![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als u uit de voeten kunt als danser, hebt u geen arbeidsmarkt nodig, en al zeker niet te Suriname. Ik ben er welhaast zeker van dat zelfs de geadresseerde uwer post deze visie zal delen. U weze gegroet. H. |
|
|
|
|
|
|
#682 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Verder kan ik, eerlijk gezegd, in de meeste van jouw foto's niets 'uitzonderlijks' zien. Behalve die laatste, gefotoshopte van Obama dan - die leek wel regelrecht uit een vampierenfilm te komen.
Laatst gewijzigd door Burkide : 12 november 2009 om 21:38. |
||
|
|
|
|
|
#683 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik voel mij bijzonder gevleid door u 'weledel' te worden genoemd. Ik zal de inhoud van deze korte boodschap goed tot mijn koppige hersenen laten doordringen, dat ben ik u nu wel verschuldigd. Ik hoop van harte dat de u toegemeten tijd op deze aardebol u voortaan niks dan fijne dingen brengt: vriendschap en liefde, vreugde en voorspoed, een goede gezondheid en veel geluk bij het invullen van de lotto-formulieren die u op een of andere manier in handen vallen. Het zou mij bijzonder plezieren mocht ginder in Suriname een Internet-aansluiting geen al te zware aanslag op mijn financiële draagkracht betekenen, zodat ik altijd zal kunnen blijven genieten van uw bijdragen hier op 't forum. Laat u a.u.b. door niemand kisten, nooit, nergens, onder geen enkel beding. Respectvolle en genegen groeten, uw penvriend, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#684 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#685 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Hooggeachte Heer Professor, eerst en vooral moet ik medelen dat ik waarlijk verrast ben bij het constateren van Uw aanwezigheid hier, Doch, ik moet je ook wijzen op de gevaren -->de grote gevaren! die hier schuilen! U kent mij wel, U zult terstonds een persoonlijke PB ontvangen met mijn identiteit. Geachte Heer Professor, dit forum is een beerput, en het stinkt er verschrikkelijk. Allerlei grauwe en gore type's hebben daar hun verantwoordelijkheid voor. Doch, de laatste maanden is hier een héél nefaste strekking aanwezig. En wel in de aanwezigheid van ééh persoon, de zogenaamde Heer Codfried. Geachte Heer Professor, via Uwe teergeliefde echtgenote, Mevrouw Brisset, heb ik vernomen in welke woestenij U zich heeft begeven, en via een geheel andere bron, heb ik de gevolgen ervan vernomen. En ik moet U waarschuwen, ze zijn erg, héél erg!! Door de post van Uwe teergeliefde echtgenote, Mevrouw Brisset, hierboven geqoteerd, heb ik dus kennis genomen van de vreselijke bok die U geschoten heeft. Gelieve te aanvaarden, geachte Heer Professor, mijn welgemeende en ootmoedige raad. U zou bij de beenhouwer Hoogweledelgeboren Vrouwe de Hemptinne als negerin hebben beledigd. Maar Almachtige-God-van-de-Hoge-Hemelen!!!!!!! Wat een blamage!!! Hoe kom je erop om zoiets te doen?? Dit is zeker het meest foute en miserabele dat U kon doen, Mijnheer. Een Edelvrouwe beledigen als negerin. Dit is nog erger dan Haar uit te maken voor Protestantse, Moslima, Jodin, ..... Je hebt Haar beledigd tot in het diepste van Haar ziel! Via een bron -die ik U weldra bekend zal maken- weet ik dat Zij deser dagen zware last heeft van depressie's, angststoornissen. Zij is een hoogkatholieke Dame, moet je weten. Geachte Heer, U moet weten dat U zichzelf persona non grata zult maken bij héél belangrijke interessante mensen. Dat moet U zeker trachten te vermijden. Vandaar mijn tussenkomst hier. Uw actie heeft een bijzondere golf van verontwaardiging teweeg gebracht over geheel Europa. Ergens diep in Frankrijk heb ik contacten met de oude Abdis van een Benedictinessenabdij, namelijk Mère Théoduline, in de wereld Marquise Yseult de Biacq de Bitroumieux, die de dochter was van de oude schatrijke Douairière de Biacq de Bitroumieux, geboren Vicomtesse de Bracquine Cappouillez d'Odoye. Nu moet je weten dat die oude Douairière in 1932 samen met Haar zoon een vreselijk automobielenaccident is overkomen, waarbij beiden het leven lieten. De automobiel had vuur gevat en beide Godsvruchtige bijzonder Eerbare lieden zijn omgekomen door verkooling. Wat een zware beproeving dat zij hebben moeten doorstaan, doch hoe zwaarder het lot, des te nader bij God! De toen jonge Yseult stond van toen af alleen op de wereld, onvolwassen nog-een adolescente-, met een gigantisch kapitaal. Ze was ontroostbaar! En Zij haalde grote steun en hoop in de Goede Heer Onze God, de Almachtige Vader. Zij oordeelde dat het enige en het laatste wat Zij voor Haar teerbeminde Moeder en Broeder kon doen, een gigantische kapel bouwen op de plaats waar het vreselijk accident heeft plaatsgevonden. Het is een prachtige kapel geworden, met de naam: "Notre Dame des Flammes". En dan is Zij naar een Benedictinessenabdij getrokken, onder voorwaarde dat Zij eens Abdis zou worden. Want Zij bewees die abdij een enorme gunst door Haar groot kapitaal binnen te brengen, aangezien zij descendenten noch ascendenten noch zwagers had. Nu, onlangs is Haar mede gedeeld, de hoogbejaarde Eerbiedwaardige Mère Théoduline, dat daar -in de Onze-Lieve-Vrouw-van-de-Vlammenkapel dus- een vreselijke blasphémie is gebeurd: men vond er een gebruikte condoom! Ook vond men hakenkruisen gekerfd in de muur, en ook van die smerige walgelijke woorden, alsook cupidohartjes met Sasha loves Magalie ed. Er was zelfs een Arabische naam!! Mohammed hartje Mauricette!!! De hoogbejaarde Abdesse was er wekenlang niet goed van. Zij werd al helemaal misselijk toen haar de nieuwe connotatie van het woord capote ter ore kwam. Zij heeft opnieuw een inwijding gevraagd, om de onteringen weg te werken. En Ze heeft die van de Kardinaal verkregen. Nu, de Abdes vertrouwde me via brief dat de jouw zware belediging aan het adres van Madame de Hemptinne nog veel erger vond dan dat Zijzelf dus heeft moeten ondergaan onder de Godlastering op de Familiekapel Onze-Lieve-Vrouw-van-de-Vlammen. Zij heeft beslist dat Zij een conciliante houding jegens U zal aannemen, en Zij zal bidden voor Uwe Zielenheil, opdat U snel terug tot Uw geestelijke positieven mag komen! Want oordeelt Zij: U heeft dit geuit in een vlaag van complete zinsverbijstering. Ik moet U trouwens meedelen, Geachte heer Professor, dat de meeste mensen die mening en houding zijn toegedaan. Dus U krijgt het voordeel van de Twijfel. Zoals gezegd, geachte heer Professor, acht ik het uiterst onbedachtzaam en eigenlijk ook bijzonder naiëf U in te laten met de Heer Codfried. U mijdt best alle contact en referentie's met hem. Ik deel U dit mede in grote bekommernis, in de grootste ootmoedigheid, opdat U niet in Uwe ongeluk zoudt lopen! U moet weten dat hij een neger is. Het feit dat hij neger is, doet niet echt ter zake, maar wel het feit dat hij onrein is. Waarmede ik wil zeggen: hij heeft hier al duidelijk bewezen dat hij een manipulator is, een leugenaar, een fantast. Hij brengt de andere negroïde personen in verlegenheid met zijn racistische gedragingen tegenover de blanken, die hij heel kwaadwillig en minachtend "bino's" noemt. U moet opletten voor hem. (Hij is ook cineast en toneelspeler. Ik denk dat ik hem zal vragen om in mijn toneelstuk "Othello" te komen acteren, daar moet hij wel goed in zijn. Hij zou de perfecte Jago zijn. Jaja, U leest het goed, Jago, en niet Othello. Volgens mij was het Jago die de Moor was, en niet Othello. En ik had me vorig jaar voorgenomen een echte neger te gebruiken voor Jago, omdat de valse niet echt overtuigend waren, en na verloop van tijd begon de acteur het zwarte roet af te zweten.) En U heeft zelf ondertussen al gemerkt dat hij niet eens zelf tot die idiote 'bevindingen' is gekomen, maar dat hij het allemaal schaamteloos heeft overgenomen van die Professor Kaka, of