![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er wordt idd. vaak gepest omwille van verschillen maar lossen we dit op door de verschillen dan maar weg te nemen?
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoelde ik dus ergens Het uniform lost blijkbaar voor dat probleem niet veel op Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beter .... er is niet zoveel om te doen. Het is wel zo dat bepaalde job-branches ook de nodige kledingvoorschriften opleggen ( tot uniformen toe... meestal dan net omwille van herkenbaarheid voor buitenstaanders als die job dat enigszins vereist ) maar gemiddeld gezien is een werknemer redelijk vrij in keuze van kleding. Jouw aangehaalde argumenten van beoogd doel zonder heel dien bazaar, teamgeest, plaatsbepaling binnen de hiërarchie spirit, ed zijn dus net zo goed van toepassing op een bedrijf. Mag ik er dan vanuit gaan _ nadat ik je stukje las over het meest strenge college indien ge kids zou hebben _ dat als het aan jou ligt men dat ook maar best invoert op elke mogelijke werkvloer ? Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2009 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt ook niet zozeer in de kleding( of wat anders ) die zouden kunnen wijzen op een rijkere afkomst maar om hetgeen er mogelijk bij komt zien : kliekjesvorming, uitsluiting, etc ps. Dit alles zou men zelfs als een argument pro kunnen gebruiken daar je in het latere leven evenzeer zult geconfronteerd worden met je stand op de maatschappelijke ladder. Een stuk van de opvoeding dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde spanningen die zich tussen tieners kunnen voordoen zouden volgens jou opgelost geraken ? Da's allemaal nogal heel vaag gesteld van jou Ik lees er enkel in dat : Spanningen kunnen zich voordoen tussen jongeren... dus niet altijd en ook niet of minder geldig voor alle jongeren. Doen zulke problemen zich dan voor dan kan het uniform een oplossing brengen. ( Mij lijkt het eerder smoren van het probleem ) Nogal moeilijk te beoordelen... Dan zou je dus eerst een hoop tieners moeten observeren. Vervolgens vaststellen dat een x-aantal van hen in aanmerking komen voor die oplossing vanwege voorkomende spanningen. Vervolgens in diezelfde omgeving een uniform introduceren en dan weer die hele hoop tieners observeren. Tot slot zou je dan nog tot een besluit moeten komen dat het aandeel waar de spanningen tussen verdwenen zijn significant is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zaken die ge opnoemt zijn sowieso aanwezig tussen jongeren en zouden zich dan voordoen met andere middelen dan diegene die men hen net heeft ontnomen. Bovendien is er nog zoiets als naschoolse tijd Citaat:
Als je identiteit er ook werkelijk door zou veranderen dan 'scheelt' er inderdaad iets. Ófwel is dat een zwakke persoonlijkheid ( wel even stellen dat het hier over kinderen tot jong-adolescenten gaat ) ófwel kan je spreken van een heuse indoctrinatie uitgaande van de school bovenop het loutere uniform. Citaat:
Citaat:
Ik lees hier vele andere argumenten die net stellen dat het uniform ook wat bijdraagt aan opvoeding .... dus dat draag je dan na het schoolverlaten toch mee ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ja zeg, zo een jeansbroek die afzakt tot half je kont, zodat je Calvin Klein onderbroek of je string er uit komt piepen, en dan een T-shirt dat half je buik bloot laat, ofwel een te korte broek en een te klein petje op je dwaze hoofd. Belachelijke modes, goed voor clowns en narren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bovendien is het voor het uniform zijn ook een neiging om de jeugd wat "terug" te willen vernederen, als wraak dat ouderen nogal wat aan hun gezag hebben moeten inleveren de laatste decenia. Zeer kinky allemaal...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() <max mode> ruk ruk ruk </max mode>
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wijs er enkel op dat na lange jaren van gedwongen eenvormigheid de Chinezen er duidelijk niet veel moeite mee hebben om terug hun eigen garderobe samen te stellen. Begrijpt u het nu?
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus we voeren de zweep terug in voor leerlingen die niet luisteren. In landen waar onlangs die zweep is afgeschaft blijkt namelijk dat diegene die van die zweep hebben gekregen al bij al nog goed zijn terecht gekomen. Wat u doet is het nadeel van een maatregel minimaliseren, ook goed. Maar nu heb ik nog altijd geen voordeel van de herinvoering van het schooluniform gehoord. Diegene die denken dat pestgedrag hiermee vermeden zal kunnen worden, zitten er volledig naast. Als ze niet kunnen pesten omwille van de kleding, zal men het wel doen omwille van kapsel, overtuigingen, andere uiterlijkheden, lengte, gewicht,...
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Feodaal Vlaanderen retro revival, here we come ...
Hebben onze ouders en grootouders daarvoor zo gevochten tegen uniformisten, fascisten, tirranie, de "goeie zeden en de moraal" opgelegd door een aantal gefrustreerde paters en nonnen,... enz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Een uniform dragen heeft ook een ander effect. Vrouwen kunnen niet van uw kont afblijven.
|
![]() |
![]() |