![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Banneling
|
amai, de linkerzijde zit serieus in het slop als je dit erop naleest.
armoe troef als ge in een put zit, stoppen met graven jongens Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 17:11. |
|
|
|
|
|
#182 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leefstijl is afhankelijk van sociale klasse, en wat bedoeld u met smaak? Kunt u het verband met macht even uitleggen? |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En vervolgens klagen dat ze nergens serieus genomen worden. Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 17:29. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Komt er voornamelijk op neer dat in het onderwijs vooral de cultuur van diegene die reeds macht hebben aanwezig is, waardoor de mensen die geen macht hebben en dus ook niet die cultuur, moeilijker kunnen participeren in het onderwijs en dus ook minder goede resultaten behalen. Ik haalde Bourdieu enkel aan om te stellen dat voor de ongelijkheid in het onderwijs veel meer meespeelt dan enkel BSO/TSO/ASO.
|
|
|
|
#187 |
|
Minister-President
|
Mensen die willen besparen op onderwijs dienen opgehangen te worden aan hun duimen.
|
|
|
#188 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar eigenlijk sluit dit aan bij mijn betoog,enkel onderwijs zelf is niet de sleutel, wel opvoeding die kansen biedt aan jongeren en dan liefst gericht op de wereld buiten de voordeur. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt wanneer andere mensen je woorden in de mond lijken te leggen. Ik wou gewoon even de verklaring daarvoor geven.
Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 8 november 2009 om 17:48. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar de kern van de zaak is "besparen op onderwijs".
Volgens mij kan dit wel zonder dat ons onderwijs er op achteruit gaat.
|
|
|
#194 |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Je kan je echter afvragen of het op momenten van crisis belangrijker is om te besparen op onderwijs om te investeren in onderwijs en de kwaliteit te verhogen?
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan je dit inderdaad afvragen. Je kan je ook afvragen of de beschikbare middelen ook efficient gebruikt worden, maw, halen we het maximum uit het geld dat we investeren in onderwijs? Volgens mij kan er veel efficienter gewerkt worden, misschien wel door het inzetten van informatica.
|
|
|
|
#196 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#197 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enfin zeg. De horror. Rap fixen zou ik zeggen Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#198 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb nergens beweert dat jij stelde dat het niveau naar beneden moet; maar je stelde wel Citaat:
Citaat:
"We bieden dus ongelijke kansen omdat er een splitsing is ASO,TSO en BSO?" Dat staat niet in het artikel; er staat "door een vroegtijdige opsplitsing van de schooltrajecten (ASO, TSO en BSO) na het basisonderwijs en een trapsgewijze oriëntatie in functie van de schoolprestaties." |
|||
|
|
|
|
|
#199 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is echter niet zo deterministisch als het lijkt: een individu mét capaciteiten drijft meestal vanzelf naar boven. Voorbeelden: Michel Onfray: zijn ouders werkten als arbeiders in een kaasfabriek. Dimitri Verhulst: wie het boek gelezen heeft of de film gezien weet wat ik bedoel Wilfried Martens: groeide op in ellende. Roland van Campenhout: komt uit een marginaal milieu ... Zij hebben als individu met een sterke wil bereikt wat ze nastreefden, en zij hadden daar de overheid, noch enig GOK-beleid voor nodig gehad. Hoe goedbedoeld die maatregels ook zijn. In plaats van de jongeren het signaal te geven: als er wat verkeerd of het minder gaat, WIJ zullen dat wel u oplossen, wij passen ons aan aan u, het is niemands fout,.. zouden we ze moeten aanmoedigen dat zij ZELF het beste uit de kast moeten halen, dat ze later ook niets steeds met hun handje zullen vastgehouden worden. Zoals Adrian het zegt: paternalisme lost niets op. |
|
|
|
|