![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat bewijst dan ook meteen hoeveel N-SA inzit met de traditie. Of moet ik dit anders interpreteren?
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#103 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#104 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Enz... Dus als antwoord op je vraag, ja dat kan uiteraard ook iemand van buiten de landsgrens zijn. Zo steunt bijvoorbeeld N-SA de gerechtvaardigde strijd van de Arabieren (Palestijnen) tegen Israël, of van pakweg het Karen volk tegen de onderdrukkers in Myanmar.
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#106 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
De verwerping van macht op gebaseerd op macht; mag dat voor N-SA ook op internationaal vlak. Krijgen alle landen evenveel macht? Citaat:
Heb je die niet-europese buitenlander; die in Belgie leeft; er zijn leven heeft uitgebouwd; ook even lief als je zelf? Of alleen wanneer hij niet meer in België leeft. |
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Citaat:
|
|
|
|
#108 | |
|
|
Citaat:
En dat bepaalde organisaties zich nu terug overtuigd solidaristisch noemen, is niet 100% door N-SA. Zo belangrijk zijn jullie nu ook weeral niet.
|
|
|
|
#109 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#110 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Vraag is en blijft: hoe gaat u een uitdrukkelijk katholiek geïnspireerd solidarisme aan de man brengen als Groot-Nederlander in het protestantse noorden?
|
|
|
|
#111 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Laten we ze even overlopen? 1. Voorpost: heeft altijd al een solidaristische ondertoon gehad en is inderdaad al lange tijd de enige organisatie die solidarisme ook als leidraad neemt voor bepaalde activiteiten (Z11-Z11-Z11 en sinds kort ook die huizen voor bijscholing (of iets in die aard)). Voorpost heeft evenwel zeer lang rond solidarisme als dusdanig niet veel gedaan (noch in haar publicatie Revolte, sinds kort enigszins veranderd, oa door jou artikels, maar er zijn een flink aantal VP'ers die uw visie niet echt volgen. Soit, al bij al is Voorpost nog één van de betere, ondanks de wat slaafse houding tav het VB en het feit dat solidarisme er in de praktijk vooral als een vorm van liefdadigheid aanzien wordt. Niettemin wens ik u daar veel succes bij, ook al bij het overtuigen van mensen in de Voorpost-leiding die economisch-liberalen in het VB soms als solidaristen beschouwen. 2. Delta groep rond Vik Eggermont. Respect voor die man maar dat is al heel wat minder voor dat groepje idioten rond hem. Ze beweren solidaristisch te zijn maar hebben in jaren niks gedaan om het solidarisme uit te dragen of te hernieuwen. Ze zijn een fossiel die focussen op een bourgeois-elitaire stijl, het is daar inhoudelijk zelfs zo erg dat er een LDD'er mee het mooie weer uitmaakt. En LDD is zoals we weten zeer solidaristisch van aard... 3. Kasper, is nog maar pas opgericht, dus nadat N-SA het solidarisme weer in de schijnwerpers haalde. De wereldvreemde nerds die er stichtend deel van uitmaken zijn zo mogelijk nog meer bourgeois-elitair dan die van Delta. Geen enkel concreet standpunt of denkwerk over solidarisme maar ze gaan toch tenminste in kostuum naar de opera! Daar hebben de werknemers in Vlaanderen / de Nederlanden nog eens iets aan zie! En voor de rest is het de grote leegte zeker? Haal gerust nog andere verenigingen aan...
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 5 december 2009 om 07:32. |
||
|
|
|
|
|
#112 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik begrijp nog altijd niet hoe het internationaal solidarisme te verzoenen is met nationalisme. Kan jij uitleggen hoe het wel te verzoenen is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan je een niet-Europese vreemdeling; die hier getrouwd is (met een Belgische) en kinderen heeft; die hier werkt; die hier zijn leven heeft uitgebouwd; op een menselijke manier remigreren? |
||||
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag is niet of maar wanneer Van Hecke het zinkende schip zal verlaten.
Het eens zo trotse fregat is inmiddels een duikboot geworden. Spijtig dat de duikboot lek is en er water naar binnen stroomt. |
|
|
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#115 | ||
|
|
Citaat:
Voor de opkomst van het vlaams blok was ook trots Vlaming te zijn. Ik had zo'n leeuwtje op mijn fiets en auto. Niet dat ik tegen België was, maar ik was voor de Vlaamse beweging. Sedert het vlaams blok ben ik beschaamd vlaming te zijn en noem ik me terug Belg. Zolang het vlaams blok Vlaanderen met xenofobie en racisme blijft verbinden blijf ik Belg. |
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ken maar weinig Fransen die zich schamen Frans te zijn vanwege Jean-Marie Le Pen, of Oostenrijkers die zich geen Oostenrijker meer durven noemen vanwege Jörg Haider, ... Ik laat mij door niemand in het verdomhoekje 'xenofoob' of 'racist' duwen, en al helem�*�*l niet door het Vlaams Belang. Ik gun hen dat plezier niet, sè.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
Probleem is dat ze in de ogen van buitenstaanders 'Vlaming' geassocieerd hebben met 'racist'. 'Belg' heeft voor buitenstaanders nog een goede merknaam en dan wordt ik liever daarmee geassocieerd. |
|
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb wel problemen met xenofoob vlaams |
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat jij de perceptie die buitenlanders hebben van het begrip 'Vlaming' behoorlijk verkeerd inschat. Ik heb mij in het verleden in het buitenland al vaak geuit als zijnde Vlaming zonder dat iemand mij daar ooit scheef voor aankeek. Bovendien worden de gevallen waarbij Vlaanderen op de vingers getikt werd door Europa zwaar aangedikt in de binnenlandse pers, juist met de bedoeling de Vlaming een schuldgevoel aan te praten. Buiten België is er immers zo goed als niemand die weet heeft van die gevallen en bovendien zijn andere Europese landen ook al evenzeer negatief beoordeeld inzake sommige van hun wetten ten overstaan van minderheden of buitenlanders (ik denk bv. aan Zweden een paar jaar terug nog).
|
|
|
|