![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 september 2009 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vind ge?
|
|
|
|
#204 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Geheel terzijde; staan tegenover gelijke rechten dan ook gelijke plichten? Ik denk bijvoorbeeld aan ouderschapsverlof e.d." Voor alle duidelijkheid ik vind ouderschapsverlof geen last; integendeel. Het is iets waarvan ik vind dat mannen er wat meer van zouden moeten proeven; en blijkbaar hebben sommigen daarvoor een extra duwtje nodig. Dit alles geheel terzijde. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde |
|
|
|
|
|
|
#206 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet ik, maar u zondigt tegen dat principe. Ten koste van de allerzwaksten binnen onze samenleving. Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#207 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
btw dat is niet volledig correct, of beter onvolledig, zoals je dat hier stelt... het is de moeder die die 'noodsituatie' aankaart... maar daar moet ze wel op consultatie voor bij de arts die dat allemaal netjes met haar overloopt... vervolgens heb je nog die zes dagen 'bedenktijd'. Het is dus niet de bedoeling dat een vrouw effe op 1 2 3 een abortus laat uitvoeren in een vlaag van twijfel of depressie. Hieronder het bewuste artikeltje 350... let op de verschillende voorwaarden. Het is duidelijk dat de arts eveneens moet overtuigd zijn van die 'noodwendigheid' Uiteraard is het steeds mogelijk voor een vrouw zich door die procedure te wurmen Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2009 om 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ieder mens mag oordelen over zijn eigen bestaan. Maar een ongeboren kind bestaat nog niet. Blijft over: de vrouw. Zij mag dus oordelen over háár eigen bestaan, inclusief over wat er in haar groeit. Verder is er niemand totdat er een kind geboren is. Dán pas is er een vader. |
|
|
|
|
|
|
#209 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 september 2009 om 19:02. |
||||
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#211 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat is al mooi. Citaat:
Terecht. Maar bij mijn weten heb ik als man niets te zeggen over het lichaam van mijn vrouw, vriendin of vage kennis. |
||
|
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij ging het om wat de mogelijke vader te zeggen heeft, ondanks het welbevinden van de toekomstige moeder. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is tijd vrijmaken voor je kroost een gezondheidskwestie voor de vrouwen en voor het kind? Niet voor mannen en het kind? Stop eens met rond de pot te draaien. Staan voor gelijke rechten ook gelijke plichten? Of is dat te veel gevraagd? |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat dat dus geen argument zijn om van "iemand" te kunnen spreken ipv "een deel van de vrouw". Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 september 2009 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ontken jij, als je kiest voor kinderen, je de plicht hebt om er voor te zorgen, en dus de plicht hebt om er tijd voor vrij te maken. Kan je alsnog antwoorden : "Is tijd vrijmaken voor je kroost een gezondheidskwestie voor de vrouwen en voor het kind? Niet voor mannen en het kind?" Tot slot "Staan voor gelijke rechten ook gelijke plichten? Of is dat te veel gevraagd?" |
|
|
|
|