![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die werkt moet een arbeidscontract hebben en een degelijk loon. Zelfstandigen zuigen de maatschappij al genoeg uit dat we ze nog geen goedkope slaven moeten gaan leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de werknemer = Je bent werkloos en krijgt 900euro x 12 = 10.000euro per jaar van de begroting Je bent werknerm en krijgt 1000eurox13 = 13.000euro per jaar van de werkgever de staat werkloze kost 10.000 + 1000euro vakbondskosten werknemer brengt op: 3000euro belasting + 4000euro sociale zkerheid wat is het verschil het verschil tussen werken en niet werken is IMMENS het gaat van -11000 naar + 7000 of maakt 18.000euro verschil... Dus per 100.000 werklozen maken 2 miljard verschil in begroting... en dit geredeneerd over het loon, zonder de BTW, bedrijfsinkomsten, energielasten die allemaal mee verdampen in periode van werkloosheid. Wel ik zeg: STEL dat IEDEREEN zou werken voor zijn sociale zekerheid, in een type beschermde werkplaats. Ik neem graag het voorbeeld van eco-vennootschappen die scholen - overheidsgebouwen superisoleren naar een Zero Energienorm, en biogasinstallaties bouwen bij de bossen in overheidsbeheer, en waarom niet archieven inscannen bij het gerecht. Dan zou het verschil niet zo groot zijn de werkloze ervaart nooit het 'NIETSDOEN' de overheid verkoopt de arbeid van de werkloze aan zichzelf en krijgt dus een investering in diensten waar het anders geen budget voor heeft. de toegevoegde waarde is immens, want materiaal kost gewoonlijk 20% van een project, dus als er 10miljlard werklozenvergoeding betaald wordt, mag je verwachten met een budget van 2miljard materiaal (of van de langewapper) dat je alle scholen begint te superisoleren, hoge efficiente verlichting en condensatiestookketels te installeren... Dus ik zou op een tweede as spelen een progressieve lastenschaal die op 0 euro ligt bij het minimuloon en zo progressief vanaf 1500euro bvb 100% naar het huidige stelsel evolueert. waarom ? waarom niet ? stel dat een firma nu zijn werknemers 15000euro betaalt + 8000 euro sociale lasten/bedrijfsvoorheffing. Dan komt die arbeid opeens bij hem beschikbaar voor 15000euro+1000euro Ofwel is er ruimte voor loonsverhoging, ofwel is er ruimte voor tewerkstelling. Veronderstel dan even dat we die vrijstelling verplicht omzetten in tewerkstelling en dus een NULOPERATIE maken... Dan komt de werkloosheid bvb verplicht omgezet voor een bedrijf met 100 werknemers naar 30 extra werknemers die inderdaad dan door de werknemer betaald worden met zijn sociale zekerheidsbudget... In principe zijn er zelfs werklozen tekort om dat allemaal op te lossen op die manier. Maar het schets de ideeen die je zou kunnen over redeneren, als je minder myopisch gefixeerd zit op uw dogma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze vorm van arbeid kan men controleren en is nog goedkoper dan zwartwerk. Ook gaat het misbruiken tegen van degene die een uitkering krijgen, maar stiekem nog een job in het zwart hebben. Deze zullen zo minder verdienen, maar iedereen zal er beter bij varen. En die zelfstandigen moeten ook overleven en als ze niemand kunnen aannemen ... Iemand die 100 �* 300 euro per maand meer zou kosten, dus bv de meerwaarde van het loon ten opzichte van de uitkering, kan soms wel rendabel zijn, maar iemand die 1500 euro per maand kost niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeg niet dat het niet kan want in een ver verleden heb ik het bijna meegemaakt. Ik ging zoeens werken als web-plusser. Nadat ik 9 maand alle dagen ging werken kreeg ik bericht van de RVA dat ik ging geschorst worden als ik geen echt werk vond. En als de zelfstandige zijn zaak niet kan laten draaien dan legt hij de boeken neer, simpel zat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu in de huidige vorm wel. Want hoeveel aandeelhouders hebben enig idee hoe het bedrijf waar ze hun centjes in gestoken hebben werkt. Of wat het net doet?
In oorsprong is het "aandeelhouderschap" een manier om een bedrijf te starten, waarbij mensen die elkaar vertrouwen elkaar steunen met middelen. Een korte termijn lening ,waarbij de interesten bepaald worden door de waardevermeerding van het bedrijf in kwestie. Ik ga holbewoner Ugh weer ophalen. Ugh is een goed jager, maar verslijt veel speren. Zijn buurman Og heeft een goed idee. Hij wil speren maken, al dat sluipen en kruipen door het struikgewas, dat vallen graven enzo ligt hem zo niet. Maar die stenen speerpunten kloppen enzo dat gaat al een pak beter. Maar dan heeft Og wel een voorraad vuursteen nodig. Die voorraad is er, maar helaas zit er een andere holbewoner op, en die wil die voorraad alleen verhandelen voor 3 mammoetten en genoeg nertspels voor 2 mantels. Onmogelijk bijeen te jagen door 1 man. Ugh stelt voor, als hij helpt met het bijeenjagen van de nodige middelen( 3 mammoetten en 2 nertsmantels) om die voorraad vuursteen te kopen, hij elk seizoen 30 speren krijgt , maar als de zaken beter gaan dan voorzien , 32 speren. De zaken gaan goed. Iedereen blij. Maar Ugh wil eindelijk eens stoppen met jagen, en regelt met zijn jonge neef dat deze neef voor 30 speren per seizoen hem een voldoende voorraad verse mastodont steak levert. En ondertussen gebruikt Ugh die 2 extra speren van de afspraak lekker gebruikt om andere dingen mee te ruilen. Maar dan is de voorraad vuursteen op....
![]() |
#187 |
|
![]() Parasieten staan bovenaan de voedselpiramide. Dus toontje lager....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() parasieten hebben wel een zwakte, ze zijn afhankelijk van hun gastheer.
Idemdito heeft de sociale maatschappij zijn zwakte, ze is afhankelijk van een sterke economie;.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toch niet, economie is afhankelijk van de maatschappij. Wij als basis van de maatschappij zouden beter economie afschaffen en overschakelen op een meer volwassen omgangsvorm dan dat kinderlijk competitieve waarbij we onze naasten zo veel mogelijk moeten dwarsbomen.
![]() |
#190 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je de laagste lonen bekijkt dan moet je m.i. echt niet overconsumeren om niks te kunnen sparen hoor; of misschien zou ik het eten uit mijn mond moeten sparen om te kunnen werken aan mijn toekomst volgens jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Er zijn momenteel 100.000 teveel werklozen, volgens de RVA dus er gaat gesnoeit worden in de uitkeringen!
Ik ken een persoon die reeds na 12 maanden voor... 4 jaar geschorst werd(!) Hij had meer dan 600 sollicitatiebewijzen maar daar trok de RVA zich niets van aan! Hij werd voor 4 jaar geschorst en kwam 4 jaar op het OCMW terecht. Ook als je genoeg inspannigen doet kan de RVA je schorsen wegens langdurige werkloosheid (= meer dan 22 maanden). Het lastige eraan is dat de sollicitant de schuldige niet is maar wel de werkgever die hem/haar niet aanwerft! |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dossier en uitbetalingskosten zijn nu weer opgelopen tot 10%; in een andere draad stelde je 7%; maar moest je toegeven dat het niet klopte. En dan "900euro x 12 = 10.000euro" sedert wanneer? het toppunt : de werknemer krijgt "1000eurox13 = 13.000euro per jaar" en "werknemer brengt op: 3000euro belasting + 4000euro sociale zkerheid" Die werknemer verdient dus 6000€ per jaar of 500€ per maand!!!!! Sorry, maar daar ben ik gestopt met lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat vooral vrouwen vragende partij zijn. Een beetje onthaalmoeder zijn en ondertussen genieten van een loopbaanonderbreking. Ja, waarom niet. Maar laat die werklozensteun dan vallen. Ik hoef toch geen belastingen te betalen voor het niet meer ziet zitten om een voltijdse buitenshuize job uit te oefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() @1207: De RVA controleert iemand reeds na 12 maanden als deze persoon VOOR hij aan het werk ging ook al meer dan 12 maanden werkloos was. (=24 maanden). De RVA kijkt ook hoelang je gewerkt hebt tussen de werkloosheidsduur die voorafging.
Ik ken een vrouw die gezinshoofd is en al... 15 jaar(!!!) werkzoekende is! Pas vorig jaar heeft zij een opleiding moeten volgen. Nu heeft ze uiteindelijk nog geen job en zit ze nog steeds te "doppen"! Ze wordt nu "gerust gelaten" door de RVA weer een tijdje. zo'n toestanden zijn geen oplossing: de uitkeringen moeten drastisch omlaag voor gezinshoofden want zij krijgen tot 1250 euro netto per maand om NIETS te doen! ONBEPERKT! Gerechtigd gezinshoofden hun uitkering is niet beperkt in tijd! Laatst gewijzigd door gertjan22 : 21 oktober 2009 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 21 oktober 2009 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Weg met RSZ. Een einde stellen aan allerlei constructies die lonen door de handen van politici en vriendjes laten stromen. Het volledig loon rechtstreeks aan de werknemers betalen.
|
![]() |
![]() |