![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3701 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter, herlees gans het artikel. Of nog beter, ik zet het hier nog een keer: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2009 om 21:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vergelijk pedofilie en kannabisgebruik niet, noch vergelijk ik die twee misdrijven. Je moet mij dat niet in mijn schoenen schuiven, je moet mij hiervan niet beschuldigen. Ik maak enkel via die uispraak diets dat hetgeen ik kwoot boven die uitspraak geen steek houdt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3703 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.nrc.nl/binnenland/article...rder_aanpakken En het is al helemaal iets anders. Daarom vroeg ik jou "Vertel eens concreet wat er in het artikel staat; wat zal er veranderen aan het gedoogbeleid." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3704 |
Banneling
|
![]() Zoek de verschillen.
De titel GVA "Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid" NRC "OM: hennepteelt harder aanpakken" Besluiten : GVA "Ommekeer Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken. " NRC Handelsblad "Het landelijk parket en de Nationale Recherche zeggen de internationale hennephandelaren de schijn van onaantastbaarheid te willen ontnemen. Concrete acties zijn niet aangekondigd. " Waar GVA de ommekeer vandaan haalt blijkt niet uit het artikel; noch uit de aangekondigde plannen. Het is waarschijnlijk een visioen die de journalist kreeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3705 |
Burger
|
![]() Ik zie dit ook niet als een ommekeer. Het is eerder het consequent doortrekken van het gedoogbeleid. Het enigste dat nog mankeert aan het gedoogbeleid is de gefaalde achterdeurpolitiek, en daar wordt blijkbaar nu iets aan gedaan.
Want gedogen houdt niet in dat je criminelen vrij spel mag geven.
Laatst gewijzigd door Thanatos : 1 december 2009 om 06:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3706 |
Staatssecretaris
|
![]() Jaja probeer het allemaal maar goed te praten of te minimaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3707 |
Minister
|
![]() Nochtans worden hier ook heel wat dingen gemaximaliseerd. Rook een joint, ontmoet je eind als psychotische drugsverslaafde. Dat vind ik er nu ook over.
![]() |
#3708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niemand zegt dat als je één pint teveel uit hebt, je auto in de prak gereden zal worden; die geneesheer op het nieuws zei enkel: het risiko om psichotisch te worden, verhoogt met een faktor drie, als je kannabisgebruiker bent. Dus, ik geef een voorbeeldje: als het risiko voor de gemiddelde Vlaming 1 op 10.000 is, dan wordt dat 3 op 10.000. Dat is een verhoging met 300 prosent, maar toch blijft de kans redelijk klein. Heb jij een idee hoeveel kans je hebt om hiv op te lopen als je onbeschermde seks hebt met een hiv-besmette persoon ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3709 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We mogen het probleem natuurlijk niet laten slabakken, maar hier geldt eerder dat drugs gebruikt worden als vluchtmiddel (als cofactor) dan dat het ontspoorde sociale gedrag het gevolg is van het drugsmisbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3710 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 december 2009 om 15:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3711 |
Minister
|
![]() Jawel. In principe kunnen alle suikerhoudende dranken vanzelf beginnen fermenteren (na "infectie" uiteraard). Bemerk ook dat veel fruit van nature uit alcohol bevat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3712 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nice try, though. Citaat:
De effecten van cannabis worden schromelijk onderschat, maar dat wil niet zeggen dat het daarom illegaal moet blijven. Vergeet niet dat stimulerende middelen, een hoop veel gebruikte medicatie, overdreven alcoholgebruik en zelfs caffeïne tot psychotische symptomen kunnen leiden. En met de explosie van de markt in caffeïnehoudende dranken is het laatste woord hierrond dus nog niet gezegd. Bovendien gaat het maar om een beperkt aantal gevallen die een zeer extreem cannabisgebruik gekend hebben, vaak op heel jonge leeftijd. Niet iedereen valt dus in die categorie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3713 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn nu al onderzoeken die aantonen dat perfect gezonde gebruikers psychotische symptomen ontwikkelen na overmatig caffeïnegebruik, zoals stemmen horen. Er is de laatste tijd ook wat buzzing over GSM's die trillen terwijl ze het niet doen, en mensen die denken hun beltoon te horen terwijl het niet waar is. Ik zeg u dat dat geen toeval is. Ik wacht in spanning op de volgende onderzoeken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3714 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook de konkluzie van de politiekers die de legalizering ingevoerd hebben. Vanzelfsprekend. Zij geven hun fout niet toe, en ze weten wel uit te kiezen welke pipo's hun wetenschappelijke opdrachten voor de zaak te onderzoeken, mogen doen. Uitslag staat op voorhand vast. Houd'u vast aan uw bretellen: in Holland zijn ze hun kar aan het keren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3716 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Serieus: het klopt WEL. Ik heb de artikels thuis liggen. Bovendien is heel uw "mantra" veel meer toepasbaar op degenen die blijven vasthouden aan het verbod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3717 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3718 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waar vindt ge nog bio wiet? Nergens hej, zelfs NL had da zeer schaars in haar shops. Al die verkoop bweik, komt alleen maar grelligheid van. En staatsgebonden wiet? Sorry, maar ik betrouw da ni. We moeten gewoon een freedom to farm hebben! Niet teveel, niet te weinig. Just let it be! Give peace a chance ![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 december 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3719 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3720 |