![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach vis is geen zoogdier. Ik heb werkelijk geen compassie met een vis die uit de vrije natuur met een net aan dek getrokken wordt.
Waarom niet? Dat beest heeft eerst vrijheid gekend, en is dan zoals het in de natuur kan gaan aan zijn einde gekomen. Ik ben me echter wel bewust dat er meer vis gevangen wordt dan de quota bereikt. Niet consequent van me dus even geen vis te laten, maar ik doe er ook niet hypocriet over. Het is erg voor dat dier, en moest dat dier kiezen bleef het in de vrije natuur. Dat geef ik toe. Maar als je de gehele geschiedenis van dieren bekijkt voor ze op je bord belanden. Dan word ik werkelijk emotioneel en droevig vanbinnen. Ik ben nu eenmaal een voelmens met het leven en de natuur, en ons eten wordt nu eenmaal hedendaags onnatuurlijk behandeld. Daar de vis uit de vrije natuur komt.
|
|
|
#242 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zolang de jacht mag, mogen moslims ook jagen dieren slachten zonder verdovin mag niet, moslims wel foute stelling : eerste zin Ok in zoverre dat iemand in eer en geweten het dierenwelzijn genegen zou declareren dat het kelen onaanvaarbaar is, en het aanschieten van wild dat uren tot dagen moet afzien dat wel is. tweede zin: dieren slachten zonder verdoving mag wel om bvb religieuze redenen, en die geleden ook voor iedereen, voor alle belijders van alle godsdiensten die offer-en eetvoorschriften hebben. Als u morgen uw eigen ritus uitdenkt, en daarbij ritueel wil offeren of slachten zonder verdoving, dan kan dat volgens mij binnen deze wet. U kan dat zelfs thuis doen voor bepaalde dieren, voor andere zal je een afspraak moeten maken met een erkend slachthuis en het vilbeluik als het dier niet geconsumeerd wordt. Er zijn nog wel beperkingen op beschermde diersoorten, die je gewoon niet mag hebben, laat staan slachten. |
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
iglo ook? Neen toch, da wordt toch na de vangst direct geslacht en ingevrozen? Daarvoor betaal je ook het merk "iglo"
|
|
|
#245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Walvis wel. En wat doe je dan met het vogelbekdier? |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik eet beide niet. Dus ik ben er niet medeplichtig aan.
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of men nu een schaap slacht of het koop in de winkel. Voor mij maakt het niet uit.
Voor mijn part mogen moslims die beesten slachten het is niet dat ze een voor een de ledematen eraf hakken en vervolgens het kloppend hart eruit snijden en dan opeten. Wel vind ik dat deze beesten gekeurd moeten worden. Als ik een everzwijn zou schieten moet ik dit ook laten keuren, in theorie.
|
|
|
#250 |
|
Minister-President
|
Dergelijk artikel maakt me weer gelukkig dat moslims Europa verkiezen als bestemming. Ik hoop dat het zo blijft.
|
|
|
|
|
|
#251 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand verplicht u het met jagen eens te zijn en ge moogt gerust ijveren om dat te verbieden. In de praktijk zijn er wel enige verschillen: 1. Hoe gaat ge het wild vooraf verdoven en nee, zout op de staart leggen gaat niet. 2. Aanschieten is verdovend op zich. (is uiteraard voor discussie vatbaar) Citaat:
2. Als het de bedoeling is om rekening te houden met iemand zijn geloof laat ge de manier van slachten gewoon vrij. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben overigens geen voorstander van verdoofd slachten. Dat is in mijn ogen niets meer dan verspilling van middelen en een uiting van onze westerse hypocrisie.
|
|
|
|
#253 | |
|
Banneling
|
Ook LDD dient een wetsvoorstel in.
Dat zijn nu al 3 wetsvoorstellen om die barbarij uit de wereld te helpen. Hopelijk komt er wat van. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarom kan dat hier niet?
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je het over snorren wil hebben moet je bij de Antwerpse snorrenclub zijn bv. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daar gaat ie: "Het is niet omdat de rest allemaal uit het raam springt dat wij dat ook moeten doen."
|
|
|
|
#260 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||