wat die man wil minder belangrijk wordt. En moesten mannen zwanger kunnen worden, dachten ze daar zonder uitzondering hetzelfde over.
Citaat:
Firestone. Kan je eens verwijzen naar de draad waar dit citaat van Edina vandaan komt ?

tx
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be