Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 21:53   #181
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Er is geen ware godsdienst.
Alleen achterlijke idioten die dat persé willen geloven en die gek genoeg zijn om voor dat geloof te doden/sterven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 22:03   #182
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Appels en peren noemen ze zoiets maar den alberto probeert er alles aan te doen om zich er te kunnen van onder muizen.
Hij probeerde via een metafoor iets duidelijk te maken. Maar wat baten kaars en bril...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 22:07   #183
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het maakt niet uit of ik een punt heb of niet, de realiteit is wat ze is.
Wel ja, dat is ze inderdaad. Jij wenst geen deel meer uit te maken van een volk omdat ze stemmen op een partij die niet jouw politieke voorkeur draagt. Dat is op z'n minst kinderlijk te noemen

Citaat:
Ik ben echt niet alleen in deze denkwijze.
Oh jawel. Helemaal alleen zelfs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 22:08   #184
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Appels en peren noemen ze zoiets maar den alberto probeert er alles aan te doen om zich er te kunnen van onder muizen.
Idd. Nu moet ik wel zeggen dat ik die VB-foben amusant vind
Oud 9 december 2009, 07:31   #185
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij probeerde via een metafoor iets duidelijk te maken. Maar wat baten kaars en bril...
Toch iemand die het begrepen heeft, thnx
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 07:34   #186
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wel ja, dat is ze inderdaad. Jij wenst geen deel meer uit te maken van een volk omdat ze stemmen op een partij die niet jouw politieke voorkeur draagt. Dat is op z'n minst kinderlijk te noemen
Bijna juist.

Ik wens geen deel uit te maken van een volk dat duidelijk een racistische en xenofobe richting uitgaat.

Citaat:
Oh jawel. Helemaal alleen zelfs.
You'd wish.
Ik had het er onlangs op het werk nog over.
De meesten volgden mijn redenering.
De rest couldn't care less.

Geen enkele vond het racisme van het VB en het stemmen daarop een goede zaak.
Oud 9 december 2009, 08:37   #187
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Niemand is hier 'stemplichtig'.
Gaan we nu die toer op ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 09:14   #188
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wens geen deel uit te maken van een volk dat duidelijk een racistische en xenofobe richting uitgaat.
Daar heb je helaas niet in te kiezen. Je kan de werkelijkheid niet naast je neerleggen. Je mag nog zoveel zeggen als je maar wil dat je geen Vlaming bent, je wordt er niet minder Vlaming door. Zoals ik al eerder zei: je kunt het licht van de zon niet ontkennen.

En kun je ook even verklaren verklaren waar precies 'de Vlamingen' 'duidelijk een racistische en xenofobe richting uitgaan'? De laatste verkiezingen ging het VB immers fors achteruit.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 december 2009 om 09:34.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:25   #189
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar heb je helaas niet in te kiezen. Je kan de werkelijkheid niet naast je neerleggen. Je mag nog zoveel zeggen als je maar wil dat je geen Vlaming bent, je wordt er niet minder Vlaming door. Zoals ik al eerder zei: je kunt het licht van de zon niet ontkennen.

En kun je ook even verklaren verklaren waar precies 'de Vlamingen' 'duidelijk een racistische en xenofobe richting uitgaan'? De laatste verkiezingen ging het VB immers fors achteruit.
Dit heeft te maken door partijen als nv-a en ldd en alsook de strubbelingen die er waren en nog steeds zijn.
Niet door racistische en xenofobe richting uit te gaan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 15:13   #190
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heeft te maken door partijen als nv-a en ldd en alsook de strubbelingen die er waren en nog steeds zijn.
Niet door racistische en xenofobe richting uit te gaan.
Daar gaat het wat mij betreft hier niet om. Ik maak hem gewoon attent op de inconsequentie in zijn betoog. Hij wil immers geen Vlaming genoemd worden omdat de Vlamingen volgens hem een racistische richting 'uitgaan' omdat ze op het VB stemmen. 'Een richting uitgaan' wil letterlijk zeggen dat er alsmaar meer zouden bijkomen. Terwijl het juist omgekeerd is en er minder mensen dan vroeger op het VB stemmen. Volgens zijn redenering zou er dus nu minder racisme moeten zijn.
Oud 9 december 2009, 18:00   #191
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het wat mij betreft hier niet om. Ik maak hem gewoon attent op de inconsequentie in zijn betoog. Hij wil immers geen Vlaming genoemd worden omdat de Vlamingen volgens hem een racistische richting 'uitgaan' omdat ze op het VB stemmen. 'Een richting uitgaan' wil letterlijk zeggen dat er alsmaar meer zouden bijkomen. Terwijl het juist omgekeerd is en er minder mensen dan vroeger op het VB stemmen. Volgens zijn redenering zou er dus nu minder racisme moeten zijn.
Dan maakt deze nog een grote fout; vlaming zijnde telt niet alleen voor het vb maar ook voor nv-a en mss een beetje ldd.
Voor mij blijft het vb de enige echte vlaamse partij.

