![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie vergeten nog een grote groep, als het over arbeiders gaat gaat heb precies altijd over kuisvrouwen en mensen die aan de band staan? Maar wat met mensen die een opleiding gedaan hebben in het technische of beroepsonderwijs en die in kleine firma's onmisbaar werk doen? Zoals schrijnwerkers, loodgieters, elektriciens,... als zij aan 18 jaar beginnen werken, hebben ze ongeveer op hun 25 jaar hun maximumloon bereikt in een firma. Wil je meer verdienen dan heb je maar één optie: zelfstandig worden. Maar dat betekent veel geld hebben om te investeren en ook personen die je voldoende kunnen helpen door de bureaucratie. Je pensioen als werknemer voor zo'n arbeiders trekt op niet veel, maar als zelfstandige op nog minder...Ik ben er van overtuigd dat als je wil dat je werknemer goed werk aflevert je ervoor moet zorgen dat ze iets hebben om naar te streven, een hoger loon vind ik een goed idee. maar in die sectoren is dat er precies niet...
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat er iets is met de standaarden. Ik ken een zelfstandige die zichzelf 1200 euro netto uitbetaalt. Maar hij rijdt wel met een A6 en heeft massas aan apparatuur "voor de zaak" (een home cinema systeem voor de "zaak", nen beamer+projectiedoek kunt ge inbrengen voor presentaties...) Van die dingen. Neen arm zijn ze niet, ze kunnen vooral goed zagen en belastingen ontduiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Burgemeester
|
![]() Iemand met een slecht of niet doordacht idee kan makkelijk zelfstandige worden. Als uw winkel niet draait doe hem dan toe. Velen hebben echter lak aan een kantoorjob of het werken voor een baas en klagen liever dat ze weinig verdienen. Om het nog niet te hebben over schijnzelfstandigen.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 7 oktober 2009 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijgen ze nog de studiebeurzen ook want op de belastingsbrief staat bij alle honderdduizend zelfstandigen hetzelfde ingevuld, het verplichte minimum. Wat een toeval zeg dat die allemaal het absolute minimum verdienen, op de eurocent juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
waarom dit niet doortrekken als we als pensioengerechtigde terug van de staat gaan moeten leven? logisch dus dat iedere oudere evenveel dan moet krijgen ongeacht wat men heeft gedaan in zijn leven. zij die veel verdient hebben in hun leven en hard gewerkt kunnen via pensioensparen hun pensioen uiteraard zelf verhogen maar wat we krijgen is dan gelijk voor iedereen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik en mijn vrouw zijn deze week ook eens gaan kijken om een fietscafé open te doen langs een goede fietsroute hier in limburg maar als ik het pand wat ik gedacht had moet kopen en ombouwen naar café of taverne heb ik een dikke 500 000 euro nodig, als je dit bedrag moet lenen moet je taverne of café sowieso al 3000 euro per maand opbrengen winst om die lening af te betalen, tel daar dan nog de kosten van personeel (kok en opdieners) elektriciteit en gas, je inkopen van eten en drank, sabbam vergoeding voor muziek te mogen horen enz... dan zal je zaak een pak geld moeten binnenbrengen en vermits een een fiets taverne of café enkel in de zomer dus 4 maanden in belgië volop draait is het dus bijna onmogelijk om op te starten, en ik kan me inbeelden dat er zelfstandige zijn die een zulk risico toch genomen hebben en dus keihard moeten werken voor een klein beetje winst misschien en hoeveel zaken gaan er niet overkop? natuurlijk is dit nu eenmaal het risico van zelfstandige maar ook een zelfstandige is een mens die ouder word en gelijk is aan een ander ik zou dus zelfstandige ook zo'n pensioen geven maar dan eerder bepaalde nieuwe belastingen opleggen voor zelfstandige die buitensporige winsten boeken. we moeten echt een onderscheid maken tss de zelfstandige onderling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan telt dit ook: "ik ken er 2 die failliet zijn gegaan en die elke week van het ocmw 75 euro krijgen om rond te komen-vaste kosten worden betaald door het ocmw vanaf hun loon, de rest van hun loon dient om de schulden af te betalen"
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 7 oktober 2009 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() in plaats van zgn zelfstandigen mee in dat katastrofale piramidespel van de "sociale zekerheid" te sleuren (waarna ze ophouden zelfstandige te zijn) zou men beter nadenken hoe men burgers uit dat systeem kan laten stappen en zo hun eigen vel te redden.
De voorbije jaren moesten ook alle burgers zonodig hun effecten naar de banken dragen ("voor het algemeen belang") en ge ziet wat daarvan komt: iedereen als ratten in de val...maar wel samen (dat is comfortabeler ![]() Men neemt de burger zijn wapens af en dan leidt men hem naar de slachtbank. Nee jongens en meisjes, diegenen die het niet betrouwen moeten eruit kunnen stappen. De rest mag blijven zitten. Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 oktober 2009 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burgemeester
|
![]() Dat bedoel ik net. Sommige ideeën zijn leuk, maar economisch niet haalbaar.
Voor je zelfstandige wordt, moet je toch een businessplan maken zodat je een beeld krijgt van uitgaven/inkomsten? Alleen als die cijfers je aanstaan moet je de sprong wagen. Anders is het meer een sprong in het onbekende. Maar ik begrijp wat je zegt. Het punt is wel dat je bijna niemand kan tegenhouden om zelfstandige te worden en de droom meestal zo aanlokkelijk is.
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is het zover gekomen dat we zelfstandigen een ambtenarenpamper willen aantrekken? Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 oktober 2009 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Overigens is dat type zelfstandige maar een kortstondig leven als zelfstandige toebedeeld. Ge laat een schrijnwerker ook geen elentrik leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Burgemeester
|
![]() Raf toch, ik kan er uitgebreid op terug komen met een aantal voorbeelden. Maar waarom? Je zal altijd kunnen zeggen: welke bron, concrete cijfers. En als je die aangereikt zou krijgen formuleer je hetzelfde antwoord opnieuw: welke bron? concrete cijfers. Het is een doodlopend straatje. Ik laat jou dus beter in de waan. Je hebt het percies nodig. Geen dank!
![]()
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor u wel ja. Tegen uzelf, tegen andere, tegen iedereen. deelneming Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 oktober 2009 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |