Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2009, 00:45   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik ondernemer zou zijn, waarom zou ik het risico nemen om te groeien, en dus mensen aan te nemen, wetende dat als het toch niet goed gaat, ik ze niet kwijt kan en dus bijgevolg gigantische verliezen ga lijden ? Neen dat risico neem ik dan niet.

Kortom, voer vaste benoemingen door in de prive en de economie ligt plat. Iedereen dopper.
Dus de economie leeft bij gratie van uitbuiting?

De economie bestaat ONDANKS het patronaat, niet omwille van.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 november 2009 om 00:45.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:49   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
België is een repressieapparaat in handen van het patronaat.
Gelooft gij die zever nu echt ? Ik zie eerder een land dat geregeerd wordt door politiekers die niks durven doen tegen de gigantische massa in staatsdienst. Kortom, zuig de werknemer nog wat meer uit om die massa te behagen. 3 miljoen man moet de 7-8 miljoen anderen onderhouden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:52   #63
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus de economie leeft bij gratie van uitbuiting?

De economie bestaat ONDANKS het patronaat, niet omwille van.
Uitbuiting ?

Waar ziet gij uitbuiting ? Ik niet. Ik zie enkel een overheid die geld steelt van de mensen die toegevoegde waarde scheppen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 00:55   #64
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Weet u wat rijke mensen zijn beste Jaani ?

Ideale bronnen van financiering voor leuke projecten. Bijvoorbeeld: Rijke mensen willen mooie, snelle en gesofisticeerde autos. Wel, ik als ingenieur vind het tof om daar aan te werken. Zij willen die auto. Zij betalen, ik doe tof werk en verdien er goed aan....

Een massa arme mensen hebt ge niks aan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 01:32   #65
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet u wat rijke mensen zijn beste Jaani ?

Ideale bronnen van financiering voor leuke projecten. Bijvoorbeeld: Rijke mensen willen mooie, snelle en gesofisticeerde autos. Wel, ik als ingenieur vind het tof om daar aan te werken. Zij willen die auto. Zij betalen, ik doe tof werk en verdien er goed aan....

Een massa arme mensen hebt ge niks aan.
Niet alleen is die laatste zin m.i. redelijk misselijkmakend, heel de redenering die erachter steekt klopt gewoonweg niet.

Een massa arme mensen representeert namelijk een enorme gezamelijke koopkracht.

Daarom zal je ook sneller en makkelijker financiering vinden voor het ontwikkelen van een goedkoop, klein en efficiënt autootje dan voor een sportwagen.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 08:48   #66
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Een massa arme mensen representeert namelijk een enorme gezamelijke koopkracht.
In theorie mss, maar in praktijk kan ik me dat niet voorstellen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 08:49   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dan neem je een dagje kongee.
Omdat een paar werknemers waarmee ik geen fluit te maken heb het niet eens zijn met hun werkgever?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 09:38   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik mocht thuis werken.

Jieha.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 09:57   #69
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Het is november, het is de tijd van het jaar.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:21   #70
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat ene zinnetje is zo belangrijk in uw post. Als de NMBS een verlieslatend bedrijf is, moet het herorganiseren, of op de fles gaan. Het heeft geen nut om belastingsgeld te blijven pompen in een bedrijf omdat men niet wil hervormen.
Je moet leren lezen. Ik redeneer net dat er velerlei soorten winst zijn waar geen rekening met gehouden wordt en die je verliest als je privatiseert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw pleidooi voor goedkoop vervoer -> goedkope producten is ook idioot, aangezien dat geld via de belastingen weer ergens anders wordt gerecupereerd bij de verkeerde mensen.
Dan moeten de belastingen het maar bij de juiste mensen gaan halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ten laatste, waarom moet een werknemer van de NMBS meer werkzekerheid hebben als pakweg een werknemer van een ander bedrijf ?
Die andere werknemer van mag mij zeer zeker een zelfde werkzekerheid genieten. Ik heb het hier op het forum nog gesteld maar de onzekerheid van zovele gezinnen gaat pas duidelijk worden binnen ettelijke jaren wanneer meer en meer kinderen het minder goed gaan doen in het onderwijs en in hun leven.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:27   #71
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Je moet leren lezen. Ik redeneer net dat er velerlei soorten winst zijn waar geen rekening met gehouden wordt en die je verliest als je privatiseert.
Er telt maar 1 soort winst en dat is de financiele. Al de rest zal een failissement niet tegenhouden.


Citaat:
Dan moeten de belastingen het maar bij de juiste mensen gaan halen.
Bij degenen die met de trein reizen dus. Verhoog de ticketprijzen.


Citaat:
Die andere werknemer van mag mij zeer zeker een zelfde werkzekerheid genieten. Ik heb het hier op het forum nog gesteld maar de onzekerheid van zovele gezinnen gaat pas duidelijk worden binnen ettelijke jaren wanneer meer en meer kinderen het minder goed gaan doen in het onderwijs en in hun leven.
Er zijn zelden zoveel mensen geweest die hoger onderwijs hebben genoten. Ik denk dat het veilig is om te stellen dat de kinderen de dag van vandaag beter af zijn als de ouders over het algemeen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 10:38   #72
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er telt maar 1 soort winst en dat is de financiele. Al de rest zal een failissement niet tegenhouden.
Als je privatiseert is dat zo ja. Als je niet privatiseert niet uiteraard.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bij degenen die met de trein reizen dus. Verhoog de ticketprijzen.
Nope, kan perfect geld zijn uit bvb een vermogensbelasting.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn zelden zoveel mensen geweest die hoger onderwijs hebben genoten. Ik denk dat het veilig is om te stellen dat de kinderen de dag van vandaag beter af zijn als de ouders over het algemeen.
Dat zijn allemaal kinderen van mensen die hebben gewerkt onder oude werkzekerheid. Stilletjes aan ga je een andere trend beginnen waarnemen. En momenteel beginnen ook een pak meer mensen aan studies dan er studies worden afgemaakt. En dan heb je nog de geruchten dat de kwaliteit van de diploma's achter uit gaat. En in welke richtingen worden die diploma's behaald en door wie (buitenlanders ?).
Maar ik heb het ook niet alleen over hoger onderwijs. Het zijn net de lager geschoolden die het steeds slechter en slechter doen, meer spijbelen, ... omdat daar reeds langer onzekerheid voelbaar is. (Binnenkort) krijgen we hier net als in Amerka terug te maken met ongeletterdheid ed.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:25   #73
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Van slechte timing gesproken, vandaag kreeg ik volgende...:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  trein.jpg
Bekeken: 55
Grootte:  69,2 KB
ID: 58649
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 11:38   #74
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat ene zinnetje is zo belangrijk in uw post. Als de NMBS een verlieslatend bedrijf is, moet het herorganiseren, of op de fles gaan. Het heeft geen nut om belastingsgeld te blijven pompen in een bedrijf omdat men niet wil hervormen.

Uw pleidooi voor goedkoop vervoer -> goedkope producten is ook idioot, aangezien dat geld via de belastingen weer ergens anders wordt gerecupereerd bij de verkeerde mensen.

Ten laatste, waarom moet een werknemer van de NMBS meer werkzekerheid hebben als pakweg een werknemer van een ander bedrijf ?
En daarmee is alles inderdaad gezegd.

De NMBS bestaat enkel bij gratie van een staat die erachter staat om de bodemloze put te vullen. Op zich, zouden ze nooit kunnen bestaan of overleven, en dat is het perverse aan die hele zaak. Om marktconfom te worden, moeten ze inderdaad zwaar reorganiseren. Dat vakbonden dat tegenhouden, enkel en alleen om hun bevoorrechte positietjes te vrijwaren, is op zijn minst gezegd destructief.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 12:40   #75
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De prijs in een vrije markt is een akkoord tussen de vragende partij en de biedende partij, jouw mening over wat normaal of abnormaal is qua prijsniveau is daarvoor compleet irrelevant.
Met dit verschil dat privé bedrijven zo veel mogelijk winst willen maken in tegenstelling tot staatsbedrijven (die break-even moeten draaien).
Indien privé bedrijven onderling afspraken maken of het monopolie bezitten kunnen de klanten hun zuurverdiende centen neertellen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lol, ik heb voor mijn werk al een paar keer gevlogen van Brussel naar een plek 'in the middle of nowhere' in Engeland en ik was al 1.000 euro kwijt. Een reis rond de wereld in eerste klasse kost nog heel wat meer dan dat.
Tjah Engeland is nu net niet zo'n goed voorbeeld.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...100-euro.dhtml

Citaat:
Wereldreis goedkoper

Om aan te tonen hoe duur de treintickets in het Verenigd Koninkrijk wel geworden zijn, halen de Britse media enkele vergelijkingen boven. Volgens The Independent is een luxecruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis. The Guardian rekende dan weer uit dat een vlucht rond de wereld van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen ook minder kost dan de treinrit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Er valt dan ook weinig toe te geven. De dienstverlening bij geprivatiseerde spoorwegen is stukken beter dan bij een publieke regeling. Hier en door zullen de prijzen wel wat fluctueren, maar deze keer zal het tenminste een combinatie van vraag en aanbod zijn.
Yeah right. Droom verder zou ik zeggen.
Dit is wat er gebeurd bij privatisatie. Duurdere tickets en slechtere dienstverlening:

http://en.wikipedia.org/wiki/Privati...f_British_Rail

Citaat:
Fares and Timetable:

