![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is een embryo, er is nog geen sprake van een mens. Een mens is pas een mens wanneer hij alle kenmerken bezit van wat een mens een mens maakt.
|
|
|
|
|
#462 |
|
|
Ik heb geen emo of schokkerende plaatjes nodig om mijn argumenten kracht bij te zetten, enkel fanatieke anti-abortus/pro-life activisten zwaaien maar al te graag met zulke plaatjes, en schamen er zelfs niet voor om zelfs plaatjes te gebruiken van miskramen. How low can you go...
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom. Stel dat jij gelijk hebt. Wat zijn dan die kenmerken die een mens tot mens maken waar jij mee schermt? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg ook niet dat jij het was die darmee begon. Jammer dat je kritiek op het gebruik van plaatjes maar één richting uitgaat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 september 2009 om 19:01. |
|
|
|
|
|
|
#465 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herhaal nog eens : Ik zie ouderschapsverlof niet als een last, eerder als een lust; waarvan ik vind dat vaders meer van zouden moeten proeven. Veel vaders hebben een duwtje in de rug nodig. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat hebben beide met elkaar te maken ? In het ene geval gaat het over de beslissing van eventueel aborteren van een vrucht In het andere geval gaat het over de adoptie van een bestaand kind ... dit dan door twee mannen |
|
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meent ge dat nu ? ( allez ja ... 't zou natuurlijk steeds kunnen ) Wel dan moet het voor lomeanor met zijn opleiding geneeskunde toch een koud kunstje zijn om een deftige bron aan te halen, nietwaar ? Wat mijn bron betreft ? ... die doet natuurlijk niet ter zake Het is immers aan de diegenen die met dat argument op de proppen komen om het aan te tonen en niet omgekeerd. |
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe ridiculer kan het nog ? Dus als gij morgen een medische ingreep wilt laten plegen dan mag een derde dus voor jou evengoed beslissen dat je dat niet mag met het 'argument' dat jouw toestand misschien niet hét doorslaggevend belang is ? |
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is trouwens te gek voor woorden dat een zelfde soort mensen dat 'eigendom-argument' willen gebruiken om de (vermeende) vader enig beslissingrecht toe te kennen en anderszijds zich gaan verschuilen achter de 'rechten van een individu' |
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ps. ( dan 'tgeen al 1000x gesteld is ? ) Laatst gewijzigd door praha : 29 september 2009 om 19:52. |
|
|
|
|
|
|
#471 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Tenslotte, wat abortus betreft de meeste gebeuren vóór de twaalfde week en van mij mogen ze daar de grens leggen, uitzonderingsgevallen daargelaten.
|
|
|
|
|
#472 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien zeg je weer foute dingen. Ook na 23 weken is de mens nog steeds in ontwikkeling en helemaal niet af. Ook na dertig weken en zelfs tot lang na de geboorte blijft het kind zich ontwikkelen. Er is geen enkele moment tussen de bevruchte eicel en de geboorte, waarvan wetenschappers zeggen: "vanaf nu is het een mens en daarvoor niet". Die scheiding is er niet en evenmin bestaat er een naam voor dat moment of voor de periode ervoor of de periode erna. Om de eenvoudige reden, dat dat moment er niet is. Het is onzin om pas over mensen te kunnen spreken vanaf een bepaalde fase in zijn ontwikkeling. Evenmin is het fout om bepaalde fase's als niet-menselijk te beschouwen. Geen enkele wetenschahpper gaat daarin mee. En terecht. Want een mens is een wezen in voortdurende ontwikkeling. Ik begrijp natuurlijk wel dat er al heel wat mensen zijn die abortus pleegden en/of daaraan meewerkten. En omwille van het geweten kunnen ze niet toegeven dat er eigenlijk geen wetenschappelijke grond is om niet van "een mens" te kunnen spreken. En daarom komen velen aandraven met allerlei drogredeneringen. En d�*t...! D�*t zijn pas echte emo-argumenten. Met geen enkele grond in een debat dat aan de hand van de rede, de weg naar consensus zoekt. Ik k�*n niet toegeven, anders heb ik een kind gedood. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 september 2009 om 21:39. |
||
|
|
|
|
|
#473 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
![]() ...is een mens Paulus?
|
|
|
|
|
#474 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat kun je vast lezen de site waar je deze foto vandaan hebt. Bovendien heb ik eerst iets gevraagd. Namelijk: welke kenmerken een mens tot mens moeten maken waar je zo mee schermt. Toon eens hoe sterk onderbouwd je mening wel is. Dit is je kans, grijp 'm. Maar je zal het niet doen. Omdat je niet kan. En dat is wat bedoeld wordt met argumenten weerleggen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 september 2009 om 22:13. |
||
|
|
|
|
|
#475 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#476 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#477 |
|
|
Zoals ik een paar pagina's geleden al schreef: iedereen kan hier blijven over en weer argumenteren, maar er zal nooit een consensus volgen. Ikzelf beschouw een embryo niet als mens. Ik ben het dan ook eens met het volgende:
Bush, en veel van zijn Europese medestanders, hebben het wellicht niet over om het even welk soort cel dat een vorm van menselijk leven is, maar over die cellen die potentieel kunnen uitgroeien tot een menselijke persoon. Elk gezond embryo heeft, mits aan een hele reeks voorwaarden wordt voldaan, inderdaad de potentie om uit te groeien tot een menselijk persoon. Daaruit volgt evenwel niet dat embryo's dezelfde beschermwaarde hebben als personen. Embryo's hebben nog geen bewustzijn of gevoelens. Ze vernietigen kan dan ook niet op een of andere manier tegen hun belangen indruisen, want ze hebben geen belangen. De waarde van embryo's is relatief en afhankelijk van de context. (Bron: http://www.jacinta.be/infomap-embryo/) Maar dat maakt weinig uit, want nu zal Paulus - overigens ook zonder argumenten - zeggen dat een embryo hetzelfde is als een kind. Hij gebruikt beide termen dan ook geregeld als synoniemen: 'een kind vermoorden' klinkt dan ook veel dramatischer dan 'een embryo aborteren'. |
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want dan zijn heel wat mensen plots geen mensen meer. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 september 2009 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tot nu toe hebben we alleen maar iets van 46 chromosomen gehad... dat is dus niet eenduidig gebleken En iets in den trend van een zekere potentie ( weliswaar onder voorwoorden ) om tot een volwaardig mens uit te groeien.... ook dat is niet eenduidig gebleken |
|
|
|
|
|
|
#480 |
|
|
Dat is een mening. Ik heb daarover een andere mening. We zullen elkaar nooit overtuigen.
|
|
|
|