![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
sorry Rudy... Ik vat hem niet Bedoel je nu dat die vrouwen die zich achter het principe 'recht in eigen buik' scharen uitsluitend feministen zijn ? |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#223 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het was niet als 'argument' bestemt om het over de (vermeende) 'rechten' van de vader te hebben. Citaat:
Da's ook niet zo moeilijk te vatten... het is de vrouw tenslotte die moet akkoord gaan voor iedere medische ingreep op haar lichaam. Toekomstig kind ( in dat vroege stadium ) en vrouw zijn onafscheidelijk te beschouwen... een parasitaire symbiose komt nog het best in de buurt van een mogelijke beschrijving om het crû uit te drukken. Dus zowel bij het verwijderen van de vrucht als het houden van de vrucht ligt de eindbeslissing bij de moeder. De vader komt er alleen maar bij te pas zodra er sprake is van apart ( losstaand ) levend wezentje is. Als ge 't mij vraagt ( ik kan hier fout in zijn ) ... Kan zelf bij een inbreuk op de abortuswet de vader zich geen burgelijke partij stellen. Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2009 om 20:51. |
||
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Hoe dan ook, een man heeft niets te zeggen over een vrouw haar dikke buik, hoe bijzonder ook. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen Praha. Misschien dat ik mij verantwoordelijk kan voelen voor wat ik in diezelfde buik heb gestopt, opzettelijk met een pak liefde en libido, of wegens te laat gereageerd, maakt niets uit. Om een kindje in elkaar te knutselen ben je toch meestal minimum met twee...
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 september 2009 om 21:00. |
|
|
|
|
|
#226 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien gaat het weldegelijk nog altijd over het bestaansrecht van iemand. Ook al zou die iemand in jouw visie nog iemand moeten worden. Het al dan niet plegen van abortus, zal beslissen over het al dan niet bestaan van iemand. De mens is een wezen in voortdurende wording. Zowel voor als na de geboorte, blijft hij veranderen, blijft hij ontwikkelen. Het begint bij de conceptie waar reeds het DNA wordt bepaald, samen met het geslacht en samen met een menselijk aantal chromosomen. Vanaf dan heeft het alles in zich om zich volwaardig te kunnen groeien en ontwikkelen als mens in wording zoals wij allemaal zijn. Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#227 |
|
|
Laat dat nu ook precies de reden zijn waarom masturbatie zo lang verboden was en waarom de Kerk nog steeds tegen contraceptie is.
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#229 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar koudweg gezegd heeft dat er hier niet veel mee te maken. Men kan zich ook verantwoordelijk 'voelen' met andere zaken doch waar men objectief genomen geen verantwoordelijk heeft. En dan heb je nog een groot verschil tussen iets waar je verantwoordelijkheid voor bent of jezelf voor voelt en een bepaalde zeggingschap erover Citaat:
En 'met twee' daar is vaak ook geen sprake van in die zin dat het bewust gebeurt laat staan dat de ander er steeds wat van zou weten of ergens te bespeuren valt. 'kindje in elkaar knutselen' : en dit, sorry dat ik erop inga, desondanks hoe de wet natuurlijke ouderschap hoog inschat heeft zoiets van 'eigendom' Ik heb me nooit kunnen verzoenen met dat idee van 'eigendom' als het gaat over ( toekomstige) personen en daaruit vloeiende rechten ( en plichten ) mijn kind mijn vrouw mijn man weet je wel ? niettemin gebruik je natuurlijk die termen in normale omgangstaal. En dan de wijze waarop zoiets bepaald werd/wordt... vroeger had men niet eens de juiste middelen voorhanden om dat definitief te determineren wie de biologische ouders wel waren...enkel het vermoeden. Nadien kon dat al min of meer bepaald worden en bleek een groot gedeelte van de kinderen 'buitenechtelijk' En nu zou men dat in principe met vrij grote zekerheid kunnen maar stelt zich meteen de vraag of een voor 99.99% genetisch gelijkende persoon ( broer ofzo ) dan ook niet een bepaalde zeggingsschap zou moeten verwerven. Dat als men louter uitgaat van de genenpoel die is doorgegeven. Of moet men uitgaan van wie bij wie gelegen heeft ? ... kan ook niet Dan blijft er maar één ding over.... wie erkent ( aanvaardt die vaderschap ) tenslotte dat kind nadat het geboren is Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2009 om 21:58. |
||
|
|
|
|
|
#230 | |
|
|
Citaat:
We spreken nog niet over een mens, Paulus, omdat er nog geen mens is. Wij allen beschouwen beschouwen een mens pas als een mens ná de geboorte. Dat is niet voor niets. Tot aan de geboorte kan er nog heel veel gebeuren. Het is duidelijk dat u de vrouw niet vertrouwt in haar keuze, ondanks dat er zeer weinig vrouwen lichtvaardig abortus zullen ondergaan. Dan nóg vraag ik me af wat een ''vreemde vent'' te zeggen zou hebben over de vrouw en haar ongeboren kind. Uw wens doen uitkomen zou weleens tegen uw streven kunnen werken. In uw haast vrouwen onder curatele te plaatsen vergeet u een paar zaken: 1. Totdat de baby geboren is is het onzeker wie de vader is, ook al is de vrouw getrouwd, tenzij u onderzoek wilt laten doen en ''in de buik'' wilt laten ''prikken''. Lijkt me niet. 2. Het zijn zeer vaak ''de vaders'' die de vrouw aanzetten tot abortus, zelfs als ''de moeder'' het wél wil houden, omdat zij er niet voor willen ''opdraaien''. Daar ga je dan met je goeie gedrag. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zoiets in den trend ? |
|
|
|
|
|
|
#232 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat mag uw mening zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er vrouwen zijn die tot drie maal toe abortus plegen, lijkt mij meer te vertellen dat zij er mee omgaan als was het een voorbehoedsmiddel dan wel een onoverkomenlijke noodsituatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||
|
|
|
|
|
#233 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Afgezien dat je helemaal niet zeker bent dat jij het wel bent, of dat je de enige bent die iets in die buik gestopt hebt, ben ik niet akkoord met jouw vizie. De vrouw is baas is eigen buik, voor de volle 100 prosent. De tijd dat jouw fluit in de buik zit, is uiterst minimaal tegenover de lange periode dat het vruchtje groeit in mama's buik. Persentsgewijze uitgedrukt, misschien slechts voor 0,000000...1 van de tijd. De band tussen de mama en het geboren kindje is ook van een heel andere orde dan de band tussen de papa en datzelfde kindje. Neen vriend, als mannen moeten wij ook op dit vlak onze totale onbenulligheid erkennen. Het is mijn mening dat wij maar "rechten" beginnen op te bouwen op een kind dat we zelf verwekt hebben, naarmate we kunnen spreken van een "perfekte relasie gevolgd door perfekt vaderschap", en die rechten kunnen maar gelden vanaf het kindje niet meer in mama's buik zit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
omdat het de simpele waarheid is.
|
|
|
#236 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het spijt mij, maar het is u die de allerzwaksten verplicht tot het afzien en verplicht tot kinderen dragen ook al hebben ze er geen zin in (of kunnen dit niet eens), mensen met een volgroeid ethisch besef beseffen dat zij daar zelf over beslissen, de zwakkeren in onze samenleving spijtig genoeg niet, die laten zich leiden en u maakt daar misbruik van.
|
|
|
|
#237 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Edit: Zonder verdoving.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 23 september 2009 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
|
Euh? Feminisme is streven naar emancipatie en gelijkwaardigheid! En los daarvan heb ik geen flauw idee waar je met die opmerking in deze discussie naartoe wil.
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Emancipatie is goed, vrouwen die het beu zijn om slaag te krijgen omdat het eten niet rap genoeg klaar was hebben mijn volledige steun. Femisme heeft daarentegen verschillende stromingen waaronder enkele radicale en behoorlijk wereldvreemde, het omhelst heel wat meer dan louter emancipatie van vrouwen.
|
|
|
|
#240 | |
|
|
Citaat:
|
|
|