Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 21:14   #3701
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vertel eens concreet wat er in het artikel staat; wat zal er veranderen aan het gedoogbeleid.
Herlees de laatste zin van het artikel eens.
Beter, herlees gans het artikel.

Of nog beter, ik zet het hier nog een keer:

Citaat:
Nederland gaat grootschalige cannabisteelt bestrijden zoals het zware criminaliteit bestrijdt. Dat heeft het Nederlandse openbare ministerie afgelopen weekend bekend gemaakt.

Cannabisteelt zorgt volgens de Nederlandse overheid voor corruptie, geweld en onveiligheid in gewone woonwijken. In de cannabisteelt wordt jaarlijks naar schatting 2 tot 5 miljard euro omgezet. De cannabishandel is ook stees meer verweven geraakt met de handel in hard drugs en vuurwapens, fraude, mensenhandel en zelfs mensensmokkel.

De kleinschalige cannabisteelt is zo goed als verdwenen. Sinds het jaar 2000 zijn er in het milieu naar schatting een 25-tal moorden gepleegd, liquidaties van concurrenten.
Ommekeer

Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2009 om 21:21.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:18   #3702
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is het weer van dat? Ga je nu weer cannabisgebruik gelijkschakelen/vergelijken met pedofilie.

Het is duidelijk dat je geen argumenten hebt.
Mocht je aandachtig lezen, en eerlijk de zaken bekijken:
ik vergelijk pedofilie en kannabisgebruik niet, noch vergelijk ik die twee misdrijven. Je moet mij dat niet in mijn schoenen schuiven, je moet mij hiervan niet beschuldigen.

Ik maak enkel via die uispraak diets dat hetgeen ik kwoot boven die uitspraak geen steek houdt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 november 2009, 21:21   #3703
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herlees de laatste zin van het artikel eens.
Beter, herlees gans het artikel.
Lees het artikel in een Nederlandse krant.
http://www.nrc.nl/binnenland/article...rder_aanpakken

En het is al helemaal iets anders.

Daarom vroeg ik jou "Vertel eens concreet wat er in het artikel staat; wat zal er veranderen aan het gedoogbeleid."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:52   #3704
artisjok
Banneling

Standaard

Zoek de verschillen.

De titel
GVA
"Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid"
NRC
"OM: hennepteelt harder aanpakken"

Besluiten :
GVA
"Ommekeer
Deze beslissing van het Nederlandse openbare ministerie bevestigt de ommekeer die het land maakt in zijn gedoogbeleid. Het werd de afgelopen maanden al moeilijker en moeilijker, vooral voor buitenlanders, om in coffee shops aan cannabis te geraken. "

NRC Handelsblad
"Het landelijk parket en de Nationale Recherche zeggen de internationale hennephandelaren de schijn van onaantastbaarheid te willen ontnemen. Concrete acties zijn niet aangekondigd. "

Waar GVA de ommekeer vandaan haalt blijkt niet uit het artikel; noch uit de aangekondigde plannen. Het is waarschijnlijk een visioen die de journalist kreeg.
Oud 1 december 2009, 06:25   #3705
Thanatos
Burger

Standaard

Ik zie dit ook niet als een ommekeer. Het is eerder het consequent doortrekken van het gedoogbeleid. Het enigste dat nog mankeert aan het gedoogbeleid is de gefaalde achterdeurpolitiek, en daar wordt blijkbaar nu iets aan gedaan.

Want gedogen houdt niet in dat je criminelen vrij spel mag geven.

Laatst gewijzigd door Thanatos : 1 december 2009 om 06:25.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 09:10   #3706
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Jaja probeer het allemaal maar goed te praten of te minimaliseren.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 12:22   #3707
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Jaja probeer het allemaal maar goed te praten of te minimaliseren.
Nochtans worden hier ook heel wat dingen gemaximaliseerd. Rook een joint, ontmoet je eind als psychotische drugsverslaafde. Dat vind ik er nu ook over.
Oud 1 december 2009, 13:11   #3708
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nochtans worden hier ook heel wat dingen gemaximaliseerd. Rook een joint, ontmoet je eind als psychotische drugsverslaafde. Dat vind ik er nu ook over.
Niemand zegt dat als je aan 60 per uur door een woonwijk raast, je gegarandeerd een kind omver rijdt
niemand zegt dat als je één pint teveel uit hebt, je auto in de prak gereden zal worden;

die geneesheer op het nieuws zei enkel: het risiko om psichotisch te worden, verhoogt met een faktor drie, als je kannabisgebruiker bent.

Dus, ik geef een voorbeeldje: als het risiko voor de gemiddelde Vlaming 1 op 10.000 is, dan wordt dat 3 op 10.000. Dat is een verhoging met 300 prosent, maar toch blijft de kans redelijk klein.

