![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4061 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Alhoewel ik geen Deens versta, verstaat mijn Deense vriendin (afkomstig uit Jutland) wel heel goed Vlaams, maar geen Nederlands. Vraag me niet waarom. Wat het stoken betreft, ik doe mijn best.
|
|
|
|
#4062 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De noordpool smelt, maar de zuidpool groeit aan. Citaat:
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 25 november 2009 om 23:11. |
||
|
|
|
|
|
#4063 |
|
Banneling
|
en de reden waarom is iets wat zo ongeveer om de twee maand in dit forum aan bod komt
de echte vraag is dan ook niet waarom dat zo is, maar hoe het in godsnaam mogelijk is dat jij dat nu nog niet weet. i'm detecting low quantitites of learn... Laatst gewijzigd door Jedd : 25 november 2009 om 23:53. |
|
|
|
|
|
#4064 |
|
Europees Commissaris
|
Waar heb je het nu weer over? Ik heb het aan jou pas uitgelegd hoe dat kwam, ACC. Al vergeten?
|
|
|
#4065 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook al omdat die uiteraard moeilijker in te schatten zijn. Als alles tegenzit en er een cascade aan positieve feedbacks zich inzet, zou het net zo goed 12 graden warmer kunnen worden. Niemand die het op een paar graden na met zekerheid kan zeggen. Laten we hopen dat de focus op de best case scenario's gerechtvaardigd is, of het wordt nog lachen. De ondergrenzen aan te verwachten opwarming zijn redelijk zeker, hoezeer sommigen ook het tegendeel willen beweren. Laatst gewijzigd door Jedd : 26 november 2009 om 00:22. |
|
|
|
|
|
|
#4066 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4067 |
|
Banneling
|
Wat is 't nu?
.... Mogelijk wordt het daardoor kouder op aarde. Tussen 1650 en 1710 ging de temperatuur al gemiddeld iets omlaag door een gebrek aan zulke explosies op de zon. ..... http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF26112009_019 |
|
|
|
|
|
#4068 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We merken het wel zodra er weer een Friese Elfstedentocht geschaatst wordt.
|
|
|
#4069 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#4070 |
|
Europees Commissaris
|
Waardoor ontstond de Middeleeuwse Warme Periode? Als we dat weten, zijn we een stuk verder. Dan kunnen we de omstandigheden vergelijken die aanleiding gaven tot de toenmalige opwarming met de huidige. Als we dat kunnen, kunnen we met wat grotere waarschijnlijk de invloed van CO2 inschatten. Een schatting tot nu toe is 0.4 graad sinds het begin van de industriële revolutie, op basis van Modtran.
Laatst gewijzigd door Sjaax : 26 november 2009 om 17:49. |
|
|
|
|
|
#4071 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een citaat: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4072 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8380106.stm
China toont de weg.het was al een tijdje duidelijk dat China (en India,en Rusland,en de VS) niet zinnens waren woeste lineare maatregelen,mogelijk zonder effect op de Aardse temperaturen ,maar gegegarandeerd wel op de economie en dus de welvaart van de natie,te aanvaarden.. Nu stelt China voor om de CO2-uitstoot te parameteriseren tegenover het Bruto Binnenlands Product..en te beloven dat ze die verhouding CO2/BBP zouden verlagen.Dat zou er dan een uiting van zijn dat economische groei niet persé betekent,een vrijwel gelijk opgaande groei van het verbruik van fossiele brandstoffen(zoals nu)... Praktisch gezien,zouhet betekenen dat de uitstoot van CO2 in de atmosfeer nog enkele decennia kan groeien (en we WETEN allemaal dat die zal blijven groeien,gelijk welk papiertje getekend wordt in Kopenhagen) Ik kan me best vinden om CO2-uitstoot-vermindering als doel te stellen (om geopolitieke redenen,en om parallelle lokale milieuredenen),maar er moet gezocht worden om "economische groei",het fundament van welvaart voor de groeiende wereldbevolking NIET te hinderen totdat er Star-Trek energiemiddelen beschikbaar komen...Dit Chinese voorstel is erg goed.... Noot:Het bruto binnenlands product is de totale (geld)waarde van alle in een land geproduceerde goederen (en diensten) gedurende een bepaalde periode (meestal een jaar) Laatst gewijzigd door kelt : 26 november 2009 om 18:27. |
|
|
|
|
|
#4073 | |
|
|
Citaat:
(Gewoon mijn nieuwsgierigheid hoor, geen aanzet tot waarde-oordeel).
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 november 2009 om 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#4074 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4075 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door kelt : 26 november 2009 om 20:26. |
|
|
|
|
|
|
#4076 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is dus mogelijk dat we op een zeker ogenblik, in 2060 of zo, na de 25ste Kyoto-Kopenhagen-... conferentie, uiteindelijk helemaal de menselijke CO2 kraan dicht draaien, maar dat het atmosferisch CO2 gehalte toch blijft stijgen, deze keer aangedreven door de temperatuurstijging die de eerdere CO2 uitstoot heeft veroorzaakt.
|
|
|
|
#4077 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als we na de 25ste Kyoto-Kopenhagen-... conferentie, uiteindelijk helemaal de menselijke CO2 kraan dicht draaien, kan het zijn dat het atmosferisch CO2 gehalte toch nog even blijft stijgen, maar dat de temperatuur niet of nauwelijks waarneembaar meer stijgt. Uiteindelijk zal de CO2-waarde weer dalen naar zijn 'natuurlijke' evenwichtspunt. Het punt dat past bij het evenwicht tussen de gegeven input van zonne-energie en weer verlies door verschillende soorten straling. |
|
|
|
|
|
|
#4078 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4079 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind dat toch een beetje weinig om alle schuld bij de mensen te leggen. EN het is me ook niet duidelijk in welke mate CO2 te maken heeft met de opwarming, �*ls het er iets mee te maken heeft.
|
|
|
|
#4080 | |
|
|
Citaat:
|
|