Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 14:21   #881
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
in nederland is het niet de stasi, egmond. het is de AIVD, in België simpelweg de staatsveiligheid.
Lieverd, we hebben in Nederland zogenaamde 'vrijwillige politie' die bij razzia's politieuniformen dragen. Die zullen de rol van nazi voetvolk vervullen. Dan heb je de extreem-rechtse jongeren; die worden de Hitlerjugend van onze generatie. De rest wordt de nieuwe 'wij hebben het niet geweten' generatie. Het is allemaal heel simpel, zoals je ziet. Ik bedoel maar, als bibliotheek personeel burgers uitgebreid bespioneert en informatie doorstuurt, dan is dit toch het begin van het einde? Zowat elke gestudeerde Hollander is een agent van de folterende, genocidale en ontkennende staat.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:30   #882
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polycarpe B. Brisset Bekijk bericht
Ik wenste het evenwel over de Grimaldi mens te hebben, één van de hoekstenen uwer theorie.
Dank u wel.
Dit is precies wat ik mij voorstelde van de discussie op dit forum.
Dus u stelt dat de Grimaldi Mens geen klassieke Afrikaanse trekken vertoonde. Waren het dan witten? Want er circuleren eurocentrische 'wetenschappelijke' studies die beweren dat de zwarte Europeanen spontaan wit werden, 6000 jaar geleden. Terwijl ik geloof dat pas 6000 jaar geleden de eerste witten uit Centraal Azie naar Europa kwamen.
Is bekend welk motief deze Verneau had om de skeletten te vervalsen?
Oud 9 december 2009, 15:14   #883
polycarpe B. Brisset
Burger

polycarpe B. Brisset's schermafbeelding

Standaard Grimaldi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Dank u wel.
Dit is precies wat ik mij voorstelde van de discussie op dit forum.
Dus u stelt dat de Grimaldi Mens geen klassieke Afrikaanse trekken vertoonde. Waren het dan witten? Want er circuleren eurocentrische 'wetenschappelijke' studies die beweren dat de zwarte Europeanen spontaan wit werden, 6000 jaar geleden. Terwijl ik geloof dat pas 6000 jaar geleden de eerste witten uit Centraal Azie naar Europa kwamen.
Is bekend welk motief deze Verneau had om de skeletten te vervalsen?
Geëerde Collega,

Dit is niet precies wat ik wou zeggen. Er is gewoon geen "grimaldi mens" als species. Wellicht is de grimaldi mens gewoon een cro-magnon als alle andere, het gaat om één prognatisch vrouwtje, nobody's perfect. Het artikel over grimaldi als hoax kan alleen maar gissen naar de motivatie van Verneau. Overigens, ook naar de motivatie van de fervente Piltdown-verdedigers kan men gissen - vele hadden niet de bedoeling te bedriegen. Nadat een hoax wordt aangetoond, blijven de gelovers verder geloven. Rationaliteit is niet gegarandeerd. De ijver om iets te vinden wat men zoekt kan ook wetenschappers verblinden, zelfs exacte (bv. Podkletnov, of koude fusie). Wie zoekt die vindt is, in de wetenschap, geen aanmoediging, maar een waarschuwing.

De oorspronkelijke genetische trekken van de Afrikaanse voorouder (welke die ook mogen geweest zijn, ik heb eigenlijk geen bewijs dat de Afrikanen van 50000 jaar geleden zwart van huid waren, tenzij dat dat, gezien de bescherming tegen het klimaat, wel acceptabel lijkt) gingen wellicht langzaam verloren na de migratie uit Afrika, plaats makend voor andere. Als je een kenmerk niet meer nodig hebt, is het ook geen evolutionair criterium meer, en gaat het langzamerhand weg. Zo verloren ook bv. proteus anguinus hun pigment en (deels) hun ogen - niet meer nodig. Er zijn ruime voorbeelden van species die onnodige kenmerken afschudden (bv. oronectes australis) of door selectie kenmerken vergroten (bv. zweepspinnen) om zich aan een andere omgeving (minder zonlicht) aan te passen. Dit gebeurt niet spontaan, het is een evolutionair proces.

Een interessant artikel (hoewel gelovig in de grimaldi hoax en met nog wat andere fouten - Grimaldi is overigens geen plaats maar verwijst naar de prins) is hier. men hoeft er geen snars van te geloven, maar er staan wel een aantal andere denkpistes in. Ondermeer dat de overgang van zwart naar wit niet via evolutionaire selectie zou zijn maar via sexuele. Se non è vero, è ben trovato.

Met academische groeten
Polycarpe B. Brisset
Egyptoloog en weetuwel
Oud 9 december 2009, 15:38   #884
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
[...]Er is gewoon geen "grimaldi mens" als species. Wellicht is de grimaldi mens gewoon een cro-magnon als alle andere, het gaat om één prognatisch vrouwtje, nobody's perfect. Het artikel over grimaldi als hoax kan alleen maar gissen naar de motivatie van Verneau. [...]Wie zoekt die vindt[/i] is, in de wetenschap, geen aanmoediging, maar een waarschuwing.

De oorspronkelijke genetische trekken van de Afrikaanse voorouder ([i]welke die ook mogen geweest zijn, ik heb eigenlijk geen bewijs dat de Afrikanen van 50000 jaar geleden zwart van huid waren, tenzij dat dat, gezien de bescherming tegen het klimaat, wel acceptabel lijkt[...]. Ondermeer dat de overgang van zwart naar wit niet via evolutionaire selectie zou zijn maar via sexuele. Se non è vero, è ben trovato.
Beste, ik denk dat u ik u steeds aardiger begin te vinden.

Citaat:

Albinisme komt het meeste voor in Afrika en daar weer het meeste in Tanzania. Ik beschouw het als een radicale, supersnelle aanpassing aan het milieu. Het menselijk DNA heeft een lange weg afgelegd sinds haar ontstaan in de oersoep en heeft alle mogelijke voorzieningen en aanpassingen aan klimaten en milieus in zich opgenomen. Er bestaan studies die aantonen dat er bv na een hongersnood al genetische aanpassingen voorkomen in de volgende generatie. Misschien dat albino's net als trekvogels vertrokken naar andere, zonarme streken die gunstiger voor hun fenotype waren, dan waar zij hun bestaan begonnen. Daar paste hun lijf zich in haar proporties verder aan, aan de natuur, hoewel wij ook bij de zwarte Afrikaanse mens verschillende lichaamstypen tegenkomen.

Albinisme: Witte roos, donkere roos, witte muis, zwarte muis, witte gorilla, zwarte gorilla, witte mens, zwarte mens
Om tot een antwoord te geraken, een theorie te formuleren die een huis, een geintegreerde verklaring biedt aan al de vreemde zaken die ik aantrof, moest ik voor mezelf keuzen maken en studies en theorien accepteren die mij plausibel voorkwamen. Ik moet theorien gebruiken die Afrikanen in Europa situeren om de zwarte baron Aarnout Joost van der Duyn van Maasdam en zijn geslacht en hun zwarte partners te kunnen verklaren. Zoals u weet begon het voor mij met beschrijvingen van de hoogste adel als zwart van huid en zelf met 'a true mulatto' face in erkende wetenschappelijke biografien, waarbij men vervolgens witte portretten toonde van deze zwarte personen.

Evenzo moet ik het verschijnsel van witte mensen verklaren, zodat ik daarmee verder kan gaan. Ik heb niet de luxe om tot het einde der dagen mee te speculeren over zaken die vanuit mij perspectief simpel zijn.
Oud 9 december 2009, 18:34   #885
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een weekje geleden keek in naar een scene waar een jonge Zwarte Piet naar een kindje keek, de wurm kroop angstig achter zijn moeders benen weg. De Piet kwam erop af, het arme kind nog angstiger. Daar begint het mee. Over een paar jaar zal dit kind even racistisch als jij tegen mij tekeer gaan op een forum, omdat een zwarte NOOIT gelijk mag hebben of krijgen. Als ik intussen niet door de spionerende, Stasi Hollanders in de bibliotheek ben vermoord!