Heb jij een idee hoeveel kans je hebt om hiv op te lopen als je onbeschermde seks hebt met een hiv-besmette persoon ?

Oud 1 december 2009, 15:07   #3709
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die drugsventjes worden wel veroordeeld om gsm's, autoradio's, gps'sen, laptops, autopapieren enz. uit auto's te pikken. Waarbij de eigenaar van de auto nog de ingeslagen autoruit moet vervangen ook.
Ze pikken jassen, truien, sakosjen, enz. uit de dansings en uit de kaffees ... zodat ge begot in de kou naar huis kunt ...
Ze pikken fietsen en brommerkes en al wat niet te heet is of niet vast staat ...
Ze winkelen proletarisch ... als ge begrijpt wat ik bedoel ...

en daarvoor vliegen ze in den bak.

Allez, nu niet meer, toch niet in Gent.
Als ze zich wat gedragen, en als ze zich laten behandelen, dan laat men het zo.

Dat, meneer, is de mizerie.

en ondertussen:
Ze kraken dan maar iets om te slapen, al was het een traphal in een appartement, ze schijten er de boel onder, pikken de kelder nog leeg en zijn dan nog juist op tijd bij den ocmw voor hun "recht" op leefloon.
Dat is nu wat ik noem "stigmatiserende taal". Je weet best dat dat gedrag niet eigen is aan druggebruikers. Een VB-er zal dit waarschijnlijk ook toeschrijven aan allochtonen, en de verzuurde Turnhoutenaar aan hangjongeren. Dit (probleem)gedrag heeft vooral te maken met sociale factoren en kansarmoede.
We mogen het probleem natuurlijk niet laten slabakken, maar hier geldt eerder dat drugs gebruikt worden als vluchtmiddel (als cofactor) dan dat het ontspoorde sociale gedrag het gevolg is van het drugsmisbruik.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 15:12   #3710
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Een ministerie dat al jarenlang een bepaald beleid voorstaat, zal niet licht een standpunt innemen waarbij ze erkennen dat ze al jaren verkeerd zaten. Integendeel, ze zullen nog eer studies bestellen bij gelijkgestemde politiek geëngageerde proffen om hun grote gelijk nog meer bevestigd te zien.
Erg, maar waar. Zo hebben ze onlangs in Engeland een vooraanstaand wetenschapper buitengegooid nadat hij beweerd heeft dat de risico's van XTC vergelijkbaar zijn met die van paardrijden. Want zo'n taal past nu eenmaal niet in de plannen van de regering.

Citaat:
Zo ook met het drugsbeleid. Zelfs alleen maar kannabis legalizeren, zou het sosiale drama dat het nu reeds veroorzaakt bij een beperkt aantal van zijn gebruikers, enorm vergroten in aantal en in diepgang.
Het "sociale drama" is alvast ferm verminderd in alle landen waar ze het aangedurfd hebben om te legaliseren of decriminaliseren. De heisa tegenwoordig in NL, waar je ongetwijfeld over gaat beginnen, heeft vooral te maken met grenscriminaliteit en inconsistente logica in de wetgeving waardoor vanalles misloopt. Ze hebben onlangs toegegeven dat de wetgeving rond softdrugs dringend aan herziening toe is, maar niet aan afschaffing.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 december 2009 om 15:12.
Oud 1 december 2009, 15:14   #3711
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er zich spontaan alcohol zal ontwikkelen in limonade. Limonade is geen gefermenteerde drank. De enige oorzaak kan te wijten zijn aan slechte productie of mogelijk gecontamineerde plantenextracten.
Jawel. In principe kunnen alle suikerhoudende dranken vanzelf beginnen fermenteren (na "infectie" uiteraard). Bemerk ook dat veel fruit van nature uit alcohol bevat.
Oud 1 december 2009, 15:31   #3712
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dus cocktailsaus waar alcohol in zit of pralines met likeur in zijn ook voorbeelden van harddrugs?
Wat nog maar eens de vinger op de zwerende wonde legt: de klassieke indeling in soft- en harddrugs is achterhaald.

Citaat:
Dat leugenachtig spelleke, dat luistert naar de naam 'gedoogbeleid' in Nederland wordt duidelijk doorprikt.

link: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...oogbeleid.aspx

titel: Nederland kondigt ommekeer aan in gedoogbeleid
Dat heeft nu toch niks met het gedoogbeleid te maken?? Of met het debat rond legaliseren of niet?? Of wil je het gaat hebben over de legalisering van georganiseerde misdaad misschien?

