Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 01:06   #301
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Weer een liberalist-nl tactiek: als je het niet kan ontkennen, negeer het dan:
Dan heeft u mijn repliek niet gelezen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 01:13   #302
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hertog, dit zijn flagrante leugens, en dat weet u. Waarom u zaken verspreidt, waarvan u 100% zeker weet dat ze gelogen zijn, weet ik niet. In tegenstelling tot Liberalist_NL geloof ik niet dat dit bij u ingegeven is door racisme.

Al-Hoesseini is niet verkozen geraakt door de Palestijnen. Van de vier kandidaten, eindigde hij laatste. De drie eerste kandidaten waren lid van de Nashashibi-clan. De Britten hebben de verkiezing naast zich neergelegd, en hun pion in Jeruzalem geïnstalleerd. Dat de kerel anti-semitische ideeën zou hebben, zou me niet verbazen. Dergelijke ideeën waren in het interbellum immers sterk aanwezig binnen de Britse regering.
Al-Hoesseini was lid van een machtige clan in Palestina. Uit een zucht naar ''rust en orde'' hebben de Britten deze man benoemd als Moefti (later Groot-Moefti). Al voor zijn benoeming hitste hij mensen op tegen Joden en hij is dat tot zijn dood blijven doen.
Oud 24 oktober 2009, 01:42   #303
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zoals de Spaanse Inquisitie die 200.000 Sefardische joden verdreven hebben? Of tijdens de Chmelnytsky-opstand en de Zweedse Oorlogen waarbij 100.000'en joden werden afgeslacht. etc...

De stigmatisering van de Palestijnen, en het ontkennen van de zionistische agressie, is volgens mij volledig ingegeven door een Europees trauma. Door het trauma dat wij in Europa ons eeuwen lang schuldig gemaakt hebben aan anti-semitisme. Om ons geweten te sussen, laten we dus de Palestijnen maar de prijs betalen...
Neen, je begrijpt niet wat ik wil zeggen. Joden zijn in Europa inderdaad eeuwenlang vervolgd. Maar in het Midden-Oosten ook. De lijst met moordpartijen en onderdrukking is eindeloos. Net zoals in Europa waren er ook gebieden in het Midden-Oosten waar Joden, christenen en moslims vreedzaam samenleefden maar er waren evenzoveel gebieden waar zware vervolgingen plaatsvonden.

De meest heftige vorm van antisemitisme is inderdaad geimporteerd uit Europa vanaf WO1. En net als in Europa werden in voormalig Palestina en andere arabische en/of moslimgebieden mensen opgehitst tegen Joden om eigen politieke doelstellingen te bereiken.

De Moefti en zijn clan richtte zich weldegelijk tegen de oorspronkelijk Joodse bewoners van Jeruzalem en de rest van Palestina. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Tegelijkertijd kwamen er Joodse vluchtelingen en zionisten binnen die op de vlucht waren voor de vervolgingen in Europa. Daar werd door de Moefti handig gebruik van gemaakt om nog meer haat en angst te zaaien voor de nieuwkomers.

De zionisten wilden oorspronkelijk alleen een Joods thuisland in Palestina. Het was ze beloofd door de Britten, ze waren uitgenodigd door de belangrijkste Arabische heersers en hadden er overeenkomsten mee gesloten. Zionisten zijn zich pas in 1931 gaan bewapenen, toen er al veel slachtpartijen hadden plaatsgevonden, veelal tegen de oorspronkelijk Joodse bevolking. Toen ook groeide de idee van een Joodse staat.

De Britten (en de Fransen) hebben in die tijd een bedenkelijke dubbelrol gespeeld en verschillende beloften gedaan aan verschillende partijen. Ook dat valt niet te ontkennen. Maar het is niet zo dat er ''een Palestijnse bevolking was met lelieblanke zieltjes in een idyllische maatschappij en dat deze plotseling werd overvallen door agressieve zionisten''.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 24 oktober 2009 om 01:46.
Oud 24 oktober 2009, 10:32   #304
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Doe niet zo achterlijk. Beide gevallen waren invasies.

Fantastisch

Volgens jou was de Duitse "vlucht" naar Rotterdam en omstreken in 1940 dus niet echt een invasie want Duitsers (o.a. de Saksen) hebben immers "binding" met dat gebied!
U manipuleert hier het woord ''vlucht''. Niet zo sneaky doen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 10:33   #305
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hertog, dit zijn flagrante leugens, en dat weet u. Waarom u zaken verspreidt, waarvan u 100% zeker weet dat ze gelogen zijn, weet ik niet. In tegenstelling tot Liberalist_NL geloof ik niet dat dit bij u ingegeven is door racisme.

