Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 11:45   #781
Theodule Npetomana
Vreemdeling

Theodule Npetomana's schermafbeelding

Standaard �* Hallebarde, de mes terres d'exil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ziet u mannen, d�*t is nu eens een graad van wellevendheid en dankbaarheid die mij weet te ontroeren. D�*t is de enige echte noblesse.

U zou daar beter allen een voorbeeld aan nemen.
Ma chère et tendre amie Hallebarde,

Je souffre de vous sçavoyr dans la peyne et l'incertitude, car je ne vous ay point mandé de mes nouvelles depuis mon anoblissement, et je languis de vous sçavoyr si éloignée.
Prince du sang, et enhardi de ma Haulte Naissance, j'ai cru devoir exercer mon droict des Grandes Entrées et je me sçuys présenté �* la Cour de Laeken lors du Grand Lever de S.M. le Roy.
Élas, ma doulce amie, je fus esconduict par M. le Grand Chambellan, livré aux exempts de la Police Frontalière comme un rôturier, poussé dans un carrosse, et par lettre de cachet je me trouve cejourd'huy exilé sur mes Terres d'Afrique.
J'ay eu le playsir de fayre cognoistre �* ma famille le Grand Bonheur de leur anoblissement et du noble estat qui est le leur et que je vous dois, ils vous saluent.
Toutefois, je me trouve icy dans de menues difficultés pécuniayres et et fault que je sois très convaincu des sentiments et bontés que vous avez pour moy pour vous oser supplier, entre personnes de qualité, de me mander quelques centaines d'euros seulement, pas Westerne Union pour que je puisse tenir mon rang dans mes terres d'exil.

vostre Prince Philippe-Théodule qui vous embrasse
Oud 19 november 2009, 20:36   #782
polycarpe B. Brisset
Burger

polycarpe B. Brisset's schermafbeelding

Standaard Bloedpens is Zwarte Pens

Geleerde Collegae,

Mijn echtgenote Jeaninne heeft hedenavond een belachelijke belangrijke bijdrage gedaan tot het corpus van kennis die wij hebben opgebouwd inzake de "blue blood is black blood" problematiek.

Hebben wij er al aan gedacht dat de lelijke roze varkens wellicht albino's zijn van de originele mooie zwarte varkens, en dat die door eurocentrisch uittelen door de lagere klassen, het grauw, wellicht de originele, nobele, betere zwarte varkens verdreven hebben? Roze beesten bestaan niet in de natuur, tenzij pieren. Het is onnatuurlijk.

Wij hebben de daad bij het woord gevoegd en het zwarte varken passend gevierd door zwarte pens met compote te eten, die de leukodermen hypocriet bloedworst noemen. Deze waardige en authentieke schotel bewijst dat onze voorouders, die de zwarte pens hebben uitgevonden, passend eerbetoon leverden aan het zwarte varken, het zwart bloed, en de zwarte anatomie.

Prof. Polycarpe B. Brisset

Oud 19 november 2009, 21:11   #783
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 21:34   #784
Theodule Npetomana
Vreemdeling

Theodule Npetomana's schermafbeelding

Standaard Princes Victoria

Best Princes Victoria van Zweeten,

Dankzij de werk van Egmond Codfried en madam Hallebarde ben nu Prince en ik zie op foto u hebt het voor de waar nobiliteit. Ik vragen u wachten en niet zomaar de masai naar de altaar slepen. De masai niet nobel titel of hoogstend baron. Ik Prince is meer en beter en groter. Ik heb voor u in de aanbieding acht zoon u moet maar kiezen en zij al hebben schoon croon gekoopt met geld van genereuz madam Hallebard. Hier al foto van vijf. U kiezen en komen kennismaken. Kom af u kan slapen bij mij plaats genoeg al adel is familie toch niet generen. Ik hoop u ook genereus zenden euros via westren union.

Prince Philippe-Theodule
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 22 november 2009, 13:43   #785
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theodule Npetomana Bekijk bericht

Dankzij de werk van Egmond Codfried en madam Hallebarde ben nu Prince en ik zie op foto u hebt het voor de waar nobiliteit. Ik vragen u wachten en niet zomaar de masai naar de altaar slepen. De masai niet nobel titel of hoogstend baron. Ik Prince is meer en beter en groter. Ik heb voor u in de aanbieding acht zoon u moet maar kiezen en zij al hebben schoon croon gekoopt met geld van genereuz madam Hallebard. Hier al foto van vijf. U kiezen en komen kennismaken. Kom af u kan slapen bij mij plaats genoeg al adel is familie toch niet generen. Ik hoop u ook genereus zenden euros via westren union.

