Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2009, 11:24   #381
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
50% ?

Awel beste geestesgenoot. Daar ben ik het nu ook niet volledig mee eens. Als het leven van de moeder, of haar gezondheid (fysisch), niet in gevaar is, dan vind ik dat de vader 100% inspraak moet hebben indien hij bereid is het kind op te voeden. De geestelijke gezondheid van de moeder zou ik na de geboorte van het kind zelfs van ondergeschikt belang durven stellen.
Ik veronderstel dat liberalist_nl met zijn 50% bedoelde dat beide partners evenveel inspraak zouden moeten krijgen... Bedoel jij nu dat enkel de vader inspraak mag krijgen?!? Dat is wel helemaal te gek voor woorden! Tenzij je natuurlijk de zoveelste pro-life aanhanger hier bent, maar dan zit je toch in de verkeerde discussie. Het gaat hier immers over de rechten van de vader, niet over abortus. M.a.w. over de vraag of vaders ook inspraak moeten krijgen over wat er moet gebeuren bij een ongewenste zwangerschap. Niet alleen over het eventueel uitdragen van de zwangerschap dus, maar ook over de eventuele abortus. Ik stel dus ook voor dat de pro-life aanhangers hun discussie elders voeren, want ze doet hier niet terzake (wat trouwens meteen ook de uitslag van de poll naar de vuilnisbak verwijst, want de pro-life aanhangers zijn natuurlijk helemaal niet voor rechten van de vader als die een abortus zou willen).

En wat die 50% dan betreft. Dat toont heel mooi aan waar het schoentje knelt en waarom het de vrouw is die de uiteindelijke beslissing moet nemen. Er zijn immers maar 2 opties: of je hebt beiden dezelfde mening of je verschilt van mening. In het laatste geval is er geen enkele reden te bedenken waarom de mening van de vader belangrijker zou zijn, maar wel een reden waarom die van de moeder belangrijker zou zijn: zij is namelijk degene die zwanger is!

Laatst gewijzigd door Edina : 29 september 2009 om 11:27.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 11:28   #382
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De embryonale fase komt inderdaad voor bij mens en dier. Neemt niet weg dat het de naam is van een ontwikkelingfase en niet van een wezen op zich.
M.a.w er is nog steeds geen sprake van een mens.
Citaat:
]
Verder wil ik u feleciteren met uw heel erg volwassen reactie.

Paulus.
Dank U!

Laatst gewijzigd door Andro : 29 september 2009 om 11:29.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 11:30   #383
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Daar kunnen we achter fluiten peins ik, Andro
Of neen.... zijn bron is zijn 'medische scholing' wat we daar ook mogen onder begrijpen.
Alsof jij OOIT een beter bron dan zijn opleiding geneeskunde zou kunnen hebben.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 11:31   #384
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
M.a.w er is nog steeds geen sprake van een mens.
Ook de volwassen fase komt voor bij zowel mensen als andere dieren.
Oud 29 september 2009, 11:36   #385
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ook de volwassen fase komt voor bij zowel mensen als andere dieren.
Dat valt bij sommigen hier alvast niet op te merken.
Oud 29 september 2009, 11:41   #386
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Alsof jij OOIT een beter bron dan zijn opleiding geneeskunde zou kunnen hebben.
Wat een beschimping voor de geneeskunde.
Oud 29 september 2009, 12:30   #387
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Non-argumenten zijn hier weer de norm precies...

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 29 september 2009 om 12:31.
Oud 29 september 2009, 12:56   #388
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De embryonale fase komt inderdaad voor bij mens en dier. Neemt niet weg dat het de naam is van een ontwikkelingfase en niet van een wezen op zich.

Verder wil ik u feleciteren met uw heel erg volwassen reactie.

Paulus.
idd, een embryo is geen "wezen" op zich, dus ook geen mens.
Blij dat je het eindelijk inziet....
Het heeft wel lang geduurd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:04   #389
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wet verbiedt je niet kinderloos te blijven. De wet voorziet wel dat ouders hun verantwoordelijkheid opnemen tegenover hun kinderen. Dit heeft niets met tijd vrijmaken te zien.
De wet voorziet ook in een verplichte bezoldigde moederschapsrust, om de moeder te beschermen, niet om tijd vrij te maken voor het kind.

Ik begrijp dat vrouwen vinden dat de mannen best wat meer tijd zouden vrijmaken voor hun kroost. Ik heb er wel een probleem mee als vrouwen proberen dit ongenoegen via een wet te regelen. Mannen kunnen nu eenmaal niet van het genoegen genieten om zwanger te worden.

Waarvoor begrip. Ik zou zeggen "beschouw zwangerschap als een verplichte passage voor wie nakomelingen wenst".
Citaat:
Ik zou zeggen "beschouw zwangerschap als een verplichte passage voor wie nakomelingen wenst".
Dus uiteraard niet voor wie er géén wenst. Akkoord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:12   #390
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik veronderstel dat liberalist_nl met zijn 50% bedoelde dat beide partners evenveel inspraak zouden moeten krijgen... Bedoel jij nu dat enkel de vader inspraak mag krijgen?!? Dat is wel helemaal te gek voor woorden! Tenzij je natuurlijk de zoveelste pro-life aanhanger hier bent, maar dan zit je toch in de verkeerde discussie. Het gaat hier immers over de rechten van de vader, niet over abortus. M.a.w. over de vraag of vaders ook inspraak moeten krijgen over wat er moet gebeuren bij een ongewenste zwangerschap. Niet alleen over het eventueel uitdragen van de zwangerschap dus, maar ook over de eventuele abortus. Ik stel dus ook voor dat de pro-life aanhangers hun discussie elders voeren, want ze doet hier niet terzake (wat trouwens meteen ook de uitslag van de poll naar de vuilnisbak verwijst, want de pro-life aanhangers zijn natuurlijk helemaal niet voor rechten van de vader als die een abortus zou willen).

En wat die 50% dan betreft. Dat toont heel mooi aan waar het schoentje knelt en waarom het de vrouw is die de uiteindelijke beslissing moet nemen. Er zijn immers maar 2 opties: of je hebt beiden dezelfde mening of je verschilt van mening. In het laatste geval is er geen enkele reden te bedenken waarom de mening van de vader belangrijker zou zijn, maar wel een reden waarom die van de moeder belangrijker zou zijn: zij is namelijk degene die zwanger is!
Edina. Als de toekomstige vader bereid is voor z'n kind te zorgen, en dit terwijl de toekomstige moeder het om geestestoestanden (depressie, aan de antidepressiva ...) niet ziet zitten én haar leven door een bevalling niet in gevaar komt, dan vind ik dat het leven van dat kind moet worden gespaard.
Behoor jij tot die categorie vrouwen die vindt dat wat op wettelijke basis de vrouw beschermt (bv soevereiniteit omtrent beslissing tot abortus) ook per definitie rechtvaardig is ?
Maar als ik je goed begrijp is zwangerschap dus van doorslaggevend belang in het beslissingsrecht. Waarom eigenlijk ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:16   #391
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Het beste van al is:

Er is hier steeds sprake van "mijn kind".

Het is jouw kind niet. Er is niks dat zegt dat het jouw kind is. Eigendom, toeeigening, et cetera, zijn allemaal menselijke constructies.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:17   #392
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je kan het ook afstaan aan wie het wel wenst. Aan de partner, bijvoorbeeld.
Filo, ik lees tot nu toe geen enkel argument, behalve bij Edina die vindt dat wie nu eenmaal zwanger wordt soeverein mag beslissen, om de kinderwens van de vader niet in vervulling te laten gaan.
Oud 29 september 2009, 13:18   #393
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina. Als de toekomstige vader bereid is voor z'n kind te zorgen, en dit terwijl de toekomstige moeder het om geestestoestanden (depressie, aan de antidepressiva ...) niet ziet zitten én haar leven door een bevalling niet in gevaar komt, dan vind ik dat het leven van dat kind moet worden gespaard.
Behoor jij tot die categorie vrouwen die vindt dat wat op wettelijke basis de vrouw beschermt (bv soevereiniteit omtrent beslissing tot abortus) ook per definitie rechtvaardig is ?
Maar als ik je goed begrijp is zwangerschap dus van doorslaggevend belang in het beslissingsrecht. Waarom eigenlijk ?
Vergeet niet dat een bevalling zeer zwaar is voor de vrouw en sporen achterlaat. Vraag maar rond welke gevolgen bevallingen hebben voor vrouwen.

Een tweede keer seks hebben, als men een nieuw kind wilt, is beter voor iedereen.
Oud 29 september 2009, 13:18   #394
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Kinderwens. Pedofielen hebben dat ook. Komt neer op mentaal piemeltrekken, opgewonden door het oudergevoel.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 september 2009 om 13:19.
Oud 29 september 2009, 13:23   #395
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het beste van al is:

Er is hier steeds sprake van "mijn kind".

Het is jouw kind niet. Er is niks dat zegt dat het jouw kind is. Eigendom, toeeigening, et cetera, zijn allemaal menselijke constructies.
Tuurlijk Flanelcondoom. Die bezitterigheid is allemaal flauwe kul. Net als de verantwoordelijkheidszin. En laten we vooral de sukkelaars die niet in staat zijn hun kinderen te onderhouden hun geweten sussen door hen te wijzen op het alternatief abortus, hoewel castratie of sterilisatie een betere opzie zou zijn, gewoonweg omdat je dan niemand moet doodmaken.
Oud 29 september 2009, 13:24   #396
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
in naam van niemand dus, hence is het irrelevant. Dit heet weerleggen.
de rest van uw post zijn de gewoonlijke emobabbels typerend voor mensen zonder argumenten.
1. Je mag ook gewoon "bijgevolg" zeggen ipv "hence". Het Nederlands is geen vieze taal, hoor.
2. Ga je nog iets weerleggen of blijf je op autoritaire wijze anderen de mond snoeren door het als emo-argumenten af te schilderen?
Als iemand je wil doen inzien dat het menselijk leven meer is dan een prikkel-ontvankelijk leven is dat niet "emo" hoor. Man, precies met een puber aan't discussiëren..
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:25   #397
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Wat een beschimping voor de geneeskunde.
Wat is me dit nu weer?
Oud 29 september 2009, 13:26   #398
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
1. Je mag ook gewoon "bijgevolg" zeggen ipv "hence". Het Nederlands is geen vieze taal, hoor.
2. Ga je nog iets weerleggen of blijf je op autoritaire wijze anderen de mond snoeren door het als emo-argumenten af te schilderen?
Als iemand je wil doen inzien dat het menselijk leven meer is dan een prikkel-ontvankelijk leven is dat niet "emo" hoor. Man, precies met een puber aan't discussiëren..
hieruit valt af te leiden dat u mij gelijk geeft, dank u.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 13:26   #399
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En daarmee wordt de verantwoordelijkheid tot een minimum, of zelfs een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid herleid.
Allez vooruit. Iedereen gelukkig.
Oud 29 september 2009, 13:27   #400
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Vergeet niet dat een bevalling zeer zwaar is voor de vrouw en sporen achterlaat. Vraag maar rond welke gevolgen bevallingen hebben voor vrouwen.

Een tweede keer seks hebben, als men een nieuw kind wilt, is beter voor iedereen.
Kom zeg. We gaan toch niet moeilijk doen over die paar kilokes meer hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be