![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het is frans en geen engels; die "s" -toevoeging bestaat daar alleen bij 2e persoon enkelvoud (tu, =jij) en "on" ofwel "men" is 3e persoon enkelvoud (zoals "hij").
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 november 2009 om 15:33. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Banneling
|
[quote=KlulUT;4374194]
Citaat:
Is dit meten met twee maten? |
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Hopen poep?
Jouw albino draden zijn gebaseerd op poep, stierenpoep om preciezer te zijn. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Banneling
|
![]() Albinisme komt het meeste voor in Afrika en daar weer het meeste in Tanzania. Ik beschouw het als een radicale, supersnelle aanpassing aan het milieu. Het menselijk DNA heeft een lange weg afgelegd sinds haar ontstaan in de oersoep en heeft alle mogelijke voorzieningen en aanpassingen aan klimaten en milieus in zich opgenomen. Er bestaan studies die aantonen dat er bv na een hongersnood al genetische aanpassingen voorkomen in de volgende generatie. Misschien dat albino's net als trekvogels vertrokken naar andere, zonarme streken die gunstiger voor hun fenotype waren, dan waar zij hun bestaan begonnen. Daar paste hun lijf zich in haar proporties verder aan, aan de natuur, hoewel wij ook bij de zwarte Afrikaanse mens verschillende lichaamstypen tegenkomen. Albinisme: Witte roos, donkere roos, witte muis, zwarte muis, witte gorilla, zwarte gorilla, witte mens, zwarte mens Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 december 2009 om 15:24. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Provinciaal Statenlid
|
haha, grappig topic dit...en dan spreek je van gezond boerenverstand...
Zal eens meespelen, als beide ouders albino's zijn is er 25% kans dat hun kind ook albino is(heb je zelf gepost #75), dus ofwel moeten ze 4 kinderen maken, of er moeten in totaal 8 albino-ouders(4 koppels) om statistisch gezien 1 albino kind te maken. Laat ons zeggen dat we toch 3 kinderen moeten hebben om er een beetje zeker van te zijn dat we een albino-jongentje en albino-meisje hebben, dus moeten er dan 24 albino ouders met elk 1 kind zijn, of 6 albino-ouders met elk 4 kinderen (12 kinderen in totaal). Maar als je die albino-kindjes terug kinderen wil laten maken zit je weer met een probleem, hun kind moet toch ook met iemand kunnen kweken dus hebben we nog een stamboom nodig, dus in totaal al 48 albino-grootouders met 1 kind of 12 albino-grootouders met 4 kinderen (24 kinderen) om terug 1 koppel te krijgen...begin je het probleem een beetje te zien? Die 48 of 12 grootouders moeten ook ergens vandaan komen....en die laatste kinderen hebben ook maar die 25% kans op een albino dus moeten het er nog veel meer zijn...met veel incest zou je de getallen wat kunnen verkleinen... Er zijn volgens mij maar 2 conclusies: of we waren vroeger met veel meer mensen dan nu, en waren dat oorspronkelijk allemaal albino's, dus ook jouw voorouders... of het is allemaal onzin dat je hier verkoopt.... En de hottentotten zijn volgens mij en google gewoon zwart...weinig geel aan te zien |
|
|
|
|
|
#352 |
|
Lokaal Raadslid
|
Zou het niet interessant zijn hier een poll over te houden?
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Gouverneur
|
Is dit de stomste draad ooit.