In an attempt to protect passengers' interests, certain fares (mostly commuter season fares) and basic elements of the timetable were regulated. However, the TOCs still had quite a bit of latitude in changing unregulated fares and could change the number of trains run within certain regulatory and practical limitations. While average fare prices have changed little since privatisation, this masks substantial changes. Although the price of commuter season tickets has fallen in real terms, many unregulated fares have increased as demand levels shifted, particularly 'walk-on' fares on inter-urban routes where operators have urged passengers to use the cheaper 'advance purchase' tickets. In fact, this has become so common that Virgin Trains now charge £219 for a standard open return ticket between Manchester and London, a journey of only 200 miles each way. [6] So far as the timetable is concerned, many more trains are being run each day than under BR as operators have tried to run more frequent, but usually shorter, trains on many routes to attract more customers.

Punctuality and Reliability:

The privatised railway has not shown the improvement in punctuality and reliability that was hoped for. The contracts in place between companies were intended to incentivise improvements in these areas, but with the large increase in the number of trains run while using more or less the same amount of rolling stock and track, there has been less room for manoeuvre when problems occur, with consequent impacts on punctuality. This was also compounded by post-Hatfield disruption.

Profitability and Efficiency:

One of the principal expectations from privatisation was that the railway service could be delivered more efficiently in the private sector because of the profit motive. The expectation that there were considerable costs that could be slashed from the system was not fulfilled; new operators found that BR had already done much of what could be done to improve efficiency. Staff wages under British Rail were low compared to the market rates, and have risen considerably since privatisation. In addition, the profit motive was diluted when some of the passenger franchises ran into financial trouble and entered into management contracts with the franchising authority, which reduced the incentive to innovate. With individual train operating companies unable to procure equipment to the volumes previously procured by British Rail, the unit costs to the privatised rail industry is significantly higher. In addition, new health and safety requirements and the complexity of the privatised structure has thrown up additional costs in the industry. In all, the subsidy to the railway from the Government is considerably larger now than it was for BR.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 november 2009 om 13:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:08   #76
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Ik hoorde UNIZO net zeggen dat ze de staking afkeuren "uit respect voor de pendelaars".

Lachen!
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 16:19   #77
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In theorie mss, maar in praktijk kan ik me dat niet voorstellen.
Bwoah, zie bvb de Tata Nano, een auto specifiek gericht op mensen met heel weinig individuele koopkracht. De productiecapaciteit daarvan zal op z'n hoogtepunt ongeveer een half miljoen exemplaren bedragen. En dat tegen een verkoopprijs van iets van een € 1900. Dat is dus in totaal ongeveer 950 miljoen euro.

Als we daartegenover een recente superauto zoals bvb de Lamborghini Reventón Roadster plaatsen waarvan er dit jaar al zeker 9 van geproduceerd worden (met een maximum van 20) tegen een verkoopprijs € 1,2 miljoen euro 't stuk. Dat stelt dus in totaal ongeveer € 10,8 miljoen tot € 24 miljoen euro voor.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 18:41   #78
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Binnen een paar jaar van hetzelfde laken een broek bij het reizigersverkeer. Als je dan je trein net mist kan je een nieuw ticket kopen voor de volgende want dat is er dan misschien eentje van een andere maatschappij.
Met die zogenaamde privatisering worden lijnen verpacht.
dwz.

De CR-lijn Dendermonde-Brussel wordt uitgebaad door maatschappij A
De CR-lijn Aalst - Brussel via Jette door maatschappij B.
Dus als ik mijn trein op het eerste traject neem en mis die juist kan ik gerust de volgende op hetzelfde traject nemen.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 08:40   #79
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De economie bestaat ONDANKS het patronaat, niet omwille van.
Klopt.

Het patronaat bestaat DANKZIJ de economie.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 08:52   #80
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Yeah right. Droom verder zou ik zeggen.
Dit is wat er gebeurd bij privatisatie. Duurdere tickets en slechtere dienstverlening:

http://en.wikipedia.org/wiki/Privati...f_British_Rail
Duurdere tickets en slechtere dienstverlening. En toch nemen meer mensen dan ooit de trein in het VK. Hoe komt dat volgens jou als het product zo slecht en duur is?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be