Overigens mij net weer van een stinkende rat bevrijd.
Ik kan iedereen de negeerknop aanraden. Wat een opluchting!
Probeer eens om niet in iedereen een vijand te zien, Egmond. Ik kan je evenveel foto's laten zien waarop een kind bang is voor Sinterklaas als waarop het bang is voor Zwarte Piet. Ik blijf bij mijn mening dat het Sinterklaasfeest niets racistisch (meer) heeft en eigenlijk amper heeft gehad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 18:35   #886
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Probeer eens om niet in iedereen een vijand te zien, Egmond. Ik kan je evenveel foto's laten zien waarop een kind bang is voor Sinterklaas als waarop het bang is voor Zwarte Piet. Ik blijf bij mijn mening dat het Sinterklaasfeest niets racistisch (meer) heeft en eigenlijk amper heeft gehad.
De zwarte en de moslim hebben altijd ongelijk. Waarom? Omdat zij zwarten en moslims zijn.

Verwijs mij naar één van je draden waar je erg trots op bent zodat ik kan zien wat voor vlees ik in de kuip heb, die niet vijandig zou zijn.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 december 2009 om 18:37.
Oud 9 december 2009, 19:10   #887
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zwarte en de moslim hebben altijd ongelijk. Waarom? Omdat zij zwarten en moslims zijn.

Verwijs mij naar één van je draden waar je erg trots op bent zodat ik kan zien wat voor vlees ik in de kuip heb, die niet vijandig zou zijn.
Als kinderen met onbekende zaken worden geconfronteerd of druktes zoals op feesten en verjaardagen dan gebeurt het wel eens dat ze verlegen of bang worden. Daarom is het goed dat er een ouder bij is waarop ze kunnen terugvallen. Maar hoe dan ook moet je niet de denkfout maken dat ieder kind hetzelfde is.

Maar even wat anders stel er zou een zwarte adel zijn geweest wat zou dat voor jou betekenen? Daar ben ik nieuwsgierig naar want hoe zouden ze hun positie binnen europa hebben verworven. Want om adel te worden heb je wel de medewerking van de bevolking en de nodige rijkdom. Deze hebben ze natuurlijk niet uit Afrika meegenomen maar ter plekke opgebouwd.
Het stellen dat de mensen plots racistisch werden is vergezocht om gedurende periode 1500-1800 de macht van de Kerk op zijn hoogte punt was en daarnaast het kolonialisme hoogtij vierde. Daarom vindt ik het opmerkelijk dat gedurende periode dat er vol op zwarte slaven uit afrika werden gehaald en als vee werden behandeld dat de zwarte adel zich staande kon houden.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 9 december 2009 om 19:15.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 20:16   #888
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kun je nou trots zijn op een draad, mi Rowsu?
Draai het om en ga er eens vanuit dat ik niet vijandig ben. Als het tegendeel blijkt merk je het vanzelf.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 14:56   #889
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hoe kun je nou trots zijn op een draad, mi Rowsu? Draai het om en ga er eens vanuit dat ik niet vijandig ben. Als het tegendeel blijkt merk je het vanzelf.
Rosu?
Beperk je aub tot de topic, lieverd.
Oud 10 december 2009, 15:06   #890
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Geëer Rationaliteit is niet gegarandeerd. De ijver om iets te vinden wat men zoekt kan ook wetenschappers verblinden, zelfs exacte (bv. Podkletnov, of koude fusie). Wie zoekt die vindt is, in de wetenschap, geen aanmoediging, maar een waarschuwing.

[Grimaldi Mens]

Geachte heer,

Eerder mochten wij allemaal kennis nemen van uw falsificatie van de Grimaldi Mens theorie, dus uw argumenten die het tegendeel bewijzen. Elke wetenschappelijk onderzoek houd rekening met zaken die de theorie potentieel tegenspreken.

