![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag mij af welke eigen zonden mensen willen verdoezelen die Polanski zo graag gestraft willen hebben voor een vergrijp van 32 (!) jaar geleden.
Er zijn zoveel meer misdaden en problemen waar die energie ingestoken kan worden.
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is meer een kwestie van principe dan wat anders. Maar ook een van signaal. Want anders zouden rijkaards het zich wel eens kunnen in 't hoofd halen dat ze, als ze maar "artistiek genoeg" zijn, ze misdrijven kunnen plegen zoals het hen betaamd, en dan gewoon maar naar Europa moeten vluchten en daar een glorieus leventje leiden. Nee. Je onttrekken aan je straf als je dat soort misdrijven hebt begaan mag nooit beloond worden, of publiek "verdedigd". Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 oktober 2009 om 09:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede moet je als 46-jarige toch wel een beetje meer je verantwoordelijkheid opnemen ten opzichte van een kind van 13 dan als 15-jarige aan wie je misschien een bijna even grote naiviteit kan toeschrijven. Het is een beetje zoals moord met voorbedachte rade veel erger beschouwd wordt dan doodslag in een passionele misdaad bijvoorbeeld. De gevolgen zijn dezelfde, maar de "strijdwapens" waren niet gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens u was het in 1977 gebruikelijk dat volwassen mannen met meisjes van 13 sliepen?
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mijn bron is "één op de drie vrouwen slachtoffer geweest van enige vorm van seksueel misbruik voor haar zestiende jaar".
Seks met minderjarigen (en tussen minderjarigen) lijkt dus gebruikelijk. En dát het gebruikelijk is, zou aanleiding moeten zijn om minderjarigen in bescherming te nemen. Dat lukt niet door een man op te pakken die een overduidelijk product van zijn tijd is. Een tijd van excessief drugs- en drankgebruik en seks. Waarom besteden we onze energie niet om het aantal vrouwen dat nu onvrijwillig seks heeft voor hun zestiende te beperken? Een misdrijf uit een lang vervlogen hippietijd oprakelen, terwijl niemand er beter van kan worden en het alleen verliezers kan opleveren... Dat is ook een misdrijf.
![]() |
#109 |
|
![]() Gij hebt een raar gedacht van de jaren 70 zelle.
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien ik in 1977 zou veroordeeld zijn om mijn gordel niet te dragen tot het betalen van een boete en daarvoor 't land zou ontvlucht zijn, dan zou het normaal zijn dat men mij nu die boete met interest en voortvluchtigheid onder de neus zou wrijven, nee ? Want anders betaal ik nooit geen boete meer. Het volstaat om die 30 jaar niet te betalen, en dan komen te vertellen dat ge nu niet moet komen zagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Diegenen die de commotie niet begrijpen, lezen best eens dit artikel, er zal veel duidelijk worden:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() Wellicht. Hollywood voldeed best goed aan deze gedachte.
http://www.volkskrant.nl/archief_gra...JAREN_ZEVENTIG
![]() |
#114 |
Gouverneur
|
![]() Als Polanski zich moet verantwoorden voor het leed dat hij in 1977 een minderjarige aandeed, zou bijvoorbeeld de directeur van Adidas zich niet moeten verantwoorden voor de kinderarbeid die door zijn bedrijf in stand gehouden werd en wordt?
Als de motivatie voornamelijk is dat 'justice must prevail', waar zit hem dan de gerechtigheid in de subjectieve selectiviteit welke misdaden wel en welke niet rechtgezet moeten worden?
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Je moet het maar kunnen. Zeker als je weet dat de schrijver van dit artikel pas volwassen was begin jaren 80. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even verder O.T
![]() Wat me ook bijbleef van de eerste jaren van de seventies - mijn rijbewijs anno ´71- dat tot de grote oliecrisis (´74) België (zonder snelheidsbeperking vanaf 2+2) een tijdje nog tot de verkeersveiligste landen van Europa behoorde, ondanks dat men er het praktisch rijexamen cadeau kreeg. Na de -behouden- snelheidsbeperkingen dacht men niets meer hoeven te doen voor de verkeersveiligheid, in tegenstelling tot andere landen. Be was toen tweemaal zo "verkeersveilig" als D, nu is het andersom. ![]() Niemand maakte zich toen druk als sommigen 160-180 kmh op de autosnelweg reden. (zonder gordel en met relatief zeer onveilige auto´s) Had men toen gezegd dat men in 2010 maar 120/130-max legaal mocht rijden, ook in beste omstandigheden, op de nog veiligere autosnelwegen in bijna alle Europese landen, en dit met superveilige auto´s, dan werd men voor onnozelaar uitgemaakt. Laatst gewijzigd door Micele : 5 oktober 2009 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af waarom mensen als jij Polanski zo graag vrijuit zouden willen zien gaan ? Om een precedent te scheppen mischien ? Om zichzelf te beveiligen ? Die Hollandse pedofielenpartij zal ook wel voor zijn vrijlating ijveren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor gestraft worden is niet meer dan normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij heeft het toch gedaan, is toen gevlucht, en is nu opgepakt. Wat is jouw probleem ? Mogen verkrachters nu al niet meer gestraft worden ook niet ? |
|
![]() |
![]() |