Prince Philippe-Theodule
Mag ik langs deze weg zijne Hoogheid Prince Philippe-Theodule danken voor zijn genereuze aanbod. Ik moet echter mededelen dat de behuizing in zijn klein kasteeltje op dit ogenbliek nogal krap is wegens ongekend succes en daarom volgende locaties voorstel om zijn gasten te ontvangen:
Kasteel van Laken, nog ruim plaatsen vrije,
Naam: Screenshot_2.png
Bekeken: 645
Grootte: 161,8 KB
Voor de meer avontuurlijke gasten heb ik een tentenkamp opgesteld op een boogscheut van het klein kasteeltje,
Naam: Screenshot_1.png
Bekeken: 705
Grootte: 200,4 KB
In de hoop U van dienst te kunnen zijn mijn hartelijke groeten,
Koppijn
Oud 22 november 2009, 16:16   #786
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Uiterst Geleerde Confraters,

Ik ben geïmpressioneerd door het onverdroten Onderzoekswerk dat U alhier verricht. De Wetenschap wordt hier vooruitgestuwd met vereende krachten.

Over het Pays Noir heb ik een thesis gepubliceerd alhier.

Het zal U verdrieten te weten dat de zwarte bewoners door een gruwelijke genocide zijn omgekomen, verpletterd onder obussen. Dit verklaart hun schaarste.

Academische groeten

Wetenschapsman, Egyptoloog
Waarde Professor,
Ook ik ben onder de indruk van het onderzoekswerk dat hier verricht wordt.
Maar eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat de verdienste en eer volledig aan de heer Egmond Codfried onderzoeker & schrijver uit Den Haag toe komt. Daarom mijn verzoek om hem te benoemen tot master in de Désinformation Technologie (DT). Een veelbelovende discipline met veel carrière mogelijkheden in de politiek & media. Vooral als men weet dat internet bestaat uit 50% désinformatie!
Naam: Screenshot_3.png
Bekeken: 590
Grootte: 20,8 KB
Een supporter,
Koppijn
Oud 22 november 2009, 17:04   #787
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Oorsprong van de bino's - Codfridus vindicatus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Hierboven geef ik veel bewijzen van zwarten in Europa vanaf 40.000 jaar eerder: Zoek anders in google naar: 'politics.be' 'codfried' en Grimaldi Mens, Blue Men, gefixeerd mulatten ras, Anna Boleyn.
Geleerde Vrienden,

Om de thesis van onze Geleerde Voorganger te staven, dat de sporen van onze Zwarte voorouders uitgewist zijn en dat de Blanken in feite van gefixeerde albino's afstammen, heb ik onderzoek verricht naar het uitwissen van de zwarte sporen in de Grote Literatuur.

Ik kom hierbij tot de conclusie, met onweerlegbaar bewijs, dat de literatuur inderdaad Dr. Codfried's thesis van de albino afstamming onderschrijft, en dat de sporen zijn uitgewist. Onhandig, want men can ze reconstrueren, hetgeen een Duitse Geleerde gedaan heeft.

Leest mede de originele versie van het Abendlied. Merkt op Der Wald steht schwarz. Zwart dus.

Der Mond ist aufgegangen,
Die goldnen Sternlein prangen
Am Himmel hell und klar;
Der Wald steht schwarz und schweiget,
Und aus den Wiesen steiget
Der weiße Nebel wunderbar.

Nu blijkt dat in het Duitse spraakgebied een hetze is tegen een boek door de Geleerde Axel Hacke, die heeft ontdekt dat de laatste zin van dit dichtwerk in feite is: Der weiße Neger Wumbaba en daardoor de theorie van Dr. Egmond Codfried een literaire, mogelijk mythische basis geeft. Waarom is er zo'n tegenstand? Wat weigeren de Blanken onder ogen te zien? Hun eigen literatuur en schilderkunst?

Zouden we niet beter de Codfried-thesis eindelijk erkennen, toegeven dat we bino's zijn, en een standbeeld aan onze voorvader Wumbaba oprichten?

