![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind. | |||
| Ja |
|
29 | 51,79% |
| Nee |
|
27 | 48,21% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer het nog eens: 1. Wat als ze niet tot overeenstemming komen? Wiens stem weegt dan het zwaarste door? 2. Wat als de moeder het kind wil houden, maar de vader wil dat niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf. De enige reden waarom je je nog niet op mijn negeerlijst bevindt is dat ik curiositeiten zoals u wel eens interessant vind. Laatst gewijzigd door Rudy : 13 oktober 2009 om 13:39. |
|
|
|
|
|
|
#583 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2009 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Filo. Waarom ondoenbaar ? |
|
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
1. Wat als ze niet tot overeenstemming komen? Wiens stem weegt dan het zwaarste door? 2. Wat als de moeder het kind wil houden, maar de vader wil dat niet?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#587 | |||
|
|
Citaat:
Wel, beste Rudy, er is een groot probleem met het in praktijk brengen van jouw visie: je kan iemand onmogelijk dwingen om een zwangerschap uit te dragen. Abortus kan immers ook nog altijd illegaal (zoals het zolang is gebeurd). En wat dan? De vrouw aanklagen? Hoe ga je bewijzen dat er een abortus is gebeurd? Je hebt namelijk ook zoiets als een miskraam. En heb je er al eens aan gedacht dat de gemoedstoestand van de vrouw tijdens de zwangerschap een zeer belangrijke invloed kan hebben op de gezondheid van het kind? En wat met de mogelijke schadelijke effecten van medicijnen, drank of andere drugs... want hoe ga je iemand die ongewenst zwanger is ertoe kunnen brengen om ze niet te gebruiken? En dan zwijg ik nog van wat de emotionele schade kan zijn voor het kind als het later de juiste toedracht krijgt te horen. Gelukkig hebben onze wetgevers dat wel goed begrepen. En het is een illusie om te denken dat de wet omtrent abortus daarin ooit zal veranderen. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#588 |
|
|
Deze vraag wordt afgewimpeld.
|
|
|
|
#589 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Veeg dan alles van tafel in eendert welke discussie. Iedereen zal wel iemand vinden om kwalijk te nemen. De hoofdreden waarom vrouwen vroeger minder waren is omdat het merendeel van het werk hard was. Toen hoorde je geen enkele vrouw die dat werk ook wou gaan doen. Ik ben ook voor rechten van de vrouw, maar de discussie dreigt in een cliché te hervallen. Mannen zijn het kwaad en vrouwen zijn altijd onderdrukt.
|
|
|
|
#590 |
|
Burgemeester
|
inderdaad, sperma is sperma.
|
|
|
#591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent ouder. Zo lees ik het toch. Zeg mij eerlijk. Waarom zouden vrouwen meer inspraak hebben over abortus, zelfs al is het kind kerngezond ? |
|
|
|
|
|
|
#592 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom antwoord je niet gewoon op de vragen, Rudy?
|
|
|
|
|
#593 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Banneling
|
Ik had eigenlijk ook nog wat aandacht gekregen van jou.
http://forum.politics.be/showthread....18#post4362118 |
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien moet je maar eens opzoeken wat het woordje "discussie" betekent, Rudy.
Om je op weg te helpen, geef ik je alvast de definitie van Van Dale mee: "dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen: ter ~ staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn" Maar ik denk dat ik wel begrijp waarom je op die vragen - die overigens niet alleen door mij gesteld werden - weigert te antwoorden.
|
|
|
|
|
#596 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
A. Wil je tijd vrijmaken voor je kinderen. Stel je dan eerst de vraag wie wat wilt: Je kind(eren), je man, ... of jijzelf |
||
|
|
|
|
|
#597 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als volwassenen ervoor kiezen om kinderen te hebben, moeten ze dan tijd vrij maken voor hun kinderen? Als ik het goed begrijp is het volgens jou niet nodig als ze tijd kopen bij een nanny. In de veronderstelling dat 2 volwassenen samen kiezen om kinderen te krijgen; en ze hebben geen (geld voor een) nanny; moeten ze dan (beide) tijd vrij maken voor de kinderen? |
|
|
|
|
|
|
#598 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar wil je naartoe met je vraag? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2009 om 20:43. |
|
|
|
|
|
|
#599 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Reeds van in het begin van de discussie wil ik weten of bij gelijke rechten ook gelijke plichten horen. |
|
|
|
|
|
|
#600 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Yep. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. Begrijpelijk natuurlijk. Het antwoord op de vragen ondermijnt immers zijn volledige betoog.
|
|
|