![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
|
![]() er op kloppen telt niet
ik snap niet goed wat dit voorstel inhoudt, zoals iemand hierboven al schreef betalen we door de aanschaf van benzine sowieso al per kilometer. lijkt me eerder dat dit voorstel meer van hetzelfde is, met als enig verschil dat dit psychologisch misschien meer de ogen doet opengaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
|
![]() Als het louter om een vaste prijs per kilometer is, ja, dan is de huidige brandstofprijs al een kilometerheffing die ook eco is.
Kilometerrijden heeft wel z'n voordeel als het afgestemd is op plaats en tijdstip: dus duurder op te drukke momenten en drukke plaatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien wel, iets anders helpt in elk geval niet meer in Belgie.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Degenen die het meest getroffen zullen worden zijn diegenen die voor hun beroep moeten rijden. En die gaan het ofwel aftrekken van hun belastingen, ofwel doorrekenen aan hun klanten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
DUs weer een asociale maatregel.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 14 november 2009 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Als het de overheid ernstig is, dan is een KM heffing de slechts mogelijke oplossing. Ik met mijn 2 PKke betaal evenveel dan iemand met een 6 liter. Bij accijnzen op brandstof betaal je meer per KM als je wagen meer verbruikt. Ik vrees echter dat de transporteurs dit allemaal zullen doorrekenen aan de klanten (aan ons dus), wij zullen het gelag, zoals steeds, dubbel kunnen betalen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
Op het Duitse nieuws spraken ze van 1,4 cent (per x/y kilometer) voor de zuinigste mini´s tot 14,6 cent voor de "zwaarste" voertuigklasse. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat klinkt iets logischer maar ik zie nog altijd veel verschil met een verhoging op de taksen op brandstoffen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
Als je naar Antwerpen naar Brussel pendelt en 2x 40km/dag betaal je met de auto nu 40*200*2 = 16000km, of 1000euro verbruik... En wordt uw rekening dan 1500euro...verbruik. Uw variabele kostprijs stijgt met 50% wat een interessant gegeven is. Als je vergelijkt met de trein ga je minder appels met peren vergelijken, je zult al iets meer een appel met een appel vergelijken. De variabiliteit laat ook toe dat je 50% meer uw gedrag gaat moduleren ... Want je gaat dus inderdaad rekenen met 10euro/100km ipv 6euro/100km Dus uw rit wordt duurder, terwijl hij altijd al zo duur geweest is, maar omdat je uw vaste kost in één keer betaalt heb je nooit zo gerekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik voorzie dat miljoenen mensen het systeem simpel zullen uitschakelen. Daar zullen dan waarschijnlijk boetes op komen maar, als miljoenen het elke dag doen, hoe gaan ze die boetes dan innen?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Die km heffing is een regelrechte gruwel, het einde van transport, goederen, diensten , werken en de volledige auto sector.
Bovendien een wakend oog die al je bewegingen in kaart zet. Een aanslag op de vrijheid en privacy.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
Toch als het echt een slimme kilometerheffing wordt, ik denk toch wel dat navenant classificatie van de aard weg: snelweg/autoweg 2+2/hoofdverbindingsweg/bepaalde secundaire wegen/... hun kilometerprijzen gaan bepalen. (met degelijke GPS-navigatie-software mogelijk) Het groot probleem in Be is nu dat vele hoofd- en verbindingswegen als vlot alternatief (voor kortere afstanden) voor de snelweg, tot smallere secundaire wegen gedegradeerd zijn met versmallingen, verdrijvingsarceringen, midden-eilandjes en de hele reutemeteut. Die wegen zullen ze dan terug "vlotter" moeten maken... In Nederland is dat niet zo, die hebben al vele 1+1-vakswegen als autoweg ingericht waar men tot 100 kmh mag. ![]() Ref: 1+1 landelijke wegen tot 100 én 80 kmh verboden voor kwetsbare weggebruikers: http://www.vvn-altena.nl/SiteContent...mber=57&type=2 Citaat:
Gewoon zoals het in de Be-wegcode onder artikel 11 voorzien is, of ze moeten het aanpassen zoals in Nederland... http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art11 Laatst gewijzigd door Micele : 16 november 2009 om 11:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.219
|
![]() 't zal toch wel interessant zijn om te zien hoe dat technisch allemaal gaat volgen.
Laatst gewijzigd door Zucht : 16 november 2009 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Citaat:
Deze stelling klopt absoluut wel. Je moet net die drukke periode zwaarder belasten zodat mensen die op dat ogenblik alternatieven hebben, of makkelijk hun verplaatsing kunnen uitstellen, te laten betalen voor die keuze. Want het gevolg van toch in de piek te rijden is dat ze ervoor zorgen dat andere mensen, die geen alternatief hebben en die hun verplaatsing niet kunnen verschuiven in de tijd, meer tijd verliezen door in een langere file te staan. Dus wat is het gevolg van een (hogere) heffing in de piek; mensen die het kunnen vermijden de piek en mensen die de piek niet kunnen vermijden, staan in een kortere file; goed zo! Dit kan je trouwens niet regelen met een brandstoftaks; net als uitlaatgassen die lokale luchtkwaliteit beïnvloeden (fijn stof, NOx). Het argument van infrastructuur is ongegrond (cfr. aanzuigeffect). Akkoord als het over bottlenecks gaat, maar niet systematisch Eigenaardig (hoewel...) dat LDD dit omdraait...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
|
![]() |
![]() |