Prof. Polycarpe Brisset
Egyptoloog, Philosooph, Autodidact, Linguïst
Kemetische Universiteit van Hotep
Oud 22 november 2009, 17:29   #788
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geleerde Vrienden,

Om de thesis van onze Geleerde Voorganger te staven, dat de sporen van onze Zwarte voorouders uitgewist zijn en dat de Blanken in feite van gefixeerde albino's afstammen, heb ik onderzoek verricht naar het uitwissen van de zwarte sporen in de Grote Literatuur.

Ik kom hierbij tot de conclusie, met onweerlegbaar bewijs, dat de literatuur inderdaad Dr. Codfried's thesis van de albino afstamming onderschrijft, en dat de sporen zijn uitgewist. Onhandig, want men can ze reconstrueren, hetgeen een Duitse Geleerde gedaan heeft.

Leest mede de originele versie van het Abendlied. Merkt op Der Wald steht schwarz. Zwart dus.

Der Mond ist aufgegangen,
Die goldnen Sternlein prangen
Am Himmel hell und klar;
Der Wald steht schwarz und schweiget,
Und aus den Wiesen steiget
Der weiße Nebel wunderbar.

Nu blijkt dat in het Duitse spraakgebied een hetze is tegen een boek door de Geleerde Axel Hacke, die heeft ontdekt dat de laatste zin van dit dichtwerk in feite is: Der weiße Neger Wumbaba en daardoor de theorie van Dr. Egmond Codfried een literaire, mogelijk mythische basis geeft. Waarom is er zo'n tegenstand? Wat weigeren de Blanken onder ogen te zien? Hun eigen literatuur en schilderkunst?

Zouden we niet beter de Codfried-thesis eindelijk erkennen, toegeven dat we bino's zijn, en een standbeeld aan onze voorvader Wumbaba oprichten?

Prof. Polycarpe Brisset
Egyptoloog, Philosooph, Autodidact, Linguïst
Kemetische Universiteit van Hotep
Waarde professor,
Als we toegeven dat we albino's zijn eindigen we in zalfjes en wondermedicijn van Afrikaanse toverdokters!
http://www.nrc.nl/buitenland/article...rika_een_vloek
http://static.rnw.nl/migratie/www.we...123-redirected
http://www.metrotime.be/nlnewsbelga....lexid=45101185
http://www.congoforum.be/ndl/nieuwsd...iteit=selected
De ontkenning van Codfried-thesis is pure zelfbescherming.
Naam: Screenshot_4.png
Bekeken: 722
Grootte: 150,1 KB
Wij willen niet zo eindigen Herr Professor.
Oud 23 november 2009, 07:35   #789
polycarpe B. Brisset
Burger

Standaard Nolite timere

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Waarde professor,
Als we toegeven dat we albino's zijn eindigen we in zalfjes en wondermedicijn van Afrikaanse toverdokters!
...
Wij willen niet zo eindigen Herr Professor.
Geleerde Collega, cher copain,

Wij kunnen niet de Ware Waarheid opofferen uit vrees in medicijnen gedraaid te worden. Zouden Newton en Einstein hun theoriëen hebben gewijzigd als ze door toverdokters werden bedreigd? Of Galilei ? Of di Wesselli?

Wij zijn hier op het spoor van een nieuw equivalent van de "Out of Africa" theorie, die Dr. Codfried zal verheffen tot de Charles Darwin van de XXIe eeuw. Wat Lucy is voor de héle mensheid, zal Wumbaba worden voor het Blanke ras. De mythische voorouder.

Aan uw vrees tot Afrikaanse pillen gedraaid te worden kunnen we wat doen, bv. burgerwachten, of veiligheidssloten, meer blauw op straat. Of we kunnen uw "geval" medicaliseren (afroiatrophobie). Maar we kunnen onze Wetenschappelijk inzichten niet laten varen en de Leukoderme Leugen laten zegevieren wegens wat gebibber.

Nolite timere!
Egyptoloog, Phyllosooph, Linguïst
Kemetische Universiteit van Hotep (Oteppe)
Oud 23 november 2009, 07:58   #790
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hehe
Oud 23 november 2009, 09:16   #791
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb deze discussie met veel aandacht gevolgd en heb zoals verwacht ook een paar opzoekingen gedaan en inlichtingen opgevraagd over de titels die worden gebruikt.

Nu doet het er niet echt toe dat men titels heeft behaald, maar wel of men met kennis van zaken spreekt.

En één zaak vind ik niet terug, namelijk de oorzaak waardoor de adel in Europa en trouwens over heel de wereld zo veel verschilt met de plaatselijke bevolking.

Het is wetenschappelijk ook bewezen dat de meeste van onze kennis over de bevolkingsverspreiding komt uit de graven van deze hooggeplaatsten.
Terwijl de plaatselijke bevolking vaak gewoon in de grond werd begraven, of zelfs niet werd begraven, werden deze edelen met veel eer begraven en vaak in graven waar de natuur zijn werk niet kon doen.

Wetenschappelijk is reeds lang bewezen dat de huidige mens afkomstig is uit Afrika en tot één groep behoord.

Ook is wetenschappelijk bewezen dat er tijdens de periode dat de Homo sapiens sapiens zijn opkomst kende er nog andere mensen soorten en rassen rondliepen op deze aardbol.
Vooral de Neanderthaler, was een beruchte concurrent van de Homo sapiens sapiens en lange tijd hebben beide samen geleefd in bepaalde regio's.
Wetenschappelijk is het nog steeds niet uitgesloten dat beide soorten zich in deze regio's gekruist kunnen hebben.

Ook het feit de de adel vaak onderling huwde en niet verlegen waren hun dochters en weduwe aan krijgsheren uit andere regio's te schenken als beloning voor de geboden hulp en het schenken van gronden uit het veroverde gebied aan deze krijgsheren een gangbaar gebruik was, heeft er zeker toe bijgedragen dat de edellieden vaak een andere afkomst hadden dan de plaatselijke bevolking.

Daarnaast was het zich toe-eigenen van de vrouwen en dochters van een verslagen vijand niet elk een gangbaar gebruik, maar waren deze vrouwen vaak ook de reden van de vele oorlogen.

Terwijl de plaatselijke bevolking zich vaak onderling vermenigvuldigde, vaak zelfs tussen nicht en neef, en zelfs ongeweten tussen (half)broer en (half)zuster en zelfs tussen vader en dochter of moeder en zoon.
Bestond er door het systeem binnen de edellieden een ver doorgedreven kruising van bloed.

Wat wel tot gevolg had, dat adel en gewone bevolking vaak totaal andere uiterlijke tekens hadden en zelfs een ander huidtype.

De gewoontes zijn verdwenen na de grote veldslagen en de ontdekking van de nieuwe wereld.
Krijgsheren die hun diensten verleenden aan heersers, werden niet meer beloond met grond in de verslagen regio's, maar in de kolonies.
En de bruidjes van de zonen werden niet meer gezocht bij edellieden die men zich wilde binden aan eigen huis.

Het werd door tijdens de koloniale tijden zelfs een schande om met iemand uit een veroverd gebied te huwen.
De vermenging van bloed onder de edellieden stopte en men begon in die kringen steeds meer onderling te huwen.
Wie tekenen had van een onderdrukte bevolking uit een kolonie deed al het mogelijke om dit te verbergen, want het was een schande om van deze bevolkingsgroepen af te stammen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn
Waarde professor,
Niet de Afrikaanse toverdokters, maar ons eigen ego en onze godsdienstige geloofsovertuigingen staat onze wetenschap in de weg.

Zo zijn er wereldwijd reeds voldoende bewijzen gevonden dat de vorige samenlevingen over grote technologische kennis moeten beschikt hebben, maar wordt dit door ons ontkent.
Zo zijn er voldoende bewijzen dat de Egyptenaren reeds over de kennis van kunstlicht moeten beschikt hebben tijdens de bouw van de piramides, maar wordt die halsstarrig ontkent, omdat het niet strookt met de BIJBEL en Thora.
Zo wordt er ontkent dat er meerdere stamvaderen van de mens zijn, omdat dit niet strookt met Thora, Bijbel en Koran, maar zijn hiervoor zelfs de bewijzen terug te vinden in deze boeken, waar de kinderen van Adam en Eva zich begeven naar de dichtstbijzijnde steden van de mensen na de uitdrijving van het aardsparadijs.
Zo zijn er bewijzen te vinden in deze boeken dat er een kruising tussen mensensoorten heeft plaats gehad, want er word een vermelding gemaakt dat de zonen van god zich vermenigvuldigden met de mensen der aarde.

De wetenschap loopt dus enkel vast op de geloofsovertuigingen van zijn broodheren en heeft enkel de keuze tussen zijn mond houden over de echte ontdekkingen, of in armoede leven en geen wetenschappelijke onderzoeken meer kunnen uitvoeren.

Da Vinci is hier het schoolvoorbeeld van, een groot wetenschapper die in zijn onderzoeken mijlen ver voor stond, maar zijn mond hield omdat zijn broodheren niet gediend waren met zijn ontdekkingen en wetenschappelijke vooruitgangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 14:30   #792
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
[...] waarom niemand je wilde theorieën ook maar een klein beetje ernstig neemt.
Niemand? Spreek jij dan namens iedereen? Hoe is dat mogelijk? Lijdt je aan waanideeen?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 14:32   #793
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ge snapt het niet he. Het ging om déze discussie, niet het hele forum.
Probeer zo concreet mogelijk je aanmerkingen te formuleren, zoniet zal ik je verder moeten negeren als onredelijk, autistisch en irrationeel.
Oud 23 november 2009, 14:44   #794
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Geleerde Collegae,

Een geschilderde afbeelding, van adel of niet, is inderdaad blanker dan de persoon zelf. Hier is Reynaldo Hahn, rond de eeuwwisseling 1900. Hoewel het "Codfried-effect" duidelijk is, gaat het hier weder om een persoon uit het grauw, en niet in de 1500-1789 periode.De observatie is zo slecht nog niet, maar de conclusie zit ernaast. Waar is het blauw bloed?

Prof. Polycarpe Bienvenüe Brisset
Historicus, Melanograaf, Egyptoloog
Niet alle zwarte en gekleurde Europeanen behoorden tot de blauw bloed adel, de hoogste, geboren adel. Niet adellijke zwarte Europeanen profiteerden van hun uiterlijk want er heerste zwarte suprematie.

Om zwarte suprematie te begrijpen dient men eerst de nu heersende witte suprematie te begrijpen en te erkennen. Dat is waar het de meeste witten, en zeker die hier tekeer gaan aan ontbreekt.

Een reden om aan te nemen dat ze zwart en gekleurd waren zijn de verschillende persoonlijke beschrijvingen als The Black Boy en chimney sweeper, maar ook het feit dat hun identiteit van blauw bloed werd gesymboliseerd door de vele pikzwarte Afrikanen, de Moren in de heraldiek en kunst.

De zwarte en gekleurde Europeanen waren nakomelingen van de Grimaldi mens, Afrikanen die zich 43000 jaar geleden zich in Europa vestigde en mogelijk tot de 19e eeuw leefden. Men kan in google lezen en afbeeldingen zien van de 'negride' Grimaldi mens. Evenals over de Garamantes die in 50BC naar Europa werden gehaald en er bleven.

Het is grote onzin om te geloven dat zwarten zomaar wit werden, waar witten duidelijk afstammelingen zijn van albino's, en zelf min of meer pure albino's zijn.

De zwarte Europeanen bleven zwart door een voorkeur voor endogamie. Hoogadellijke families, blauw bloed, werden wit door exogamie ná de Franse Revolutie.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 november 2009 om 14:52.
Oud 23 november 2009, 14:50   #795
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theodule Npetomana Bekijk bericht

Prince Philippe-Theodule
Dankzij Egmond Codfried duurt deze discussie al 40 pagina's/afleveringen. Ik voel mij de Oprah Winfrey van dit forum!

Jean Baptiste Bernadotte, Marshal van Vrankrijk, koning van Zweden en voorvader van Victoria van Zweden, door J.A. Rogers (1941) beschreven als Moors.
Oud 23 november 2009, 15:00   #796
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Geleerde Collega, cher copain,

Wij kunnen niet de Ware Waarheid opofferen uit vrees in medicijnen gedraaid te worden. Zouden Newton en Einstein hun theoriëen hebben gewijzigd als ze door toverdokters werden bedreigd? Of Galilei ? Of di Wesselli?

Wij zijn hier op het spoor van een nieuw equivalent van de "Out of Africa" theorie, die Dr. Codfried zal verheffen tot de Charles Darwin van de XXIe eeuw. Wat Lucy is voor de héle mensheid, zal Wumbaba worden voor het Blanke ras. De mythische voorouder.

Aan uw vrees tot Afrikaanse pillen gedraaid te worden kunnen we wat doen, bv. burgerwachten, of veiligheidssloten, meer blauw op straat. Of we kunnen uw "geval" medicaliseren (afroiatrophobie). Maar we kunnen onze Wetenschappelijk inzichten niet laten varen en de Leukoderme Leugen laten zegevieren wegens wat gebibber.

