Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De Vader moet rechten hebben voor een ongeboren kind.
Ja 29 51,79%
Nee 27 48,21%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2009, 12:58   #581
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Edina,

Mijn antwoorden zijn toch duidelijk. Voor zover het leven van de moeder, of haar gezondheid (lichamelijk of psychisch), niet in gevaar is, vind ik dat de vader evenveel inspraak mag hebben binnen de vraag of er wel of niet overgegaan wordt tot abortus.

Ongewenste zwangerschap ? Als ik u hoor is het enkel de vrouw die mag beslissen of een zwangerschap ongewest is of niet. Ik vind dat als ik de wens uit dat het kind wordt geboren, en ik ook van plan ben ervoor de zorgen op te nemen, desnoods alleen, niemand het recht heeft dat ongeboren kind te vermoorden.

Is dat rond de pot draaien ? Neen Edina. Wat jij echter stelt, en zo lees ik het in je repliek, is streven naar het alleenrecht omtrent beslissing tot abortus.

Nog iets. Als jij je verschuilt achter, of het moet hebben van de mening van bij wie nooit met dergelijke dilemma's kan of wil worden geconfronteerd is dat uw zaak, maar laat mij er dan aub buiten. Nogal zwak hé.
Ja, Rudy, d�*t is rond de pot draaien. En nog geen klein beetje. Je ontwijkt de twee pertinente vragen.

Probeer het nog eens:

1. Wat als ze niet tot overeenstemming komen? Wiens stem weegt dan het zwaarste door?
2. Wat als de moeder het kind wil houden, maar de vader wil dat niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 13:25   #582
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja, Rudy, d�*t is rond de pot draaien. En nog geen klein beetje. Je ontwijkt de twee pertinente vragen.

Probeer het nog eens:

1. Wat als ze niet tot overeenstemming komen? Wiens stem weegt dan het zwaarste door?
Raf. Je weet niet eens waarover je praat. Je bent het type dat pertinent, zelfs zonder argumenten, blindelings meeloopt. Heb je ooit al eens een vriendin gehad ? Je wilt meepraten, zelfs ongewenst, over iets wat jou zelfs niet in je relatiewereld bestaat. Ik kan het ook nog anders uitdrukken.

Raf. De enige reden waarom je je nog niet op mijn negeerlijst bevindt is dat ik curiositeiten zoals u wel eens interessant vind.

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 oktober 2009 om 13:39.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 13:26   #583
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf. Je weet niet eens waarover je praat. Je bent het type dat pertinent, zelfs zonder argumeneten, blindelings meeloopt. Heb je ooit al eens een vriendin gehad ? Je wilt meepraten, zelfs ongewenst, over iets wat jou zelfs niet in je relatiewereld bestaat. Ik kan het ook nog anders uitdrukken.

Raf. De enige reden waarom je je nog niet op mijn negeerlijst bevindt is dat ik curiositeiten zoals u wel eens interessant vind.
De bal is te moeilijk te pakken, dus pakt men de man maar?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2009 om 13:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 13:38   #584
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zou een buitenechtelijke minnaar van een gehuwde vrouw dan ook een verplichting kunnen opleggen? Hij is ook zaadleverancier-"vader".

Het is gewoon ondoenbaar.
Filo, Wat je schrijft vind ik grappig: een buitenechtelijke minnaar zou geen aanspraak mogen maken op zijn kind, louter en alleen omdat het volgens u ondoenbaar is (of zou zijn). Gewoonweg hilarisch.

Filo. Waarom ondoenbaar ?
Oud 13 oktober 2009, 13:43   #585
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf. Je weet niet eens waarover je praat. Je bent het type dat pertinent, zelfs zonder argumenten, blindelings meeloopt. Heb je ooit al eens een vriendin gehad ? Je wilt meepraten, zelfs ongewenst, over iets wat jou zelfs niet in je relatiewereld bestaat. Ik kan het ook nog anders uitdrukken.

bon, ik ben ouder, dus weet ik wel waar ik het over heb. Bij deze:

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 13:51   #586
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zwak, Rudy... Héél zwak.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 13 oktober 2009, 13:52   #587
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina,

Mijn antwoorden zijn toch duidelijk. Voor zover het leven van de moeder, of haar gezondheid (lichamelijk of psychisch), niet in gevaar is, vind ik dat de vader evenveel inspraak mag hebben binnen de vraag of er wel of niet overgegaan wordt tot abortus.

