![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die 12 is en blijft bediscusieerbaar net als elke grens. Voor mijn part mag dat nog vroeger gelegd worden. Maar je weet toch zelf ook dat dat het vastleggen van een eenduidige grens niet kan weerhouden worden om dan maar effe gaan spreken over een mens. Dat argument is op zich ook te belachelijk want dan kan je net zogoed steeds naar onder blijven werken bij het ontbreken van een grens tot een fase van de granula ... of waarom niet tot het moment van bevruchting. Of ja waarom niet zelfs van daarvoor. Vertel me eens lomeanor... hoe sta jij er tegenover ? En waar zou jij een 'veilige' grens trekken ... kan je d'r ets opplakken ? |
|
|
|
|
|
|
#542 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de vraag over een zelfde soort rechten op de proppen komt en de vader hoeft het kind niet dan hoeft het 'smoesje' dat het hier toevallig over een gehandicapt kind zou gaan niet eens. Hier bemerk ik ergens tussen de letterkes dat gij ófwel tegen abortus bent als er niet zo'n soort van dwingende reden zou zijn ófwel dat een vader z'n recht dan toch net iets minder voorstelt en zich met een deftigere motiviering moet voorzien teneinde dat te kunnen uitoefenen. Neem dus een (voorzien) kerngezond exemplaar... en stel uzelf opnieuw de vraag : Vader ziet het niet zitten ( hij beroept zich *euheum* op een noodsituatie zoals de wet dat voorziet ) en wilt dus een abortus. De moeder wilt het wel ... wat wordt het en waarom ? Citaat:
De rest van je cryptische omschrijving vat ik eerlijk gezegd niet goed. Citaat:
Dit vat ik ook niet Wie weet een vrouw als Edina misschien.... Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2009 om 20:20. |
|||
|
|
|
|
|
#544 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#545 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#546 |
|
|
Je wil het dus weer niet begrijpen. What's new? Jij bent - net zoals vele anderen hier - helemaal niet voor de rechten van de vader zoals je beweert in de poll, maar gewoon tegen abortus onder alle omstandigheden. Als de vader dus abortus wil, dan is er van zijn rechten voor jou natuurlijk geen sprake. je hebt hier dus niets te zoeken in deze discussie en ik ben blij dat je dat ondertussen ook zelf hebt ingezien, ook al doe je dat op de gebruikelijke Paulus-wijze.
|
|
|
|
|
|
#547 |
|
Staatssecretaris
|
Zonder Paulus is het toch wel heel stil geworden hier...
|
|
|
#548 |
|
Staatssecretaris
|
Een ongeboren kind heeft al geen rechten, laat staan de drager van de visjes.
|
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan je alleen maar gelijk geven, ... verder vind ik ook dat als jij vind geen alimentatie te moeten betalen, op een kind dat ge gemaakt hebt maar niet wil, had je maar een rubberke moeten gebruiken, of het kwakje elders moeten deponeren. Je kunt niet eisen dat een vrouw een abortus doet omdat jij van onder je verantwoordelijkheden wil ontrekken. |
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() En hij vertrok naar Rome... Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2009 om 09:09. |
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vrouwen als u doen uiteindelijk niet meer dan dat mannen de vrouwen op den duur beginnen te beschouwen als een beschermde soort. |
|
|
|
|
|
|
#553 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#555 | |||
|
|
Citaat:
En voor de rest moet je toch echt eens leren lezen. In mij eerste post in deze draad heb ik immers duidelijk gesteld dat het wel degelijk bespreekbaar is, maar dat dit afhangt van hoe de relatie is met de de vader: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 7 oktober 2009 om 08:41. |
|||
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je stelt zeer terecht dat de relatie met de vader van kapitaal belang is. Ik weet ook dat binnen een stabiele relatie er wordt gecommuniceerd, dus ook als een abortus wordt overwogen. Dit lijkt mij nogal wiedes. Maar Edina, waar het mij om gaat, en dit probeer ik duidelijk te maken, is dat de wetgever de inspraak van de vader van ondergeschikt belang vindt. Neen, integendeel, de wetgever benadrukt de soevereiniteit van de moeder, uiteraard binnen een medisch wettelijk kader. Maar toch, nergens wordt wettelijk een mening van de vader gevraagd. Kortom, Edina, de vader wordt misschien wel een mening gevraagd, maar dan enkel als de moeder dit wenst. Hoe goed de relatie ook is, een overweging tot abortus is belangrijk, kan zelfs de relatie ondermijnen, maar als moeder het niet zitten dan mag pa op z'n kop staan, de abortus gaat door. Mij gaat het om de wettelijke niet voorziene inspraak van de vader. Stel je dan ook eens de vraag waarom de wetgever die inspraak niet heeft voorzien. Rudy |
|
|
|
|
|
|
#557 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#559 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, ik meen niet dat ik "rechten" zou hebben op zulk een ongeboren kind.
|
|
|
|
#560 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|