Nolite timere!
Egyptoloog, Phyllosooph, Linguïst
Kemetische Universiteit van Hotep (Oteppe)
Van mijn kant sta ik versteld dat er discussie en ontkenning zou moeten volgen op mijn uiterst simpele stelling dat witten vandaag in hun uiterlijk en door het ontbreken van de mogelijkheid om melanine aan te maken ontzettend veel lijken op albino's. In de natuur zijn immers alle witte levensvorm voortgekomen uit albinisme, maar voor hen hanteren wij geen bepaalde waarde aan de witte of de zwarte kleur, doch kiezen wij wat wij mooi vinden of bij de sofa past.

Helaas wordt er bij de mensheid wel een bepaalde waarde toegekent aan kleur en zouden witten meer waarde hebben, en beter zijn dan zwarten. Na dertig jaar observeren heb ik niets superieurs aan witten kunnen ontdekken.

Het lijkt mij dat witte mensen, in het algemeen en zeker hier op dit racistisch forum, elkaar bedreigen en naar het leven staan mocht eentje het wagen de zwarte gelijk te geven. Zij/hij zal uitgesloten worden, zoniet gelynched als 'niggerlover.'

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 november 2009 om 15:00.
Oud 23 november 2009, 15:08   #797
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb deze discussie met veel aandacht gevolgd en heb zoals verwacht ook een paar opzoekingen gedaan en inlichtingen opgevraagd over de titels die worden gebruikt.

Nu doet het er niet echt toe dat men titels heeft behaald, maar wel of men met kennis van zaken spreekt.

En één zaak vind ik niet terug, namelijk de oorzaak waardoor de adel in Europa en trouwens over heel de wereld zo veel verschilt met de plaatselijke bevolking.

Het is wetenschappelijk ook bewezen dat de meeste van onze kennis over de bevolkingsverspreiding komt uit de graven van deze hooggeplaatsten.
Terwijl de plaatselijke bevolking vaak gewoon in de grond werd begraven, of zelfs niet werd begraven, werden deze edelen met veel eer begraven en vaak in graven waar de natuur zijn werk niet kon doen.

.
Er staan goede dingen in je bijdrage maar ook enkele onzinnige theorien. Begrijp dat ik zocht naar specifieke antwoorden op specifieke vragen die leidden naar een verklaring voor racisme, wat ik als onnatuurlijk zie. Ik was dus niet gewoon aan het dagdromen of speculeren en koos voor dié studies die mij het meest aannemelijk voorkwamen. Op basis van deelstudies en mijn eigen literair-historische ontdekkingen, formuleerde ik een theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) welke antwoord geeft op haast alle vragen en onduidelijkheden omtrent zwart en wit. Het belang van oplossen van onduidelijkheden rond zwart en wit schijnt alleen te leven bij slachtoffers van de ongelijkheid en niet bij degenen die profiteren van deze ongelijkheid.
Oud 23 november 2009, 15:50   #798
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staan goede dingen in je bijdrage maar ook enkele onzinnige theorien. Begrijp dat ik zocht naar specifieke antwoorden op specifieke vragen die leidden naar een verklaring voor racisme, wat ik als onnatuurlijk zie. Ik was dus niet gewoon aan het dagdromen of speculeren en koos voor dié studies die mij het meest aannemelijk voorkwamen. Op basis van deelstudies en mijn eigen literair-historische ontdekkingen, formuleerde ik een theorie Blauw bloed is zwart bloed (1500-1789) welke antwoord geeft op haast alle vragen en onduidelijkheden omtrent zwart en wit. Het belang van oplossen van onduidelijkheden rond zwart en wit schijnt alleen te leven bij slachtoffers van de ongelijkheid en niet bij degenen die profiteren van deze ongelijkheid.
Om te beginnen is racisme niet direct onnatuurlijk, maar een vorm van zelfbehoud.

Voor iemand uit een land zo groot als half Europa, met een bevolking die kleiner dan de Benelux lijkt een onnatuurlijk, want er is nog ruimte genoeg voor iedereen.
Maar racisme is zelfs terug te vinden bij onze naaste soortgenoten en alle andere dieren.
En nu je verklaarde een deel van mijn theorieën tot onzin???
Weet wel dat ondanks het feit ik geen roemende titels draag, ik wel eerst opzoekingen doe voor ik mij in dergelijke discussie meng.