Kako, Koka, Koko (of hoe was de naam ook alweer?) waarvan U hier al een link plaatste. Die beweringen -waartoe deze topic zijn reden tot bestaan heeft- zijn van de goorste, de smerigste, meest degoutante en miserabele beweringen dat ik van mn leven ooit heb moeten slikken. Ze zijn vreselijk! Degoutant, ik ben er echt niet goed van. Dit is de reden waarom ik van dit forum wegblijf. Dit hele forum is vervuild met de smerigste shit dat er maar bestaat! Vandaar geachte heer Professor, ik waarschuw U voor de bijzonder grote gevaren. U begeeft zich op een vieze vuile stinkende mesthoop. U moest weten dat u met strontschoeisel de scharlaken lopers & drappeien nooit mag betreden. Hoogachtend, doch ootmoedig, JuBiLaTe aKa MaGNiFiCaT. PS: doet U als het U belieft Uw teerbeminde echtgenote, Jeaninne de groeten! En zeg haar dat ik voor haar zal bidden!
|
|
|
|
#686 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De reden waarom ik de adel ging onderzoeken was niet omdat ik de adel wil gatlikken zoals Nederlanders en Belgen plachten te doen. Immers, als Surinamer kom ik van een republikeinse traditie, die teruggaat tot 1742-1753, een kwestie die ikzelf heb onderzocht en bekend gemaakt. Ik begon mijn onderzoek naar aanleiding van persoonsbeschrijvingen van leden van de hoogste adel die beweerden dat het om zwartbruine personen ging. Maar ik ontdekte dat zij als blonde, witten worden afgebeeld en dat Hollanders sindsdien achterover buigen om mij ervan te overtuigen dat om mensen met zwart haar gaat. Een heel fucking gedicht over de teint noir et basane van baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam, door Madame ‘not the white hands’ Isabelle de Charriere (1740-1805) maar deze domme neger denkt dus dat het over de baron zijn fucking haarkleur gaat. Bedankt dat je eerder bent weggebleven uit mijn draden, wil je zo goed zijn mij te verlossen van je dreigende aanwezigheid en NOOIT contact met mij te zoeken? Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 11:40. |
|
|
|
|
|
|
#687 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toch weiger ik te geloven dat alle gestudeerde witte mensen per definitie leugenaars zijn. Het vreemde is dat ik mij steeds op de Europese bronnen en schrijvers heb gericht, maar dat men gewoon doof blijft voor mijn bronnen en aanwijzingen. Mijn onderzoek is begrensd: (1500-1789) De adel die ik onderzoek is de geboren adel, de echte adel, de oudste adel, de blauw bloed adel die teruggaat tot de late Middeleeuwen. Deze groep heeft zich altijd afgezet tegen de nieuwe adel, toogadel etc. Blauw bloed verwijst naar blauwe mannen, zwarte Europeanen in de middeleeuwen, afstammelingen van de Grimaldi Mens en de Garamantes. Verder breng ik blauw bloed in verband met de vele, vele afbeeldingen, sieraden, kunstvoorwerpen, fonteinen, literaire verwijzingen, familienamen, heraldiek met Moren. Vervolgens zijn er de persoonsbeschrijvingen die aangeven dat adellijke en koninklijke personen zwart en bruin in uiterlijk waren. Het betreft een gefixeerd mulattenras, met een zwarte of bruine huid, met soms witte, Aziatische of Afrikaanse gezichtstrekken, die onderling huwden en neerkeken op het grauw, de witten. De reden waarom ik reageer is dat velen mijn draden lezen, niet inloggen, maar mijn theorie overnemen op hun eigen blogs, site's, schoollessen etc. Door mij hier als een kudde koeien tegen te spreken, of te beledigen of te bespotten dragen jullie bij aan mijn succes want zwarten die meelezen weten ook iets van het dagelijks racisme en het neerkijken op zwarten in Nederland en Belgie. Ze weten dat Belgen handenafhakkers waren. Dus met dank! |
|
|
|
|
|
|
#688 |
|
Banneling
|
![]() [Jan de Oude, half gewit met sterke subnasale prognastie, een kenmerk van de klassieke Afrikaan, zeer sterk bij vele leden van de Oranje-Nassau familie, tot in de negentiende eeuw.] Zoals jullie zien is het vandaag eindelijk gelukt, ik heb een nieuwe tijdelijke avatar. Deze keuze van een wit gemaakte Obama is om duidelijk te maken dat: zwarten ook als witten kunnen worden afgebeeld, met verf of Photoshop. Dat wij kunnen nadenken en debateren over de redenen, en dat mijn onderzoek te vergelijken is met het idee dat men in honderd jaar of zo gaat beweren dat Obama een witte man was. Wat zal de kritische onderzoeker over honderd jaar doen? Enkele malen trof ik bronnen waarin men zich sterk maakte voor 'het ware gelaat' van een persoon. Ergens in de 19e eeuw in een literair tijdschrift protesteert ene K. tegen de vervalste portretten van Francois van Aerssen en Graaf Johan van Nassau VI, Jan de Oude, de broer van Willem I van Oranje. Men schijnt een portret van zijn zoon te gebruiken. Graaf jan de Oude had sterke 'subnasale prognastie' en was de voorouder van Beatrix en Willem-Alexander. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 12:18. |
|
|
|
|
|
#689 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 13 november 2009 om 12:21. |
||
|
|
|
|
|
#690 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er staat overigens een foutje, 'gestuurde' moet zijn 'gestudeerde.' Vooral gestudeerde witten zijn agenten van de racistische, onderdrukkende en leugenachtige staat, en behept met witte suprematie gedachten al beweren zij het tegengestelde. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 13:06. |
|
|
|
|
|
|
#692 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
En misschien is jouw theorie niet zo vanzelfsprekend als je het zelf schijnt te vinden. Zoiets denken is, helaas, een menselijk fenomeen.
Laatst gewijzigd door Burkide : 13 november 2009 om 12:45. |
|||
|
|
|
|
|
#693 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() [Dit portret was blijkbaar de eerste in de Renaissance waarbij men het symbool van de Moor gebruikte om het blauw bloed van de zitter te verbeelden.] Dit heeft mij ervan overtuigd dat ik met de grootste idioot van dit forum te maken heb. De reden waarom ik toch reageer is vanwege de omstanders. De zwarte en gekleurde adel werd door mij gedefinieerd als 'een endogaam, gefixeerd mulattenras, waarvan sommigen meer wit, Aziatisch of Afrikaans uitzien, maar één identiteit nl blauw bloed delen.' Het woord mulat gebruik ik omdat zij zich identificeren met de Moor, een klassieke Afrikaan, of een Neger, zoals sommigen dat begrijpen. Het onderzoek dat al drie jaar duurt is gebaseerd op persoonsbeschrijvingen. Verder kan men door familierelaties afleiden dat zwarte ouders een zwart kind verwekken, zwarte kinderen komen niet uit de hemel vallen. Mensen worden als schoorsteenveger en zwartbruin beschreven maar als blonde, blauwogigen afgebeeld. Dat is een groot fucking probleem en vraagt dus om onderzoek. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 13:34. |
|
|
|
|
|
|
#694 | |
|
Burger
|
Citaat:
Wat betekende het om in die tijden als zwart bestempeld te worden? Hoe zwart was men om zwart genoemd te worden door mensen die nog nooit een echte zwarte gezien hadden? En hoe was men zo zwart geworden - is er iets bekend in de genetica ? Hoe frequent is dit verschijnsel, als er al een was? Ik ben maar een huisvrouw zonder Grote Studies, zoals U, maar ik heb de indruk dat u de essentie van uw thesis zelf hebt zoekgemaakt in dikke wolken rookgordijn. En nu ga ik de hemden van Polycarpe strijken. En ontvlekken. Heeft U iets voor lippenstift op de kraag? Is het wel lippenstift? Is het wel echt rood? Hoe komt dat daar? Polycarpe weet het niet. IK trek geen voorbarige conclusies, IK niet. Uw Jeaninne
|
|
|
|
#695 |
|
Burger
|
Ze doen het nog steeds. België, als klein landje, komt er niet goedkoop vanaf en wordt door alle grote met de vinger gewezen als koloniale misdadiger. Door het verhaal over Leopold II te benadrukken, helpt men mee de misdaden van de Franse, Engelse en Nederlandse kolonialen te verbergen.
