![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'evidence for the evolution theory'. En u weigert op basis van uw veronderstelling dat hij van de theorie van de evolutie een ideologie maakt. Tiens, is dan de theorie van Maxwell in verband met Electromagnetische golven ook een ideologie? Die theorie zorgt er nochtans voor dat GSM, radio etc werken. Wat is nu exact het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga geen onzin lezen, ik ga mijn geld niet uitgeven in dat rotzooi en ik ga mijn tijd niet met dat gezever verspillen, sorry.
Next |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() het maakt allemaal gene zak uit porpo, welk "bewijsmateriaal" er ook aangedragen wordt, het zal nooit (nooit, jamais, never) voldoende zijn
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |||
Minister
|
![]() Grapjas.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verwacht antwoord: ER BESTAAT GEEN DATA OVER EVOLUTIEGELOOF DERP DERP DERP In volle verlangen wacht ik op je theorie. Veel geluk.
![]() |
![]() |
#687 |
Europees Commissaris
|
![]() En ik ben nog steeds aan het wachten op een antwoord, heb jij geen wetenschapper gevonden? Heb jij geen boek om daaruit even iets te citeren over wetenschappelijkheid van "mens was ooit een niet-mens" en dat het een wetenschappelijke hypothese is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#689 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Next creationist nimwitt.
![]() |
![]() |
#690 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is mijn laatste reactie op u, als u op mijn vraag reageert, ga ik dan verder discussiëren, anders bye! (in dit onderwerp). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#692 |
Minister
|
![]() Niemand zegt ook dat er discrete tussenvormen bestaan. Evolutie is altijd geleidelijk. De tussenvormen die we vinden, zijn "snapshots" van een situatie op een welbepaald moment. Doorheen de tijd kan men wel degelijk de evolutie van DNA, b.v. a.d.h.v. mutaties, onderzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat kan je niet zeggen van creationisten die alleen maar hameren op hun Bijbel en verder met wat scifi-blabla proberen wetenschappelijk over te komen. Bovendien leidt afbrekende kritiek in peer-reviewed science tot nieuw onderzoek. Bij creationisten leidt het vooral tot geschreeuw. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 december 2009 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is zoals een wereldbeeld proberen te voorspellen met de veronderstelling dat het getal pi gelijk is aan 3. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() "Jullie".. ? Luister collega, wat ik geloof is hier niet ter zake, maar ik ga u vertellen wat. Ik geloof in de God de Schepper (God boven de natuur) en ik verwerp god(en) binnen de natuur. Hoe God de Schepper het bestaan heeft geschapen weet ik niet, misschien met een evolutie? Dat kan. Met een devolutie? Dat kan. Met iets anders? Interesseert mij geen fluit. Goed? Heb jij dat goed gelezen/gehoord? Lees meer hierover in mijn topic: "Waarom bent u atheïst?". Nu gelieve op mijn vraag te antwoorden als je kan, of laat mij en mijn berichten met rust als je niets zinnigs te zeggen hebt. Merci. Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#698 |
Minister
|
![]() Gelukkig dat enkel God kan delen door...
![]()
![]() |
#699 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en, je geeft dus toe dat er wel degelijk een aantal klassen van evolutie zijn? En dat het niet slecht zou zijn om daar eens goede begrippen voor te zoeken? In plaats van over micro-evolutie en macro-evolutie te praten zonder dat je weet waarover je hebt? Want dat was de enige bedoeling van de post, niet om wat dan ook in twijfel te trekken.
Citaat:
Citaat:
Zie Bifurcatietheorie Eigenlijk gebruikte ik die term toevallig naar analogie met het begrip van bifurcatie in dynamische systemen, met inbegrip van de ecologie. En misschien is die analogie niet toevallig? Citaat:
Citaat:
"omdat er dan een grote populatie met deze aanpassing is is de kans dat er nog een mutatie optreed ook groot". Ik lees dat als: een mutatie die het effect van de vorige nog vergroot. Is daar dan een reden voor te bedenken, gezien de evolutie-hypothese de genetische component volledig ontkoppeld ziet van de achteraf optredende "natuurlijke selectie"? En zou er in plaats van "mutaties die een groot voordeel opleveren" geen sprake zijn van "grote genetische mutaties" die verderleven (ook zonder dat dat noodzakelijk een voordeel levert, gewoon omdat het verschil van in het begin zo groot is dat het twee soorten zijn)? Citaat:
En wat heb je daar nu aan? Alleen maar nadelen! De individuele cel gebruikte gewoon alle beschikbare energie om zich snel voort te planten en het terrein te bezetten. Waarbij elk soort cel zich snel kon aanpassen, los van de anderen, elke 20 minuten nieuwe lotto-trekking. Waarbij een foutje min of meer geen drama is. En die flexibiliteit geven zij dan op om via een of ander heel gesofisticeerd mechanisme het hele bouwproces van een complex wezen nog eens traagjes over te doen via een bijzonder kwetsbaar proces? Chapeau voor wie zo iets bij elkaar kan bedenken. Dan wel heel stiekem he, via een soort geheimtaaltje dat niemand kan verstaan, zodat je niet kunt gepakt worden op alle tegenstrijdigheden en ongerijmdheden. |
|||||
![]() |
![]() |