Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2009, 00:32   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Men zou eens naar de oorzaken van de files kunnen kijken, de befaamde flessenhalsen bv.
En het doorlopend afsluiten van uitvalswegen.
Ook het wegnemen van alle parkeerplaatsen op de normale straten.

Dit alles zou wel eens een file kunnen veroorzaken nietwaar?


En dan....dat taxeren.

Dat is maffia politiek.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 02:27   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Men zou eens naar de oorzaken van de files kunnen kijken, de befaamde flessenhalsen bv.
En het doorlopend afsluiten van uitvalswegen.
Ook het wegnemen van alle parkeerplaatsen op de normale straten.

Dit alles zou wel eens een file kunnen veroorzaken nietwaar?


En dan....dat taxeren.

Dat is maffia politiek.
Dat is té ver gezien Mambo....

Geen specialiteit wat betreft de verkeersspecialisten in dit land....

Neem nu simpel een rotonde.....dé filecreërder bij uitstek aangezien iederéén aan elke kant van een rotonde volledig tot stilstand komt....

En de rapste en de roekelooste is er het eerste op....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:36   #43
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Gaat heel leuk.

Het systeem zoals nu voorgesteld bestaat uit een GPS ontvanger die de positie van de auto bepaalt en deze doorstuurt via een GSM naar een centrale die automatisch het verschuldigde bedrag aanrekent.

1) GPS berust op het signaal van satellieten om zijn positie te bepalen. Om die satellieten te kunnen ontvangen mogen er liefst geen obstakels zijn tussen satelliet en ontvanger. Indien er geen signaalontvangst is kan de GPS de positie dus niet bepalen. In steden met hoge gebouwen is dat dus dikwijls problematisch. Men kan dus onmogelijk eisen dat je GPS de correcte plaatsbepaling geeft.
De GPS is ontworpen als een systeem waarmee je je positie kan bepalen overal ter wereld. Niet als een systeem om mensen te controleren.
Wijze van omzeilen:
Signalblocker: Je zendt zelf een signaal uit op de frequentie van de GPS signalen.
Kooi van Faraday.
Sabotage GPS antenne.

2) GSM gebruikt masten voor zijn communicatie. Het GSM systeem is zo ontworpen dat slechts een aantal GSM's aangesloten kunnen zijn per mast. Wanneer er meer GSM's zijn dan de mast aankan heb je simpelweg geen ontvangst. Om dit op te lossen moet men meer masten per oppervlak plaatsen. In steden is dit het geval. Als alle auto's ook een GSM krijgen gaat men een hele hoop masten moeten toevoegen. Op zich geen probleem aangezien de zakken van de Belgische staat diep zijn.
Maar ook GSM is op dezelfde manieren te omzeilen als GPS.
Maar er is een grote maar namelijk: De politie gaat controleren of je het systeem wel hebt aanstaan. Men gaat dus kijken of de GSM wel degelijk signalen verzendt. Het leuke is echter dat GSM beveiligd is tegen afluisteren. De politie kan dus enkel controleren of je GSM uitzend, niet wat hij uitzend. Die beveiliging is ook nodig omdat je anders op iemand anders zijn rekening gaat kunnen rijden mits je de nodige aanpassingen doet.

Met andere woorden indien men de verkeersbelasting afschaft ben ik een grote voorstander van dit systeem.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 17 november 2009 om 18:39.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:39   #44
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Gaat heel leuk.

Het systeem zoals nu voorgesteld bestaat uit een GPS ontvanger die de positie van de auto bepaalt en deze doorstuurt via een GSM naar een centrale die automatisch het verschuldigde bedrag aanrekent.

1) GPS berust op het signaal van satellieten om zijn positie te bepalen. Om die satellieten te kunnen ontvangen mogen er liefst geen obstakels zijn tussen satelliet en ontvanger. Indien er geen signaalontvangst is kan de GPS de positie dus niet bepalen. In steden met hoge gebouwen is dat dus dikwijls problematisch.
De GPS is ontworpen als een systeem waarmee je je positie kan bepalen overal ter wereld. Niet als een systeem om mensen te controleren.
Wijze van omzeilen:
Signalblocker: Je zendt zelf een signaal uit op de frequentie van de GPS signalen.
Kooi van Faraday.
Sabotage GPS antenne.

2) GSM gebruikt masten voor zijn communicatie. Het GSM systeem is zo ontworpen dat slechts een aantal GSM's aangesloten kunnen zijn per mast. Wanneer er meer GSM's zijn dan de mast aankan heb je simpelweg geen ontvangst. Om dit op te lossen moet men meer masten per oppervlak plaatsen. In steden is dit het geval. Als alle auto's ook een GSM krijgen gaat men een hele hoop masten moeten toevoegen. Op zich geen probleem aangezien de zakken van de Belgische staat diep zijn.
Maar ook GSM is op dezelfde manieren te omzeilen als GPS.
Maar er is een grote maar namelijk: De politie gaat controleren of je het systeem wel hebt aanstaan. Men gaat dus kijken of de GSM wel degelijk signalen verzendt. Het leuke is echter dat GSM beveiligd is tegen afluisteren. De politie kan dus enkel controleren of je GSM uitzend, niet wat hij uitzend. Die beveiliging is ook nodig omdat je anders op iemand anders zijn rekening gaat kunnen rijden mits je de nodige aanpassingen doet.

Met andere woorden indien men de verkeersbelasting afschaft ben ik een grote voorstander van dit systeem.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

Laatst gewijzigd door rikbe : 17 november 2009 om 18:40.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:46   #45
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Mja k had eigenlijk beter mijn mond gehouden. Want ik zou echt graag dat systeem ingevoerd zien.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 19:49   #46
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mja k had eigenlijk beter mijn mond gehouden. Want ik zou echt graag dat systeem ingevoerd zien.
Dan ga ik meer chokolade eten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 21:24   #47
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

(...)
Een hogere heffing tijdens het spitsuur is pure Kafka, aangezien de overheid de files eerst heeft veroorzaakt door jaren onvoldoende te investeren in weginfrastructuur. (...)





Deze stelling klopt absoluut wel. Je moet net die drukke periode zwaarder belasten zodat mensen die op dat ogenblik alternatieven hebben, of makkelijk hun verplaatsing kunnen uitstellen, te laten betalen voor die keuze. Want het gevolg van toch in de piek te rijden is dat ze ervoor zorgen dat andere mensen, die geen alternatief hebben en die hun verplaatsing niet kunnen verschuiven in de tijd, meer tijd verliezen door in een langere file te staan.
Dus wat is het gevolg van een (hogere) heffing in de piek; mensen die het kunnen vermijden de piek en mensen die de piek niet kunnen vermijden, staan in een kortere file; goed zo!
(...)
Eigenaardig (hoewel...) dat LDD dit omdraait...
Ik denk dat je het argument niet helemaal goed mee hebt.

Het punt dat LDD maakt is dat de overheid fileverkeer aangrijpt om extra geld te gaan verdienen, terwijl dat een probleem is dat jaar na jaar erger wordt in hoofdzaak omdat ze verzuimt, om niet te zeggen weigert eraan te verhelpen.

En nu de overheid geld kan verdienen aan files valt elke motivatie om ze op te lossen, of tenminste te verminderen weg. Meer nog: extra files creëren wordt een lucratieve zaak.

Je moet me verder eens iemand in dit land zoeken die niet weet dat het elke dag in de spits een ramp is op alle wegen naar Brussel of naar Antwerpen, en naar zowat alle centra en op ongeveer al de rest daartussen en zomaar voor zijn plezier daar gaat tussen staan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 22:05   #48
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De Nederlandse regering is het eens geraakt over de invoering van de kilometerheffing. Naar mijn bescheiden mening is dit een totaal ondemocratische maatregel ongeacht het feit dat hij in een democratisch bestel is tot stand gekomen: de fiscus heeft mij niet continu in de gaten te houden als ik mij met de auto verplaats! Wat denken jullie hierover?
1° De rijtaks valt weg!-> niet het bezit, wel het gebruik wordt belast-> toch niks verkeerd mee?