In deze draad treft u verder de bron : Blacks in Antiquity (1971) door Frank Snowden Jr. welke de periode 800 v.Chr-300 AD bestrijkt en zwarte Europeanen beschrijft en toont.

In google kunt u zoeken naar Black Dutch door Mike Nassau welk artikel melding maakt van Garamante strijders die in 50 v.Chr naar Europa werden gehaald en hun eigen nederzettingen vestigden. In de 17e eeuw werden hun nakomelingen in America Black Dutch genoemd.

Verder treft u in deze draad internet fragmenten over de periode 500-1500, de Middeleeuwen, die betrekking hebben op 'blauwe mannen' zwarte Europeanen.

Zoals u weet leg ik verband tussen blauwe mannen en blauw bloed aan het eind van de middeleeuwen, een beschrijving van de allerhoogste adel.

met vriendelijke groet.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 december 2009 om 15:08.
Oud 10 december 2009, 19:05   #891
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

The Blue blood is black blood theory (1500-1789) is also based on the fact that royal and noble persons who are described as black, brown etc. are portrayed as white, just like President Barack Obama is shown here as a white man. But wasn’t his blackness part of the interest in his election? So what would happen if after a hundred years museums start showing only these whitened images? That what this research is all about. Can we now go on believing that the other white portraits in museums are correct? Why were the whitened historical portraits made? Some are authentic, ordered by the same people they depict who requested to be made to look white. Why? Perhaps for propagandistic reasons to impress the white majority? Some are later over paints or more recent whitened copies. Why was there a need to completely hide the blackness of the European elite?
Oud 10 december 2009, 23:29   #892
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Frietkot, gij hebt echt een erg groot minderwaardigheidscomplex, misschien tijd da ge daar is wa aan doet.
Oud 16 december 2009, 10:29   #893
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Frietkot, gij hebt echt een erg groot minderwaardigheidscomplex, misschien tijd da ge daar is wa aan doet.
Ja lieverd, ik plaats je lekker op mijn negeerlijst!
Oud 16 december 2009, 11:15   #894
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik er ook op?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 11:48   #895
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Mag ik er ook op?
Nog niet, lieverd!
Oud 16 december 2009, 11:53   #896
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

David Rizzio

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Rizzio

Citaat:

The Blue blood is black blood theory (1500-1789) is also based on the fact that royal and noble persons who are described as black, brown etc. are portrayed as white, just like President Barack Obama is shown here as a white man. But wasn’t his blackness part of the interest in his election? So what would happen if after a hundred years museums start showing only these whitened images? That what this research is all about. Can we now go on believing that the other white portraits in museums are correct? Why were the whitened historical portraits made? Some are authentic, ordered by the same people they depict who requested to be made to look white. Why? Perhaps for propagandistic reasons to impress the white majority? Some are later over paints or more recent whitened copies. Why was there a need to completely hide the blackness of the European elite?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 16 december 2009 om 11:54.
Oud 18 december 2009, 00:04   #897
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Mag ik er ook op?
Nog niet, lieverd!
Jou tijd komt wel, heb geduld.
Oud 18 december 2009, 00:09   #898
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De waarheid kan hard zijn. Ik begrijp dat je er liever niet mee geconfronteerd wordt.
Oud 24 december 2009, 22:42   #899
polycarpe B. Brisset
Burger

polycarpe B. Brisset's schermafbeelding

Standaard nog een zwarte

Geëerde Collega Codfried,

Mag ik er U nog een cadeau doen? De heer Joseph Banks, beschreven door James Boswell als "a genteel young man, very black, and of an agreeable countenance", in diens ''Journal'' datum 22 maart 1772.
met academische groeten
Polycarpe B. Brisset, Egyptoloog
Oud 6 januari 2010, 15:23   #900
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Geëerde Collega Codfried,

Mag ik er U nog een cadeau doen? De heer Joseph Banks, beschreven door James Boswell als "a genteel young man, very black, and of an agreeable countenance", in diens ''Journal'' datum 22 maart 1772.
met academische groeten
Polycarpe B. Brisset, Egyptoloog

Citaat:

Joseph Banks (1743-1820)

English botanist. Banks served as naturalist on the Endeavour expedition of Captain James Cook, paying for equipment and a large entourage of illustrators and scientists. Independently wealthy and at the top of the hierarchy of British science, Banks created a global network of botanical collectors including Mungo Park, helped to organize the Bounty expedition (under Captain Bligh) and the Investigator expedition, and established the first truly important botanical collections in Britain. Banks was the first scientist to serve as director of Kew Gardens, ran the Royal Society for decades, and founded the African Association (1788) and the London Horticultural Society (1804). Like most contemporaries, Banks dismissed the evolutionary speculations of Erasmus Darwin.
Hartelijk bedankt voor dit tweede cadeau. Het eerste was de beschrijving van de mummie van Lodewijck XIV als zwart als inkt. Hetzelfde geldt voor de mummie van Karel V Habsburg die rond 1860 werd gefotografeerd en beschreven als zwart met massieve prognastie. Een erg korrelige foto, maar ook een tekening van zijn lijk, te vinden in de twee dikke catalogi van twee Karel V tentoonstellingen in Belgie.

Overigens is dit precies de soort van reacties waarop ik hoopte, een simpele uitwisseling van informatie tussen twee beschaafde mensen. Ik ken u verder niet en begrijp uw humor meestal niet, maar dat hoeft niet in de weg te staan van fatsoenlijke omgangsvormen. Verder vind ik het een enorme buitenkans om met een persoon uit een andere land of cultuur te praten zonder te hoeven te reizen. Verder viel het mij op dat u als 'autodidact' geintroduceert wordt. Dat feit acht ik een pluspunt want nu bent u vrij uw eigen hoofd te volgen, inplaats van wat onze onderdrukkers als waarheid aan ons opdringen. Zoals u weet kwam het OM laatst de bibliotheek binnenvallen terwijl ik een toneelstuk schreef: Spionerende varkens.

Wat mij betreft heeft u nu zelf feiten gevonden die leidden tot vragen. Dezelfde vragen die ik mij stelde na enkele vreemde beschrijvingen in normale, eurocentrische studies.

Waar komt de zwarte kleur van Joseph Banks vandaan?
Waarom wordt hij als wit afgebeeld?
Waar zijn de zwarte portretten gebleven?
Waarom mogen wij niet weten dat hij zwart van uiterlijk was?

James Boswell beschrijft zichzelf als 'black.' Hij grapt dat zijn buitenechtelijk kind, nog ongeboren, The Black Prince zou moeten heten omdat zijn beide ouders 'black' zijn. In zijn biografie staat dat Boswell: swarthy, with black eyes and black hair, is. Hij schrijft The swarthy Stuart over Charles II Stuart. Boswell was een huwelijkskandidaat van barones Belle van Zuylen (1739-1805) die ons informeert dat zij 'niet de witte handen heeft, er grapjes over maakt, maar dat huidkleur geen zaak is om mee te spotten. Boswell schrijft over baron Aarnoud Joost van der Duyn dat hij chimney sweeper is en zijn vrouw Anna Margaretha van Aerssen; black as chimney. Zij was zijn nicht, want haar opa Cornelis van Aerssen, gouverneur van Suriname, was de broer van Boswell's oma, Veronica van Aerssen, Lady Kincardine. Beide waren weer kleinkinderen van Francois van Aerssen die 40 jaar diplomaat aan het Franse hof en daarna minister van staat was van de Republiek. Een dochter van Francois huwde in een bastaardtak van de Oranjes. Dit betref allemaal personen van de hoogste adel of hoogste elite en ze waren zwart en gekleurd in uiterlijk. Er bestaan reproducties van portretten van een tak van de Van Aerssen familie, afstammelingen van een zoon van Francois, door met name Miereveld, die heel wonderlijke zwarte en gekleurde typen toont. Te zien in het Iconografisch Bureau te Den Haag, een kopie van een folder van een expositie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be