Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2009, 17:58   #561
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Dat die voetballers gaan verhuizen is een veronderstelling, en kan lokaal opgelost worden op het moment het probleem zich stelt. Een probleem oplossen dat nog niet bestaat heeft weinig zin. Bovendien zijn er straten waar nachtelijk voetballen geen probleem is. Waarom zou je het daar van verbieden?
Zo, we hebben het hier dus te doen met een aanhanger van J L Den hanekam. Die ging ook de problemen aan pakken wanneer ze zich voor doen. Mij hebben ze altijd geleerd de problemen trachten te voorzien en te voorkomen. Maar ja, dat is waarschijnlijk ook te slaapwekkend. Ik heb daar anders dikwijls in mijn leven een aardig nachtje over wakker gelegen over hoe een probleem te voorkomen. Het heeft me dan ook geen windeieren gelegd moet ik zeggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:05   #562
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De Katholieke scholen die de hoofddoek nog niet verboden hebben, gaan er een flink aantal moslimleerlingen bijkrijgen volgend jaar.
Mogelijk van wel. Ze mogen ze hebben. Dan kunnen ze elkaar bekeren en aan zieltjes redderij doen.
Oud 24 september 2009, 18:09   #563
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Jawel, in de scholen waar het hoofddoek pestgedrag in de hand werkt kan je het verbieden. In scholen waar het geen probleem vormt moet je het niet gaan verbieden vind ik. En zo kan je eigenlijk al die "religieuze-symbolen" problemen oplossen, gewoon naar de context kijken of er een probleem is.
Als er mensen zijn die dat niet willen snappen, da's dan hun probleem vind ik. Er zijn ook mensen die niet snappen waarom je op de autosnelweg maar 120 mag, dat houdt ons ook niet tegen om die snelheidslimiet op te leggen.

Dus kort gezegd: als er in een bepaalde context een probleem is met een religieus symbool, mag men het verbieden. Maar gewoon losweg gaan verbieden in om het even welke context vind ik een aanfluiting van de godsdienstvrijheid.
Goede oplossen voor heeeeel veeel en heeeel dikwijls van strategie te moeten veranderen.

Vandaag is er geen probleem en morgen wel, en overmorgen geen en de dag daarop weer weer wel, en....
Oei ik zal maar stoppen zeker voor dat ge weer in dommelt.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 18:10.
Oud 24 september 2009, 18:12   #564
Randa
Burgemeester

Standaard

en wanneer men ontdekt dat de hoofddoek dient om bij de examens te spieken en met "oortjes" in, de antwoorden naar mekaar door te seinen,
wie gaat dat kontroleren, want verboden de meisjes aan te raken.
verbieden die hoofddoeken zonder pardon,
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:12   #565
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het klinkt geweldig wat je zegt, maar ik vrees dat het niet zo simpel is. Verbied het hoofddoek op scholen waar problemen zijn, en net diegenen die problemen veroorzaken gaan van school wisselen. Uiteindelijk zal je het overal moeten verbieden, met het enige verschil tegen nu dat je eerst overal rel hebt gecreeerd.
Vast en zeker.
Oud 24 september 2009, 18:14   #566
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
en wanneer men ontdekt dat de hoofddoek dient om bij de examens te spieken en met "oortjes" in, de antwoorden naar mekaar door te seinen,
Voila, en al de rest is vragen om problemen.
Oud 24 september 2009, 18:19   #567
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Of slaapwekkend, gebruiken ze ook graag bij gebrek aan tegenargumenten. Best maar niet ve'rder op in gaan zeker? Discutie gewonnen.
discutie gewonnen

Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 september 2009 om 18:19.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:50   #568
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
discutie gewonnen
OK, ik weet het. Gij bent van een andere strekking, dus niet echt een referentie in deze aangelegenheid.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 19:54.
Oud 24 september 2009, 19:57   #569
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar om eerlijk te zijn moeten we dan ook de rok verbieden want ik wil ze niet de kost geven die hun billen vol schrijven.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 19:57.
Oud 24 september 2009, 20:09   #570
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
OK, ik weet het. Gij bent van een andere strekking, dus niet echt een referentie in deze aangelegenheid.
In elke zin die ik van u lees wordt de fiere Vlaamse leeuw taalkundig op zijn beurt door u koud gepakt.
Ofwel is het "jij bent" ofwel "gij zijt", het is Nederlands of dialect, maar niet door mekaar.

Wat is volgens u mijn strekking, en op welk gebied bent u een referentie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 20:33   #571
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het klinkt geweldig wat je zegt, maar ik vrees dat het niet zo simpel is. Verbied het hoofddoek op scholen waar problemen zijn, en net diegenen die problemen veroorzaken gaan van school wisselen. Uiteindelijk zal je het overal moeten verbieden, met het enige verschil tegen nu dat je eerst overal rel hebt gecreeerd.