+ als je GSM hebt: dan weet elke dienst waar je bent - misschien beter daar eens over nadenken!!!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 22:53   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Gaat heel leuk.

Het systeem zoals nu voorgesteld bestaat uit een GPS ontvanger die de positie van de auto bepaalt en deze doorstuurt via een GSM naar een centrale die automatisch het verschuldigde bedrag aanrekent.

1) GPS berust op het signaal van satellieten om zijn positie te bepalen. Om die satellieten te kunnen ontvangen mogen er liefst geen obstakels zijn tussen satelliet en ontvanger. Indien er geen signaalontvangst is kan de GPS de positie dus niet bepalen. In steden met hoge gebouwen is dat dus dikwijls problematisch. Men kan dus onmogelijk eisen dat je GPS de correcte plaatsbepaling geeft.
De GPS is ontworpen als een systeem waarmee je je positie kan bepalen overal ter wereld. Niet als een systeem om mensen te controleren.
Wijze van omzeilen:
Signalblocker: Je zendt zelf een signaal uit op de frequentie van de GPS signalen.
Kooi van Faraday.
Sabotage GPS antenne.

2) GSM gebruikt masten voor zijn communicatie. Het GSM systeem is zo ontworpen dat slechts een aantal GSM's aangesloten kunnen zijn per mast. Wanneer er meer GSM's zijn dan de mast aankan heb je simpelweg geen ontvangst. Om dit op te lossen moet men meer masten per oppervlak plaatsen. In steden is dit het geval. Als alle auto's ook een GSM krijgen gaat men een hele hoop masten moeten toevoegen. Op zich geen probleem aangezien de zakken van de Belgische staat diep zijn.
Maar ook GSM is op dezelfde manieren te omzeilen als GPS.
Maar er is een grote maar namelijk: De politie gaat controleren of je het systeem wel hebt aanstaan. Men gaat dus kijken of de GSM wel degelijk signalen verzendt. Het leuke is echter dat GSM beveiligd is tegen afluisteren. De politie kan dus enkel controleren of je GSM uitzend, niet wat hij uitzend. Die beveiliging is ook nodig omdat je anders op iemand anders zijn rekening gaat kunnen rijden mits je de nodige aanpassingen doet.

Met andere woorden indien men de verkeersbelasting afschaft ben ik een grote voorstander van dit systeem.
Volgens mij gaan ze heel zeker het impulssignaal van de electronische snelheidsmeter mee aan de GPS-ontvanger koppelen, wanneer de GPS-ontvangst dan te zwak is of helemaal uitvalt (bvb tunnel) rekent hij gewoon de afgelegde afstand verder. De betere GPS-navigatietoestellen hebben dat allemaal. (De klassieke raamplakkers-GPS meestal niet)

Dus dat zal je ook nog moeten "saboteren", en ik heb het gevoel dat ze de GPS-antenne zodanig gaan uitvoeren, dat die van alle mogelijke richtingen ontvangen kan (eventueel meer als 1 antenne), ik denk dat je zowat al je vensters zal moeten inkooien..., en wie weet je bumpers, voor en achter ook...

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2009 om 22:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 12:32   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgens mij gaan ze heel zeker het impulssignaal van de electronische snelheidsmeter mee aan de GPS-ontvanger koppelen, wanneer de GPS-ontvangst dan te zwak is of helemaal uitvalt (bvb tunnel) rekent hij gewoon de afgelegde afstand verder. De betere GPS-navigatietoestellen hebben dat allemaal. (De klassieke raamplakkers-GPS meestal niet)
Hoe gaat men dan bepalen of men in het buitenland of in een niet betalende zone rijdt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus dat zal je ook nog moeten "saboteren", en ik heb het gevoel dat ze de GPS-antenne zodanig gaan uitvoeren, dat die van alle mogelijke richtingen ontvangen kan (eventueel meer als 1 antenne), ik denk dat je zowat al je vensters zal moeten inkooien..., en wie weet je bumpers, voor en achter ook...
Indien dat het geval zou zijn plaats je gewoon een signalblocker. Een apparaatje dat een ruissignaal uitzend op dezelfde frequenties als de GPS satellieten. Daar kan men niets tegen doen.

Zo'n apparaatje kan je trouwens zelf gemakkelijk maken mits rudimentaire kennis van elektronica.

Soit ik hoop echt dat het systeem er komt. Zijn we van de belastingen op auto's vanaf.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 november 2009 om 12:42.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:37   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoe gaat men dan bepalen of men in het buitenland of in een niet betalende zone rijdt?
Zijn er tunnels of hoge gebouwen direct aan de weg bij grensovergangen ?

Citaat:
Indien dat het geval zou zijn plaats je gewoon een signalblocker. Een apparaatje dat een ruissignaal uitzend op dezelfde frequenties als de GPS satellieten. Daar kan men niets tegen doen.
Dan moet je, euhm bvb, het gecodeerde controle-signaal dat regelmatig van "de centrale" komt en waar uw kastje op moet antwoorden zonder fouten (waarin eventueel het afstandsignaal zit, gemoduleerd ofzo) vlot laten passeren en een selfcheck laten doen op alle functies...

Citaat:
Zo'n apparaatje kan je trouwens zelf gemakkelijk maken mits rudimentaire kennis van elektronica.
In D bestaat de Autobahnmaut voor vrachtwagens, al van gekraakte kastjes of systeem gehoord ?
Er bestaan nog 3 controles naast de automatische controle, lees enkel de automatische controle...
http://de.wikipedia.org/wiki/LKW-Mau...er_Mautzahlung

Citaat:
Soit ik hoop echt dat het systeem er komt. Zijn we van de belastingen op auto's vanaf
Voor mij is het ook zeer positief, met mijn zwaarste verkeerstaks-auto (2,5 l) doe ik amper 6000 km/jaar, en daarvan nog 80 % in het buitenland. Dus voor die dikke 1000 km/j in Be betaal ik volle pot.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2009 om 18:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 20:33   #52
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
:
In D bestaat de Autobahnmaut voor vrachtwagens, al van gekraakte kastjes of systeem gehoord ?
Er bestaan nog 3 controles naast de automatische controle, lees enkel de automatische controle...
http://de.wikipedia.org/wiki/LKW-Mau...er_Mautzahlung
Dat is een ander systeem dan men hier wil invoeren.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 11:04   #53
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Duitsland raadt het kmheffen af, wegens te veel problemen en meer kosten dan inkomsten. Zie kranten van vandaag.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 11:56   #54
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Duitsland raadt het kmheffen af, wegens te veel problemen en meer kosten dan inkomsten. Zie kranten van vandaag.

Als je de heffing per km zo hoog maakt als in Nederland, verdienen ze er meer dan genoeg aan.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 12:42   #55
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat je het argument niet helemaal goed mee hebt.

Het punt dat LDD maakt is dat de overheid fileverkeer aangrijpt om extra geld te gaan verdienen, terwijl dat een probleem is dat jaar na jaar erger wordt in hoofdzaak omdat ze verzuimt, om niet te zeggen weigert eraan te verhelpen.

En nu de overheid geld kan verdienen aan files valt elke motivatie om ze op te lossen, of tenminste te verminderen weg. Meer nog: extra files creëren wordt een lucratieve zaak.