Mensen die sowieso in vlaanderen geboren zijn zijn automatisch vlaming maar je vlaming voelen is iets dat in u zit of niet maar wat niet kan is je eerst vlaming voelen al die jaren en dan opeens doodleuk gaan zeggen je belg bent???

Ik hoor zovele mensen steeds zeggen zoals alexander de croo vandaag; ik ben vlaming,belg en europeaan?
Tot wanneer het er echt op aan komt,dan zal'em wel belg zijn.
Oud 9 december 2009, 18:16   #192
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna juist.

Ik snap niet waarom je je dan wilt distantiëren van het Vlaamse volk, ze gaan immers geen xenofobe/racistische richting uit ...

Citaat:
You'd wish.
Ik had het er onlangs op het werk nog over.
De meesten volgden mijn redenering.
De rest couldn't care less.

Geen enkele vond het racisme van het VB en het stemmen daarop een goede zaak.
Allé dan, als uw collega's dat vinden
Oud 9 december 2009, 18:17   #193
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan maakt deze nog een grote fout; vlaming zijnde telt niet alleen voor het vb maar ook voor nv-a en mss een beetje ldd.
Voor mij blijft het vb de enige echte vlaamse partij.

Voor jou is Vlaming zijn dus gerelateerd aan de politieke partij waar je voor stemt?

Citaat:
Mensen die sowieso in vlaanderen geboren zijn zijn automatisch vlaming
Dat is dan in tegenspraak met wat je hierboven schrijft.

Citaat:
maar je vlaming voelen is iets dat in u zit of niet maar wat niet kan is je eerst vlaming voelen al die jaren en dan opeens doodleuk gaan zeggen je belg bent???
Die zogezegde 'identiteitscrisis' waar deze mensen mee zitten is volgens mij eerder ingegeven omwille van politieke correctheid. Ze zien echter over het hoofd dat ze hun afkomst niet kunnen verloochenen en blijven hoe dan ook Vlaming. Dat is iets wat je niet zomaar kunt inwisselen omdat het je toevallig niet meer zint. Zoals ik al eerder schreef: vraag aan een willekeurige Waal om die mensen te omschrijven en ze gaan allen zonder uitzondering zeggen dat het 'Flamands' zijn. Ze mogen dan wel allemaal een Belgische identiteitskaart hebben, toch zullen ze door die Walen niet zomaar zonder meer als 'één van hen' gezien worden.

Citaat:
Ik hoor zovele mensen steeds zeggen zoals alexander de croo vandaag; ik ben vlaming,belg en europeaan?
Tot wanneer het er echt op aan komt,dan zal'em wel belg zijn.
En toch blijft hij een Vlaming. Zie hierboven.
Oud 9 december 2009, 18:24   #194
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou is Vlaming zijn dus gerelateerd aan de politieke partij waar je voor stemt?

Dat is dan in tegenspraak met wat je hierboven schrijft.

Die zogezegde 'identiteitscrisis' waar deze mensen mee zitten is volgens mij eerder ingegeven omwille van politieke correctheid. Ze zien echter over het hoofd dat ze hun afkomst niet kunnen verloochenen en blijven hoe dan ook Vlaming. Dat is iets wat je niet zomaar kunt inwisselen omdat het je toevallig niet meer zint. Zoals ik al eerder schreef: vraag aan een willekeurige Waal om die mensen te omschrijven en ze gaan allen zonder uitzondering zeggen dat het 'Flamands' zijn. Ze mogen dan wel allemaal een Belgische identiteitskaart hebben, toch zullen ze door die Walen niet zomaar zonder meer als 'één van hen' gezien worden.

En toch blijft hij een Vlaming. Zie hierboven.
Ik spreek mij nergens tegen.

Uiteraard zijn vld en dergelijke meer ook vlaamse partijen,das nu éénmaal zo maar voor mij zijn ze dat nauwelijks aangezien deze zoals net gezegd alsook pro illegalen en walen en dergelijke meer zijn.
Vlaamse partijen die voor vlaanderen en de vlamingen opkomen die doen geen zaken zoals groenen en sp-a doen en vld en cd&v.

Het vb is in alles het duidelijkste; vlaanderen onafhankelijk en eigen volk eerst.

De NV-A is pro subsidies voor moskeeen,hell no ik ooit voor zo'n partij stem.De NV-A wil ook niet meedoen aan een verbod op minaretten en moskeeen.
De NS-A zie ik op hun webstek staan; lang leve de hoofddoeken en ik zwijg nog van aantal andere zaken.

Alle mensen die hier geboren zijn zijn nu éénmaal vlaming maar daarom voel je je er nog geen.Velen voelen zich belg en dan houden velen er dezelfde mening op na; pro koningshuis,walen en vreemdelingen.

Je ziet dat hier iedere dag opnieuw hoe de belgicisten hier hoe ze altijd alles snel minimaliseren als hun allochtone vrienden alweer eens de boel vernield hebben.

En weet jij in feite ook wel wat je wil?
Eerst nv-a,dan kom je bij ons en je wist zeer goed waarvoor wij staan en dan nu las ik hier een korte tijd geleden je geen vb meer bent?
Waarschijnlijk terug nv-a?
Uw goed recht maar das toch echt niet weten wat je wilt hoor.

Ik weet wat ik wil.
Ik ben niet zomaar een ja knikker zoals sommigen beweren; ik heb al 2 boze emails gestuurd naar bert schoofs door z'n uitspraak in belang van limburg en ook nog naar andere mensen om mijn ongenoegen te uiten.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 9 december 2009 om 18:27.
Oud 9 december 2009, 18:39   #195
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En weet jij in feite ook wel wat je wil?
Eerst nv-a,dan kom je bij ons en je wist zeer goed waarvoor wij staan en dan nu las ik hier een korte tijd geleden je geen vb meer bent?
Waarschijnlijk terug nv-a?
Uw goed recht maar das toch echt niet weten wat je wilt hoor.
Dat doet hier in deze discussie niet terzake. Partijpolitiek interesseert mij niet meer. Ik zie geen toegevoegde waarde meer in het lidmaatschap een politieke partij. Het enige wat ik nog doe is bij de verkiezingen het bolletje kleuren van diegene die het meest te bieden heeft. Mijn geld gaat voortaan enkel nog naar niet-partijgebonden organisaties als VVB, TAK of Haviko.
Oud 9 december 2009, 18:43   #196
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet hier in deze discussie niet terzake. Partijpolitiek interesseert mij niet meer. Ik zie geen toegevoegde waarde meer in het lidmaatschap een politieke partij. Het enige wat ik nog doe is bij de verkiezingen het bolletje kleuren van diegene die het meest te bieden heeft. Mijn geld gaat voortaan enkel nog naar niet-partijgebonden organisaties als VVB, TAK of Haviko.
Je mag als je wil mij altijd in een pm eens laten weten wat wij u verkeerd hebben aangedaan aangezien je ons verlaten hebt?
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van bij ons en daarmee bedoel ik een vb'er in onze gemeente u wat verkeerds heeft aangedaan.
Je bent bij het vb gekomen terwijl je heel goed weet waarvoor wij staan.
Ik vind het daarom straf mensen opeens hun kar keren?

ps; je weet wij geen probleem hebben met elkaar he

Laatst gewijzigd door Marlboro : 9 december 2009 om 18:43.
Oud 9 december 2009, 18:47   #197
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag als je wil mij altijd in een pm eens laten weten wat wij u verkeerd hebben aangedaan aangezien je ons verlaten hebt?
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van bij ons en daarmee bedoel ik een vb'er in onze gemeente u wat verkeerds heeft aangedaan.
Je bent bij het vb gekomen terwijl je heel goed weet waarvoor wij staan.
Ik vind het daarom straf mensen opeens hun kar keren?

ps; je weet wij geen probleem hebben met elkaar he
Jij zoekt dingen die er niet zijn. Niemand heeft mij iets verkeerd gedaan. Zoals ik zei, lidmaatschap van een politieke partij interesseert mij niet meer. Noch van het VB, noch van de N-VA en al zeker niet van om het even welke andere partij. Dat heeft niets met 'je kar keren' te maken. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Precies alsof je verplicht lid moet zijn van een partij om jezelf Vlaams-nationalist te noemen?
Oud 9 december 2009, 18:48   #198
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zoekt dingen die er niet zijn. Niemand heeft mij iets verkeerd gedaan. Zoals ik zei, lidmaatschap van een politieke partij interesseert mij niet meer. Noch van het VB, noch van de N-VA en al zeker niet van om het even welke andere partij. Dat heeft niets met 'je kar keren' te maken. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen? Precies alsof je verplicht lid moet zijn van een partij om jezelf Vlaams-nationalist te noemen?
Ik zeg nergens je lid moet zijn, alleen vraag ik waarom je dan bent weggegaan?Toch niet moeilijk,ik denk mijn vraag wel duidelijk is.

Hetgeen je hier al hebt gezegd nu is nog steeds niet hetgeen ik wilde horen,er moeten redenen zijn waarom je geen lid meer bent of niet meer voor het vb bent.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 9 december 2009 om 19:03.
Oud 9 december 2009, 22:05   #199
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Sommige VB'ers zijn zo verknecht aan hun partijtje dat ze dit niet kunnen begrijpen. Die Partei über alles!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 23:08   #200
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wel ja, dat is ze inderdaad. Jij wenst geen deel meer uit te maken van een volk omdat ze door te stemmen op het vb blijk geven van racisme en xenofobisme
FIFY
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be