Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 09:21   #561
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Heb je Hesse niet gelezen?
Sidharta staat voor de kracht van de jeugd ,voor de toekomst ,voor passie en daden.

Dus juist niet voor ouderdom, bekrompenheid en bange mensen, zoals Zwitsers , Wilders en De Winter..
Maar dus wel voor het promoten van de openbare symboliek van een gedachtengoed dat staat voor intolerantie, wereld dominantie, onderdrukking van het grootste deel van de mensenrechten, inbegrepen vrouwen, indringende verplichte ritualiteit van 's morgens tot 's avonds in bijna alle aspecten van het dagelijkse leven, zoals klederdracht, voeding, ...

amaai, nogal leuke toekomst, passie en daden !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 09:32   #562
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dus wel voor het promoten van de openbare symboliek van een gedachtengoed dat staat voor intolerantie, wereld dominantie, onderdrukking van het grootste deel van de mensenrechten, inbegrepen vrouwen, indringende verplichte ritualiteit van 's morgens tot 's avonds in bijna alle aspecten van het dagelijkse leven, zoals klederdracht, voeding, ...

Dat promoot ik zeker niet.
Ik promoot mijn eigen waarden.
U promoot onderdrukking en al die mensen hier ,die de grondwet willen veranderen en barbaarse verboden daarin willen opnemen, zoals de arabische landen dat ook doen.
Mij niet gezien.Ik blijf een Nederlander en Europeaan en ga met niet aanpassen aan achterlijke praktijken/wetten, zoals Arabieren en Zwitsers en de Wilders aanhang doen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 09:33   #563
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
1) Dat kun je niet bewijzen.
Dat men in sommige landen geen kerken mag bouwen is iets wat we wel degelijk kunnen bewijzen.

Citaat:
3) Je probeert appels met peren te vergelijken: een land die "seculier" claimt te zijn met een staat vergelijken die een staatsreligie heeft.
Dus alles wat Zwitserland dus hoeft te doen is het Christendom tot staatsreligie uitroepen en ze mogen van jou de gehele uitoefening van de Islam verbieden?

In de "Tagespiegel" staat vandaag een heel erg interessant kommentaar van een islamitische intellectueel. Marc Vanfraechem heeft het vertaald.
Ik raad je aan het eens te lezen en er over na te denken.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 09:34   #564
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Nazi-Duitsland hebben we gezien hoe geweldadig het Christelijke Europa kan zijn.
Nog nooit is een godsdienst zo geweldadig geweest ,als het Christendom in Duitsland gesteund door het Vaticaan en het Italiaans facisme.
Op dit moment ,zie je weer dezelfde bewegingen ontstaan ,van neo-nazi's en
mensen als Wilders en de Winter en mensen als Zwitsers, die het Humanisme van Europa vertrappen.
Ik kom op voor het Humanisme en roep niet op tot geweld maar tot boycot van het geweld.
Is dat het antwoord op mijn vraag of u denkt dat Sidharta een gewelddadige godsdienst zou steunen?
Oud 3 december 2009, 09:35   #565
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach hij/zij snapt niet dat zijn nick staat voor het tegenovergestelde van wat hij hier beweerd.
Oud 3 december 2009, 09:52   #566
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Is dat het antwoord op mijn vraag of u denkt dat Sidharta een gewelddadige godsdienst zou steunen?
Bent u ook nog Patrickve?

Laatst gewijzigd door Sidharta : 3 december 2009 om 09:52.
Oud 3 december 2009, 09:54   #567
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
"Betonnen Middelvinger" ..... Goed gevonden, vind ik. Rotterdammers over de (Zwitserse) minarettenkwestie:

http://www.leefbaarrotterdam.nl/inde...er_mene_tekel/
En dit nog:

http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...s_middelvinger
Oud 3 december 2009, 09:58   #568
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In de "Tagespiegel" staat vandaag een heel erg interessant kommentaar van een islamitische intellectueel. Marc Vanfraechem heeft het vertaald.
Ik raad je aan het eens te lezen en er over na te denken.
Heel heel goeie analyse.
Oud 3 december 2009, 10:02   #569
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U promoot onderdrukking en al die mensen hier ,die de grondwet willen veranderen en barbaarse verboden daarin willen opnemen, zoals de arabische landen dat ook doen.
Mij niet gezien.Ik blijf een Nederlander en Europeaan en ga met niet aanpassen aan achterlijke praktijken/wetten, zoals Arabieren en Zwitsers en de Wilders aanhang doen.
Ok, kom mij nu eens uitleggen waarom het verbieden van een opzichtelijk symbool voor een ideologie die toch wel, laten we het daar over eens zijn, zelf voor onderdrukking van mensenrechten staat, onderdrukking is, barbaars is, en een achterlijke praktijk zou zijn, maar het verbieden van een groot roos penisbeeld, of het verbieden van nazi symbolen, GEEN onderdrukking is, geen barbaars verbod is, en geen achterlijke praktijk is. Ik ben benieuwd naar de logica van uw argumentatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2009 om 10:03.
Oud 3 december 2009, 10:10   #570
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Europa heeft een grondwet met de rechten van de mens daarin opgenomen,zoals de vrijheid van godsdienst en de scheiding tussen Kerk en Staat.
Zwitserland erkent ,net als veel Aziatische landen ,deze rechten niet en is dus voor Europese normen geen beschaafd land.
De EU moet maatregelen nemen om Zwitserland te isoleren en tot andere wetgeving aanzetten.
Het verbod op minaretten sluit de bouw van moskees toch niet uit?
Heel wat kleine moskees, ook in het midden-oosten, hebben zelfs geen minaret.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:12   #571
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb eveneens de indruk dat u de vraag of diegenen die hier in Bruxelles hun minaretloze gebedshuizen "mosquée" noemen nu schaamteloze bedriegers en ordinaire leugenaars zijn over het hoofd blijft zien.
Daar zou ik vanwege porpo ook eens een antwoord op willen.

Blijkbaar vinden vele moslims het niet noodzakelijk om een minaret op hun moskee te hebben. Kunnen we daaruit dan niet afleiden dat dit zelfs voor de gelovige moslims, eigenlijk allemaal zo geen drama is?

Anderzijds, doen affiches als deze toch de wenkbrauwen rijzen:

Ik heb mij laten wijsmaken dat de SVP (Schweizerische Volkspartei) de grootste partij is in Zwitersland, die 29 % van de stemmen haalde in 2007. 29 % is natuurlijk geen absolute meerderheid, maar dat een partij die zulke smakeloze propaganda voert, het zo goed doet, stemt toch tot nadenken.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 december 2009 om 10:12.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:19   #572
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik heb mij laten wijsmaken dat de SVP (Schweizerische Volkspartei) de grootste partij is in Zwitersland, die 29 % van de stemmen haalde in 2007. 29 % is natuurlijk geen absolute meerderheid, maar dat een partij die zulke smakeloze propaganda voert, het zo goed doet, stemt toch tot nadenken.
Ben ik het mee eens, dat is heel wansmakelijk. Het is de zielige reactie op een te grote tolerantie, voorbij de pijngrens voor sommigen. Lees het artikel dat Zwitser hier boven heeft aangehaald.
Oud 3 december 2009, 10:24   #573
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het verbod op minaretten sluit de bouw van moskees toch niet uit?
Heel wat kleine moskees, ook in het midden-oosten, hebben zelfs geen minaret.
Liever niet terug naar de 17e eeuw

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schuilkerk
Oud 3 december 2009, 10:27   #574
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
1. De EU heeft niets over Zwitserland te zeggen.
.
Als EVA land is Zwitserland wel terdege gebonden aan bepaalde door de EU opgelegde regels. Uiteraard niet voor wat het minnaretenverbod inhoud.
Het europees gerechtshof in Straatsburg kan Zwitserland hiervoor wel veroordelen.
De rijke olielanden hebben in Zwitserse banken miljarden dollars staan. Om deze veilig te stellen zou het best kunnen dat de Zwitserse regering dit als voorwensel zal gebruiken om de eventuele bouw van minaretten wel toe te staan. Het zou de eerste keer niet dat de uitslag van een referendum niet wordt uitgevoerd.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:35   #575
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