Je moet me verder eens iemand in dit land zoeken die niet weet dat het elke dag in de spits een ramp is op alle wegen naar Brussel of naar Antwerpen, en naar zowat alle centra en op ongeveer al de rest daartussen en zomaar voor zijn plezier daar gaat tussen staan.
Hebt gij eigenlijk wel gelezen wat ik heb geschreven?
1. de overheid doet er wel iets aan: rekeningrijden
2. Het idee om meer files op te wekken om meer inkomsten te krijgen, is gewoon absurd (of "kafka" zoals den dikke het altijd zo mooi zegt)
3. Weten is één ding, gedrag aanpassen een ander. Iemand die veel tijd heeft, die vindt het minder erg om wat aan te schuiven; als je het tijdsverlies dat die persoon andere mensen aandoet door daar toch te staan omzet in een geldkost (dus taks), zal-ie wel 2 keer nadenken.

wat LDD (en touring ook trouwens) doen, is plat populistisch. Rekeningrijden is een goede maatregel, als je de moeite neemt om uit te zoeken hoe het werkt; maar door het lekker eenvoudig voor te stellen kan je het verdraaien tot "die verdraaide politiekers in Brussels zitten weeral in ons zakken"

Tja...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 12:49   #56
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hebt gij eigenlijk wel gelezen wat ik heb geschreven?
1. de overheid doet er wel iets aan: rekeningrijden
2. Het idee om meer files op te wekken om meer inkomsten te krijgen, is gewoon absurd (of "kafka" zoals den dikke het altijd zo mooi zegt)
3. Weten is één ding, gedrag aanpassen een ander. Iemand die veel tijd heeft, die vindt het minder erg om wat aan te schuiven; als je het tijdsverlies dat die persoon andere mensen aandoet door daar toch te staan omzet in een geldkost (dus taks), zal-ie wel 2 keer nadenken.

wat LDD (en touring ook trouwens) doen, is plat populistisch. Rekeningrijden is een goede maatregel, als je de moeite neemt om uit te zoeken hoe het werkt; maar door het lekker eenvoudig voor te stellen kan je het verdraaien tot "die verdraaide politiekers in Brussels zitten weeral in ons zakken"

Tja...

De overheid kan ook andere maatregelen neme maar die kosten geld. Gemakshalve zullen ze weeral dezelfde groep uitmelken.

Nu al betalen we voor onze brandstoffen meer taksen en BTW dan dat de brandstof kost, en nog is het niet genoeg. En de regering is er zich van bewust dat we onze wagen nodig hebben, (ondanks de dure brandstoffen verleden jaar, werd er niet minder gereden).
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 13:45   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is een ander systeem dan men hier wil invoeren.
Idd, maar de context is wel jouw "signalblocker".

Laatst gewijzigd door Micele : 19 november 2009 om 13:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 13:57   #58
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De overheid kan ook andere maatregelen neme maar die kosten geld. Gemakshalve zullen ze weeral dezelfde groep uitmelken.

Nu al betalen we voor onze brandstoffen meer taksen en BTW dan dat de brandstof kost, en nog is het niet genoeg. En de regering is er zich van bewust dat we onze wagen nodig hebben, (ondanks de dure brandstoffen verleden jaar, werd er niet minder gereden).
zover ik begreep is het een verschuiving van belasting, dus een netto-operatie; dus weg inschrijvingstaks en jaarlijkse taks en hallo nieuwe eerlijke activiteitsgebonden taks.

(Dit is het punt waarop het halve forum zegt: "dat gelooft ge toch zelf niet"; waarop ik dan zucht en het zo laat. Weet ge, ik zal nu al zuchten: *zucht*)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 18:20   #59
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, maar de context is wel jouw "signalblocker".
Die GPS signalblocker ging over het belgische/nederlandse systeem.
Als je wil kan ik ook tekst en uitleg geven over hoe je het Duitse systeem moet omzeilen. Dat moet je op een andere manier doen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 november 2009 om 18:20.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 18:30   #60
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Regering ... ja, maar nu nog de Nederlanders.

Geert organiseert een officieus referendum:

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=2342&Itemid=1
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be