Als jij me zou kennen, zou je weten dat ik mij racisme helemaal niet kan permitteren.
Citaat:
Al-Hoesseini is niet verkozen geraakt door de Palestijnen. Van de vier kandidaten, eindigde hij laatste. De drie eerste kandidaten waren lid van de Nashashibi-clan. De Britten hebben de verkiezing naast zich neergelegd, en hun pion in Jeruzalem geïnstalleerd. Dat de kerel anti-semitische ideeën zou hebben, zou me niet verbazen. Dergelijke ideeën waren in het interbellum immers sterk aanwezig binnen de Britse regering.
Theodor Herzl was ook nooit verkozen geraakt. Dat weerhoudt u er echter niet van irrationeel pro-Palestijns te zijn.
Oud 24 oktober 2009, 19:44   #306
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De Moefti en zijn clan richtte zich weldegelijk tegen de oorspronkelijk Joodse bewoners van Jeruzalem en de rest van Palestina. Dat valt gewoon niet te ontkennen.
Al-Hoesseini was dan ook een simpele marionet van Londen.

Citaat:
Het was ze beloofd door de Britten
De Britten hebben daar niets over te zeggen. Is wel best gemakkelijk om iemand anders land te gaan 'wegschenken'...
Of ga jij akkoord met de idee van kolonies en mandaatgebieden?

Citaat:
Zionisten zijn zich pas in 1931 gaan bewapenen
Nonsens. De gewapende paramilitaire organisaties Hashomer en Haganah zijn respectievelijk in 1908 en 1920 opgericht.
(In bijlage, foto van Hashomer. Volgens de Hertog ongewapend...)

Citaat:
toen er al veel slachtpartijen hadden plaatsgevonden, veelal tegen de oorspronkelijk Joodse bevolking.
De Palestijnse agressie richtte zich tegen de zionistische kolonisten. Geheel onterecht kan je die agressie niet noemen, gezien de gewapende terreur van de paramilitaire organisaties van de zionistische kolonisatoren.

Citaat:
Toen ook groeide de idee van een Joodse staat.
De idee van "de joodse staat" was al ouder, en gaat terug tot de jaren '90 van de 19e eeuw met Herzl. Vreemd genoeg keerde de grondlegger van het zionisme, Birnbaum, zich tegen de idee van "de joodse staat".
Al op het Eerste Zionistishe Congres, in 1897, werd Palestina uitgekozen als plaats voor de joodse staat op te richten.
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 oktober 2009 om 19:45.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 23:49   #307
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heeft u mijn repliek niet gelezen.
U heeft gerepliceerd dat de Israëli's daar autochtoon waren, wat ik weerlegde door te wijzen op de massale immigratie vanuit Centraal- en Oost-Europa. U bleef een antwoord hierop schuldig.

U vergelijking tussen Ieren, Basken, Apachen, ... enerzijds en Israëli's anderzijds is dus volstrekt uit de lucht gegrepen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 23:55   #308
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft gerepliceerd dat de Israëli's daar autochtoon waren, wat ik weerlegde door te wijzen op de massale immigratie vanuit Centraal- en Oost-Europa. U bleef een antwoord hierop schuldig.

U vergelijking tussen Ieren, Basken, Apachen, ... enerzijds en Israëli's anderzijds is dus volstrekt uit de lucht gegrepen.
Hertogs analogie was redelijk geslaagd, maar klopt niet helemaal vanwege de unieke situatie waarin de migratie geschiedde. Ik had eigenlijk al wel verwacht dat u als een vlieg op een drol op dat trivium aan zou sturen.
Oud 24 oktober 2009, 23:56   #309
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Wat vele blinde aanhangers van Israël ook vergeten is het onderscheid dat mijn grootmoeder en moeder destijds hebben moeten horen in Israël van Israëli's zelf. Die stelden dat je Israëli's hebt en joden. Zij zelf maakten een onderscheid tussen de inwoners van de zionistische entiteit Israël en de joden in de diaspora.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 00:03   #310
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat vele blinde aanhangers van Israël ook vergeten is het onderscheid dat mijn grootmoeder en moeder destijds hebben moeten horen in Israël van Israëli's zelf. Die stelden dat je Israëli's hebt en joden. Zij zelf maakten een onderscheid tussen de inwoners van de zionistische entiteit Israël en de joden in de diaspora.
Waar wil je hiermee precies naartoe?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 25 oktober 2009, 00:09   #311
Metternich

Standaard

Citaat:
Waar wil je hiermee precies naartoe?
Dat het principe van het "Joodse Thuisland" dikke onzin is. Israël is een zionistische entiteit, geen algemene wil van het Joodse volk. De zionisten hebben de holocaust schandelijk misbruikt, en misbruiken hem nog steeds. Ze kunnen niet spreken, maar ik ben zeker dat de slachtoffers van de holocaust het niet tof zouden vinden dat hun dood de basis (en zelfs een legitimatie in de ogen van sommigen!) vormt voor een volgende genocide.

Oud 25 oktober 2009, 00:12   #312
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het principe van het "Joodse Thuisland" dikke onzin is. Israël is een zionistische entiteit, geen algemene wil van het Joodse volk. De zionisten hebben de holocaust schandelijk misbruikt, en misbruiken hem nog steeds. Ze kunnen niet spreken, maar ik ben zeker dat de slachtoffers van de holocaust het niet tof zouden vinden dat hun dood de basis (en zelfs een legitimatie in de ogen van sommigen!) vormt voor een volgende genocide.
Ok. Daar kan ik me in vinden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 oktober 2009, 00:24   #313
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Jordaniërs hebben meer Palestijnen vermoord dan de Israëliërs. Ik hoor u daar nooit over.
Oud 25 oktober 2009, 00:50   #314
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Jordaniërs hebben meer Palestijnen vermoord dan de Israëliërs. Ik hoor u daar nooit over.
Ik vind Arafat een corrupt stuk krapuul die de Palestijnse zaak en de PLO schandelijk misbruikt heeft om zijn eigen zakken te vullen. En dan zwijg ik nog over zijn misdaden tegen de Libanezen en Jordaniërs. Het FATAH dat ik steun is dat van Marwan Barghouti. Arafat was voor mij een Palestijnse versie van de Italiaanse Condottieri.

Goed zo?

Laatst gewijzigd door Metternich : 25 oktober 2009 om 00:51.
Oud 25 oktober 2009, 02:37   #315
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Al-Hoesseini was dan ook een simpele marionet van Londen.
Nee, dat is aantoonbaar onjuist. Al-Hoesseini was een opportunist die verschillende malen ''zijn kar heeft gekeerd''; geen pion van Londen. Hij is aangesteld om de redenen die ik aangaf.

Citaat:
De Britten hebben daar niets over te zeggen. Is wel best gemakkelijk om iemand anders land te gaan 'wegschenken'...
Of ga jij akkoord met de idee van kolonies en mandaatgebieden?
Neen, en daar gaat het ook niet over. (Het land wás Ottomaans/Turks, als je dan zo formeel wilt zijn en Turkije was één van de eerste landen die Israel erkende.). Er wás een mandaatgebied namens de Volkenbond en er wás een beoogd arabisch leider voor het hele gebied. Het is niet zo vreemd dat men zich tot hen richtte.

Citaat:
Nonsens. De gewapende paramilitaire organisaties Hashomer en Haganah zijn respectievelijk in 1908 en 1920 opgericht.
(In bijlage, foto van Hashomer. Volgens de Hertog ongewapend...)
Pfffft, ik dacht al wel dat dit zou komen toen ik het zo neertikte. Laat ik het dan zuiverder zeggen: Er waren burgerwachten (met amper wapens) die de gemeenschappen beschermden tegen rovers en wilde dieren. Deze zijn zich pas écht gaan bewapenen na de moordpartijen op Joden in 1929, vanaf toen werden ze écht paramilitair.

Citaat:
De Palestijnse agressie richtte zich tegen de zionistische kolonisten. Geheel onterecht kan je die agressie niet noemen, gezien de gewapende terreur van de paramilitaire organisaties van de zionistische kolonisatoren.
Regelrechte onzin. Pas vanaf 1931 waren er pas Joodse paramilitaire organisaties. Vind één incident, rel of moord die door Joden of zionisten voor 1931 is gepleegd.

Citaat:
De idee van "de joodse staat" was al ouder, en gaat terug tot de jaren '90 van de 19e eeuw met Herzl. Vreemd genoeg keerde de grondlegger van het zionisme, Birnbaum, zich tegen de idee van "de joodse staat".
Al op het Eerste Zionistishe Congres, in 1897, werd Palestina uitgekozen als plaats voor de joodse staat op te richten.
Ja, de idee was al ouder maar kreeg nooit veel voet aan de grond. Pas vanaf rond 1930 begon het besef breder te groeien dat een Joodse staat de enig overgebleven mogelijkheid was om zichzelf te kunnen verdedigen tegen de agressie.