Ik had dus graag wel te weten gekomen waar jij mijn stellingen als onzin afdoet?

Want als je even naar andere feiten in Europa kijkt, zie je dat het verbergen van zijn niet blanke afkomst pas echt plaats heeft tijdens na de start van de Franse revolutie in 1789.

Vergeet ook niet dat de Europese adel vaak poeders en parfum gebruikte om hun stank en vuil te verbergen.
Zo is het geweten dat het haar wassen en terug uitkammen van SISI, prinses van Oostenrijk meerdere uren in beslag nam.

En na de ontdekking van Amerika en het gebruik van slaven daar, was het al even min mogelijk om te erkennen, dat men zelf van Afrikaanse afkomst was.

Er zijn dus vele oorzaken waarom de adel niet zuiver van bloed was en waarom dit niet openlijk werd aangegeven.

Een schilderij juist na een grondige wasbeurt zal dus duidelijker de echte huidskleur laten zien, dan een schilderij juist voor een wasbeurt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 16:11   #799
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om te beginnen is racisme niet direct onnatuurlijk, maar een vorm van zelfbehoud.

Voor iemand uit een land zo groot als half Europa, met een bevolking die kleiner dan de Benelux lijkt een onnatuurlijk, want er is nog ruimte genoeg voor iedereen.
Maar racisme is zelfs terug te vinden bij onze naaste soortgenoten en alle andere dieren.
En nu je verklaarde een deel van mijn theorieën tot onzin???
Weet wel dat ondanks het feit ik geen roemende titels draag, ik wel eerst opzoekingen doe voor ik mij in dergelijke discussie meng.

Ik had dus graag wel te weten gekomen waar jij mijn stellingen als onzin afdoet?

Want als je even naar andere feiten in Europa kijkt, zie je dat het verbergen van zijn niet blanke afkomst pas echt plaats heeft tijdens na de start van de Franse revolutie in 1789.

Vergeet ook niet dat de Europese adel vaak poeders en parfum gebruikte om hun stank en vuil te verbergen.
Zo is het geweten dat het haar wassen en terug uitkammen van SISI, prinses van Oostenrijk meerdere uren in beslag nam.

En na de ontdekking van Amerika en het gebruik van slaven daar, was het al even min mogelijk om te erkennen, dat men zelf van Afrikaanse afkomst was.

Er zijn dus vele oorzaken waarom de adel niet zuiver van bloed was en waarom dit niet openlijk werd aangegeven.

Een schilderij juist na een grondige wasbeurt zal dus duidelijker de echte huidskleur laten zien, dan een schilderij juist voor een wasbeurt.
(1500-1789)

Je bedoelt het goed, maar je ontbrekende bronvermelding stoort en ik veronderstel dat je alleen populaire wetenschappelijke tijdschriften leest, die voor kinderen zijn geschreven. Daarin schrijven mensen die hopelijk wel serieuze wetenschappelijke studies lazen en daarvan een impressie geven, die persoonlijk, subjectief, infantiel en ideologisch racistisch is. Liever zie ik dat jijzelf de serieuze werken gaat lezen als je met mij in discussie wil. Dit is niet denigrerend bedoeld, maar ik voel nu alsof ik in discussie moet gaan met een klein kind. Het is beter als je mij vragen stelt op basis van wat ik hier op 40 paginas schreef. Een wetenschappelijke studie zou veel meer pagina's beslaan, dus heb ik het gemakkelijk voor jou gemaakt. Als je slim bent sla je de commentaren van de collega's over om niet verward te raken over mijn theorie, waarover de discussie gaat, en omdat ze onjuist ingaan op mijn stellingen wat voortkomt uit hun ideologisch racisme. Zo ben je ook vlugger klaar en weet je tenminste waar de theorie blauw bloed is zwart bloed(1500-1789) over gaat. Om te beginnen is mijn studie gebaseerd op persoonsbeschrijvingen die zeggen dat hoogadellijke personen en koningen zwart en gekleurd waren. De portretten spelen een secundaire rol. Als iemand die beschreven staat als 'schoorsteenveger' als witte, blonde man wordt afgebeeld is er een probleem. Waarom wordt hij als wit en blond afgebeeld?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 november 2009 om 16:11.
Oud 23 november 2009, 17:15   #800
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij Egmond Codfried duurt deze discussie al 40 pagina's/afleveringen.
volgens mij breekt je theorie stilaan door bij het grote publiek.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be