Nice try, though.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Goed dat je dit topic naar boven brengt want ik vond het niet meer om deze link hier te plaatsen:

http://www.deredactie.be/permalink//1.639364

Zo, laat de pro canabissers maar hier maar weer eens goed tekeer gaan...
Dat was inderdaad een razend interessante reportage, maar het ging vooral over het falen van de psychiatrie in België.
De effecten van cannabis worden schromelijk onderschat, maar dat wil niet zeggen dat het daarom illegaal moet blijven. Vergeet niet dat stimulerende middelen, een hoop veel gebruikte medicatie, overdreven alcoholgebruik en zelfs caffeïne tot psychotische symptomen kunnen leiden. En met de explosie van de markt in caffeïnehoudende dranken is het laatste woord hierrond dus nog niet gezegd.
Bovendien gaat het maar om een beperkt aantal gevallen die een zeer extreem cannabisgebruik gekend hebben, vaak op heel jonge leeftijd. Niet iedereen valt dus in die categorie.
Oud 1 december 2009, 15:35   #3713
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Constructief ben jij wel he?

EDIT: Mensen met aanleg voor psychosen moeten geen cannabis gebruiken. Al 1000 x gezegd.
Voorwaar ik zeg u: binnen hier en een paar jaar (2 �* 5, gok ik), gaat men serieus aan de alarmbel trekken omtrent cola- en energydrinkgebruik.
Er zijn nu al onderzoeken die aantonen dat perfect gezonde gebruikers psychotische symptomen ontwikkelen na overmatig caffeïnegebruik, zoals stemmen horen.
Er is de laatste tijd ook wat buzzing over GSM's die trillen terwijl ze het niet doen, en mensen die denken hun beltoon te horen terwijl het niet waar is. Ik zeg u dat dat geen toeval is. Ik wacht in spanning op de volgende onderzoeken
Oud 1 december 2009, 15:35   #3714
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Zolang er pastoors zullen bestaan, zullen er enkelingen onder hen zijn die kinderen misbruiken.
Je kan dan zeggen "priester-pedofilie verbieden is als de lucht verbieden".

Maar zo werkt het niet.
Neen. Je verbiedt niet om die reden priesters
Oud 1 december 2009, 18:16   #3715
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht

...

Het "sociale drama" is alvast ferm verminderd in alle landen waar ze het aangedurfd hebben om te legaliseren of decriminaliseren.
...
Dat is de mantra van de gebruikers uit landen waar men het spul nog verbiedt ... maar het klopt van geen kanten.

Dat is ook de konkluzie van de politiekers die de legalizering ingevoerd hebben. Vanzelfsprekend. Zij geven hun fout niet toe, en ze weten wel uit te kiezen welke pipo's hun wetenschappelijke opdrachten voor de zaak te onderzoeken, mogen doen. Uitslag staat op voorhand vast.

Houd'u vast aan uw bretellen: in Holland zijn ze hun kar aan het keren.

Oud 1 december 2009, 18:21   #3716
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is de mantra van de gebruikers uit landen waar men het spul nog verbiedt ... maar het klopt van geen kanten.

Dat is ook de konkluzie van de politiekers die de legalizering ingevoerd hebben. Vanzelfsprekend. Zij geven hun fout niet toe, en ze weten wel uit te kiezen welke pipo's hun wetenschappelijke opdrachten voor de zaak te onderzoeken, mogen doen. Uitslag staat op voorhand vast.

Want over mantra's, daar kan jij wel van meespreken hé.
Serieus: het klopt WEL. Ik heb de artikels thuis liggen.
Bovendien is heel uw "mantra" veel meer toepasbaar op degenen die blijven vasthouden aan het verbod.
Oud 1 december 2009, 19:05   #3717
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stel dat het zo is, coffeeshops dicht.

Goed nieuws voor de dealers in Vlaanderen toch?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 19:19   #3718
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel dat het zo is, coffeeshops dicht.

Goed nieuws voor de dealers in Vlaanderen toch?
Bestaan er dan nog goei dealers? Tis ook wietcrisis en al moogde goei adreske hebben... tzal toch ni meer zo goe zijn as vroeger.

En waar vindt ge nog bio wiet? Nergens hej, zelfs NL had da zeer schaars in haar shops.
Al die verkoop bweik, komt alleen maar grelligheid van. En staatsgebonden wiet? Sorry, maar ik betrouw da ni.

We moeten gewoon een freedom to farm hebben!
Niet teveel, niet te weinig.
Just let it be! Give peace a chance

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 december 2009 om 19:22.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 19:20   #3719
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie beweert dat dan?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 19:26   #3720
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En wie beweert dat dan?
Je noemde hier gisteren iemand "junkje" . Waarom sloeg dit?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be