Uw Jeaninne (het strijkijzer warmt op)
|
|
|
#696 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() [Een Moor door Jurriaan van Streeck] Lieverd, de schilderijen met Moren vanaf 1120 bewijzen dat men goed wist hoe een pikzwarte Afrikaan eruit zag. Genetica is vooralsnog out of the question want Beatrix bv. leeft haar leven omringd door vijanden die haar DNA willen gebruiken om te bewijzen dat ze niet afstamt van koning Willem I, en dus illegaal op de troon zit. Kan je voorstellen; eerst een illegale Somalische als parlementslid en nu een illegale koningin van Duitschen bloede! Zoek Courtney(1996) een dikke biografie over Isabelle de Charriere (1740-1805) waarin je veel kan lezen over baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam, gehuwd met de kleindochter van Cornelis van Aerssen van Sommelsdijck, gouverneur van Suriname; Anna Margaretha van Aerssen. Haar oma was een Franse Markiezin Marguerite Du Puy Montbrun; van beide geen portret aangemeld: VREEMD! De Charriere, Belle van Zuylen voor ons Ollanders, schreef een heel gedicht A son teint noir et basané (1776) over baron Maasdam, vergelijkt hem met de oorlogsgod Mars, brun et hale, die de voorkeur geniet van Cythere, boven de blonde Apollo, dat kleur niets zegt over merites. James Boswell, Schotse edele, een neef van Anna Margaretha, huwelijkskandidaat van Belle van Zuylen, beschrijft zichzelf als zwart, wordt in zijn bio beschreven als 'swarthy, with black hair and black eyes,' schrijft over zijn nicht: Mrs Maasdam black as chimney en over haar man, gouverneur van de staatse troepen in de Zuidelijke Nederlanden; Her husband chimney sweeper. Schilderijen van een andere tak van de familie Van Aerssen door Van Mierevelt tonen vreemde zwarte en gekleurde gezichten, niet allemaal Afrikaans, maar ook enorme neuzen en krullend haar. De oma van de gouverneur, Van Borre, oogt echter erg Afrikaans met kroes haar. Afbeeldingen in het Iconografisch Bureau te Den Haag. Begrijp je nu waarom ik dit onderzoek begon naar zwarte adel en koningen? Maak je geen zorgen, mijn onderzoek is niet voor de gestudeerde achterlijke, racistische elite; immmers de meerderheid der mensheid heeft geen universitaire titel. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 13 november 2009 om 14:15. |
|
|
|
|
|
|
#697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op basis van deze fragmenten uit uw bijdrage kom IK tot de conclusie dat ik inderdaad maar beter NOOIT contact met u kan zoeken. "Zieke geest", zei u? Edit: 1. ik zou u eveneens willen verzoeken omgekeerd NOOIT contact met mij te zoeken, OK? 2. de enveloppe met daarin het verzoek ù te ondervragen ingeval van mijn 'verdacht overlijden' is klaar.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 13 november 2009 om 14:54. |
|
|
|
|
|
|
#698 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Amaaai, da's straf.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#699 |
|
Banneling
|
Waarde Confraters, Geachte Heren,
