![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daarbij, ik wil Polanski geen pedo noemen, omdat er veel te veel elementen in dat gehele verhaal zijn die een tegenindicatie bieden dat hij een 'pedo pur sang' zou zijn. Het is niet mijn gewoonte iemand persoonlijk verwijten te maken, maar u doet me denken aan dat figuurtje 'de pedowatcher' in het extreem satirische animatieprogramma 'Monkey Dust' (CANVAS, vrijdag rond 23.30 u) dat achter elke facade een pedofiel meent te ontmaskeren en hem hiervoor ook gruwelijk doet boeten. Dit om aan te tonen hoever de paranoïa onder de 'man met de pet' is toegenomen. Tot slot kan ik mij absoluut geen voorstander noemen van een vereniging als 'Martijn', maar - helaas voor u - doen ze momenteel niets strafbaar. In tegenstelling tot wat vele mensen denken is het niet strafbaar jezelf te uiten als 'iemand met pedoseksuele gevoelens', maar enkel het voltrekken of actief/passief deelnemen aan seksuele handelingen met kinderen. Of zulke 'belangenvereniging' en de manier waarop ze zich 'outen' een goede zaak is voor de maatschappij, is echter een gegeven wat ik ten zeerste durf te betwijfelen. Maar juridisch doen ze momenteel dus niets verkeerd. Het is wel zo dat de brede lagen in de maatschappij in de jaren '70 en '80 (de tijd van Polanski en zijn 'jonge' veroveringen), ook de periode waar in Nederland zulke vereniging uit stamt, iets toleranter stonden tegenover 'verdergaande' kind-volwassen relaties dan nu het geval is. Of dit een betere zaak was laat ik in het midden, maar ik stel enkel maar vast. Sinds de jaren '90 en allerhande Dutroux-achtige zaken wereldwijd is er echter een nieuw soort zedelijkheidsideaal ontstaan, waarbij plots elke associatie (ook heel onschuldige vormen of die horen bij het opgroeien) tussen kinderen en seksualiteit moesten vermeden worden, dat was immers 'vies'. Mede daardoor kan je nu vanuit de goegemeente meer op begrip rekenen als je een terroristische moordaanslag pleegt, dan als je verklaart gevoelens te hebben voor minderjarigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Denkt u nu werkelijk dat 30 jaar geleden volwassenen met kinderen naar bed mochten gaan en hen brutaal penetreren? Wat Polanski met dat meisje heeft gedaan, keur ik absoluut niet goed, ik vraag enkel een beetje redelijkheid en alles in zijn perspectief te blijven zien. Ik ben er wel van ovetuigd dat de vernieuwde preutsheid die ons vandaag de dag parten speelt, maar kwaad doet dan goed. Of vindt u het normaal dat een man publiekelijk wordt beschimpt, omdat hij foto's van zijn eigen kinderen in de speeltuin neemt? Of dat ouders voor de rechter moeten komen, omdat ze een foto van hun naakt kindje hebben genomen dat aan het spelen was in het plonsbadje in de tuin? Of dat bepaalde gereputeerde fotografen plots pedo's zijn geworden, omdat ze in een verder verleden eens wat artistieke naaktfoto's van minderjarigen hebben genomen (nu waagt bijna niemand zich daar nog aan)?
Laatst gewijzigd door freespirit : 7 oktober 2009 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n monster kan niet zwaar genoeg gestraft worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Dat schuldig pleiten voor strafvermindering is een mooie omschrijving van wat veelal neerkomt op het wegtekenen van uw recht op rechtsspraak in ruil voor een voorspiegeling van wat wel niet zou kunnen gebeuren.
Het gaat echt in de stijl van: Wel 90% van de juries zullen u onschuldig vinden, maar peeke, als ge naar proces gaat en ze bevinden u schuldig, dan geven we u de maximumstraf van 30 jaar. En dan komt de public pretender, sorry defender, binnen en zegt u: Hey, ge kunt nu tekenen voor 5 jaar, take the deal man, its the best thing that can happen to you. Normaal gezien komt er van de verkrachting zaak Polanski niets meer buiten een straf die hij moet uitzitten. Voor het ontvluchten etc. misschien wel natuurlijk.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel een spannend verhaal. Ik begrijp niet waarom Polanski daar is geen film van draait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Wacht, je lacht er mee, maar wees maar zeker dat die vent , als hij enkele jaren moet zitten, daar een boek over gaat ( laten ) schrijven, en daar dan ook nog veel geld mee gaat verdienen. En wie weet, waarom geen filmscénario...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Polanski had seks met iemand die daar geen toestemming voor gegeven had. Dat is verkrachting. En dan doet de leeftijd van de vrouw in kwestie, of de zeden toen en nu er niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen.......................
de grootste verdediger van Polanski, de franse minister van 'cultuur', heeft intussen ook prijs met zijn abberaties. De pervert was sex toerist in azie waar hij betaalde voor sex met jongetjes...... http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-Thailand.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden dat Polanski juist nu wordt opgepakt is het toegeven van de Zwitsers aan een Amerikaans verlangen. Iets dat nu zeer verstandig was om te doen daar de Zwitsers kortelings een voor hen levensbelangrijke deal hebben kunnen sluiten met het Amerikaanse Justice department met betrekking tot het bankgeheim , en de eventuele strafvervolgingen van topmannen van banken en andere betrokkenen bij grootschalige belasting ontduiking van Amerikaanse staatsburgers. Quid pro quo. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 oktober 2009 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() Hmm... een dilemma.
Polanski wordt voor zijn 30 jaar oude misdaad berecht en belasting ontduikende Amerikaanse staatsburgers houden hun illegale spaarpotjes. Of Polanski wordt niet berecht en de belasting ontduikende Amerikaanse staatsburgers met hun illegale spaarpotjes moeten met de billen bloot.
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"C'est bien dommage de pouvoir imaginer que des élus de gauche aillent rejoindre le Front national. Je dois dire que les bras m'en tombent", a-t-il déclaré. "Si le Front national me traîne dans la boue, c'est un honneur. Si un député de gauche me traîne dans la boue, c'est une honte pour lui", a-t-il ajouté. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |