![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je uitleggen hoe dit wel een oplossing zou kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Schooluniformen zijn dikke zever.
Alsof het de school te doen is om de "gelijkheid" tussen de leerlingen. Het enige dat hen interesseert is profilering van de school. Een pure PR stunt dus. Als we zien welke scholen nog uniformen gebruiken, zijn dit hoofdzakelijk elitaire scholen. Gelijk in Gent met de "groentjes". De profilering is: de school zichtbaar maken op straat, zodat mensen zeggen, waw die zit op Sint-Lievens in Gent. En die ouders van die leerlingen hebben ook graag dat ze bij het clubje van de "elitairen" behoren. MAW een schooluniform is gewoon elitair snobisme! Het enige wat een school moet opleggen is dat de leerlingen fatsoenlijk gekleed zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe dan ook heb je de vrije keuze je al dan niet in die school in te schrijven, en als je niet veel anders kan (om welke reden dan ook) leg je er dan bij neer, dat is het schoolreglement en dat moet je navolgen.
In het leven zijn er zoveel regeltjes die onlogisch lijken, maar daarom moet je ze niet naast je neerleggen. 't Is dan misschien een goede leerschool. We kunnen hier zowel een topic beginnen over het feit dat hoofddeksels verboden zijn of je agenda elke week getekend moet worden. Zinloos.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, anders zou het niet Sint-Franciscus instituut heten, nee ?
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij definitie kan een publieke school toch niet "katholiek" zijn, he. Gesubsidieerd omdat het zich aan de officiele leerprogramma's houdt en inspecties toelaat, en dus een deel van de dienst die de overheid anders zou moeten organiseren, van de overheid overneemt. Onder-aannemer als het ware, die een dienst verkoopt aan de staat, en daarvoor door de staat vergoed wordt. Een beetje zoals een prive-dokter toch "gesubsidieerd" wordt door de ziekenkas, maar geen ambtenaar-dokter is in overheidsdienst in een hospitaal. Maw, die subsidies zijn een vergoeding voor de dienst die die priveschool aan kinderen en hun ouders levert en waarvoor de gemeenschap reeds belastingen heeft geint. Citaat:
Ik werk ook in een "prive" instituut op grotendeels openbare fondsen. Ik ben geen staatsambtenaar, en mijn werkcondities zijn die van de prive. Hoewel het gros van ons geld staatsfondsen zijn van verschillende Europese staten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2009 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snobisme is geen kwestie van "duur". Het is een kwestie van zich onderscheiden op kleine details van anderen om aan te geven dat men tot de "betere elite" behoort. Het kan soms heel snob zijn om weinig geld uit te geven.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dragen de jongeren al geen uniform? ik zie enkel nog laaghangende jeans in het straatbeeld.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen geen krant of tijdschrift openen of het wordt hen voorgeschoteld. Ze kunnen geen TV of PC aanzetten of ze zien mensen in de "juiste kledij". Natuurlijk moet men kinderen waarschuwen en trachten te wapenen tegen al die publiciteit maar ik begin te denken dat u nooit geen kinderen hebt grootgebracht. En indien wel, dat het gebeurd is op een onbewoond eiland.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de indruk dat alle Chinezen nu ze zich eindelijk openstellen voor de rest van de wereld allemaal hetzelfde denken en doen. En velen van hen proberen heel erg op te vallen. Die Chinezen die nog opgegroeid zijn met het Mao-regime zijn geen regimeslaven.
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
wat ik hiermee bedoel is simpel, jongeren onder elkaar kunnen elkander aardig de duvel aandoen, dit is algemeen geweten. dus als een jongere uit een minder gestelde familie zich niet de nieuwste modetrends kan permiteren kan die hierop nagekeken en gepest worden. dit gebeurt veel vaker dan je denkt. dus los van het feit dat het opvoedkundig geen meerwaarde heeft kan het wel zulks pestgedrag tegengaan.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je gelooft trouwens zelf toch niet dat jongeren die een uniform op het middelbaar dragen later anders gaan zijn dan jongeren die dat niet moesten op het middelbaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp trouwens het probleem niet. Als de directie van een school beslist om een uniform te verplichten, dan is dat hun goed recht. Ouders die het daar niet mee eens zijn, kunnen hun kinderen nog altijd inschrijven in een niet-uniformschool.
In een stad zoals Gent, waar er meer dan genoeg scholen zijn, is er geen enkel probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ge geleerd hebt te zwijgen als de grote mensen praten, en dat ge voor vader, grootvader, nonkel pier en paul respect te hebben. te blijven zitten tot iedereen gedaan had met eten, en den tv af te zetten als er volk kwam, ge een een of andere nitwit wordt, die niet zelfstandig kan denken of beslissingen nemen. Integendeel misschien, als ik iets wou of gedaan krijgen dan moest ik gaan vragen, onderhandelen... geleerd om goed te motiveren en dan bijna altijd te krijgen wat ik wou / nodig had, zolang het redelijk was. En het werkt nu nog, ik ga niet zagen tot ik mijn goesting krijg, ik maak een goed gemotiveerde aanvraag op het juiste moment en ik krijg wat ik van doen heb. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 9 december 2009 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kinderen worden gepest omdat ze verlegen zijn en gemakkelijk te onderscheiden zijn omwille van dik/dun/klein/bleek/etc zijn. Mijn moeder heeft in een school gezeten waar een uniform was. Daar pesten ze de leerling wiens uniform niet dagelijks gewassen werd.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 december 2009 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een publieke school, een vrije gesubsidieerde school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin is het heel goed begrijpelijk dat een deel van die produkt differentiering erin bestaat om uniformen op te leggen, want dat zal een zeker clienteel aantrekken (en een ander afstoten), en dat is precies wat daar gewenst is. Da's verschillend van een gemeenschapsschool waar men een "standaard" staatsprodukt verkoopt en waar 't allemaal 't zelfde is (op papier). Vergelijk het met de (voegere) publieke post, met overal dezelfde dienst in 't postkantoor, en specifieke prive courier diensten zoals DHL of zo. Of vergelijk de politie met prive bewakingsfirma's.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2009 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere school wordt, in de eerste plaats, verondersteld onderwijs te geven. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 december 2009 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |