Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 23:12   #201
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Die zogezegde 'identiteitscrisis' waar deze mensen mee zitten is volgens mij eerder ingegeven omwille van politieke correctheid.
Eerder een ideologische correctheid.

Ik ben niet verknocht aan deze of gene partij en mijn stem gaat naar de partij die het programma heeft dat het beste met mijn wensen overeen komt.

Dus met 'politiek correct' heeft het niets te maken.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 06:14   #202
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Eerder een ideologische correctheid.

Ik ben niet verknocht aan deze of gene partij en mijn stem gaat naar de partij die het programma heeft dat het beste met mijn wensen overeen komt.

Dus met 'politiek correct' heeft het niets te maken.
Daar gaat het ook helemaal niet over. Ik heb het niet over partijpolitiek maar over het begrip 'Vlaming'. Dat heeft niets te maken met de partij waar iemand voor stemt. Het is niet omdat iemand voor een niet-Vlaamsgezinde partij of zelfs voor een uitgesproken pro-Belgische partij als bv. de BUB stemt dat hij daarom ineens geen Vlaming meer is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 07:54   #203
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daar gaat het ook helemaal niet over. Ik heb het niet over partijpolitiek maar over het begrip 'Vlaming'. Dat heeft niets te maken met de partij waar iemand voor stemt. Het is niet omdat iemand voor een niet-Vlaamsgezinde partij of zelfs voor een uitgesproken pro-Belgische partij als bv. de BUB stemt dat hij daarom ineens geen Vlaming meer is.
My point exactly.

Maar je kan niet rond de realiteit.
Je bent Belg.
Je identiteit is Belg, het staat namelijk op je identiteitskaart.

Dus 'Vlaming' is een kunstmatig gecreëerde groep waar je denkt toe te behoren, maar 'Ik ben vlaming' is gewoon een illusie.
Je bent gewoon Belg.
Oud 10 december 2009, 08:08   #204
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
My point exactly.

Je bent Belg.

Dus 'Vlaming' is een kunstmatig gecreëerde groep waar je denkt toe te behoren, maar 'Ik ben vlaming' is gewoon een illusie.
Je bent gewoon Belg.
Dit klinkt alsof je vroeger in de VS tegen een zwarte kon zeggen "Je kan niet omheen de realiteit, je bent een slaaf. Afrikaan is gewoon een illusie."

Ik pas daar voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 08:12   #205
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
My point exactly.

Je bent Belg.

Je bent gewoon Belg.
De Belgische wetgeving definieert niet zoiets als subnationaliteit, maar doordat Vlaanderen een eigen parlement en een grondwettelijk gedefinieerd grondgebied bezit, wordt iedereen die op dat gebied woonachtig is juridisch als 'Vlaming' omschreven. Belg is voor mij zuiver een nationaliteitsbegrip, geen identitair. Het begrip 'identiteitskaart' is eigenlijk zuiver beschouwd ook verkeerd gekozen. Daarop staat namelijk je nationaliteit vermeld, niet je identiteit. Mijn nationaliteit is Belg, maar mijn identiteit is Vlaming. Zo heeft een Schot ook de Britse en een Bask de Spaanse nationaliteit, maar daarom voelt hij zich niet noodzakelijk Brit of Spanjaard. Jij denkt hier gewoon enkel in termen van bestaande natiestaten. Probeer anders misschien ook eens de mensen in Wallonië aan het verstand te brengen dat 'Walen' een illusie zijn. Ze gaan je daar graag zien komen, denk ik...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 december 2009 om 08:17.
Oud 10 december 2009, 17:51   #206
Alboreto

Standaard

Citaat:
De Belgische wetgeving definieert niet zoiets als subnationaliteit, maar doordat Vlaanderen een eigen parlement en een grondwettelijk gedefinieerd grondgebied bezit, wordt iedereen die op dat gebied woonachtig is juridisch als 'Vlaming' omschreven. Belg is voor mij zuiver een nationaliteitsbegrip, geen identitair. Het begrip 'identiteitskaart' is eigenlijk zuiver beschouwd ook verkeerd gekozen. Daarop staat namelijk je nationaliteit vermeld, niet je identiteit. Mijn nationaliteit is Belg, maar mijn identiteit is Vlaming. Zo heeft een Schot ook de Britse en een Bask de Spaanse nationaliteit, maar daarom voelt hij zich niet noodzakelijk Brit of Spanjaard. Jij denkt hier gewoon enkel in termen van bestaande natiestaten.
Niet ik denk zo, maar jij.
Ik paste in mijn vorige post jouw redenering toe en blijkbaar ben je het er niet mee eens.

Vlaming zijn is inderdaad iets dat je moet voelen.
Maar gezien de racistische en xenofobe trekjes van de Vlaming voel ik me daarmee niet (meer) verbonden.

Jazeker vat het mooi samen.
Je kan wel iemand in een hokje proberen te duwen, maar uiteindelijk kiezen we zelf wie we zijn.
Oud 10 december 2009, 17:54   #207
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar gezien de racistische en xenofobe trekjes van de Vlaming voel ik me daarmee niet (meer) verbonden.
Daar heb je nog altijd geen bewijs voor geleverd. Zoals ik al eerder zei: jij vindt de Vlaming - qua veralgemening kan dat overigens serieus tellen - racistisch en xenofoob omdat een minderheid van hen op het VB stemt, maar de laatste verkiezingen ging het VB zwaar achteruit. Je spreekt dus voortdurend jezelf tegen in deze draad.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 december 2009 om 18:03.
Oud 10 december 2009, 18:08   #208
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet ik denk zo, maar jij.
Ik paste in mijn vorige post jouw redenering toe en blijkbaar ben je het er niet mee eens.

Jazeker vat het mooi samen.
Je kan wel iemand in een hokje proberen te duwen, maar uiteindelijk kiezen we zelf wie we zijn.
Terwijl wel de belgen de grootste onverdraagzamen en haters zijn

Ik ben het er trouwens ook niet met eens het vb racistisch is want wat is racisme dan?

Laatst gewijzigd door Marlboro : 10 december 2009 om 18:09.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 21:35   #209
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daar heb je nog altijd geen bewijs voor geleverd.
Hoeft ook niet. Het is vrij algemeen geweten (en ook uitgebreid na te lezen op dit forum).
Oud 10 december 2009, 22:14   #210
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeft ook niet. Het is vrij algemeen geweten (en ook uitgebreid na te lezen op dit forum).
Ik heb in al die jaren dat ik hier op dit forum zit nog nooit iemand ontmoet die zo'n hoge dunk van zichzelf had en zich op zo'n arrogante manier verheven boven zijn medemensen voelde. Zelfs in Le Soir bakken ze het nog niet zo bruin zoals jij het hier de laatste dagen gedaan hebt, door collectief alle Vlamingen racisme en xenofobie aan te wrijven. Hoe kun jij je hier eigenlijk nog op je gemak voelen, zo tussen zes miljoen racistische Vlamingen? Wat doe jij wanneer jij op straat rondwandelt, wanneer je boodschappen gaat doen, wanneer je op de trein stapt? Stel je voor, zelfs je buren zouden racisten kunnen zijn. Slaap jij eigenlijk nog goed 's nachts? Eén ding kan ik je wel nog meegeven: eigenlijk zit ik er niet mee dat jij je geen Vlaming wil voelen. Na al het denigrerende wat jij hier de Vlamingen collectief als volk aanwrijft en de door manier waarop je hen door het slijk haalt, verdién je het zelfs gewoon niet Vlaming genoemd te worden. Je bent namelijk zelf geen haar beter dan wat je dénkt te bestrijden.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 december 2009 om 22:30.
Oud 10 december 2009, 22:18   #211
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn nationaliteit is Belg, maar mijn identiteit is Vlaming.
Je nationaliteit is Vlaming, maar je staatsburgerschap is Belg.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 23:23   #212
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik heb in al die jaren dat ik hier op dit forum zit nog nooit iemand ontmoet die zo'n hoge dunk van zichzelf had en zich op zo'n arrogante manier verheven boven zijn medemensen voelde. Zelfs in Le Soir bakken ze het nog niet zo bruin zoals jij het hier de laatste dagen gedaan hebt, door collectief alle Vlamingen racisme en xenofobie aan te wrijven. Hoe kun jij je hier eigenlijk nog op je gemak voelen, zo tussen zes miljoen racistische Vlamingen? Wat doe jij wanneer jij op straat rondwandelt, wanneer je boodschappen gaat doen, wanneer je op de trein stapt? Stel je voor, zelfs je buren zouden racisten kunnen zijn. Slaap jij eigenlijk nog goed 's nachts?
Precies een gevoelige snaar geraakt

Wat je als arrogant en verheven beschrijft heeft vast te maken met het feit dat niet jullie, maar ik alleen beslis tot welke groep ik wens te behoren of met welke groep wil geassocieerd worden.
België heeft nog altijd zo iets als vrije meningsuiting.

Je mag zeggen wat je wilt, maar hoe je je ook in allerhande bochten wringt, ik noem me geen Vlaming maar Belg.
En daar draagt het vlaams blok een deel aan bij en ook mensen zoals jij.

Je mag dat jammer vinden, maar je zal dat moeten aanvaarden.

Citaat:
Eén ding kan ik je wel nog meegeven: eigenlijk zit ik er niet mee dat jij je geen Vlaming wil voelen.
Als je er niet mee in zit, waarom probeer je me dan zo te overtuigen (of zwart maken in andere draden?

Zet me gewoon op je negeerlijst als je zo'n gloeiende hekel aan me hebt.

PS

Ik haat helemaal geen Vlamingen, ook jou niet

Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 december 2009 om 23:26.
Oud 11 december 2009, 01:34   #213
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 02:25   #214
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies een gevoelige snaar geraakt

Wat je als arrogant en verheven beschrijft heeft vast te maken met het feit dat niet jullie, maar ik alleen beslis tot welke groep ik wens te behoren of met welke groep wil geassocieerd worden.

Je mag zeggen wat je wilt, maar hoe je je ook in allerhande bochten wringt, ik noem me geen Vlaming maar Belg.

Je mag dat jammer vinden, maar je zal dat moeten aanvaarden.

Als je er niet mee in zit, waarom probeer je me dan zo te overtuigen (of zwart maken in andere draden?

PS

Jij bent de komiek van 2009 das een feit.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 06:19   #215
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat het al l�*�*�*ng niet meer over, jongen. Het gaat erover dat je hier met alle gemak ALLE Vlamingen racisme en xenofobie aanwrijft. Of moet ik je eigen woorden nog eens citeren:

Citaat:
Citaat:
Nog beter. Omdat ik je mening niet deel draag ik ertoe bij dat Vlamingen zogezegd racisten zijn? Je weet godverdorie niet eens wie ik ben! Of heb jij al persoonlijk Berbers gesteund in hun strijd voor de erkenning van hun cultuur in hun thuisland, meneer-de-verdraagzame-antiracistische-Belg? Of weet een staatsnationalist als jij eigenlijk überhaupt wel dat er Berbers bestaan? Maar laat jezelf maar lekker verder hersenspoelen met anti-Vlaamse leugens, hoor!

Naam: P1000204.JPG
Bekeken: 61
Grootte: 47,1 KB

Naam: P1000205.JPG
Bekeken: 62
Grootte: 57,2 KB

Citaat:

Dat was ik eigenlijk ook van plan. Maar bij nader inzien heb ik je eigenlijk liever wat uit te lachen met je vooringenomenheid, weet je...

Citaat:
PS
Juist ja, dat is misschien nog een partij voor jou.

Citaat:
Je post van gisteren laat anders het tegendeel uitschijnen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 december 2009 om 06:22.
Oud 11 december 2009, 07:04   #216
Alboreto

Standaard

Citaat:
Daar gaat het al l�*�*�*ng niet meer over, jongen. Het gaat erover dat je hier met alle gemak ALLE Vlamingen racisme en xenofobie aanwrijft.
"De vlaming' als groep, heeft inderdaad racistische trekjes, dat zal niemand kunnen ontkennen denk ik.
Maar ik heb nergens gezegd dat alle vlamingen racisten zijn.

Citaat:
Nog beter. Omdat ik je mening niet deel draag ik ertoe bij dat Vlamingen zogezegd racisten zijn? Je weet godverdorie niet eens wie ik ben!
Klopt, maar ik heb hier in je discours al een goed idee gekregen van wie je bent. Geen respect voor de mening van de anderen. Met alle geweld iemand in een hokje proberen te duwen. Met mensen met een andere mening te beschimpen en beledigen. Als zo iemand een typische vlaming is dan pas ik er voor, dank u.
En jij bent niet de enige op dit forum. Er lopen er hier rond die nog erger zijn.

Citaat:
Of heb jij al persoonlijk Berbers gesteund in hun strijd voor de erkenning van hun cultuur in hun thuisland, meneer-de-verdraagzame-antiracistische-Belg? Of weet een staatsnationalist als jij eigenlijk überhaupt wel dat er Berbers bestaan?
Ik heb ze inderdaad al bezocht (Tunesië) en er mee gepraat.
Boeiende mensen.
Wist je dat sommigen nog steeds onder de grond leven?

Citaat:
Je post van gisteren laat anders het tegendeel uitschijnen.
Ik denk niet dat ik ergens geschreven heb dat ik Vlamingen haat.
Ik ben het gewoon niet eens met de inhoud die jij en anderen aan het begrip geven, dat is alles.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 december 2009 om 07:10.
Oud 11 december 2009, 07:45   #217
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar ik heb hier in je discours al een goed idee gekregen van wie je bent. Geen respect voor de mening van de anderen. Met alle geweld iemand in een hokje proberen te duwen. Met mensen met een andere mening te beschimpen en beledigen. Als zo iemand een typische vlaming is dan pas ik er voor, dank u.
En jij bent niet de enige op dit forum. Er lopen er hier rond die nog erger zijn.
Hoor wie het zegt. Wie is er begonnen met de Vlamingen te categorizeren als racist en mensen in een hokje te duwen? Wie probeert er subtiel uit te laten schijnen dat ik een racist zou zijn? Doe jij dat altijd, zo je eigen ondeugden op anderen projecteren?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 december 2009 om 07:51.
Oud 11 december 2009, 07:56   #218
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Belg' heeft voor buitenstaanders nog een goede merknaam en dan word ik liever daarmee geassocieerd.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  400px-leopold_ii_garter_knight.jpg
Bekeken: 65
Grootte:  34,3 KB
ID: 61060

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  221.jpg
Bekeken: 55
Grootte:  250,6 KB
ID: 61061

De versheidsdatum van jouw goede naam is ondertussen al een tijdje verstreken, me dunkt. Er hangt zelfs een serieus bedorven luchtje aan.
Oud 11 december 2009, 08:00   #219
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hoor wie het zegt. Wie is er begonnen met de Vlamingen te categorizeren als racist en mensen in een hokje te duwen? Doe jij dat altijd, zo je eigen ondeugden op anderen projecteren?
Even de cijfers.
Ik weet het, de realiteit is genuanceerder, maar het geeft toch een idee van hoe ik en vele mensen 'Vlaanderen' zie.

De verkiezingsuitslag van juni dit jaar

Stemmen voor vlaamse partijen: 19% (nva+vb)
Stemmen voor niet specifiek vlaamse partijen: (cd&v, vld, spa, groen) 60%
De rest (ldd weet het niet echt en de andere zijn slecht restprocentjes) laat ik even buiten beschouwing.

Dus ongeveer een kwart van de Vlamingen is Vlaams genoeg om Vlaams te stemmen.
Laten we die groep dus nemen als de 'geëngageerde vlaming'.

Als we dan binnen die groep kijken, dan heeft 54% van die groep vb gestemd.

Wat besluit ik hier uit?

1) slechts een kwart stemt Vlaams
2) een meerderheid van wie Vlaams geëngageerd is stemt stemt racistisch.

Als een meerderheid voor een groep voor een idee is, duw je ze dan in een hokje?

Kan je dan begrijpen dat niet racistische mensen zich afkeren van Vlaanderen?

Nu kan je zeggen dat ik dan maar vlaams moet stemmen en er voor zorgen dat die 54% tot onder de helft zakt, maar zo werkt het niet.
Ik ga namelijk niet stemmen voor een partij wiens ideologie niet aansluit bij die van mij.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 december 2009 om 08:02.
Oud 11 december 2009, 08:08   #220
Alboreto

Standaard

Citaat:
De versheidsdatum van jouw goede naam is ondertussen al een tijdje verstreken, me dunkt. Er hangt zelfs een serieus bedorven luchtje aan.
Citaat:
Naar het einde van de koloniale periode toe wordt het aantal Vlamingen in Congo geschat op zo'n 50.000 van de 80.000 Belgen
Bron: http://soc.kuleuven.be/arc/afrikaver...book/print/298

Probeer in je achterhoofd te houden dat, wanneer je Belgen zwart probeert te maken de meerderheid daarvan in Vlaanderen woont
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be