Ongewenste zwangerschap ? Als ik u hoor is het enkel de vrouw die mag beslissen of een zwangerschap ongewest is of niet. Ik vind dat als ik de wens uit dat het kind wordt geboren, en ik ook van plan ben ervoor de zorgen op te nemen, desnoods alleen, niemand het recht heeft dat ongeboren kind te vermoorden.
Dit is de eerste keer dat je min of meer duidelijk antwoordt (op één van de vragen tenminste) en daarmee bevestig je wat ik al een hele tijd dacht (maar niet mocht zeggen), namelijk dat je vooral een probleem hebt met abortus (zij het iets minder fanatiek dan de pro-life aanhangers zoals Paulus).

Wel, beste Rudy, er is een groot probleem met het in praktijk brengen van jouw visie: je kan iemand onmogelijk dwingen om een zwangerschap uit te dragen. Abortus kan immers ook nog altijd illegaal (zoals het zolang is gebeurd). En wat dan? De vrouw aanklagen? Hoe ga je bewijzen dat er een abortus is gebeurd? Je hebt namelijk ook zoiets als een miskraam. En heb je er al eens aan gedacht dat de gemoedstoestand van de vrouw tijdens de zwangerschap een zeer belangrijke invloed kan hebben op de gezondheid van het kind? En wat met de mogelijke schadelijke effecten van medicijnen, drank of andere drugs... want hoe ga je iemand die ongewenst zwanger is ertoe kunnen brengen om ze niet te gebruiken? En dan zwijg ik nog van wat de emotionele schade kan zijn voor het kind als het later de juiste toedracht krijgt te horen.

Gelukkig hebben onze wetgevers dat wel goed begrepen. En het is een illusie om te denken dat de wet omtrent abortus daarin ooit zal veranderen.

Citaat:
Is dat rond de pot draaien ? Neen Edina. Wat jij echter stelt, en zo lees ik het in je repliek, is streven naar het alleenrecht omtrent beslissing tot abortus.
Allez, herlees nog eens mijn eerste post in deze discussie ofzo! Zoals ik daar al stelde: het lijkt me nogal logisch dat er over zo'n beslissing wordt gepraat met de vader. Maar als de relatie niet goed is en je geraakt het niets eens, dan is het nogal logisch dat de vrouw beslist, omdat zij nu eenmaal zwanger is. Er is gewoon praktisch geen andere optie mogelijk. Wat dat met streven naar een alleenrecht te maken heeft, ontgaat me volkomen.

Citaat:
Nog iets. Als jij je verschuilt achter, of het moet hebben van de mening van bij wie nooit met dergelijke dilemma's kan of wil worden geconfronteerd is dat uw zaak, maar laat mij er dan aub buiten. Nogal zwak hé.
Wat vooral zwak is, is deze half verborgen persoonlijke aanval naar Raf toe. Ik zie niet in waarom homoseksuele mannen daar nooit mee geconfronteerd zouden kunnen worden overigens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 14:19   #588
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht

Deze vraag wordt afgewimpeld.
Oud 13 oktober 2009, 15:00   #589
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het recht op bescherming van zijn ongeboren kind is al niet slecht. Zo moet het mogelijk zijn dat als een zwangere vrouw alcohol misbruikt, drugs gebruikt, blijft roken en andere zaken doet die schadelijk zijn voor de vrucht haar hiervoor verantwoordelijk te stellen.
Dat is inderdaad een goede reden. Ik snap niet wat er net verandert als het kind zich buiten de baarmoeder begeeft. Dan opeens heeft de vader rechten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Mannen hebben geen recht van spreken wat vrouwen wel of niet te doen en laten hebben. Dat recht hebben ze verloren na duizenden jaren van wangedrag jegens vrouwen.
Veeg dan alles van tafel in eendert welke discussie. Iedereen zal wel iemand vinden om kwalijk te nemen. De hoofdreden waarom vrouwen vroeger minder waren is omdat het merendeel van het werk hard was. Toen hoorde je geen enkele vrouw die dat werk ook wou gaan doen. Ik ben ook voor rechten van de vrouw, maar de discussie dreigt in een cliché te hervallen. Mannen zijn het kwaad en vrouwen zijn altijd onderdrukt.
Oud 13 oktober 2009, 15:02   #590
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom homoseksuele mannen daar nooit mee geconfronteerd zouden kunnen worden overigens.
inderdaad, sperma is sperma.
Oud 13 oktober 2009, 18:49   #591
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht

Pieke,

Je bent ouder. Zo lees ik het toch.

Zeg mij eerlijk. Waarom zouden vrouwen meer inspraak hebben over abortus, zelfs al is het kind kerngezond ?
Oud 13 oktober 2009, 18:59   #592
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pieke,

Je bent ouder. Zo lees ik het toch.

Zeg mij eerlijk. Waarom zouden vrouwen meer inspraak hebben over abortus, zelfs al is het kind kerngezond ?
Waarom antwoord je niet gewoon op de vragen, Rudy?