1. ja 2. ja maar het kan nog stommer, blue blood is black blood 3. ja, dit is de ultieme stomme draad, stommer kan niet |
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als beide ouders albino zijn is er 100% kans dat hun kind dat ook is toch? Omdat het een recessief gen is? Een albino met een drager is 50% (plus 50% drager), twee dragers is 25% (+50% drager), een albino met een "normaal mens" is 0% (100% drager), drager met normaal is 0% (50% drager) en twee niet-albino's is 0% (0% drager). Ik zou natuurlijk een soort albinisme met een andere genetische oorzaak over het hoofd gezien kunnen hebben, maar anders zou ik gewoon niet al te hard afgaan op wat Egmond allemaal roept. Al blijft het natuurlijk grappig dat hij zichzelf zo tegen spreekt.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 december 2009 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Echt serieus moet ge mijn post niet opvatten, er zit zelfs ergens een fout in mijn redenering, het moeten er eigenlijk nog meer zijn de poll, ik kies nr 3: ja dit is de ultieme stomme draad, stommer kan niet |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn bewering dat van twee albino's 25% kans maakt op albinisme is gebaseerd op een internetbron. Dit alles wijst dus op erfelijkheid. Dat wij geen wetenschappelijk onderzoek hebben die dat kan bevestigen zou te maken kunnen hebben met het feit dat een dominerende groep niet onderzocht wil worden omdat daarmee hun superieure status wordt aangetast. Het boerenverstand heeft te maken met vertrouwen op je eigen onderscheidingsvermogen waarbij klassieke albino's net als sommige erg lichte witten meteen verbranden in de zon. Dat is een overeenkomst. Verder is het verschijnsel van albinisme veel groter dan de klassieke albino met rode ogen. Er zijn albino's die naar beschrijving doen denken aan gewone witten, met iets donker haar, donkere ogen en de mogelijkheid een beetje te kleuren in de zon. Dus blijkbaar op het oog niet te onderscheiden van de rest van de witten. Een klassieke albino die zijn haar donker zou kleuren zou al meteen minder als albino in de gaten lopen. Tenslotte realiseer ik mij in deze discussie de nodeloze medicalisering van een volstrekt natuurlijk verschijnsel. Alisson Blakely schreef een artikel over hoe zwarten in 19e eeuwse Nederlandse naslagwerken werden beschreven. Naast alle supernegatieve kwalificaties waren sommige 'wetenschappers' ook van mening dat zwarten een soort misbaksels van de evolutie waren, behept met vele gebreken en dat zij daarom vanzelf zouden uitsterven. Zo lees ik op het internet ook dat menselijke albino's zwaar zieke mensen zouden zijn. Terwijl wij in de plantenwereld en dierenwereld de albino vormen gewoon als een variatie accepteren, geen hogere of lagere waarde geven aan witte katten of witte bloemen. Zoals je ziet heb ik je op een zakelijke en respectvolle wijze geantwoord. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 december 2009 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een albino heeft geen pigment, blanke mensen wel daar zit je dus al fout. Wanneer je al meteen dit op een hoop gooit kun je daar waanzinnige theorieen aan breien, maar toch blijft je uitgangspunt al verkeerd. Trouwens; albino leeuwen bijvoorbeeld sterven vroeger,omdat de groep hen niet accepteerd en hun kleur hen verhinderd te jagen. En wanneer er iemand hier een probleem heeft met de kleur van mensen dan denk ik toch dat jij de hoofdvogel bent!Omgekeerd heeft dit racisme, al van gehoord? |
|
|
|
|
|
|
#360 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
en dan nog, uit wikipedia: In verschillende gebieden in Afrika, zoals in Burundi en Tanzania, schrijven mensen magische krachten toe aan albino's. Dit leidt ertoe dat sommigen van hen daar vermoord en hun lichaamsdelen verkocht worden. Zo werd in Burundi een zesjarig meisje in november 2008 als vierde slachtoffer in korte tijd aan stukken gehakt. In Tanzania waren op dat moment dertig albino's vermoord in de loop van het jaar[1]. Ledematen en genitaliën van albino's zouden voor duizenden dollars verhandeld worden aan "tovenaars". Waarom zou dit vroeger anders geweest zijn? behalve de dollars dan... Dan nog het feit dat blanken net als zwarten en alle andere variaties een ander genotype hebben dan dat van albino's... Maar om je te plezieren heb ik ook een link gevonden dat albino's meer vitamine d aanmaken in vergelijking met 'zwarten' wel te verstaan: Citaat:
Citaat:
Ik besef maar al te goed dat blanken niet superieur zijn aan eender welke huidskleur, omgekeerd natuurlijk ook niet... Maar ik durf ook te erkennen dat er toch andere subtiele verschillen zijn buiten huidskleur, opgetreden na duizenden jaren van andere voedingsgewoontes en levensstijlen, met als mooi voorbeeld de 'kleine' Aziaten tov de 'grote' westerse mensen... |
|||
|
|
|