Ge gaat van nogal veel veronderstellingen uit. De kans dat de situatie zich ontwikkelt zoals jij het voorstelt lijkt me nagenoeg onbestaande.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 21:32   #572
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Is uw kind onlangs gebuisd of zo dat u zich zo benadeeld voelt?

Hoe dacht u dat men zou beginnen seinen enzo?..die meisjes zijn de FBI niet hoor. Een simpele haarband is daar trouwens ook voldoende voor. Of bij een jongen met het haar tot over de oren, zou je het ook nooit merken.
Neen...pas bij de hoofddoek begint men oortelefoontjes te viseren...

Zoals ik al eerder zei, herinner ik een meisje welke spiekbriefjes in haar decolté verstopte en aan de binnenkant van haar rokje...geen leraar die het in zijn hoofd haalde daar te gaan controleren.
Spieken is een erg vaak voorkomend probleem, maar ze zullen u niet helpen doorheen de verdere loop van uw carrière, uiteindelijk zal men professionaliteit moeten tonen wil men slagen op de werkvloer. Dus als ik van u was zou ik me er niet zo druk in maken.

U lijkt me echt erg bang te zijn. Vergeet niet voldoende te ontspannen en liefde te delen met uw medemens.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 21:56   #573
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gaat beoordelen wat deftig is en wat niet?

Zeden en gewoonten evolueren ook. Nog niet zo lang geleden was Vlaams een boerentaal en moest ge Frans spreken om deftig te zijn. Dus hou dergelijke domme commentaren ook maar voor u eigen inplaats van ze op dit forum uit te braken.
Neen, je hebt me niet begrepen. Ik gebruik "deftig" hier niet in de betekenis van "fatsoenlijk". Met "deftig kunnen praten" heb ik het over je gebrek aan taalvaardigheid, niet over je gebrek aan fatsoen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 22:24   #574
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Goede oplossen voor heeeeel veeel en heeeel dikwijls van strategie te moeten veranderen.
Vandaag is er geen probleem en morgen wel, en overmorgen geen en de dag daarop weer weer wel, en....
Oei ik zal maar stoppen zeker voor dat ge weer in dommelt.
Euh...je bedoelt?

Garry, ik dacht eerst dat je iets te vertellen had, maar dat blijkt toch serieus tegen te vallen.

Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 09:27   #575
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neen, je hebt me niet begrepen. Ik gebruik "deftig" hier niet in de betekenis van "fatsoenlijk". Met "deftig kunnen praten" heb ik het over je gebrek aan taalvaardigheid, niet over je gebrek aan fatsoen.
oh, maar mijn taalvaardigheid is heel goed hoor, misschien niet zo zeer in het Nederlands, hoewel, al een een Nederlander gehoord?
Oud 25 september 2009, 09:33   #576
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Ss

Citaat:
Als wij zouden met een cowboy hoed naar school gaan zouden we die toch ook binnen moeten afzetten he? Niets ongewoons dus. Af die vod, punt uit.
Mijn neef stelt voor om eens met een groep jonge mannen een SS-kepi aan te schaffen en ermee aan de poort van die school te staan. Wel te verstaan: eerst de VRT op de hoogte brengen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 09:40   #577
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Mijn neef stelt voor om eens met een groep jonge mannen een SS-kepi aan te schaffen en ermee aan de poort van die school te staan. Wel te verstaan: eerst de VRT op de hoogte brengen.
De boeren hun 'klakke' was ook de basis voor een regelmentering over hoofddeksels, de boeren hebben toen zelfs geen melk op het land gegoten , en marsen op brussel georganiseerd ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:08   #578
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Moet kunnen he. Ge moet tolerant zijn en iedereen heeft het recht van dat te dragen wat ze zelf willen. Zo is het toch, niet? Allee, volgens die kiekens van Belgicisten en pro cultureel gepoespas, hier toch.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 september 2009 om 12:11.
Oud 25 september 2009, 12:10   #579
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Euh...je bedoelt?

Garry, ik dacht eerst dat je iets te vertellen had, maar dat blijkt toch serieus tegen te vallen.

Ik vertel niets, ik gaf antwoord aan iemand.
Oud 25 september 2009, 21:49   #580
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wiskunde heb je blijkbaar ook niet nodig.
De discussie gaat hier noch over kennis of nood aan wiskunde, noch over taalkennis, zoals u Garry graag een sneer gaf. Het ging over religie. Speel op de bal, niet op de man.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be