Citaat:
Oud 13 oktober 2009, 19:09   #593
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom antwoord je niet gewoon op de vragen, Rudy?
Raf. Stop eens met de aandachtshoer uit te hangen.
Oud 13 oktober 2009, 19:22   #594
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had eigenlijk ook nog wat aandacht gekregen van jou.
http://forum.politics.be/showthread....18#post4362118
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 19:54   #595
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet je maar eens opzoeken wat het woordje "discussie" betekent, Rudy.

Om je op weg te helpen, geef ik je alvast de definitie van Van Dale mee:

"dis·cus·sie de; v -s uitwisseling van gedachten, meningen: ter ~ staan niet vaststaan, onderwerp van gedachtewisseling zijn"

Maar ik denk dat ik wel begrijp waarom je op die vragen - die overigens niet alleen door mij gesteld werden - weigert te antwoorden.

Citaat:
Oud 13 oktober 2009, 20:04   #596
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik had eigenlijk ook nog wat aandacht gekregen van jou.
http://forum.politics.be/showthread....18#post4362118
Je bedoelt toch deze vraag ?

Citaat:
Vertel nu eens zonder omwegen, als volwassenen ervoor kiezen om kinderen te hebben, moeten ze dan tijd vrij maken voor hun kinderen?
A. Spits uw oren. Tijd vrijmaken voor kinderen wordt voor hardwerkenden een luxe. Het is een keuze tussen ouders. Er zijn ouders, zowel ma als pa, die geen minuut spenderen aan hun kinderen. Nochtans blijken hun kinderen echt wel opgevoed. Met nanny, of iemand dergelijks.

A. Wil je tijd vrijmaken voor je kinderen. Stel je dan eerst de vraag wie wat wilt: Je kind(eren), je man, ... of jijzelf
Oud 13 oktober 2009, 20:33   #597
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch deze vraag ?

A. Spits uw oren. Tijd vrijmaken voor kinderen wordt voor hardwerkenden een luxe. Het is een keuze tussen ouders. Er zijn ouders, zowel ma als pa, die geen minuut spenderen aan hun kinderen. Nochtans blijken hun kinderen echt wel opgevoed. Met nanny, of iemand dergelijks.

A. Wil je tijd vrijmaken voor je kinderen. Stel je dan eerst de vraag wie wat wilt: Je kind(eren), je man, ... of jijzelf
Ik vraag niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat; ik wil jou mening; jou visie horen.
Als volwassenen ervoor kiezen om kinderen te hebben, moeten ze dan tijd vrij maken voor hun kinderen?

Als ik het goed begrijp is het volgens jou niet nodig als ze tijd kopen bij een nanny.

In de veronderstelling dat 2 volwassenen samen kiezen om kinderen te krijgen; en ze hebben geen (geld voor een) nanny; moeten ze dan (beide) tijd vrij maken voor de kinderen?
Oud 13 oktober 2009, 20:42   #598
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat; ik wil jou mening; jou visie horen.
Als volwassenen ervoor kiezen om kinderen te hebben, moeten ze dan tijd vrij maken voor hun kinderen?

Als ik het goed begrijp is het volgens jou niet nodig als ze tijd kopen bij een nanny.

In de veronderstelling dat 2 volwassenen samen kiezen om kinderen te krijgen; en ze hebben geen (geld voor een) nanny; moeten ze dan (beide) tijd vrij maken voor de kinderen?
Neen dat moeten ze niet, al is dat wel aangewezen natuurlijk. Maar het is heel uitzonderlijk mogelijk dat twee volwassenen ervoor kiezen om een kind te baren en het vervolgens af te staan. Het draagmoederschap is in bepaalde landen wettelijk geregeld. Ook al vinden heel wat mensen dat onverantwoord.

Waar wil je naartoe met je vraag?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 oktober 2009 om 20:43.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 20:50   #599
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen dat moeten ze niet, al is dat wel aangewezen natuurlijk. Maar het is heel uitzonderlijk mogelijk dat twee volwassenen ervoor kiezen om een kind te baren en het vervolgens af te staan. Het draagmoederschap is in bepaalde landen wettelijk geregeld. Ook al vinden heel wat mensen dat onverantwoord.

Waar wil je naartoe met je vraag?

Paulus.
Ik schreef uitdrukkelijk "kiezen om kinderen te hebben"; dat is niet "kiezen om kinderen te baren".

Reeds van in het begin van de discussie wil ik weten of bij gelijke rechten ook gelijke plichten horen.
Oud 13 oktober 2009, 21:02   #600
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Deze vraag wordt afgewimpeld.
Yep. Zoveel is inmiddels wel duidelijk. Begrijpelijk natuurlijk. Het antwoord op de vragen ondermijnt immers zijn volledige betoog.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be