Zeer onlangs opperde één mijner assistenten de gedachte om onze inspanningen inzake het volledig herschrijven van de Geschiedenis voor wat onze Edelen betreft, niet enkel te beperken tot onverdroten studie en het op papier stellen van onze bevindingen, doch om tevens zelf het initiatief te nemen tot het instellen van een gans nieuwe adel, ter vervanging van het inmiddels al te fel verbleekt residu van de oude. Daartoe zullen wij derhalve eigenhandig adellijke titels verlenen aan degenen die daadwerkelijk aan de vereisten en kenmerken van Edel Bloed voldoen, en het aldus verdienen om onze Nieuwe Leidende Hogere Klasse te zijn, nu en in de toekomst. Ik ben van mening dat U dit initiatief niet ongenegen kunt zijn, temeer daar velen onder U ongetwijfeld in aanmerking komen voor het verkrijgen van een adellijke titel. Wij zullen ons niet inlaten met de lagere titels : om snel een gans nieuwe generatie Edelen te kunnen tot stand brengen, voorzien wij slechts vijf titels, allen erfelijk, en louter in het Frans, om ze meteen de gepaste standing te verlenen. Deze zijn met name : • Comte (et Comtesse) • Duc (et Duchesse) • Prince (et Princesse) • Roi (et Reine) • Empereur (et Impératrice) Er wordt, benevens de titel zelve, aan de gegadigden vanzelfsprekend evenzeer een naam verleend met meerdere kleine d’s en verscheidene fioritures in optie. De kandidaten dienen, na betaling van een nader te bepalen doch niet onaanzienlijk inschrijvingsrecht, voor te leggen : • Een Certificaat van Zwartheid (desgewenst bij onszelf te verkrijgen, tegen een passend prijsje), een voldoende donkerheid van kleur aantonend op het ogenblik van de aanvraag. Twee weekjes Nice vooraf kunnen volstaan. • Een pasfoto met tekenen van kroezelhaar, en niet enkel onder de oksels. Het gebruik van Adobe Photoshop is niet expliciet verboden. • Een Getuigschrift dat men, in avondkledij, Frère Jacques kan spelen op piano of clavecimbel. • Een abonnement bij de Haute Coiffure Française. • Vers ondergoed, van een goed merk. • Een polshorloge van Cartier of Emile Péquignet. • Rijlaarzen in zacht leder, met bijhorende polo-uitrusting. • Een Range Rover inhoudend Italiaanse jachtgeweren en enkele golfclubs. • Een verzorgde snor of baard (dames kunnen volstaan met een hoog opgezet kapsel). • Een bewijs dat men zich veelvuldig kan voortplanten, binnen en buiten de schreef. Een identiteitskaart is niet nodig (men krijgt toch een nieuwe naam) en een Bewijs van Goed Gedrag en Zeden is niet gewenst en ook niet echt een voordeel. Mondelinge of schriftelijke examens zijn voorzien, maar men hoeft er niet aan deel te nemen : men krijgt de nodige punten tersluiks. Lichamelijke proeven zijn niet voorzien : men moet evenwel kunnen aantonen dat men een menigte kan toewuiven, ogenschijnlijk geïnteresseerd naar een technische uitleg kan luisteren, een slap handje kan geven, houterig kan staan of zitten, en een tekst kan voorlezen zonder te begrijpen waarover het gaat. Er zijn geen taalvereisten ; aan bekakt Frans heeft men voldoende om de ganse hiërarchie te doorlopen. Ik ben de mening toegedaan, Waarde Confraters, Geachte Heren, dat voornoemd initiatief een doorslaggevende bijdrage betekent tot onze gezamenlijke inspanningen. Het is bovendien hoogst waarschijnlijk dat het nadien voor sommige confraters niet meer nodig zal zijn om hier eindeloze en steeds dezelfde reeksen foto’s te plaatsen ten bewijze van wat al eeuwen voor de hand ligt, zodat Zij uiteindelijk ook eens de tijd zullen hebben om aan een eigen en zelfs min of meer normaal leven te beginnen. Ik verblijf inmiddels, met een Wees Gegroet en met een Hoge Achting waarvan U de omvang nauwelijks kunt vermoeden, Dr. Ir. Prof. (bref, zegt U maar gewoon) Hallebarde |
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oef!
|
|
|
|