hoe geraken we er van af hoe bevrijden we ons ?
bij ons staan nog vele katolieke symbolen, maar die staan niet meer voor het kondoomverbod of verbod op voorhuwelijkse sex, die link is weg tussen symbool en religie, het symbool wordt nog aanvaard als kultuurhistorisch erfgoed, het symbool heeft zijn kracht verloren voor de bevrijde mens (ik dacht dat gij tot de bevrijde mensen behoorde,maar nu ik lees dat ge die link nog maakt is er nog werk aan de winkel...)
dat er nog vele niet bevrijde mensen zijn op de planeet is evident, maar ze moeten elk hun eigen bevrijding bewerkstelliggen zoals wij gedaan hebben, wij hebben dat helemaal zelf gedaan.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:36   #576
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als EVA land is Zwitserland wel terdege gebonden aan bepaalde door de EU opgelegde regels. Uiteraard niet voor wat het minnaretenverbod inhoud.
Het europees gerechtshof in Straatsburg kan Zwitserland hiervoor wel veroordelen.
De rijke olielanden hebben in Zwitserse banken miljarden dollars staan. Om deze veilig te stellen zou het best kunnen dat de Zwitserse regering dit als voorwensel zal gebruiken om de eventuele bouw van minaretten wel toe te staan. Het zou de eerste keer niet dat de uitslag van een referendum niet wordt uitgevoerd.
ok, maar zwitserland heeft die eu niet nodig. wij wel?
en een staat kan moeilijk verplicht worden, dacht ik
dat die olielanden daat veel geld staan hebben zal wel een reden hebben zeker

ik vind trouwens die hele discussie niet nodig. een land heeft democratisch gestemd en iedereen moet zich er maar bij neerleggen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:37   #577
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Omdat moslimlanden bepaalde verboden hebben, moeten soortgelijke ook in Westerse landen worden ingevoerd?
Soortgelijk? Bedoel je dat de onbeperkte godsdienstvrijheid in Zwitserland te vergelijken valt met het opgelegde islamitische monopolie van veel moslimlanden?

Citaat:
Het lijkt me dat het er om gaat wie het verst gevorderd in beschaving is.
En dat zijn niet de moslimlanden.

Citaat:
Tolerantie is een kenmerk van beschaving. Intolerantie duidelijk niet.
Intolerantie is evengoed een kenmerk van beschaving. Of is appeasement politiek (jaja, Godwin, ik weet het) de facto de juiste keuze?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:39   #578
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens dat het goeie argument op 't eerste zicht niet is: "kijk naar die ontwikkelingslanden met hun schendingen van de mensenrechten, dus mogen we die ook schenden!"

Ik ijver ook niet voor een minaretten verbod, maar ik vind wel dat een land zoals Zwitserland dat democratisch mag beslissen. Islam is toch wel een heel opdringerige godsdienst die haar symboliek overal wil opdringen, of het nu op school is, in zwembaden, in het openbaar, .... ze kunnen het niet nalaten van schreeuwerig te doen in de zin van "wij zijn anders, en voor ons moet het allemaal anders gebeuren, in de naam van onze god".

Ik weet niet in welke mate dat allemaal dulden, of moet ik zeggen, ondergaan, een teken is van tolerantie en beschaving. Tot op zekere hoogte wel, maar vanaf een zeker punt begint het op de zenuwen te werken, en als het punt bereikt wordt waar een groot deel van de bevolking het meer op zijn zenuwen krijgt dan het "beschaafsgewijs multicultureel leuk vindt", dan vind ik dat we tolerant moeten zijn ten aanzien van dat volk dat nu ook eens schreeuwerig terugroept: "genoeg!".

Laten we tolerant zijn ten opzichte van de Zwitsers en hun democratische cultuur respecteren.
Je blijft hier nagels met koppen slaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 3 december 2009, 10:41   #579
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geworteld in de Westerse cultuur. Die vindt tolerantie een groot goed.
Zoals de tolerantie van mensen die liever geen minaretten in het straatbeeld willen.
Oud 3 december 2009, 10:42   #580
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou me niks aantrekken van wat de ander als zwakte beschouwd. Ik denk dat het een teken van zwakte is als je de definitie van een andere cultuur overneemt.
Ik ben geworteld in de Westerse cultuur. Die vindt tolerantie een groot goed. Daar ga ik in mee. Wat andere culturen daarvan vinden, interesseert me niet.
Overigens, als jij tolerantie een hoog goed vindt, dan is dat reden temeer om de islam in het publieke leven een halt toe te roepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be