![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welke autochtonen (echte) hebben er last van die vertelsels over Jezus en Sinterklaas en dergelijke? Stemmen ze er hun dagelijks leven op af? Hebben ze er hun leven voor veil? Voor 99% van de mensen is dit niets meer dan een leuk moment om plezier en gezelligheid te kreëren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de geschiedenis van het Congolese/Zaïrese whatever volk sinds de "kolonialen" daar weggetrokken zijn in 1960! Hebben ze het daar nu beter, voelen ze zich daar nu veiliger enz enz Ook daar zouden ze beter een opgedrongen "nepregering" hebben dan hetgeen ze zelf produceren als "regering"! Of zie jij dat anders? En voor wat de olie betreft die toevallig onder hun gat ligt: zonder de Westerse technologie zaten ze er nog met hun tentjes en hun kamelen bovenop zonder van iets te weten, laat staan het te kunnen bovenhalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belangrijke vraag: zou men ook zoveel tijd besteden om klassen met een grote moslimpopulatie 6 weken te laten sudderen in de "katholieke" gebruiken met uitleg gegeven door een priester, bezoek aan een kerk enz enz Ik denk dat je hier niet veel op te antwoorden zult hebben zeker? We kunnen misschien denken dat ze de school daarvoor overhoop zouden gooien, de straat ervoor openbreken, wat auto's in brand steken enz omdat men die hier nog maar zou durven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veel moslims sturen hun kinderen naar het vrije katholieke onderwijs, waar ze verplicht katholieke godsdienst volgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- godsdienst en zedenleer is een verplicht vak: de leerlingen hebben dus een keuze, dat is al één ding. Voor wat de godsdienstlessen betreft, die zijn bijlange niet wat ze 20-30 jaar geleden waren! Ze leunen veel meer aan bij de Zedenleerlessen die het hebben over hoe zich gedragen in de maatschappij! Jezus en de bijbel enz maken daar al lang niet meer de hoofdschotel van! De kerk heeft al lang begrepen dat ze daar niet teveel meer moet van verkopen. Probeer maar eens een praatje te slaan met leerlingen die dat volgen! Beetje anders dan het nog steeds middeleeuws gedoe rond de koran en de islam, waar men ze eerder zit te hersenspoelen,wees maar gerust! - voor wat de vrije dagen betreft, het zijn er eigenlijk al genoeg, men moet er voor de verschillende godsdiensten die voorkomen alhier nog geen pak bijdoen! Doen ze ook in de moslimlanden zeker tov andere godsdiensten! Hier denk ik meer: zint het je niet hoe wij leven, welke onze feestdagen zijn enz :blijf dan weg! Wij moeten ons niet meer aanpassen aan hen dan zij doen aan ons in hun landen! Dat probleem stelt zich blijkbaar ook weer pas sinds we met d�*t soort verrijkers zitten opgescheept! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg eens uit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je eens eenduidig vertellen wat je mening is? Ben je voor of tegen het tolerant zijn tegenover (andere) godsdiensten. Het zint mij ook niet altijd hoe wij leven; welke onze feestdagen zijn; dus moet ik wegblijven volgens jou. Waar moet ik naartoe? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds zei: de "godsdienstlessen" zijn al lang niet meer wat ze waren, daar zullen ook de moslims niet veel problemen mee kunnen hebben! Laatst gewijzigd door andev : 29 november 2009 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan heb je nu ook een compleet andere mening over de vermoedelijke reactie van moslims op enige lessen over katholieke godsdienst en cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo min als bij de Katholieke kerk ben ik onder de indruk van deze geregiseerde hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten priesters eens met hun grote handen uit kleine jongensbroekjes blijven. En als dit desondanks toch wordt geconstateerd, dat dit per direct wordt aangegeven op het dichtstbijzijnde politiebureau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, van mij hoeft u niet onder de indruk te zijn, erg genoeg dat dit soort liefdadigheid nodig is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen priesters hoor, wees daar maar zeker van...en iedere vorm van seksueel misbruik zou moeten worden aangegeven, niet enkel wanneer het over priesters gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moet een kind op de Lagere School daarmee worden lastiggevallen? Ik denk van niet. Evenmin als dat ik vind dat een jong kind de gruwelijke waarheid over andere religies al zou moeten verteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 29 november 2009 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "goede werken" van zowel christenen als moslims in achterstandsgebieden richten zich in de eerste (en tweede, en derde) plaats op de media, om zich een positief imago te verwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit zal ten dele wel kloppen, maar getuigt in de eerste plaats van een zeer zeer grote onwetendheid omtrent het Christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwaterd, scleritus en opgelost. Een nuttige tijdige leugen, Zoals het hoort , zeg maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |