Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2009, 16:10   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Welk is de oorzaak van dat dichtslibben?
Als ik hier rond mij kijk:

Onze politiekers hebben hebben er voor gezorgd dat grote winkelcentra gebouwd werden waar vooral grote (Nederlandse) winkelketens naar toe trokken. Met gevolg dat veel van de kleinere winkels de deuren moeten sluiten.

Hier een dorp verder met méér dan 3000 inwoners is er zelfs geen bank meer. Erger, men vertelt mij dat je er zelf nergens meer geld uit de muur kan halen. Die mensen moeten nu veel meer dan vroeger met de wagen gaan winkelen.

Dorpsscholen verdwijnen ten koste van concentratiescholen. Kinderen moeten dikwijls met de auto gehaald en gebracht worden.

Werkgelegenheid is vooral geconcentreerd in de driehoek Gent, Antwerpen Leuven. Wegens gebrek aan fatsoenlijk openbaar vervoer gebeurt het meeste woon-werk-verkeer van hier (Limburgse maaskant) uit met de wagen.

Op de bestaande 4 baanswegen is de maximumsnelheid met 20 tot 30 km verlaagd. Op meerdere plaatsen werd die vernauwd naar 2 banen. Rode lichten werden bijgplaatst. OP meerder plaatsen mag je dikwijls maar max. 30 km/u rijden.

En zijn ze verwonderd dat onze wegen dichtslibben.

Breng werk, winkelen en ontspanning dichter bij de woonplaats. Dat zou veel oplossen.
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:11   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk is de oorzaak van dat dichtslibben?
Als ik hier rond mij kijk:

Onze politiekers hebben hebben er voor gezorgd dat grote winkelcentra gebouwd werden waar vooral grote (Nederlandse) winkelketens naar toe trokken. Met gevolg dat veel van de kleinere winkels de deuren moeten sluiten.

Hier een dorp verder met méér dan 3000 inwoners is er zelfs geen bank meer. Erger, men vertelt mij dat je er zelf nergens meer geld uit de muur kan halen. Die mensen moeten nu veel meer dan vroeger met de wagen gaan winkelen.

Dorpsscholen verdwijnen ten koste van concentratiescholen. Kinderen moeten dikwijls met de auto gehaald en gebracht worden.

Werkgelegenheid is vooral geconcentreerd in de driehoek Gent, Antwerpen Leuven. Wegens gebrek aan fatsoenlijk openbaar vervoer gebeurt het meeste woon-werk-verkeer van hier (Limburgse maaskant) uit met de wagen.

Op de bestaande 4 baanswegen is de maximumsnelheid met 20 tot 30 km verlaagd. Op meerdere plaatsen werd die vernauwd naar 2 banen. Rode lichten werden bijgplaatst. OP meerder plaatsen mag je dikwijls maar max. 30 km/u rijden.

En zijn ze verwonderd dat onze wegen dichtslibben.

Breng werk, winkelen en ontspanning dichter bij de woonplaats. Dat zou veel oplossen.
Dan is de woonplaats niet groen en rustig meer en zijn er teveel moslims in de buurt en verhuist iedereen naar de ardennen om in het aller aller laatste groen te gaan wonen en klaag je over filles naar de ardennen en dat ze werk, winkelen en ontspanning naar de ardennen moeten brenngen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:21   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dan is de woonplaats niet groen en rustig meer en zijn er teveel moslims in de buurt en verhuist iedereen naar de ardennen om in het aller aller laatste groen te gaan wonen en klaag je over filles naar de ardennen en dat ze werk, winkelen en ontspanning naar de ardennen moeten brenngen.
Ik kan niet volgen. Wat hebben moslims daar nu mee te maken?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:25   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan niet volgen. Wat hebben moslims daar nu mee te maken?
Veel mensen die op het platteland leven of in kleine provinciestadjes zijn gaan lopen voor moslimsconcentraties in steden maar werken er nog wel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:38   #25
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Veel mensen die op het platteland leven of in kleine provinciestadjes zijn gaan lopen voor moslimsconcentraties in steden maar werken er nog wel.
Dat heb ik nog nooit gehoord. Zo ken ik dan ook niemand in mijn gemeente. Als dat fenomeen zou bestaan gaat dat maar over een verwaarloosbaar aantal personen.
Oud 24 september 2009, 16:40   #26
Busse87
Burgemeester

Standaard

En ademloos heeft ook een campagne ( borden langs de wegen in Antwaarpe ) waar ze ook uitdrukkelijk een nee stem vragen .

Nu , ik lig er niet van wakker . Van mij mag die er komen , sta ik elke dag toch minder dan een uur in file .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:53   #27
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nog nooit gehoord. Zo ken ik dan ook niemand in mijn gemeente. Als dat fenomeen zou bestaan gaat dat maar over een verwaarloosbaar aantal personen.
Dat denk ik ook! Als er een referendum over die kwestie moest komen dan stemt 90 % voor nog ruimere instroom van asiel- en andere zoekers! Zeker weten!
Oud 24 september 2009, 17:04   #28
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Dat denk ik ook! Als er een referendum over die kwestie moest komen dan stemt 90 % voor nog ruimere instroom van asiel- en andere zoekers! Zeker weten!
Ik heb het over het aantal stedelingen die hun stad ontvluchten.
Oud 28 september 2009, 12:58   #29
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Wel wat dat bruggeske betreft ben ik nu bijna helemaal om.

Ik droom al lang van een monument dat de rampzaligheid van onze ruimtelijke ordening uitbeeldt, en nu is mijn frank gevallen dat ik uitgerekend dat krijg met die brug van onze Dikk Van Mechelen (hij wist dat al van meet af aan natuurlijk).

Geef toe, een brug naast een rivier, half en half over wat oude dokken (waardoor je meteen ziet dat werkelijk alles er ongepland ligt), als een streep door de toekomst die zulke plekken elders in de wereld krijgen (Bordeaux, de Londense Docklands etc.)... een treffender beeld kun je niet bedenken.
Oud 28 september 2009, 13:29   #30
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Wel wat dat bruggeske betreft ben ik nu bijna helemaal om.

Ik droom al lang van een monument dat de rampzaligheid van onze ruimtelijke ordening uitbeeldt, en nu is mijn frank gevallen dat ik uitgerekend dat krijg met die brug van onze Dikk Van Mechelen (hij wist dat al van meet af aan natuurlijk).

Geef toe, een brug naast een rivier, half en half over wat oude dokken (waardoor je meteen ziet dat werkelijk alles er ongepland ligt), als een streep door de toekomst die zulke plekken elders in de wereld krijgen (Bordeaux, de Londense Docklands etc.)... een treffender beeld kun je niet bedenken.
liggen zulke voorbeelden niet al schoon verspreid over het land?
Als je via de vaart van Oostende naar Brugge fietst (ook vanuit de autostrade te bezichtigen) kun je 2 schoon bruggen zien die daar staan tussen de velden, niks er naartoe. Onze politieke klasse bulkt al jaaaaaren van het nontalent.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be