![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En laat die soevereiniteit... die bestaat helemaal niet in context van hoogste gezag of eindbeslissing over wat of iets... behalve dan voor het eigen lichaam... en exact diezelfde soort soevereiniteit heeft de man ook. Dus nogmaals... waar is dat verworven exclusief recht nu ? Laatst gewijzigd door praha : 10 oktober 2009 om 00:42. |
|
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ben je dan ook dáárom tegen de huidige abortuswetgeving en zou je dan voor een abortuswetgeving zijn die stelt dat het voor die 8-ste week kan/mag en daarna niet meer |
|
|
|
|
|
|
#564 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn lichaam, niemand anders wat over te beslissen.
Moeten mannen maar mee uitkijken dat er geen zwangerschap van kan komen, probleem opgelost. Kort door de bocht? Ja, maar het is wel de essentie waar het om draait. |
|
|
|
|
|
#565 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarbij, terzijde, wat het eigen lichaam betreft, en buiten het abortusdebat: zelfverminking is nog steeds verboden. |
|
|
|
|
|
|
#566 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gedeelde verantwoordelijkheid, en bijgevolg gedeeld beslissingsrecht: is dit niet rechtvaardiger ? |
|
|
|
|
|
|
#567 |
|
Banneling
|
Kan je al eens vertellen of die verantwoordelijkheid o.a. inhoudt dat je ook tijd vrijmaakt voor de kinderen? Of moeten ouders geen tijd vrijmaken voor de kinderen?
|
|
|
|
|
|
#568 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#569 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#570 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat als de moeder het kind wil houden, maar de vader wil dat niet? Nee, gedeeld beslissingsrecht is niet rechtvaardiger. Het past alleen beter in jouw kraampje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#572 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en binnen het abortusdebat is de verminking hetgeen er groeit, dus mag dit verwijderd worden.
|
|
|
|
#573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn perceptie is dat vrouwen wat tijdsbesteding voor de kinderen blijkbaar verdeeld zijn in twee 'kampen'. Enerzijds wie het evident vindt, en er zich best goed bij voelt als ze tijd vrij kan maken ten koste van de betaalde job. Anderzijds, een beperkte groep, die ontgoocheld is omdat ze vindt dat ze moet 'opdraaien' voor de opvoeding van de kinderen. Probleem van de partners, beste A. Of wil je de vaders met een schuldgevoel opzadelen ? Kijk A. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je wettelijk geregeld beslissingsrecht omtrent abortus ten voordele van de moeders wilt vergelijken met een louter opvoedkundig discussieonderwerp over vrijetijdsbesteding dat tussen partners wordt behandeld. |
|
|
|
|
|
|
#574 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ofwel ben je tegen abortus wat niets met de rechten van de vader heeft te maken (overigens de meerderheid van de ja-stemmers in deze enquête), ofwel ben voor de rechten van de vader. In het eerste geval is het antwoord op bovenstaande vragen simpel, doch naast de kwestie. In het andere geval is er duidelijk geen andere mogelijkheid dan de vrouw te laten beslissen, aangezien zij zwanger is. Hoe gaan ze anders in hemelsnaam juridisch vastleggen wiens mening het zwaarste door weegt? En hoe ga je een vrouw die ongewenst zwanger is dwingen om die zwangerschap uit te dragen? Of hoe ga je een vrouw dwingen een abortus te ondergaan die ze niet wil? Maar ik vrees dat Rudy weer rond de pot zal draaien... |
|
|
|
|
|
|
#575 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hallo Rudy? Graag een reactie op bovenstaande vragen, die blijkbaar ook al eens door Edina onder je aandacht werden gebracht...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#576 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Mijn antwoorden zijn toch duidelijk. Voor zover het leven van de moeder, of haar gezondheid (lichamelijk of psychisch), niet in gevaar is, vind ik dat de vader evenveel inspraak mag hebben binnen de vraag of er wel of niet overgegaan wordt tot abortus. Ongewenste zwangerschap ? Als ik u hoor is het enkel de vrouw die mag beslissen of een zwangerschap ongewest is of niet. Ik vind dat als ik de wens uit dat het kind wordt geboren, en ik ook van plan ben ervoor de zorgen op te nemen, desnoods alleen, niemand het recht heeft dat ongeboren kind te vermoorden. Is dat rond de pot draaien ? Neen Edina. Wat jij echter stelt, en zo lees ik het in je repliek, is streven naar het alleenrecht omtrent beslissing tot abortus. Nog iets. Als jij je verschuilt achter, of het moet hebben van de mening van bij wie nooit met dergelijke dilemma's kan of wil worden geconfronteerd is dat uw zaak, maar laat mij er dan aub buiten. Nogal zwak hé. |
||
|
|
|
|
|
#577 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2009 om 11:24. |
|||
|
|
|
|
|
#578 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
- een man heeft een buitenechtelijke relatie met een vrouw (hij heeft al kinderen met zijn wettige echtgenote); - die vrouw geraakt zwanger, zij wil abortus, hij is principieel tegen. Moet die moeder verplicht worden een kind op te voeden dat ze niet wil? Is dat in het belang van het kind? Of moet die vader verplicht worden het kind op te voeden? Wat als zijn echtgenote wil scheiden nadat ze te horen krijgt van de buitenechtelijke relatie? Is dat in het belang van het nog ongeboren kind? Is dat in het belang van de kinderen uit het huwelijk? |
|
|
|
|
|
|
#579 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De "zaadleverancier" k�*n geen verplichting opleggen aan de vrouw die hij bevrucht, of 't nu gewild of per ongeluk is. Waar zou 't anders eindigen? -Zou een buitenechtelijke minnaar van een gehuwde vrouw dan ook een verplichting kunnen opleggen? Hij is ook zaadleverancier-"vader". -Zou een donor dan ook een verplichting kunnen opleggen? Hij is ook zaadleverancier-"vader". Zou een verkrachter dan ook een verplichting kunnen opleggen? Hij is ook zaadleverancier- "vader". Quid zo een gescheiden vrouw zwanger geraakt binnen de 30 dagen na de feitelijke scheiding? Wie zou haar dan mogen verplichten? de minnaar of de ex? Het is gewoon ondoenbaar. Zo simpel is dat. |
|
|
|
|