Ik merk dat u op de rest van mijn punten niet ingaat. Jammer.
Oud 25 oktober 2009, 02:40   #316
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Dat heb ik niet gerepliceerd, u heeft het niet goed gelezen. Joden in Palestina zijn autochtoon in Palestina, Joden in Europa zijn autochtoon in Europa.
Oud 25 oktober 2009, 02:44   #317
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Volkomen terecht, al vind ik de term ''zionistische entiteit'' te typisch.
Oud 25 oktober 2009, 02:47   #318
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de holocaust niet ''misbruikt''. Gezien de loop der gebeurtenissen in Palestina zélf was het ontstaan van Israel de enige mogelijke uitkomst. De holocaust heeft het proces uiteindelijk versneld.
Oud 25 oktober 2009, 11:54   #319
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=xEYz00MqCx0

“My grandmother was ill in bed when the Nazis came to her home town a German soldier shot her dead in her bed.

My grandmother did not die to provide cover for Israeli soldiers murdering Palestinian grandmothers in Gaza. The present Israeli government ruthlessly and cynically exploits the continuing guilt from gentiles over the slaughter of Jews in the Holocaust as justification for their murder of Palestinians.”
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 25 oktober 2009, 12:13   #320
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is aantoonbaar onjuist. Al-Hoesseini was een opportunist die verschillende malen ''zijn kar heeft gekeerd''; geen pion van Londen. Hij is aangesteld om de redenen die ik aangaf.
Hij is aangesteld door Londen, nadat hij niet verkozen geraakte. Je kan dus kronkelen zoveel je wil, dat verandert er niets aan dat Al-Hoesseini op die plaats is gezet door de Britten, een Britse pion was, en dat u dus geen enkel argument hebt om de Palestijnen vandaag (!) verantwoordelijk te stellen voor hetgeen Londen uitgespookt heeft.

Citaat:
Neen, en daar gaat het ook niet over. (Het land wás Ottomaans/Turks, als je dan zo formeel wilt zijn en Turkije was één van de eerste landen die Israel erkende.). Er wás een mandaatgebied namens de Volkenbond en er wás een beoogd arabisch leider voor het hele gebied. Het is niet zo vreemd dat men zich tot hen richtte.
Dus u vindt dat de Britten het recht hebben, om zelf te beslissen wat zij met dat mandaatgebied doen? En dat het niet aan de bevolking van dat land is? Dat zionisten het moeilijk hebben met het concept democratie is natuurlijk al langer gekend...

Citaat:
Pfffft, ik dacht al wel dat dit zou komen toen ik het zo neertikte. Laat ik het dan zuiverder zeggen: Er waren burgerwachten (met amper wapens) die de gemeenschappen beschermden tegen rovers en wilde dieren. Deze zijn zich pas écht gaan bewapenen na de moordpartijen op Joden in 1929, vanaf toen werden ze écht paramilitair.
Wanneer je een massale immigratie opzet, bedoeld om een religieuze zuivering van een land op te zetten, en de kolonies militair gaat bewapenen, dan bent u bezig met een militaire bezetting. Een gewapende soldaat kan zich in andermans land niet beroepen op de term "verdediging".

Citaat:
Regelrechte onzin. Pas vanaf 1931 waren er pas Joodse paramilitaire organisaties. Vind één incident, rel of moord die door Joden of zionisten voor 1931 is gepleegd.
Jacob Israël de Haan was in 1924 vermoord door Hagana omdat hij durfde pleiten voor een staat waar joden en Arabieren vreedzaam konden samenleven. Vermoord door een organisatie die volgens u louter instond voor de vedediging van de joden...

Citaat:
Ja, de idee was al ouder maar kreeg nooit veel voet aan de grond. Pas vanaf rond 1930 begon het besef breder te groeien dat een Joodse staat de enig overgebleven mogelijkheid was om zichzelf te kunnen verdedigen tegen de agressie.
En je verdedigt je door de autochtone bevolking van een land te gaan vermoorden en deporteren?

Citaat:
Ik merk dat u op de rest van mijn punten niet ingaat. Jammer.
De rest van uw leugens zijn te ridicuul om op in te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be